Top Social

5 CIEKAWOSTEK NA TEMAT ODCHUDZANIA, ĆWICZEŃ I JEDZENIA, KTÓRE MOGĄ ZASKOCZYĆ.

W listopadzie minie rok od kiedy regularnie chodzę na siłownię. Przez ten czas dowiedziałam się naprawdę wiele ciekawych rzeczy o swoim ciele, treningach siłowych, odchudzaniu i żywieniu.  Wcześniej myślałam, że mam sporą wiedzę na temat zdrowego stylu życia, ale to właśnie ostatni rok nauczył mnie najwięcej i obalił pewne mity w mojej głowie. W dzisiejszym wpisie znajdziecie 5 ciekawostek na temat odchudzania, ćwiczenia na siłowni i odżywiania, które mnie totalnie zaskoczyły. Gdybym wiedziała o nich wcześniej, to zaoszczędziłabym sobie czasu i nerwów w drodze o lepszą sylwetkę. Myślę, że taka wiedza może się Wam przydać, więc zapraszam do czytania dalej. 



#1
NIE MOŻNA SCHUDNĄĆ TYLKO Z JEDNEJ PARTII CIAŁA
My kobiety mamy zwykle pewne oczekiwania w stosunku do swojej sylwetki. Jeśli już bierzemy się za dietę i ćwiczenia, to zazwyczaj chcemy wyszczuplić tylko daną część ciała (np. nogi czy brzuch), przy jednoczesnym zachowaniu wielkości biustu czy pośladków. Niestety, zła wiadomość jest taka, że nie da się odchudzić tylko i wyłącznie jednej części ciała. Jeśli schudną nasze nogi, to musimy liczyć się także ze zmniejszeniem biustu czy pośladków. Jeszcze do niedawna wierzyłam, że wykonując regularne ćwiczenia dolnych partii ciała będę w stanie je wyszczuplić, przy czym góra pozostanie taka, jak była. Niestety tak się nie da, a szkoda.


#2
NIE DA SIĘ JEDNOCZEŚNIE CHUDNĄĆ I BUDOWAĆ MIĘŚNI
Kolejną (rozczarowującą) ciekawostką jest to, że nie można jednocześnie chudnąć i budować mięśni poprzez ćwiczenia na siłowni. To chyba najbardziej mnie zaskoczyło, kiedy zaczęłam regularnie ćwiczyć. W uproszczeniu: aby schudnąć, to potrzebny jest przede wszystkim ujemny bilans kaloryczny czyli w ciągu dnia jemy mniej kalorii, niż nasze dzienne zapotrzebowanie (które można obliczyć np. w internetowym kalkulatorze). Jeśli natomiast chcemy zbudować masę mięśniową czyli np. powiększyć pośladki czy ujędrnić nogi, to tych kalorii musi być więcej, niż wymaga nasze zapotrzebowanie. Oczywiście muszą to być kalorie pochodzące z wartościowych i zbilansowanych posiłków, bo jedząc codziennie słoik Nutelli nasze mięśnie raczej nie urosną. Znam kilka pań i panów, którzy na siłownię chodzą regularnie, a nadal wyglądają tak samo (a nawet gorzej) czyli dieta tam najprawdopodobniej leży. Sama nie do końca restrykcyjnie pilnuję posiłków, bo po prostu nie mam czasu na ich przygotowywanie i wiem, że gdybym się do tego przyłożyła, to miałabym lepsze efekty. Napisałam o tym w bardzo telegraficznym skrócie, bo to generalnie dosyć skomplikowany proces. Zdecydowanie bardziej skomplikowany, niż myślałam, więc jeśli zdecydujecie się na rozpoczęcie regularnych treningów, to warto skonsultować swoje cele z trenerem personalnym i dietetykiem, aby zarówno ćwiczenia, jak i dieta się zgrywały. W przeciwnym razie nawet najcięższa praca na siłowni nie przyniesie zadowalających efektów. 


#3
SAME ĆWICZENIA CARDIO NIE UJĘDRNIĄ CIAŁA
Ćwiczenia cardio to taka mała pułapka, w którą wpada wiele początkujących na siłowni dziewczyn. Sama widuję tam bardzo dużo kobiet, które biegają codziennie po bieżni przez godzinę i na tym kończą swój trening. Patrząc na ich ciała aż prosi się, żeby złapały za hantle i zrobiły trening siłowy. Wykonywanie tylko i wyłącznie ćwiczeń cardio (bieganie, rower itp.) sprawi, że może i schudniecie, ale ciało będzie wyglądać na sflaczałe i mało jędrne. Dlatego tak ważne jest, aby cardio łączyć z treningiem siłowym, który da mięśniom bodziec do wzrostu. Warto też wiedzieć, że podczas takiego porządnego treningu siłowego możecie spalić znacznie więcej kalorii, niż biegając przez godzinę po bieżni. I szczerze? Trening z obciążeniem jest dla mnie zdecydowanie bardziej przyjemny, niż kręcenie cardio. 


#4
CZĘSTY TRENING MIĘŚNI SKOŚNYCH BRZUCHA MOŻE POSZERZYĆ TALIĘ
To jak wąska jest nasza talia zależy od trzech czynników: predyspozycji genetycznych, poziomu tkanki tłuszczowej oraz od mięśni brzucha. Wiele kobiet chcąc wyszczuplić talię wykonuje różne akrobacje z ciężarkami takie jak np. skręty tułowia, które paradoksalnie mogą tę talię poszerzyć! To normalne, że dając mięśniom skośnym bodziec do wzrostu czyli ćwicząc siłowo, to będą się powiększać, a co za tym idzie - wcięcie w talii się zmniejszy. Oczywiście nie warto zupełnie pomijać skosów w treningu, ale mocno się na nich skupiając i dodając do tego obciążenie możemy niechcący zaszkodzić proporcjom naszej sylwetki. 


#5
SPOSÓB PICIA WODY MA ZNACZENIE
Picie odpowiedniej ilości wody dziennie jest absolutną podstawą, jeśli chcemy dbać o naszą sylwetkę. Sposób, w jaki pijemy tę wodę ma jednak duże znaczenie. Wiele razy pod koniec dnia orientowałam się, że wypiłam za mało wody i wtedy starałam się jednorazowo uzupełnić ten deficyt, a to duży błąd. Wodę należy pić regularnie, najlepiej małymi łyczkami. Najlepiej pić mniej, a częściej, niż dużo i za jednym razem. Dzięki temu woda będzie nawadniała nasz organizm stopniowo, co pozwoli docierać do poszczególnych komórek. Picie dużej ilości na raz może spowodować wypłukanie cennych minerałów, a także szybsze wydalanie wody z organizmu. 


Jestem ciekawa czy wiedziałyście o tych kilku kwestiach, które poruszyłam w dzisiejszym wpisie. Muszę przyznać, że tworząc ten wpis do głowy przyszło mi jeszcze kilka innych rzeczy i myślę, że niebawem Wam o nich napiszę, bo mogą się przydać. 


Obserwuj mnie na:
____________________________

76 komentarzy on "5 CIEKAWOSTEK NA TEMAT ODCHUDZANIA, ĆWICZEŃ I JEDZENIA, KTÓRE MOGĄ ZASKOCZYĆ."
  1. Dobrze, że o tym piszesz. Wiele osób ćwiczy nie wiedząc o tym. U mnie akurat zmniejszenie biustu by mnie uszczęśliwiło. Teraz wszystko robi się jakieś ciasne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regularny trening na siłowni z pewnością go zmniejszy, wiec polecam :-)

      Usuń
    2. Niekoniecznie zmniejszy, wszystko nie jest takie proste i zależy od rodzaju biustu niektóre kobiety mają zbudowany w prawie całością tłuszczu inne mają więcej gruczołu, który nie chudnie. Ja zawsze byłam szczupła ze sporym biustem i siłownia (zarówno cardio, klasyczne ćwiczenia z ciężarami, tabata, jak i bardziej ekstremalny cross) sprawiła, że ta różnica między biustem a resztą ciała się powiększyła. Różnie bywa :-)

      Usuń
  2. Wszystko to wiedziałam. Ale z pewnością jest sporo kobiet które jednak skorzystają z Twojego wpisu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie, czy warto ćwiczyć siłowni, kiedy się jest na redukcji? Skoro nic nie urośnie, żaden mięsień to po co ćwiczyć słowo? Trochę mi się nie zgadza punkt 2 i 3... czy mogłabyś wyjaśnić żebym zrozumiała 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sieci znajdziesz mnóstwo materiałów, które pozwolą zbudować gruntowną wiedzę na ten temat. Tak w skrócie, jak się jest na redukcji, to się chce zredukować tłuszcz, a nie budować mięśnie, prawda? Tak, jak napisałam - nie można zrobić tego jednocześnie. Swoją drogą nawet na redukcji można ćwiczyć siłowo, bo tego typu trening spala dużo kalorii.

      Usuń
    2. Plus dodatkowo ćwiczenia siłowe ujędrniają skórę
      Po schudnieciu paru kilo nie będziesz się obawiać że zostanie Ci "nadmiar" skóry

      Usuń
    3. W czym nie zgadza ci się punkt 2 i 3? Przecież to proste jak budowa cepa

      Usuń
    4. Spokow musisz jeszcze dużo poczytać bo póki co mało wiesz :/

      Usuń
    5. No jeszcze jest mała rekompozycja możliwa ale to tylko u początkujących

      Usuń
    6. Anonimowy, a czy ja napisałam, że dużo wiem? Przeczytałam artykuł na temat treningu na siłowni i zapytałam o szczegóły 😊

      Usuń
  4. Ostatnio okropnie zaczęły wypadac mi włosy. Po każdym myciu mam przynajmniej garsc w rece. Co robić? ;( umowilam się na wizytę do fryzjera aby podciac włosy. Stosuje wcierki, olejki i myje delikatnymi szamponami ale na razie nie widze efektow ;( od połowy głowy mam wlosy farbowane, od nasady naturalne.. Ale nigdy nie miałam aż takich problemow z wypadaniem. Stracilam już przynajmniej polowe włosów w obwodzie kucyka ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może anemia albo tarczyca? Ewentualnie jesień

      Usuń
    2. Trzeba się zbadać przede wszystkim!!

      Usuń
    3. Na jesień byłoby jeszcze za wcześnie myślę że to coś z tarczycą

      Usuń
    4. Zrób sobie panel tarczycowy i wszystko będzie jasne :)

      Usuń
    5. A czy robiłaś jakieś badania hormonalne? Wygląda mi to na głębszy problem zdrowotny, przy którym wcierki raczej nie pomogą :-(

      Usuń
  5. Dario, co sądzisz o szamponach typowo fryzjerskich do codziennego używania, np. marki montibello regenerujący, ich wpływie na włosy- czy są lepsze dla włosów niż te z drogerii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kupno regenerującego szamponu jest bezcelowe - lepiej wydać pieniądze na maskę/odżywkę, bo szampon zbyt krótko "siedzi" na włosach, żeby je w jakikolwiek sposób zregenerować. Trudno też wypowiadać się ogólnie o szamponach fryzjerskich - warto po prostu patrzeć na ich skład, choć akurat te fryzjerskie zazwyczaj mają w sobie mnóstwo chemii.

      Usuń
  6. Co to za model koszulki nike? Jest super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie każdy może robić trening siłowy. Co jeśli nie mogę obciążać górnej partii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie masz kiepskiego trenera. Dobry potrafi tak ułożyć plan że zaangażuje górną część ciała.

      Usuń
    2. Tak, jak pisze anonim - warto w przypadku pewnych ograniczeń poprosić trenera o ułożenie planu, który będzie dla Ciebie bezpieczny, a jednocześnie pozwoli rozwijać mięśnie proporcjonalnie w całym ciele.

      Usuń
    3. Mi niestety ortopeda zabronił angażowania górnej partii ciała ;( dlatego tez u mnie trening siłowy odpada.

      Usuń
  8. Cenne porady :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dario co to za model butów nike?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Air Maxy, ale z tego, co pamiętam była to wersja limitowana :-)

      Usuń
  10. Skąd dywan :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wiedziałam tylko o 1 i 2 :) Zaskoczyłaś mnie tą wodą i poszerzeniem talii. Robię na siłce dużo skosów i kurczę coś zauważyłam że jestem mniej wcięta

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wiedziałam tylko o 1 i 2 :) Zaskoczyłaś mnie tą wodą i poszerzeniem talii. Robię na siłce dużo skosów i kurczę coś zauważyłam że jestem mniej wcięta

    OdpowiedzUsuń
  13. Dario a ja z innej beczki bo widziałam Stories żeby pytać tutaj ;) Jak pogodzić używanie oleju i wcierki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odsyłam do mojego Q&A o włosach, bo odpowiadałam właśnie na to pytanko szerzej: https://kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com/2019/08/odpowiadam-na-najczestsze-i.html

      Usuń
  14. Miałaś kiedyś odsysanie tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
  15. Dariaa polecasz te taśmy do ćwiczeń?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jak najbardziej :-) Czarna z HMS najlepsza i najmocniejsza :-)

      Usuń
  16. Kochana a planujesz wpis z takim jesiennym planem działania? Chodzi mi o to czy planujesz jakieś zabiegi na twarzy np. kwasy itp itd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekała na ten wpis bo mnie coś takiego motywuje <3

      Usuń
  17. Pięknie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Używasz jakiegoś samoopalacza czy to Twoja naturalna opalenizna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, używam samoopalacza St Tropez w piance :-)

      Usuń
    2. Gdzie można go zakupić?

      Usuń
    3. Ja kupuję go Douglas-ie lub zamawiam przez notino :-)

      Usuń
  19. Ze wszystkim się zgadzam, ale jakiś czas temu opublikowano wyniki nowych badań i w dużym skrócie, wykazano że jeśli po treningu siłowym górnej partii ciała bądź dolnej zrobimy 30 min cardio, tkanka spala sie w najwiekszym stopniu z partii ktora cwiczylismy!! To tylko jedne takie badania, ale dają nadzieję że da się jednak spalić więcej z jednej partii niż z innych 😀 Mówi o tym Kaja z kanału Dźwigaj dziewczyno w jednym z filmików :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, interesujące :-) Muszę w takim razie zgłębić ten temat. Super, że o tym napisałaś. Pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. To prawda ale jest to bardzo mały efekt

      Usuń
  20. Dario.... naprawdę o tym wszystkim dowiedziałaś się w ciągu ostatniego roku?!. Nie obraź się, ale naprawde najwięksi dyletanci na siłce takie rzeczy wiedzą.... fakt, dziewczyny tutaj bardziej błądzą /tzn przeceniają samo chudnięcie,brzydząc się wręcz treningu siłowego :)/ , ale wystarczy że słuchają i patrzą :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam się nie obrażam :-) Polscy dyletanci łączmy się!

      Usuń
    2. Sorry, ale jest wiele osób co niektórych rzeczy nie wiedziały i w tym ja!. Śmieszą mnie te wielkie znawczynie które chyba podnieca seksualnie to że wytkną komuś niewiedzę z taką ironią.Po to są blogi i różne strony żeby poruszać takie tematy. Gdyby autorzy zastanawiali się nad tym że pewnie wszyscy to wiedzą, to nic by nie opublikowali. Dzięki Daria za wszystkie Twoje wpisy i że uświadamiasz w różnych tematach. A ty anonimowa się aż tak nie ekscytuj swoim znawstwem bo wpadniesz w samozachwyt ;p

      Usuń
    3. anonimka brawo ty staruj w olimpiadzie

      Usuń
    4. :D A ja nie wiedziałam o pkt 1, 3, 4 i 5. To znaczy coś mi się obiło o uszy ale tu jest to dobrze wytłumaczone dlaczego jest tak a nie inaczej.

      Usuń
  21. Jesteś moją największą inspiracją internetową :****

    OdpowiedzUsuń
  22. HEdonistka pokazałabyś swoje całe mieszkanie? Urządzam właśnie swoją kawalerkę i chyba mamy podobny gust :)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Cześć Dziewczyny, czy możecie polecić jakiś dobrze kryjący podkład i puder, które przy zdjęciach z lampą nie zrobi białej twarzy? Muszę pomalować się na ślub a kompletnie nie mogę nic fajnego znaleźć ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Estee Lauder Double Wear - b.dobre krycie, świetnie prezentuje się na zdjęciach, również tych z fleszem. Typowo "ślubny" podkład, często wybierany przez panny młode :-)

      Co do pudru - wszystkie pudry z krzemionką w składzie (szczególnie na pierwszym miejscu) będą powodować efekt wybielenia na zdjęciach z fleszem, a z pewnością tego typu zdjęcia będziesz miała robione na ślubie. Krzemionkę zawierają praktycznie wszystkie pudry o nazwie HD, które są przeznaczone do zdjęć w świetle zastanym lub dziennym. Polecam Laura Mercier Translucent Powder :-)


      Unikaj przede wszystkim nakładania w tym dniu produktów, które mają SPF wyższy, niż 20, ponieważ twarzy na zdjęciach może wyjść biała.

      Usuń
    2. Dziękuję:*

      Usuń
  24. Wszystko prawda oprocz tego ze trening siłowy spala duzo więcej kcal niz trening cardio. Moze zajęcia crossfitowe spala troche wiecej kcal, ale sam trening siłowy spala mało kcal chociażby ze względu na to ze seria trwa 30s a potem 3 min przerwy. No i rekompozycja (budowanie miesni spalanie tluszczu) jest mozliwe jesli ktos jesy początkującym lub wraca po kontuzji. Teoretycznie potem też jest to możliwe, ale ciężkie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja w innym temacie. Czy możesz napisać co to za model,kolor, gdzie zakupione PANELE PODŁOGOWE które masz w pokoju tym ze ścianą z cegieł.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, niestety nie wiem :-(

      Usuń
    2. Dziękuję,że odpisałaś. Pozdrawiam Cię serdecznie- Magdalena.

      Usuń
  26. Znalazłem tutaj naprawdę wartościową wiedzę życzę sukscesów autorowi

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja bardzo proszę o link do czerwonej sukienki mango z instagrama wogole nie mogę jej namierzyć w sieci pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam ją w zeszłym roku, więc jest już najpewniej niedostępna :-( A patrzyłaś może na stronie Zary? Widziałam bardzo podobną w tegorocznej kolekcji.

      Usuń
  28. Czy przez picie zbyt dużej ilości wody możemy przybierać na wadze albo po prostu nie móc schudnąć? Chodzi mi o ilości typu 4-5 litrów dziennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak być, ale po co wlewać w siebie tyle litrów wody? Wystarczy pić ok 2-2,5 litrów dziennie, resztę dostarczasz z pożywieniem + część wody sama powstaje w twoim organizmie jako tzw woda metaboliczna, także bilans wodny się będzie zgadzać, jak wypijesz 5 l to po prostu wysikasz ten nadmiar albo zgromadzisz w tkankach

      Usuń
  29. twoje oburzenie, że niektóre dziewczyny robią tylko cardio a nie siłowe jest trochę niepoważne... wyobraź sobie że wiele osób ma problemy z kręgosłupem a większość ćwiczeń siłowych pogłębia te patologie, więc mogą być pozwolić sobie tylko na lekkie aktywności fizyczne, że tak określę, poza tym nie każdemu podobają się mięśnie u kobiet, albo masywne udziska

    OdpowiedzUsuń

Custom Post Signature

Custom Post  Signature