Top Social

FOODBOOK #1: CO JEM W CIĄGU DNIA?

Moja dieta nie zawsze wyglądała tak jak w tym momencie. Szczerze? Mogę śmiało przyznać, że była fatalna pod względem ilości jedzenia, a także jego wartości odżywczej. Ćwiczyłam i nie widziałam większych efektów. Poza tym brakowało mi energii, a moje ciało było luźne i galaretowate. Myślę, że głównym powodem było niewłaściwe odżywianie. Dziś zaprezentuję Wam mój przykładowy, dzienny jadłospis i mam nadzieję, że to początek bardzo fajnej serii na moim blogu, bo pomysłów na fit dania mam mnóstwo. 


Odkąd jem inaczej widzę, że zaczynam się zmieniać. Nie jest to co prawda jakaś ekspresowa i ogromna zmiana, ale jednak na przestrzeni sześciu miesięcy moje ciało wygląda inaczej. Skóra jest bardziej jędrna, przybyło mi tkanki mięśniowej (szczególnie na pośladkach i plecach, które zawsze trudno było mi zbudować), ale przede wszystkim mam mnóstwo energii. Gdzieś tam zawsze wiedziałam, że odpowiednia dieta to podstawa, ale świadomie spychałam ten temat na dalszy plan. W końcu jednak uświadomiłam sobie, że ćwiczenia nie przyniosą oczekiwanych efektów, a w dodatku ciągle brakuje mi energii, a co za tym idzie - motywacji do działania. Dotarło do mnie, że nie mogę oczekiwać od swojego ciała zmiany, skoro nie dostarczam mu odpowiedniego "paliwa". W dzisiejszym wpisie pokażę Wam to co dokładnie jem w ciągu dnia i jeśli taka forma wpisów przypadnie Wam do gustu, to chętnie przygotuję kolejny. Dajcie tylko znać :-) 


ŚNIADANIE
Ostatnio bardzo polubiłam śniadania na słodko, choć kiedyś było zupełnie inaczej. Rzadko kiedy  w ogóle jadłam śniadanie, a pierwszy posiłek był zwykle koło godziny 15:00. Jak teraz sobie o tym myślę, to łapię się za głowę, ale ważne, że w końcu uświadomiłam sobie swoją głupotę. Gdzieś na Instagramie przemknęło mi piękne, kolorowe zdjęcie z tego typu pomysłem na śniadanie i postanowiłam spróbować czy smakuje równie dobrze. Przygotowanie jest bardzo szybkie i proste, a efekt? Z pewnością #instafriendly. Poza tym to naprawdę pyszne i pożywne śniadanie, które dostarcza mnóstwo energii na cały dzień. 

SKŁADNIKI (wszystko kupicie np. w Lidlu):
1 banan
jogurt naturalny
borówki amerykańskie
truskawki
granola
mrożone owoce leśne
wiórki kokosowe
figa
orzechy Pecan
mały kawałeczek imbiru


PRZYGOTOWANIE:
Do blendera wrzucam obranego ze skórki banana, garść mrożonych owoców leśnych, obrany mały kawałeczek imbiru oraz dodaję jedną łyżkę jogurtu naturalnego. Wszystko blenduję na gładką masę. Przelewam mus do miseczki i posypuję borówkami, pokrojonymi truskawkami, wiórkami kokosowymi, orzechami Pecan oraz granolą (najlepiej wybrać niesłodzoną, bez oleju palmowego oraz innych niepotrzebnych ulepszaczy). Dodałam tu też przekrojoną figę. 


OBIAD
Kiedyś nie wyobrażałam sobie, żeby na moim obiadowym talerzu miało zabraknąć mięsa. Aktualnie nie mam już na to tak dużego parcia, a i ochota na mięso nieco mi przeszła. Oczywiście nadal lubię  indyka czy kurczaka, nie pogardzę też dobrym jakościowo tatarem, ale coraz częściej poszukuję bezmięsnych alternatyw. I tak oto ostatnio moim absolutnie ulubionym daniem są kotlety z ciecierzycy i kaszy jaglanej. Cieciorka jest bogata w białko, a poza tym ma sporo witamin i minerałów. Przygotowanie ich nie jest trudne, ale wymaga trochę więcej czasu, niż wrzucenie piersi kurczaka do piekarnika czy na patelnię, ale uważam, że warto. Większą ilość można spokojnie przechowywać w lodówce przez kilka dni.

SKŁADNIKI NA KOTLETY:
cebula biała
250g ciecierzycy (najlepiej namoczyć ją w wodzie przez 2 godziny) 
bułka tarta
saszetka kaszy jaglanej 
jajko
przyprawy (sól, pieprz, oregano, bazylia, chilli)
opcjonalnie czosnek 
olej kokosowy do smażenia

POZOSTAŁE SKŁADNIKI:
batat (połówka)
roszponka
awokado
pomidorki koktajlowe
papryka czerwona
ogórek kiszony
słonecznik (najlepiej podprażony na patelni)

PRZYGOTOWANIE:
Na 1-2 godziny przed przygotowaniem kotletów namaczam w wodzie ciecierzycę. Dzięki temu zwiększy swoją objętość i szybciej się ugotuje. Do lekko osolonej, wrzącej wody wrzucam ciecierzycę i gotuję do miękkości. Po ugotowaniu odcedzam ją i rozdrabniam blenderem. Dodaję ugotowaną kaszę jaglaną oraz podsmażoną na patelni cebulkę i ponownie lekko blenduję. Dodaję 3 łyżki bułki tartej, jajko oraz przyprawy i przeciśnięty przez praskę czosnek. Zanim dodacie jajko składniki muszą być już chłodne, żeby się nie ścięło :-). Wszystko dokładnie mieszam ze sobą ręką i formuję kotleciki. Obtaczam je w bułce tartej i smażę na rozgrzanym oleju kokosowym. Z takiej ilości składników wychodzi mi około 9 kotlecików.

W międzyczasie do rozgrzanego na 200 stopni piekarnika wrzucam przekrojonego na pół batata i piekę go około 30 minut. Po upieczeniu robię na nim nożem krateczkę i posypuję ziołami. Jako dodatek sałatka z roszponki i warzyw, polana oliwą z oliwek lub sosem vinegret. 


PODWIECZOREK
Po obiedzie jestem zazwyczaj dosyć długo najedzona i nie mam ochoty niczego podjadać, ale zawsze chętnie wypiję jakiś zdrowy sok czy koktajl. Staram się dobierać składniki tak, żeby nie było za słodko. 


SKŁADNIKI:
seler naciowy
kiwi
jarmuż
jabłka
sok z połowy cytryny
kawałeczek obranego imbiru
świeża pietruszka (brak na zdjęciu)


PRZYGOTOWANIE:
Do sokowirówki wrzucam seler naciowy, kiwi, pół paczki jarmużu, dwa jabłka ze skórką, kawałeczek obranego imbiru (nie za dużo, bo będzie mocno wyczuwalny w smaku) oraz pęczek świeżej pietruszki. Do soku dodaję też sok z połówki cytryny. Piję na świeżo. 


KOLACJA
Zwykle mam trening wieczorem, a po nim obowiązkowo muszę coś zjeść. Kolację jem zatem dosyć późno, mniej więcej na 2 godziny przed snem. Dobrą opcją po treningu jest omlet z płatkami owsianymi, siemieniem lnianym i fetą oraz warzywami. 

SKŁADNIKI:
3 jajka
garść płatków owsianych
siemię lniane 
ser feta
kiełki brokułu
pomidory lub inne warzywa jako dodatek
łyżeczka oliwy z oliwek

PRZYGOTOWANIE:
W miseczce roztrzepuję jajka, dodaję do nich płatki owsiane, siemię lniane oraz trochę sera feta, dzięki któremu omlet będzie odpowiednio słony. Smażę na łyżeczce oliwy, pod przykryciem. Podaję z warzywami i kiełkami. 



I tak prezentuje się jeden z moich dziennych jadłospisów. Oczywiście pamiętam też o piciu wysokozmineralizowanej wody (około 2-3 litry dziennie). Jeśli chodzi o podjadanie między posiłkami, to ostatnio bardzo chętnie chrupię sobie orzechy włoskie i nerkowca. Piję też 1 szklankę zielonej herbaty dziennie oraz maksymalnie 2 kawy. Zdarza się też odżywka białkowa po treningu, gdy nie mam czasu (lub siły) na przygotowanie posiłku. 


Dziewczyny, dajcie znać czy chcecie więcej takich wpisów i jak jest z Waszą dietą. To raczej pojedyncze fit zrywy czy już na stałe staracie się zdrowo odżywiać? Gdybyście miały pytania, to chętnie na nie odpowiem niżej :-) 

_____________________________
Wpadnijcie też na mój


83 komentarze on "FOODBOOK #1: CO JEM W CIĄGU DNIA?"
  1. Oczywiście, że więcej takich wpisów. Kotlety z ciecierzycy uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam zaskoczona, że smakują aż tak dobrze :-)

      Usuń
  2. Bardzo fajny jadłospis. Ja u siebie też to zauważyłam - jakość jedzenia bardzo wpływa na ilość energii w ciągu dnia i samopoczucie. A słodkie śniadania pomogły mi wyeliminować podjadanie słodyczy w ciągu dnia. Jakoś nie mam na nie ochoty :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Ja też miałam problem z podjadaniem słodkości, ale teraz czuję, że już nad tym panuję :-)

      Usuń
  3. Anonimowy14 maja, 2019

    Bardzo fajny wpis! Oby więcej takich :) i muszę pogratulować efektów Twojej ciężkiej pracy! Skąd w Tobie tyle wytrwałości? :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Chyba po prostu potrzebowałam tak porządnie wziąć się za swoje zdrowie i ciało :-)

      Usuń
  4. Anonimowy14 maja, 2019

    Pisałaś wcześniej, że nie jesz nabiału...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są raczej śladowe ilości nabiału 😊

      Usuń
  5. Uwielbiam Twoje posty! :) Poza tym, że wizualnie bardzo cieszą oko to są zawsze bardzo bogate merytorycznie, oby tak dalej! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Więcej takich przepisów. Chciałabym się zdrowiej odżywiać, ale brak czasu i pomysłów skutecznie mnie zniechęca. Twoje przepisy są szybkie i opis zachęcający. Oby więcej takich! Z chęcią wykorzystam ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś zwalałam na brak czasu, pomysłów, ogólnie motywacji :-)

      Usuń
  7. Anonimowy14 maja, 2019

    Mogłabyś polecić blogi, kanały na YT, z których czerpiesz inspirację na jadłospis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio bardzo lubię kanał Annie Jaffrey :-)

      Usuń
  8. Anonimowy14 maja, 2019

    A jaka granole polecasz? :) I czy jak zjesz śniadanie wystarcza ci do obiadu?

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja troszkę z innej beczki pytanie, skąd nerka? Jestem w trakcie poszukiwania jakieś małej,zgrabne a Twoja odpowiada moim wymagą 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marka nerki to Karrimor - kupiona w sklepie Sport Direct :-)

      Usuń
  10. Anonimowy14 maja, 2019

    Koniecznie chcę wiecej takich postow! Szczegolnie na takie śniadania czy soki

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy14 maja, 2019

    A ja chciałabym zapytać czy możesz polecić sokowirówkę? Chodzi mi o to, by można było zrobić zarówno "mus"do śniadania jak i sok na podwieczorek.:) i smoothie i typowy sok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety mam zwykłą sokowirówkę, która robi tylko sok - marka HB, a smoothie robię w blenderze kielichowym :-)

      Usuń
    2. Anonimowy15 maja, 2019

      Okej, dzięki za odpowiedź! :*

      Usuń
  12. Anonimowy14 maja, 2019

    Moje śniadania wyglądają podobnie, ale każdemu polecam zrobić swoją własną granolę! To mega proste, a na pewno będzie zdrowe i pyszne.
    Jak nie mam czasu to robię ją na patelni, podgrzewam ok. 4 łyżki oleju kokosowego, wsypuję płatki owsiane, słonecznik, sezam, chia, wiórki kokosowe, ulubione orzechy i podsmażam. Potem dodaję trochę miodu, cynamon, mieszam i na koniec ulubione owoce suszone.
    Jak się zrobi raz swoją granolę to już nigdy nie sięgnie się po tę sklepową :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super! Bardzo mnie zainspirowałaś - dziękuję :-)

      Usuń
    2. Anonimowy15 maja, 2019

      nie wpadło mi to do głowy. genialny pomysł!!!

      Usuń
    3. Anonimowy15 maja, 2019

      I wyjdzie taniej...

      Usuń
  13. Anonimowy14 maja, 2019

    Ja odżywiam się bardzo zdrowo cały czas i dodatkowo jestem weganką (ale to ze względów etycznych). Ćwiczę na siłowni: żadne cardio tylko martwy ciąg :D, więc uważam na białko. I o ile nie mam problemów, żeby zdrowo jeść i dostarczyć sobie wszystkiego to mam problem z tym, żeby jeść mniej kcal. Od zaawsze kocham ogromne porcje i dużooo (zdrowej) szamki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, ja to mam z kolei problem z pochłanianiem dużej ilości jedzenia :-)

      Usuń
  14. Super byłoby abyś dopisała kaloryczność posiłków:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kotlety z ciecierzycy mnie zaciekawiły, chyba wypróbuje 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy14 maja, 2019

    Super wpis a na 2 śniadanie nic nie jesz? Jakbyś mogła takie robić wpisy raz w tyg było by super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, taka ilość posiłków póki co mi wystarcza :-)

      Usuń
  17. Posiłki bardzo w moim typie �� może w końcu się zainspiruje Twoim wpisem i zrobię coś innego niż placki bananowe z masłem orzechowym ��

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy14 maja, 2019

    Tak, więcej takich postów! Wszystko wygląda pysznie, a kotlety mnie bardzo zaciekawiły 😊marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz zrobić, bo są pyszne :-)

      Usuń
  19. Anonimowy15 maja, 2019

    Super pomysł !! 🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
  20. Trochę mało jak na osobę trenująca ��
    Ja tam się nie zgodzę że śniadania jeść trzeba, przykładem jest np IF na którym dużo ludzi opiera swoje żywienie ��
    Sama byłam również na IF i pięknie zbudowałam sylwetkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu służy coś innego - dla mnie IF nie jest dobrym rozwiązaniem :-)

      Usuń
  21. Anonimowy15 maja, 2019

    Dario super wpis. Poproszę więcej takich przepisów. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy15 maja, 2019

    Cudowna!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy15 maja, 2019

    Komplet z aktualnej kolekcji nike>?

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy15 maja, 2019

    Ja mam pytanie z innej beczki ;p skąd widelec i nóż? ;d pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy15 maja, 2019

    Nigdy nie jadłam kotletów z ciecierzycy bo kojarzyły mi się z jakimś wegetariańskim gównianym żarciem dla kur ale spróbuję. Dario polecisz jakąś dobrą sokowirówkę?
    Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam sokowirówkę z HB i jestem zadowolona :-)

      Usuń
  26. Anonimowy15 maja, 2019

    Co to za model butów?

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy15 maja, 2019

    Super wpis kochana! Podpowiesz gdzie kupiłaś taką super nereczkę? Szukam czegoś lekkiego i wygodnego...bużka:*

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy15 maja, 2019

    WIĘCEJ TAKICH WPISÓW

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy15 maja, 2019

    Co tam masz na pasie?

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy15 maja, 2019

    Chcę więcej takich wpisów :))

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy15 maja, 2019

    Za dużo roboty z tym wszystkim..... Wolę pudełka bo to dobra opcja dla zabieganych z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy15 maja, 2019

    Próbowałaś kiedyś jakiegoś cateringu dietetycznego? Jesteś w stanie polecić?
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam, ale póki co nie jestem w stanie nic polecić :-(

      Usuń
  33. Anonimowy15 maja, 2019

    Moje śniadanie to zazwyczaj parówka albo jajecznica. Obiad to coś na mieście często Big Mac albo coś w tym stylu a kolacja to późno i zwykle kanapka z szynką albo serem żółtym. Zdaża się że w ogule nie jem kolacji i żyje. Wyglądam też dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja dieta wygląda naprawdę kiepsko :-( Daj sobie choć spokój z tymi fast foodami.

      Usuń
  34. Świetny wpis!;) poproszę o więcej takich. Jak zawsze można się zainspirować więc chętnie wprowadza te dania do swojego jadłospisu;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy15 maja, 2019

    Świetny wpis oraz pomysły na dania. Oczywiście, że więcej takich postów !

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy15 maja, 2019

    Jestem ogromną fanką tego typu alternatyw dla polskich obiadów więc ze zniecierpliwieniem czekam na kolejne tego typu posty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy15 maja, 2019

    Oczywiście, że chcę więcej przepisów 👍😉. Nawet ja osoba z SIBO znalazłam coś dla siebie ;). Super :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Dario a powiedz proszę jak wygląda Twoj trening? Co cwiczysz, jak długo i ile razy w tygodniu?

    OdpowiedzUsuń
  39. Pychota,jedzenie wygląda prze apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy15 maja, 2019

    Można jeść wszystko tylko w rozsądnych ilościach i też dobrze wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  41. jakiej odżywki białkowej używasz? nigdy nie używałam a chciałabym dodawać do koktajli. i oczywiście więcej wpisów o jedzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy15 maja, 2019

    Hej, jak używasz płukanki malinowej do włosów? Czy mieszasz ja z wodą?

    OdpowiedzUsuń
  43. hej a ja mam pytanie z innej beczki. Co to za model butów na zdjęciu?:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy16 maja, 2019

    Dario, a co zabierasz do pracy? Znaczy, jakie jedzenie. Bo pokazałaś przepisy na śniadanie, obiad, podwieczorek... A co jesz pomiędzy śniadaniem i obiadem? Ja właśnie z tym mam największy problem, nie bardzo wiem, co zabierać do pracy. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Kotletów z ciecierzycy z batatem muszę spróbować. Więcej takich wspisów!

    OdpowiedzUsuń
  46. Super jedzonko :) Polecam Ci ciecierzycę w słoiku z Lidla (nie trzeba wcześniej namaczać) :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Super wpis, czekam na kolejny z tej serii ;) Koktajle to moja ulubiona "przegryzka" w trakcie dnia. Teraz trochę się od nich odzwyczaiłam niestety (po przeprowadzce jeszcze nie dorobiłam się blendera ;p) i strasznie mi ich brakuje. Blender widnieje na górzę rzeczy do kupienia więc mam nadzieję, że już niedługo wrócę do tego zdrowego przyzywczajenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimowy16 maja, 2019

    Zrobiłam dzisiaj kotleciki, przepyszne :D Poproszę więcej takich przepisów :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Anonimowy16 maja, 2019

    Juz widzialam w sieci reklame nowego podkladu Dr Irena Eris,Day to night

    OdpowiedzUsuń
  50. Ależ to jedzenie apetycznie wygląda. Chyba muszę się wziąć za siebie i zacząć przygotowywać sobie posiłki do pracy, bo dziś przez roztargnienie nie miałam nic i jadłam pół dnia firmowe słodycze reklamowe popijając je kawą. Jedyne co miałam w biurku to mała paczka wafli ryżowych.

    OdpowiedzUsuń
  51. Anonimowy17 maja, 2019

    Świetny wpis :-) Jasne, że chcemy jak najwięcej takich tematów... Nie mogę się już doczekać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Anonimowy17 maja, 2019

    Dario, choć post niewłosowy (albo bardziej pośrednio, jestem pewna, że dieta tak bogata w witaminy odbija się na tym, jak świetnie wyglądają Twoje włosy), to mam pytanie takiej natury - od dłuższego czasu borykam się z problemem skóry na głowie, ale tylko w miejscu, gdzie zazwyczaj koczek z odzywką nałożoną po umyciu styka się ze skalpem. Próbowałam "lokować" go w różnych miejscach głowy i po dłuższym czasie zauważam, że włosy są w tym miejscu przyklapnięte, a nawet jakby było ich mniej, skóra na drugi dzień po myciu jest w miarę uspokojona, ale już na drugi dzień swędzi i przetłuszcza się. Wydaje mi się, że domywam odżywkę bardzo dokładnie, łącznie ze skórą głowy, ale nie widzę efektu. Czy masz na to jakiś sprawdzony sposób?

    OdpowiedzUsuń
  53. Anonimowy18 maja, 2019

    Dario w nawiązaniu do mojego wcześniejszego pytania o termoloki przesyłam link do dwóch wersji,

    https://m.ceneo.pl/Sprzet_AGD;szukaj-babyliss+3021e?se=KSBLZyVmdm2aGZXH5yHgwK8MyUcF_Qmx&gclid=EAIaIQobChMIzb2aj8zm4QIVBKoYCh0bwAogEAAYASAAEgJ0BPD_BwE

    te pierwsze i te drugie to niby te same ale w dwóch wersjach profesjonalnej i domowej, daj znac co uwazasz😊

    OdpowiedzUsuń
  54. Polecam zainwestować w wyciskarkę zamiast sokowirówki,ta druga niszczy witaminy. Moja wyciskarka robi lody,makarony i wyciska olej z nasion. I nie polecam łączenia w sokach warzyw z owocami (wyjątek jabłko) gdyż posiadają one inne enzymy i blokują nawzajem wchłaninie witamin.

    OdpowiedzUsuń
  55. Anonimowy20 maja, 2019

    Hej. Trochę na inny temat niż z postu ale proszę o pomoc. Od dawna obserwuje Twojego bloga i stosuje się do Twoich porad odnośnie pielęgnacji włosów ale ostatnio moje włosy są w tragicznej kondycji mimo ze olej nakładam na noc, myje szamponami delikatnymi, raz w tygodniu żelem do higieny intymnej używam wcierek, płukanki z malin, jedwabiu na końce, odżywki zawsze po myciu i masek to i tak moje włosy jakos są suche sianowate nie wiem dlaczego :( a za rok biorę ślub chciałabym żeby podrosły i były w dobrej kondycji może coś poradzisz, bo już nie mam pojęcia dlaczego robią się tak suche i sianowate. Z góry dziękuje ❤️

    OdpowiedzUsuń

Custom Post Signature

Custom Post  Signature