Top Social

5 TRIKÓW Z SUCHYM SZAMPONEM.

Suchego szamponu używam do odświeżania swoich włosów bardzo sporadycznie. Zazwyczaj powoduje u mnie łupież, swędzenie i podrażnienie skóry głowy. Mimo to zawsze muszę go mieć w swojej torebce czy kosmetyczce i w dzisiejszym wpisie dowiecie się dlaczego. Oto 5 trików z suchym szamponem, które możecie wykorzystać.


Głównym składnikiem suchych szamponów (np. tych z Batiste) jest skrobia ryżowa. To ona odpowiada za pochłanianie sebum, łagodzenie podrażnień np. swędzenia skóry i zaczerwienień. Likwiduje nieprzyjemne zapachy i sprawia, że powierzchnia, którą nią pokryjemy staje się sucha i gładka. Wiedząc o tych wszystkich właściwościach skrobi można znaleźć mnóstwo zastosowań dla suchego szamponu. O tych, które się u mnie sprawdziły przeczytacie dalej. 


→ SUCHY SZAMPON NA SPOCONE RĘCE
Wyobraźcie sobie sytuację, kiedy idziecie na ważne spotkanie, a Wasze ręce są spocone i lepkie. W dodatku nie macie możliwości ich umycia. Nie ma chyba nic gorszego, jak uściśnięcie takiej nieświeżej dłoni i tutaj najlepszym wyjściem jest suchy szampon. Wystarczy spryskać nim wewnętrzną część dłoni i potrzeć, a w ekspresowym tempie staną się suche i gotowe do uścisku. Tak jak już wcześniej wspomniałam - skrobia zawarta w suchych szamponach ma właściwości pochłaniające sebum i minimalizują wszelką lepkość. Do tego często mają też przyjemny zapach, który jest dodatkowym atutem. Suchy szampon w wersji mini mam zawsze w swojej torebce i odświeżanie dłoni to jeden z najczęstszych sposobów, w jaki go używam. 

→ SUCHY SZAMPON MATOWIENIA SKÓRY
A skoro mam go już zawsze przy sobie w mojej torebce, to używam go czasem do... matowienia strefy T na skórze! Skrobia ryżowa jest jednym z naczęściej spotykanych składników pudrów matujących i nic w tym dziwnego - doskonale pochłania nagromadzony na skórze tłuszczyk. Kiedy zabieram ze sobą naprawdę niewielką torebeczkę, w której mieści się jedynie telefon, kilka dokumentów, klucze i suchy szampon, to brakuje tam już miejsca na puderniczkę. Spryskuję szamponem kawałek chusteczki, wacik, albo nawet kawałek papieru toaletowego i przykładam do błyszczących miejsc na twarzy. Po chwili skóra jest zmatowiona, a makijaż znów wygląda okej. 

→ SUCHY SZAMPON DO ODŚWIEŻANIA BUTÓW
Częste pranie Conversów czy butów sportowych to nie jest najlepszy pomysł. Można je w ten sposób bardzo szybko zniszczyć, więc staram się czyścić je takimi pośrednimi sposobami. Do miejscowego prania używam szamponu Bama, do zabrudzeń na conversowej gumie używam zwykłej gumki do mazania, a do odświeżania butów w środku najlepszy jest właśnie suchy szampon. Spryskuję nim wnętrze buta, zostawiam na całą noc, a rano delikatnie wytrzepuję resztki proszku. Buty tracą wszelkie, nieprzyjemne zapachy i zyskują nowy aromat szamponu, który w przypadku szamponów Batiste utrzymuje się dosyć długo. 

→ SUCHY SZAMPON NA NADMIERNIE POCĄCE SIĘ STOPY
Skoro jesteśmy już przy butach, to suchy szampon może pomóc także w przypadku nadmiernie pocących się stóp. Możemy je spryskać przed założeniem skarpetek lub wówczas, gdy nakładamy jakieś buty i boimy się, że mogą nas obetrzeć lub się odparzyć. Chyba już kilka razy wspominałam Wam, że mam ekstremalnie wrażliwe stopy, którym ciągle coś dolega. Jak nie obtarcia, to odciski i odparzenia. Odkąd przed każdym włożeniem do buta spryskuję je suchy szamponem, to jest znacznie lepiej. I to do tego stopnia, że buty, które zawsze mnie obcierały już tego nie robią. 

→ SUCHY SZAMPON DO ODŚWIEŻANIA DYWANU
Skoro suchy szampon tak wspaniale pochłania wszelkie nieprzyjemne zapachy, to nadaje się również do takiego powierzchownego odświeżenia dywanu. O tym sposobie wiedziałam już od bardzo dawna, ale jakoś nigdy wcześniej nie miałam odwagi go spróbować. I to był błąd, bo dziś stosuję go regularnie. Spryskuję suchy szamponem powierzchnię dywanu, czekam około 30 minut, a następnie dokładnie odkurzam. Efekt jest taki, że dywan jest bardziej puszysty i przede wszystkim traci wszelkie zapachy, co dla posiadaczy czworonożnych przyjaciół może mieć znaczenie.


Ciekawa jestem, czy Wy również używacie suchego szamponu w tak niestandardowy sposób. Pamiętajcie jednak, aby do powyższych trików wybierać szampon bezbarwny, bo są jeszcze te dla brunetek :-) 

_____________________

Snap 👉 hedonistkaaa

32 komentarze on "5 TRIKÓW Z SUCHYM SZAMPONEM."
  1. Szampon jak szampon, zawsze może się przydać, ale kolor Twojego swetra jest prześliczny, widać że jest dobrej jakości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis, ogl. osobiście nie używam tego typu rzeczy ale moja dziewczyna nie raz widziałem jak go stosowała ale teraz sam zacznę jej go podbierać, mam straszny problem z pocącymi się dłońmi i stopami, co powoduje nieświeży zapach stóp po zdjęciu butów a w towarzystwie jest to bardzo nie komfortowe, mam nadzieje że teraz to nie będzie moim problemem, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś próbowałam stosować go na twarz i efekt był taki,że kolejnego dnia miałam pełno podskórnych gródek:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne porady na pewno skorzystam :D Nie wiedziałam, że można użyć go do matowienia skóry to może być pomocne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tymi patentem do butów to muszę wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A skoro mowa o matowieniu skóry - czego używasz w ciągu dnia? Tzn. nie chodzi mi nawet o konkretne pudry, bo o nich już wspominałaś na blogu, ale o "sprzęt" do aplikacji. Nosisz ze sobą beauty blender czy blend it? A może coś innego? Jak to "coś" przechowujesz w torebce? Dodam, że też mam cerę trądzikową :(

    OdpowiedzUsuń
  7. A nie boisz się, że suchy szampon podrażni Ci skórę :(? Nawet do włosów nie powinno się używać go za często, a co dopiero do twarzy... Z tego, co wiem, suchy szampon Batiste (a jego chyba używasz, jak widzę na zdjęciach :)) zawiera izobutan, butan i alkohol denat. Także na Twoim miejscu skończyłabym z używaniem suchego szamponu do matowienia strefy T, a skupiła się na pozostałych jego zastosowaniach :). Tak będzie bezpieczniej.

    OdpowiedzUsuń
  8. hej podałabyś nazwe tych adidasów byłabym wdzięczna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hm, a jeśli dywan jest brązowy, to może szampon dla brunetek jest wręcz wskazany? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo jeśli jasny dywan zostanie ubrudzony czekolada przez dziecko - szampon dla brunetek przyda się do dalszego dekorowania wnętrza :)

      Usuń
    2. Jak ubrudzony to jednak lepiej uprać :p

      Usuń
    3. Jak ubrudzony, to przed praniem można pozwolić dziecku jeszcze bardziej ubrudzic :) dopiero potem wyprać :) zrozumie ten, kto ma dziecko :)

      Usuń
  10. Wow, nawet nie pomyślałabym, że mogę stosować Batiste na twarz. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Suchy szampon to produkt który mam ze sobą od zawsze ale o takich zastosowaniach jeszcze nie słyszałam :)
    Informacje na pewno się przydadzą :) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dario skąd taki piękny sweter?

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Twoje posty! Jesteś jedyną blogerką, której stronę regularnie odwiedzam. Gdy wpisuje w pasku "ko" wyskakuje adres tej strony :) Przyciąga nie tylko Twoja wiedza i pomysłowe tematy postów, ale naprawdę (!) poprawnie pisane (chociażby stylistycznie, czy ortograficznie) teksty. Sprawdzone, przygotowane, precyzyjne wpisy, których czytanie po prosty sprawia przyjemność :)
    Dziękuję, że zajmujesz się tym z taką pasją i życzliwością do nas:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Z jakiej firmy jest ten sweter??

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej Daria i dziewczyny!
    Proszę polećcie mi dobrą odżywkę do włosów, która faktycznie pomoże mi w ich rozczesywaniu. Przed myciem oczywiście je rozczesuje, stosuje tez odżywkę ze spłukiwaniem ale nic to nie daje takie mam kołtuny :/
    Pomocy! Nie chcę ich wyrwać wszystkich ;)
    Pozdrawiam! Stała czytelniczka Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maska do włosów syoss ceramide - czarne opakowanie z fioletowymi napisami stosowana jako odżywka oraz odżywka w sprayu bez spłukiwania na wilgotne włosy przed suszeniem gliss kur ultimate oil elixir w złotym opakowaniu.

      Usuń
    2. Dzięki!!!

      Usuń
  16. Fajne porady :) Mi się przyda na 100% na sylwestra coś takiego sobie chyba zrobię. Ale to jeszcze trochę czasu a wy co planujecie dziewczyny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co zrobisz na sylwestra?

      Usuń
  17. Bardzo ciekawy wpis. Niedawno odkrylam Twoj blog i jestem oczarowana Twoja uroda i swietnymi wpisami - zwlaszcza wlosowymi. Prosze napisz jakiej lokowko - suszarke z obrotowa szczotka polecasz? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam pojęcia o tych sposobach i jestem w szoku! Na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja nawet nie używałam go nigdy w tradycyjny sposób! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej, na snapie pokazywalas marke Ireny Eris. Wycofuja sie? Sa w nizszych cenach?

    OdpowiedzUsuń
  21. Cześć Dario! Mam takie pytanie, czy do rozprowadzania fluidu na twarzy (cera trądzikowa) mogę używać pędzla, czy lepiej robić to tak jak kiedyś palcami? Z góry dziękuję za odpowiedź. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz używać pędzla, tylko musisz go myć i dezynfekować po każdym użyciu

      Usuń
  22. Masz taką śliczną cerę. Zrobisz post o jej pielęgnacji?

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja używam suchego szamponu marki klorane i jestem bardzo zadowolona. Nie podrażnia i nie powoduje swędzenia. Kiedyś rozmawiałam z przedstawicielka tej marki pokazała mi na zwykłej kartce papieru czym różni się ich szampon od innych. Efekt był taki że po psiknieciu szamponem na kartkę klorane pozostawial tylko 'biały puder' który wchłania nadmiar sebum natomiast inny pozostawial mokrą plamę na kartce. Uważam że skład klorane jest najlepszy. Szkoda tylko że cena jest dosyć wysoka...

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature