Top Social

TRENING W DOMU CZYLI JAK ĆWICZYĆ, KIEDY NIE MASZ CZASU NA SIŁOWNIĘ? SPALACZ TŁUSZCZU, SEXY UDA I POŚLADKI ORAZ BODY PUMP ZE SZTANGĄ.

Dzisiejszy wpis powstał z myślą o tych z Was, które nie mają czasu na siłownię i zdecydowanie bardziej preferują ćwiczenia w domowym zaciszu. Lubię trening w domu, bo nie trzeba tracić czasu na dojazd do siłowni, stanie w korkach i powrót. Pokaże Wam swoje ulubione ćwiczenia i sprzęt, którego używam, więc jeśli jesteście ciekawe, to zapraszam do czytania dalej.


Trening na siłowni ma kilka niewątpliwych plusów. Muszę przyznać, że patrząc na tych wszystkich ludzi w okół, którzy wylewają siódme poty, jestem bardziej zmotywowana do pracy nad swoją sylwetką. Poza tym trenerzy, którzy są tam obecni mogą skorygować naszą technikę i podpowiedzieć jaki rodzaj treningu będzie dla nas najlepszy. Już samo wyjście na siłownię ma na nas pozytywny wpływ - mamy poczucie dobrze zainwestowanego czasu, który za kilka tygodni zaprocentuje lepszym samopoczuciem i bardziej atrakcyjnym ciałem. Jeśli jednak nie możecie się przekonać do treningu na siłowni, albo po prostu nie jesteście w stanie wyrobić się czasowo (dojazd, powrót itp), to wówczas warto zainteresować się treningiem w domu. dla mnie to zdecydowanie lepsza opcja i siłownię odwiedzam aktualnie dosyć sporadycznie. Jeśli to robię, to wybieram zajęcia grupowe typu joga czy pilates.


Na początek kilka słów na temat stroju, w jakim ćwiczę. Trening w domu nie oznacza, że trzeba robić to w byle jakich ciuchach. Uwierzcie mi, że strój ma ogromne znaczenie z psychologicznego punktu widzenia. Kiedy zakładamy fajne leginsy, wygodny stanik sportowy i buty, to będziemy bardziej zmotywowane do pracy. Na zdjęciu widzicie moje ulubione, zielone leginsy z Gym Hero (na pierwszym zdjęciu), które ładnie modelują nogi. Lubię też leginsy z Nike Pro - są bardzo obcisłe i nie zsuwają się podczas ćwiczeń, a to również bardzo ważne (nie ma chyba nic bardziej denerwującego niż zjeżdżające gacie podczas wykonywania przysiadów czy innych tego typu aktywności). Jeśli chodzi o staniki sportowe, to u mnie bardzo dobrze sprawdzają się te z H&M. Są wygodne, mięciutkie i nigdzie nie uciskają. Mam je w dwóch kolorach - różowym i czarnym. Na stanik sportowy zakładam jakąś luźną koszulkę na ramiączkach lub z krótkim rękawem. Jeśli idę na jogę, to wolę coś bardziej obcisłego, bo wykonując te różne akrobacje luźna koszulka będzie się zsuwać odsłaniając brzuch. Przy ćwiczeniach siłowych i cardio wolę coś mniej przylegającego do ciała. Buty to chyba jeden z najważniejszych elementów stroju do ćwiczeń. Pod żadnym pozorem nie róbcie treningu w domu na boso, bo to może przyczynić się do powstania kontuzji. Model z Nike Coremotion TR2 służy mi już ponad rok i jestem z tych butów bardzo zadowolona. Wygoda na pierwszym miejscu!


A teraz troszkę o treningach na YouTube, z których korzystam. Na początek zestawy, do  których nie musicie mieć żadnych dodatkowych sprzętów - wystarczy wygodny strój. Moje ulubione cardio przed treningiem siłowym, to zestaw ćwiczeń, który zamieszczam poniżej. Jest prawdziwym spalaczem tłuszczu - męczący, ale za to różnorodny i nie nudzi mnie tak, jak trening z Ewą Chodakowską. Ewa ma bardzo fajne i dające rezultaty treningi, ale osobiście nie przypadły mi do gustu na tyle, by do nich wracać. W poniższym treningu omijam jedynie ćwiczenia rozciągające, które są pod koniec. Wykonuję je dopiero po zakończonym treningu siłowym, o którym napiszę w dalszej części. 



Innym treningiem rozgrzewającym przed ćwiczeniami siłowymi jest ten w stylu Victoria's Secret :-) Trwa nieco krócej, niż ten wcześniejszy, ale również pozwala się nieźle rozgrzać przed sztangą i kettlem. Lubię go za to, że dziewczyny skupiają się na mięśniach nóg I pośladków, które są moimi ulubionymi partiami do ćwiczeń.



Często wybieram też treningi z Natalią Gacką, która również ma bardzo ciekawe zestawy ćwiczeń na różne partie ciała. Mój ulubiony to oczywiście ten na uda i pośladki. Jeśli interesuje Was rozruszanie innych partii ciała, to Natalia ma mnóstwo świetnych zestawów, które wycisną z Was siódme poty. Jedno jest pewne - efekty przyjdą bardzo szybko!



Przejdę teraz do treningu siłowego, do którego będziecie potrzebowały sztangi. Długo zwlekałam z zakupem tego typu sprzętu, ale nie żałuję ani jednej, wydanej złotówki. Sztanga o ile jest używana poprawnie i macie wyrobioną technikę, przynosi bardzo szybkie efekty w modelowaniu nóg i pośladków. Wzmocni też mięśnie klatki piersiowej, ramion, barków czy brzucha. Nie musicie się obawiać o utratę kobiecości w związku z treningiem siłowym. Bez żadnych wspomagaczy i naprawdę morderczych treningów nie zbudujecie sylwetki kulturystki. Ćwicząc ze sztangą nabierzecie pięknych, jędrnych kształtów jak u lasek z Instagrama. Najlepiej zacząć od najmniejszych obciążeń i stopniowo dokładać ciężaru. Pamiętajcie jednak, aby dowiedzieć się jak prawidłowo wykonywać takie ćwiczenia, bo nieumiejętna postawa może sprawić, że nabawicie się kontuzji. Na YouTube jest mnóstwo poradników na temat odpowiedniego używania sztangi dla kobiet, a najlepiej wybrać się na jakieś zajęcia typu "Body Pump" i tam instruktor powinien skorygować ewentualne błędy. Wówczas późniejsze ćwiczenia w domu będą dla Was bezpieczne. Poniżej zestaw ćwiczeń ze sztangą, który naprawdę uwielbiam. 



I jeszcze zestaw od Natalii, który również bardzo lubię. Jest trochę mniej wykańczający, jak ten pierwszy, ale również daje nieźle popalić. Trwa co prawda tylko 16 minut, ale to najgorsze 16 minut, jakie początkowo przeżywałam. Teraz nie mogę się doczekać tego przyjemnego zmęczenia po zakończonym treningu. Uwaga, taki wysiłek uzależnia!



Kiedy mam słabszy dzień, to wykonuję ćwiczenia zaproponowane przez Agatę z bloga Fitness All Day (klik). Jej blog to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat ćwiczeń, które są pokazane w bardzo jasny i zrozumiały sposób. Gdybym mieszkała w Kaliszu, to chciałabym, aby to właśnie ona została moim trenerem personalnym :-) A zestaw ćwiczeń ze sztangą od Agaty znajdziecie tutaj klik - wykonuję 4 serie. A poniżej bardzo fajny zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha, z którego również często korzystam. 



I to na dzień dzisiejszy wszystkie zestawy ćwiczeń, z których regularnie korzystam. Na koniec wykonuję rozciąganie, o którym wspomniałam przy okazji pierwszego filmu. Jak często ćwiczę? To zależy. Czasem codziennie, a w słabszych momentach co drugi dzień. Staram się jednak robić to minimum 3 razy w tygodniu. 

Dziewczyny, napiszcie jak to jest z Wami, jeśli chodzi o siłownię lub ćwiczenia w domu. Co wolicie? Podzielcie się też w komentarzach linkami do Waszych ulubionych ćwiczeń na YouTube! 


61 komentarzy on "TRENING W DOMU CZYLI JAK ĆWICZYĆ, KIEDY NIE MASZ CZASU NA SIŁOWNIĘ? SPALACZ TŁUSZCZU, SEXY UDA I POŚLADKI ORAZ BODY PUMP ZE SZTANGĄ. "
  1. Hej. Pojawi się może kiedyś wpis o pielęgnacji włosów podczas regularnych wypadów na basen? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Treningi Natalii super są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię z nią ćwiczyć - daje pozytywnego kopa :-)

      Usuń
  3. Lubię Natalię Gacką :) Jak regularnie ćwiczyłam, to często odpalałam Mel B. albo Jillian Michaels;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś ćwiczyłam z Mel B i bardzo lubiłam jej treningi, ale po jakimś czasie stały się dla mnie zbyt lekkie :-) Czyli jest progres!

      Usuń
  4. Ja ćwiczę w domu od miesiąca, więc ten post jak na zamówienie :) Póki co z Chodakowską, ale zwrócę uwagę na Twoje. Faktycznie czasem to się nudzi. Co do ciuchów to fakt. Kiedyś ćwiczyłam w byle jakich spodenkach i koszulce, teraz mam fajne leginsy i staniki. Wygodniej się ćwiczy i dodatkowo mnie motywuje. Ale muszę zainwestować w buty, bo robię to, o czym pisałaś, czyli ćwiczę boso :)
    Ale uwielbiam ćwiczyć w domu, najczęściej rano, robię to 4x w tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj, ćwiczenia boso nie są najlepszym rozwiązaniem i można się nabawić kontuzji. Trenując w butach mięśnie też zupełnie inaczej pracują, więc warto mieć dobre obuwie :-)

      Usuń
    2. Przy przysiadach wskazane jest obuwie z plaska podeszwa takze na boso jak najbardziej przy dobrej rozgrzewce stawow i miesni i oczywiscie odpowiednia technika i nie ma mowy o kontuzji. Przy zakupie obuwia nalezy patrzec do czego sluzy bieganie trening czy ciezary kazde obuwie jest wykonane inaczej np w obuwiu do biegania ciezko jest wykonywac cwiczenia silowe i na odwrot w obuwiu do treningu silowego nie da sie biegac...

      Usuń
  5. Ja bardzo lubię ćwiczenia na siłowni a teraz tym bardziej, że jest ona 2 minuty piechotą od mojego domu, więc nie ma korków, dojazdów itp. :)
    Lubię ogólnorozwojowe ćwiczenia aerobowe, zajęcia ze sztangami i mam w planach wdrożyć wreszcie porządny trening na brzuch, który będzie przeprowadzał mi mój J. Niestety brzuch to najbardziej znielubiała przeze mnie partia, więc też niestety zaniedbywana. Potrzebuję wyjątkowej motywacji i "bata" przy jej ćwiczeniach, więc J. stwierdził, że koniec wymówek i robimy ABS-y ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam za ćwiczeniami brzucha, ale to bardzo ważne mięśnie, więc od jakiegoś czasu mocno je katuję :-)

      Usuń
  6. Hej, co sądzisz o kurundzie do stosowania na cerę trądzikową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na myśli korund? Zdecydowanie nie polecam przy cerze trądzikowej, ponieważ możesz pogorszyć jej stan :-( Generalnie peelingi mechaniczne raczej bym odpuściła - postaw na enzymatyczne ale dobrej jakości.

      Usuń
  7. polecam zestawy Marty z codzienniefit

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zerknąć, bo widzę, że jest często polecana :-)

      Usuń
  8. Treningi na domowej siłowni z większym obciążeniem:). Wcześniej robiłam treningi typu Chodakowska i Shaun T, ale po paru miesiącach przestały przynosić rezultaty. Treningi typowo siłowe to w moim przypadku chyba jedyny gwarant dobrych efektów. Na siłowni przy innych nie mogłabym się skupić na porządnym treningu, poza tym dochodzi jeszcze kwestia dojazdu więc zainwestowałam w domowe obciążenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, u mnie treningi siłowe także przynoszą zauważalne rezultaty. Nigdy nie byłam fanką ćwiczeń typowo kardio, ale na rozgrzewkę jak najbardziej :-)

      Usuń
  9. Uwielbiam ćwiczyć w domu, bo zawsze dostosowuję ćwiczenia do swojego trybu dnia i " wolnego " czasu jaki mam :) Z Natalią ( i innymi ekipami z " odchudzania bez kitu " ) lubię ćwiczyć, uwielbiam też Mel B oraz Bipasha Basu ( jeden z jej treningów https://www.youtube.com/watch?v=LUrrN6cEBRQ ) Zaciekawiłaś mnie teningiem siłowym ze sztangą, tego jeszcze nie miałam, no i muza oraz wsparcie trenerów super - dodają power`u ) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podesłanie linka - poćwiczę z nią jutro :-)

      Usuń
  10. hej :) a podzielisz się informacją gdzie kupiłaś swoją sztangę?? jesteś zadowolona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, też proszę o jakieś nakierowanie gdzie kupić dobrą i nie za duże pieniądze sztangę :) gdzie kupowałaś swoją? :)

      Usuń
    2. Dziewczyny, jestem z niej bardzo zadowolona. To taka HMS sztanga dla kobiet do Body Pump z trzema rodzajami obciążeń. Kupiłam ją na Allegro i naprawdę warto zainwestować - jest poręczna i wygodna.

      Usuń
  11. Też wolę treningi w domu :) Najczęściej ćwiczę z fitnessblender, to prawdziwa kopalnia różnorodnych ćwiczeń, no i bardzo lubię wskaźnik spalanych kalorii, miniaturki następnych ćwiczeń i całe to zorganizowanie :)
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, Fitnessblender też uwielbiam!

      Usuń
    2. Tez uwielbiam fitness blender,szczegolnie hiity:)

      Usuń
  12. I ja ćwiczę w domu - to zdecydowanie moja ulubiona forma treningu :) Staram się przynajmniej 4-5 razy, chociaż po 20 minut :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię ćwiczyć z Chodakowską (skalpel z obciążeniem, hot body, bikini) i z Mel B (trening pośladków z obciążeniem na nogi, nóg i abs). Ogólnie nie lubię nudy i muszę często zmieniać treningi, lubię nowości i potrafię przestać ćwiczyć przez to, że znudził mi się dany trening a nie znalazłam godnego zastępcy ;) Mam te same buty, co Ty! :D Pozdrawiam serdecznie - Paulina ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie u Ewy męczył ten brak różnorodności - powtarza te same ćwiczenia kilka razy i jak wiem co mnie czeka, to zaczynam się jakoś bardziej męczyć :-)

      Usuń
  14. Ja lubię Ewę ale z tych nowszych programów. A tak to polecam Gym brake z Szymonem Gasiem i Kasią Kępką. Oni dają czadu !
    Mogę wiedzieć skąd taka fajna niestandardowa sztanga?
    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, taką sztangę kupiłam na Allegro - marka HMS do Body Pump :-) Jestem z niej naprawdę bardzo zadowolona.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź! Miłego wieczoru !

      Usuń
  15. Blogilates i Rebecca Louise - bezkonkurencyjne, ale czasami wracam do starej dobrej Mel B i Tiffany, do Chodakowskiej również :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana ,jaki polecasz pędzel do konturowania ?I paletke lub cos do konturowania? Zawsze mi dobrze doradzisz I trzymam sie twoich rad zawsze! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do konturowania zdecydowanie najlepszy jest pędzel Zoeva 109 Luxe Face Paint. A co do paletek, to równiez wybrałabym tą z Zoeva np. z serii spectrum :-)

      Usuń
  17. Ja zdecydowanie wole ćwiczyć w domu. Zazwyczaj sa to filmiki na youtube.pl. a dokladnir gym break z kasia kepka i szymonem:) Kasia bardzo mnie motywuje. Jej usmiech jest zabójczy: )hehe

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wierze w taki zbieg okoliczności :D właśnie zastanawiałam się nad zakupem legginsów gym hero camo. Powiedz mi proszę, czy są one zupełnie kryjące? To znaczy, czy nie prześwieca się bielizna w trakcie przysiadów? Proszę proszę daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, nie są zupełnie kryjące - jeśli się wypniesz, to pojawi się taki białawy odcień, co uważam za małą wadę :-(

      Usuń
  19. Cześć Daria. Proszę o pomoc, bo pisałam już kilka komentarzy Ale nie uzyskałam odpowiedzi. Mam cerę mieszaną, kapryśna, wystarczy nieodpowiedni krem lub podkład i mam na twarzy wulkany. Jaki polecasz krem na dzień? Czego używasz aktualnie lub jaki jest Twój ulubiony?
    Pozdrawiam Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem wprawdzie Darią, ale do niedawna miałam ten sam problem - już po jednorazowej aplikacji podkładu pojawiały się stany zapalne. Kiedy zamieniłam zwykły podkład drogeryjny na mineralny, problem zniknął. Jeśli chodzi o kremy to szukam tych bez silikonów i parafiny w składzie, a większość drogeryjnych je niestety posiada.

      Usuń
    2. Też długo szukałam odpowiedniego kremu dla mojej cery - miałam ten sam problem :-( Aktualnie używam kremu Clinique Moisture Surge w wersji żelowej, ale nie mam pojęcia czy u Ciebie również się sprawdzi, to naprawdę indywidualna kwestia. Może dostaniesz gdzieś próbki tego produktu :-)

      Usuń
  20. Matko jak super, że napisałaś ten artykuł.Przymierzam się do ćwiczenia w domu ale nie wiedziałam co i jak zacząć a Twój artykuł strzał w dziesiątkę!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że jest przydatny :-)

      Usuń
  21. Super wpis! Jak dotąd tylko biegałam i jeździłam na rowerze, ale tak mnie zmotywowałaś tym wpisem, że od jutra zaczynam te ćwiczenia z filmików ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj za jakiś czas jak Ci idzie i który najbardziej lubisz :-)

      Usuń
  22. Ja ćwiczę zarówno na siłowni jak i w domu. Siłownia to głownie bieżnia, orbitrek i ćwiczenia siłowe na klatkę i ręce (wtedy potrzebny jest mój facet który wszystko mi tłumaczy i pomaga ;) ) W domu ćwiczę głownie z Martą - codzienniefit.pl oraz ostatnio kupiłam płytę Ewy Chodakowskiej Hot Body i bardzo polecam bo fajnie męczy i jest zupełnie inna niż pozostałe programy, które również nie za bardzo przypadły mi do gustu, chociaż czasami coś włączę. Czasem wrzucam też Mel B oraz Rebecce Louis "Miley Cyrus-sexy legs". Muszę zainwestować teraz w dobrą matę, na której się nie ślizgają ręce - może coś polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam matę z Domyos i nie jestem z niej do końca zadowolona niestety. Przerobiłam już kilka sztuk i każda ma jakąś wadę, więc nic nie polecę :-(

      Usuń
  23. Super sprawa i podziwiam, bo mi jakoś ćwiczenia w domu nie wychodzą... :/ wolę chodzić na siłkę albo biegać :)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja lubię ćwiczyć w domu. Niestety ostatnio zaniedbałam aktywność fizyczna, ale na pewno wrócę do niej. Ja głównie ćwiczę z Primaverą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. W pełni zgadzam się z tym że strój daje świetna motywację :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam ćwiczenia w domu- najczęściej wybieram filmiki z Shaunem T. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy to normalne ze na twarzy jest meszek taki Jasny biały ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, każdy go ma w mniejszym lub w większym stopniu i to nic nienormalnego. Niektórzy go depilują, ale ja osobiście nie jestem zwolenniczką :-) Niech sobie jest :-)

      Usuń
  28. Super post!! myślałam, że wyświetlił mi się teraz jakiś Twój archiwalny o ćwiczeniach bo parę dni temu czytałam o tym jak dbasz o figurę z 2013 i przybieram się od paru dni do ćwiczeń w domu,a tu dziś taki super post z filmikami - dziękuje spadłaś z nieba:-)

    od poniedziałku mam zamiar zacząć ćwiczyć w domowym zaciszu, bardzo lubię ćwiczenia Sylwii Szostak szczególnie 7 najskuteczniejszych na płaski brzuch oraz na jędrne pośladki i smukłe uda :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, cieszę się, że post jest przydatny :-) Trzymam kciuki!

      Usuń
  29. Ja mam DVD Ewy Chodakowskiej z pilatesem i ćwiczę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ćwiczenia w domu - super sprawa :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja mam siłownię praktycznie pod domem, więc nie tracę czasu na dojazdy, ale czasami po prostu lubię ćwiczyć w domu. Korzystam z treningów Ewy, mój ulubiony to Model Look, propozycji Fitness Blender i ćwiczeń dla aniołków Victoria's Secret. Nie obca mi jest też Mel B. Często wybieram treningi po 10 minut, które sama sobie komponuję w zestaw 40-60 minutowy, w zależności od tego czego potrzebuję. Dzięki temu się nie nudzę.
    Nie wiem czy znasz trening na talię Tiffany Rothe, który wykonuje się przy pomocy tanecznych ruchów. To jeden z moich ulubionych, bo jest dość prosty i przyjemny, ale następnego dnia czuć, że mięśnie pracowały. Przy regularnych treningach daje też super rezultaty, szczególnie dla osób takich jak ja, które nie miały kiedyś wogóle talii.

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo Ci dziękuję za ten post. Zmotywowałaś mnie. Gdy włączałam ćwiczenia z Chodakowską odpadałam najdalej po tygodniu bo i tak musiałam ją z nudów zagłuszyć jakąś muzyką. Jeszcze się nie przemogłam, żeby poprosić na siłowni kogoś o pomoc (wstydzę się) i byłam w kropce. Podpowiedziałaś mi rozwiązania, które bardzo chętnie sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Polecam treningi z Jillian Michaels (dynamiczne, bardzo skuteczne), z Gacką i Luizą na https://centrumsportowca.pl/centrum-treningu/video-treningi/

    OdpowiedzUsuń
  34. Przed siłowym należy robić rozgrzewkę a nie 30 minutowe cardio jak już to po

    OdpowiedzUsuń
  35. Od niedawna zaczęłam ćwiczenia w domu i jak sama zauważyłaś treningi Ewy dają efekty ale szybko się nudzą dlatego dziś wskakuję w swój dres i spróbuję Twoich propozycji. :) Natchnęłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature