Top Social

JAKIEJ WCIERKI AKTUALNIE UŻYWAM? LETNIA, KOJĄCA WCIERKA WZMACNIAJĄCA CEBULKI WŁOSÓW.

Uwielbiam naturalne wcierki do włosów, które można łatwym i niedrogim sposobem zrobić w domu. Dzięki stosowaniu wcierek odżywiamy skórę głowy i pobudzamy włosy do szybszego wzrostu. Dziś podam Wam prosty przepis na wiosenno-letnią wcierkę, która pomoże w walce z przetłuszczającą się skórą głowy, łupieżem oraz wzmocni cebulki, a także przyspieszy wzrost włosów.



Wcierki to prócz olejowania mój ulubiony sposób pielęgnacji włosów. Dzięki systematycznemu wcieraniu konkretnej mikstury w skórę głowy można pozbyć się wielu problemów takich jak łupież, nadmierne przetłuszczanie czy wypadanie włosów. Temat wcierek był już poruszany na blogu wiele razy i między innymi tutaj klik pisałam o wielu ciekawych wcierkach, które pomogą w walce o piękne włosy. Dziś prosty przepis na kolejną wcierkę i tym razem będzie to coś idealnego na upały. Mowa o wcierce na bazie świeżej mięty, z dodatkiem olejku z drzewa herbacianego. Dwa składniki, a potrafią czynić cuda.


Czego możecie się spodziewać po takiej wcierce? Już przy pierwszej aplikacji poczujecie przyjemne uczucie chłodu i odświeżenia. To wcierka idealna dla osób mających problemy z nadmiernym przetłuszczaniem się włosów i łupieżem. Mięta ma działanie przeciwświądowe, tonizujące i przeciwgrzybiczne. Jeśli borykacie się z łupieżem, który jest często przyczyną wypadania, to taka wcierka może naprawdę pomóc. Poza tym zwiększa  ukrwienie skóry głowy, dzięki czemu włosy są pobudzone do wzrostu. Olejek z drzewa herbacianego niszczy grzyby i bakterie oraz ma działanie chłodzące i odświeżające. Więcej o tym cudownym specyfiku pisałam tutaj klik - przeczytajcie koniecznie, bo ma wiele zastosowań! Połączenie tych dwóch składników jest wręcz idealne do wykonania letniej, kojącej wcierki do włosów. Aktualnie to moja ulubiona mikstura.

Jak zrobić taką wcierkę? Wieczorem zalewam gotującą wodą około 6 dużych listków świeżej mięty i przykrywam spodeczkiem. Kiedy napar nieco przestygnie wkładam go do lodówki i zostawiam na całą noc. Rano przelewam płyn (bez listków) do buteleczki, wkładam tam jeszcze 2-3 liście świeżej mięty i dodaję jedną kropelkę olejku z drzewa herbacianego. Wystarczy dosłownie jedna kropla i nie warto dodawać więcej, aby włosy nie były później przetłuszczone. Wstrząsam buteleczką i zaczynam wcieranie w skórę głowy. Robię kilka przedziałków na głowie i wcieram w nie przygotowaną miksturę. Jeśli się śpieszę, to podsuszam włosy suszarką, aby nie były mokre i układam jak zawsze. Butelkę z wcierką wkładam do lodówki i aplikuję jeszcze kolejnego dnia. Robię dzień przerwy i przygotowuję nową miksturę. Buteleczki z atomizerem możecie kupić np. w Superpharm - są w zestawach podróżnych, ale możecie też wykorzystać każdą inną buteleczkę po jakimś kosmetyku. Moja jest niewielkich rozmiarów, ale idealnie starcza na dwie aplikacje. 


Wcierkę stosuję już od miesiąca i świetnie poradziła sobie z nawracającym łupieżem. Poza tym włosy są bardziej puszyste i mięsiste u nasady oraz mniej się przetłuszczają. Mam również nadzieję na kolejne "baby hair", ponieważ moja mama, która stosuje ją dłużej niż ja zauważyła sporo nowych włosków! 


Moje drogie włosomaniaczki - jakie aktualnie wcierki stosujecie? Może skusicie się na moją miętówkę? Więcej porad na temat pielęgnacji i stylizacji włosów znajdziecie tutaj klik. 






35 komentarzy on "JAKIEJ WCIERKI AKTUALNIE UŻYWAM? LETNIA, KOJĄCA WCIERKA WZMACNIAJĄCA CEBULKI WŁOSÓW. "
  1. Super sprawa i opcja w sam raz na lato :) dziękuję za podzielenie się takim świetnym pomysłem - must try!! Obecnie bawię się już w oldschool'ową kozieradkę :D udanego weekendu. Pozdrawiam Natalia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dario czyli wcierkę stosujesz na umyte i suche wlosy? Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jeztem ciekawa czy na suche czy mokre?

      Usuń
  3. Gdyby nie to, że naprawdę, ale to naprawdę nie lubię zapachu mięty, chętnie bym skorzystała! No, chyba, że drzewo sandałowe potrafi te "smrodki" zneutralizować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy suszona mięta również zda egzamin, czy jednak lepiej by była świeża?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym robisz takie piękne loki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana a jak sprawdzic czy okulary przeciwsłoneczne sa oryginalne na internecie? W vision express kosztują 500 zł ja znalazłam te same za 280 i skąd mam wiedZiec czy to oryginały? Dorad prosze a jesli nie maja polaryzacji to bardzo złe?dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Dario miałaś może kosmetyki do włosów z John Masters ?.Co o nich sadzisz ?;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Baleriny Tommy'ego? Złote końcówki też zostawiają Ci ślady/ rysy na butach?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow pierwszy raz słyszę o mięcie na włosy ale na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! Muszę teraz jakoś bardziej się skupić na moich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też tak robię 😅 Często zmieniam zioła. Np. pokrzywa i skrzyp,lawenda i mydlnica,brzoza i kocanka itp.,itd.
    Zawsze na końcu dodaję kilka kropel octu jabłkowego lub kwasu mlekowego. Moja skóra uwielbia kwaśny odczyn kosmetyków. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej mogłabyś doradzić mi jakiś fajny krem ( lub coś innego) do skóry twarzy która jest cały czas zaczerwieniona? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Od siebie mogę polecić krem Effaclar H. Jest super. Koi i łagodzi. Olejek z pachnotki też jest świetny.

      Usuń
    2. Witam,
      nie wiem z jakiego powodu masz zaczerwienioną twarz? Ja od paru miesięcy szukałam sposobu na czerwoną skórę na policzkach, do tego pojawiały się krosty. Coś strasznego, czasami wyglądałam jakby mi ktoś przyłożył. W początkowej fazie pomogła maseczka z kurkumy + mleko stosowana codziennie wieczorem przez okres ok 2 tyg. Krosty malały i nie pojawiały się nowe. Od jakiś 3 tygodni odkryłam ocet jabłkowy. Pół na pół z wodą. Przyrządzam "na oko", pół buteleczki octu jabłkowego reszta wody. Przecieram takim tonikiem skórę rano i wieczorem po wcześniejszym oczyszczeniu i przed nałożeniem kremu. Efekty powalające. Nie pojawiają się żadne niedoskonałości (a było ich dość sporo), skóra jest wyraźnie jaśniejsza,nie mam już podskórnym nierówności. (Po sporządzeniu trzymam taki płyn w lodówce.)
      Obecnie stosuje go moja córka, która zaczęła dojrzewać w związku z czym - problemy z cerą. Ładnie wszystko goi i wygładza.
      Naprawdę polecam, koszt niewielki a efekty bezcenne.

      Usuń
    3. Dziękuję za rady,moja twarz jest cały czas zaczerwieniona, ale żadnych wypryskow nie mam.

      Usuń
  13. hej,
    co pomoże mi w zagęszczeniu włosów oprócz zbilansowanej diety? ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pojawi się może w przyszłości post o pielęgnacji włosów podczas regularnego uczęszczania na basen? Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dario jaką ilością wody zalewasz mięte ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Na wcierkę na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana czekamy na odpowiedzi na pytania dziękujemy

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uzywam buteleczki po wcierce Joanny Czarna rzepa. Jest plastikowa i ma świetny zwezany dziubek ktorym bezposrednio na włosach robie przedzialki jednocześnie rozprowadzajac wcierke. Uzywam co prawda Kaminomoto ale mietowa wcierka brzmi zachecajaco.

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja się zapytam czego Ty jeszcze nie reklamujesz jakiś kosmetyków do włosów w teleeizji? Są piękne <3
    A tak na marginesie zrobiła kolaż że zdjęciami jak zmienili się twoje włosy?:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam pytanie. Czy wlosy farbowane szybciej beda sie wyplukiwac jesli beda olejowane? Kiedys farbowalam na brazy i dobrze sie z tym czulam. Pozniej zaszlam w ciaze i odstawilam farbowanie az do teraz. Minelo juz sporo czasu i teraz mam naturalki jednak zle sie czuje w tym kolorze. Chce zafarbowac wlosy ponownie. Sa moze jakies oleje ktore przyciemniaja wlosy albo chronia wlosy farbowane?

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedy patrzę na Twoje włosy, wiem, że MUSZĘ wypróbować taką wcierkę :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dokupię tylko olejek herbaciany, który notabene dawno chodził mi po głowie i zrobię sobie tę wcierkę. Bez dwóch zdań! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Potrzebuję pomocy.. chciałam coś zmienić więc postanowiłam zrobić nowy kolor .. miałam rozjasniane włosy z olaplex i jasna farbę jak nigdy bo zawsze odcienie rudego.. i teraz włosy wypadają mi garściami.. już nie mam ich połowy normalnie mi się pokruszyly..jestem załamana nie mam ochoty wychodzić z domu ..od tygodnia spinam włosy choć wiem że to też nie jest dobre.. błagam.. od czego zacząć... bo tutaj jest tyle mega informacji ale nie wiem jak mam rozpocząć walkę o moje włosy.. bardzo proszę o radę..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ,pozwole sobie odpowiedzieć na to pytańie. Miałam ten Sam problem co ty teraz wlosy połamane sztywne itp jesli są naprawde połamane I suche bardzo mocno to trzeba podciąć bo jeśli nie podetniesz to bedą dalej sie łamać .Ja ze swojego doswiadczenia proponowałabym olej lniany do picia, a na wlosy to olejek s pestek malin na wilgotne wlosy I blądy nie lubią całonocnego olejowania. ..wystarczy 1godzinka ,,raz w tyg maskę jakąś z omega 3,6,9 na trinach. Pl są tam maski na tej stronie. JESLI WYPADAJĄ WLOSY TO TRZEBA ZADBAC TERAZ O ODPOWIEDNIĄ DIETĘ ZEBY WZMOCNIC TE CEBULKI WLOSÓW,A DO BLĄDOW POLECAM ODZYWKE Z GARNIERA W POMARANCZOWE BUTELCE BO SĄ TAM EMOLIENTY A BLĄDY TO LUBIĄ .Jesli chodzi o sera zeby zabezpieczac koncowki wlosów to biowax A+E .Mozesz teraz tez przeczytac o oleju z rokotnika. Jesli chodzi jak to brac to z umiarem. ..nie wszystko na raz ,dużo nie znaczy dobrze ,mpisze to bo wiem bo miałam identyczny problem. Na efekty jednak trzeba czekać około 3miesiące. BASIA

      Usuń
    2. I bym poleciła delikatne szampony, najlepiej dziecięcy z hippa, moze byc to dziwne ale uwierz pomoże tobie jesli zacznie delikatnymi szamponami myć .Basia

      Usuń
  25. Kochana ,mam takie pytańie odnośnie podkładu. Mam jasną karnacje z piegami 😊I np jak używam kolor light bezowy z Ireby eris mat to cera robi sie szara; jesli wezme cos z odcieni chlodniejszych robi chlodną twarz jak bym była chora ,jaki polecasz podkład o lekkim tonach żółtych, nie chce wyglądac jak smierć 😅a brązera używam z Nabli gotham? ??pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak kochana ?polecisz coś?

      Usuń
  26. Cudny blog! Uwielbiam testować dobrej jakości kosmetyki, ostatnio trafiłam na ekologiczne kosmetyki i teraz wiem, że warto eksperymentować i szukać odpowiednich dla siebie. I znalazłam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Skąd ta piękna poduszka?

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature