Top Social

6 NAJLEPSZYCH PRODUKTÓW BEZ RECEPTY NA PRZEBARWIENIA I BLIZNY.

Dziś wpis, który przygotowałam z myślą o tych z Was, które borykają się z problemem przebarwień i blizn na skórze. Mogą mieć różne pochodzenie - często przyczyną jest trądzik, AZS, nadużywanie słońca czy solarium, a także problemy z hormonami. Na rynku znajdziecie kilka skutecznych produktów bez recepty, które warto wypróbować i w dalszej części dowiecie się więcej. 



LA ROCHE POSAY EFFACLAR DUO +
Jeśli borykacie się z przebarwieniami po trądziku, a także niedoskonałośściami skóry takimi jak zaskórniki czy słabo nasilony trądzik, to warto sięgnąć po dosyć popularny Effaclar Duo. Stara wersja nie do końca przypadła mi do gustu - powodowała u mnie podrażnienie, a do tego nieprzyjemny wysyp, który nie mijał przez kilka dobrych tygodni. Nowa odsłona z plusem [+] służyła mi o wiele lepiej i planuję do niej wrócić za jakiś czas. Faktycznie rozjaśnia przebarwienia i redukuje ilość zaskórników. Poza tym skóra mniej się przetłuszcza i jest miła w dotyku. Effaclar Duo [+] znajdziecie w praktycznie każdej aptece i myślę, że to dobry produkt na początek walki z tego typu problemami.


SKINOREN ŻEL
Skinoren to preparat bez recepty, który pewnie większość z Was kojarzy ze zwalczaniem trądziku. Kwas azelainowy działa nie tylko hamująco na rozwój bakterii odpowiedzialnych za trądzik oraz wytwarzanie kwasów tłuszczowych, które przyczyniają się do zmian skórnych. Jest świetny także w rozjaśnianiu przebarwień, bo hamuje nadmierną aktywność melanocytów. Jeśli borykacie się ze mocniejszymi przebarwieniami, to zdecydowanie warto wypróbować Skinoren na noc. Jakiś czas temu w aptekach można było kupić jeszcze Acne-derm, który również miał w składzie kwas azelainowy, ale aktualnie trudno go gdziekolwiek dostać. Świetną alternatywą jest więc Skinoren, o który zresztą bardzo często pytacie w komentarzach.


ISIS PHARMA GLYCO-A 
To produkt, którego używałam kilka dobrych lat temu i bardzo dobrze mi służył. Zawiera 12% kwas glikolowy, który ma za zadanie rozjaśniać wszelkie przebarwienia (zarówno potrądzikowe, jak i posłoneczne i hormonalne), ale także regulować nadmierne rogowacenie naskórka, ujędrniać i złuszczać, zwężać pory. Przy pierwszych aplikacjach możecie odczuwać lekkie mrowienie, które później ustępuje. Bardzo dobry produkt wybielający wszelkie plamy na skórze, a ponad to poprawiający jej ogólną kondycję. Świetny dla tych z Was, które zauważają już pierwsze zmarszczki oraz spadek jędrności skóry.


COLLISTAR GLYCOLIC ACID
Opowiadałam Wam już co nie co o nim przy okazji wpisu z nowościami w mojej kosmetyczce. Od jakiegoś czasu staram się go używać regularnie 3 razy w tygodniu na noc i widzę znaczną poprawę, jeśli chodzi o rozjaśnienie moich przebarwień po trądziku oraz wygładzenie skóry. To również produkt na bazie kwasu glikolowego, ale z dodatkiem kwasu migdałowego i glukonowego. Wystarczą 3-4 kropelki, które rozsmarowuję na skórze po demakijażu i zostawiam na 2-3 godziny, następnie zmywam ciepłą wodą. Nie zauważyłam żadnego pogorszenia stanu skóry, ani jakiegokolwiek podrażnienia, więc to duży plus. Niekiedy skóra pod wpływem kwasów reaguje przejściowym "oczyszczaniem" i może wystąpić mały wysyp. Tutaj nic takiego nie miało miejsca, więc jak dotąd jestem zadowolona z jego działania. 


AVENE TRIACNEAL
Kolejny, dosyć znany produkt apteczny, który nie tylko pomoże uporać się z problemem zaskórników i trądziku, ale także rozjaśni przebarwienia i wygładzi drobne nierówności. W składzie  obecny jest kwas glikolowy, a do tego retinaldehyd, który działa także przeciwzmarszczkowo. Produkt działa dosyć podobnie, jak Effaclat Duo + i jeśli chodzi o efekty, to są bardzo porównywalne. 


BIODERMA WHITE OBJECTIVE
To dla mnie nowość, którą zainteresowała mnie moja znajoma posiadająca spore przebarwienia po trądziku. Jest bardzo zadowolona z jego działania i sama jestem ciekawa jak sprawdzi się u mnie. Tam również znajdziemy w składzie kwas glikolowy, a także witaminę C i  opatentowany kompleks, który ma działać na główne mechanizmy pigmentacyjne skóry. Produkt jest też dostępny w formie "długopisu" do stosowania punktowo, więc to również ciekawa opcja dla tych z Was, które mają tylko pojedyncze plamki na skórze. Myślę, że w przeciągu kilku tygodni skuszę się na serum i dam Wam znać czy było warto. Dziś jednak polecam je Waszej uwadze ze względu na doświadczenia mojej znajomej, która przetestowała już chyba wszystko do rozjaśniania przebarwień, co jest obecnie dostępne na rynku. 


Próbowałyście już któregoś z powyższych produktów? Dajcie znać jak radzicie sobie z przebarwieniami/bliznami i co Wam najbardziej pomaga :-) 



Inne wpisy na temat pielęgnacji cery, które mogą Cię zainteresować:

✓ 8 zasad pielęgnacji, których warto przestrzegać - klik
✓ Najlepszy tonik domowej roboty i sekret urody azjatek - klik
✓ Zniszcz pryszcz czyli najlepsze i najgorsze sposoby na pozbycie się intruza - klik
✓ Miesiąc peelingu cery ręcznikiem - jakie efekty zauważyłam? klik
✓ 4 popularne metody pielęgnacji, których nie polubiłam. U kogo się sprawdzą? klik


Zapraszam też na mój INSTAGRAM @kosmetycznahedonistka


115 komentarzy on "6 NAJLEPSZYCH PRODUKTÓW BEZ RECEPTY NA PRZEBARWIENIA I BLIZNY."
  1. Ja przez lata walczę z przebarwieniami. To największe ruszył dopiero kwas kojowy. Ma zdolności depigmentujące i faktycznie działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. Miałam kwasy, potem laser i przyslowiowe guano. Kojowy (sesderma) nie usunął całkowicie, ale jest mniejszy kontrast między plamami a resztą.

      Usuń
  2. uzywalam wczesniej acne-derm i faktycznie super dzialal na przebarwienia po pryszczach, gdy mi sie skonczyl kupilam skinoren (acne derm podobno wycofali)bo podobno to to samo co acne derm niestety jakos on mi nie odpowiada nie widze jakis efektow. Od pnad 2tyg uzywam effaclar duo+ i czekam na efekty jesli chodzi o przebarwienia, poki co dopiero podgoily mi sie wulkany ktore wyskoczyly po tym kremie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo czytelniczek pisze o tym, że Acnederm był lepszy ale cóż... Szkoda, że go wycofali.

      Usuń
    2. jak to go wycofali? ostatnio go szukałam bo był artunkiem dla mnie jak cos si epogorszylo

      Usuń
    3. Firma ma wznowić produkcję AcneDerm w tym roku. Dokładna data nie jest jednak znana. Potwierdzona informacja.

      Usuń
    4. Słyszałaś może o kwasie szikimowym? Podobno też niezły na przebarwienia i ogólnie na niedoskonałości. No i witamina C - jednak półprodukty to jest to ;)

      Usuń
    5. Melduję, że Acne-Derm jest już bez problemu dostępny w aptece :)
      Martyna

      Usuń
  3. Dario, trafność Twoich ostatnich postów, w stosunku do moich aktualnych potrzeb pielęgnacyjnych, jest bezbłędna. ❤ Ostatnie miesiące dały mojej cerze popalić i borykam sie z licznymi przebarwieniami na brodzie. Stosuje na codzień effaclar duo+, jednakże nie daje zadowalających efektów. Potrzebuje czegoś skuteczniejszego, ale nie wiedziałam czego warto spróbować ;) chyba skuszę sie na początek na Skinoren, zobaczymy. Dziękuje bardzo za ten post, jak zawsze bardzo przydatny! 😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli chodzi o skinoren to na przebarwienia i blizny lepiej zadziała w wersji kremu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja natomiast bardziej lubię żelowe formy, bo rzadko mnie zapychają :-)

      Usuń
  5. Na blizny i przebarwienia dobra jest domowa mikrodermabrazja, tylko trzeba robić systematycznie,sama kiedyś polecałaś też:) Skinoren i Glyco-A bardzo fajne produkty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, mikrodermabrazja jest bardzo fajna, ale tylko w przypadku, kiedy nie ma stanów zapalnych :-)

      Usuń
  6. Stosuje effaclar duo+ i mam cere mieszana ze sklonnoscia do przetluszczania w strefie "T" i niestety musze przyznac ze strefa przetluszczajaca sie swieci mi sie po nim juz po 4-5 godzinach! Stosowalam i pod make up i ostatnio gdy bylam chora i nie robilam makijazu 5 dni niestety tez powodowal mega szybkie swiecenie sie... duzo lepszy byl effaclar k.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie takie same efekty miałam, kiedy stosowałam effaclar duo+. Przetłuszczanie i świecenie po 3 godzinach. Na przebarwienia nie pomaga.

      Usuń
  7. A co sądzisz o kremie z Pharmaceris z 5% kwasem migdałowym? Myślisz, że może pomoc na drobne przebarwienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na drobne tak, ale przy długotrwałym stosowaniu. Lepiej wybrać coś mocniejszego i cieszyć się szybszymi efektami :-)

      Usuń
    2. 5% jest strasznie słaba, o wiele lepsza jest wersja 10%.

      Usuń
  8. Mam cerę mieszaną ze skłonnością do przetłuszczania się w strefie T i Effaclar Duo [+] bardzo mnie rozczarował. Używałam go i pod makijaż i ostatnio gdy chorowałam i nie robiłam make up przez 5 dni i niestety ale moja skóra świeciła się po nim już po 4-5 godzinach! Mega słaby... dużo lepszy był Effaclar K, do którego teraz wrócę z wielką chęcią. Jednakże nadal szukam ideału na dzień do mojej bardzo kapryśnej cery... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Effaclar K co do zasady jest matujący, natomiast Duo ma trochę inne zadanie. Też jakoś bardziej lubię K, ale on znów nie rozjaśnia przebarwień tak dobrze, jak Duo :-) Coś za coś :-)

      Usuń
    2. Ja robię tak, że miejscowo pod spód daję Duo+, jak się wchłonie dokładam K+ i w ten sposób mam korzyści z obu produktów:)

      Usuń
  9. Też mam niestety problem z przebarwieniami,nie duży,aczkolwiek przeszkadza mi...chętnie wypróbuję Twoje patenty :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukałam kremu acne-derm wszędzie pół roku temu później jakoś odpuściłam. Został narazie wycofany ale ma ponoć wrócić w tym roku ciekawe jak ze składem. Później szukałam Skinoren, jednak też ciężko dostać a w którejś aptece był ale pani nie chciała mi sprzedać twierdząc że jest za mocny jak dla mnie. Napisała mi na karteczce Izotek i witaminę A bo sama przez to przechodziła. Czytają opinie na temat co do Izoteku nie byłam pewna. Powiedziała też żeby iść do dermatologa jednak nie poszłam bo w mojej okolicy nie ma akurat dobrych. Zaczęłam lepiej się odżywiać, kupiłam olejek z drzewa herbacianego, używam toniku z tymianku i kupiłam krem Pharmaceris z kwasem migdałowym 10% i tabletki węgla aktywnego, pije herbatę z bratka. I używam innych kosmetyków które mają dobre składy. Jak na 2 tyg co drugi dzień używania kremu jest super połowa przebarwień zniknęła. Teraz planuje codzienne używanie 🙂 a co do Effaclar duo to miałam wcześniej wgl nie pomógł można powiedzieć że zaszkodził mojej cerze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izotek to już w zasadzie ostatnia deska ratunku przy cerze trądzikowej. Lepsza byłaby isotretynoina zewnętrzna do smarowania np. Isotrex - używałam i efekty są naprawdę świetne, jednak to jest lek na receptę i wymaga konsultacji z dermatologiem :-)

      Usuń
    2. Potwierdzam, że Izotek to ostatnia deska ratunku. Niestety bardzo ingeruje w nasz organizm. Ja miesiąc temu skończyłam kurację i nadal zmagam się ze skutkami ubocznymi. Najgorsze jest u mnie wypadanie włosów. Stosowałam już wcierkę z kozieradki, a teraz wcieram odżywkę Jantar. Jak na razie czekam na efekty. Dario z niecierpliwością czekam na post o Twojej aktualnej pielęgnacji włosów, żeby coś od Ciebie podpatrzeć ;-)

      Usuń
  11. A czy na ślady po trądziku wyciskane przez lata bedzie lepszy kwas glikolowy czy mikrodermabrazja? Teraz byłam na zabiegach kawitacji ale ńie widze różnicy a po wyciskańiu mam nie tyle przebarwienia co bardzo duzo nierówności na skórze takich płytkich wgłębien i nie wiem co z tym dalej robic ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że wyciskałaś pryszcze i pozostały po tym blizny oraz przebarwienia? Myślę, że dobrze byłoby zadziałać w sposób skumulowany czyli mikrodermabrazja oraz zabiegi z kwasem glikolowym. Co do kawitacyjnego, to ja również widziałam kiepskie efekty. Zawsze możesz zdecydować się też na zabiegi laserem frakcyjnym lub kwas TCA - bardziej inwazyjne, ale szybsze rezultaty. W tym wpisie zaprezentowałam ogólnodostępne preparaty do stosowania, które pomogą ale przy dłuższym, regularnym stosowaniu. Jeśli chcesz szybciej zobaczyć zmiany, to lepiej zainwestować w profesjonalne zabiegi :-)

      Usuń
  12. Dario a czy taki kosmetyk jak Norel tońik z kwasem to dla początkujących jest dobry? Chce zacząć dbać o cerę w jakiś lepszy sposób bo jest pełna przebarwień a nie wiem od czego zacząć dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo wydajny produkt i skuteczny.

      Usuń
    2. Tonik jak najbardziej, ale zależy z jakim kwasem i w jakim stężeniu, jednak na początek to dobra alternatywa. Prócz toniku możesz też wybrać jakiś produkt w postaci kremu/żelu, o których tu wspominałam. To są preparaty bez recepty i do tego bezpieczne, więc tak czy inaczej nadają się dla początkujących :-)

      Usuń
  13. Czy miał ktoś mythic oil rich ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiadam i polecam :)

      Usuń
    2. Mam go i uwielbiam od lat :-)

      Usuń
  14. Czy ty Dario wyciskalas wypryski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak i to między innymi stąd moje problemy z przebarwieniami oraz bliznami :-)

      Usuń
  15. Miałam już wiele kuracji, kremów i serum na przebarwienia, ale u mnie najlepiej spisywały się te oto 3 produkty: serum na przebarwienia AVON Anew Clinical, ta Bioderma White Objevtive, natomiast latem ochrona SPF50 (polecam Obagi SunShield) + serum Sesderma Repaskin Mender :) no i oczywiście złuszczanie, złuszczanie i jeszcze raz złuszczanie skóry - u mnie te kosmetyki plus 3-4 zabiegi mikrodermabrazji zimą całkowicie usunęły rozległe przebarwienia po słońcu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bioderma White Objective używałam regularnie w okresie jesienno-zimowo-wiosennym przez kilka miesięcy, wydałam na ten preparat kupę pieniędzy (jest drogi), a efektów dosłownie żadnych. Osobiście odradziłam już jego kupno swoim przyjaciółkom.
    Jakiś czas temu bardziej zaintrygował mnie Twój wpis o zastosowaniu węgla chyba z miodem w formie maseczki. Tanie, naturalne i niczym nie ryzykuję. W produkty wymienione w tym poście raczej już nie uwierzę.. Mniej więcej tak jak w kremy likwidujące zmarszczki...
    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od skóry niestety i nie warto się zniechęcać. Jeśli chcesz szybszych efektów, to lepiej wybrać się na profesjonalne zabiegi złuszczające jak np. peeling kwasem TCA o którym kiedyś pisałam :-) Usuwanie blizn i przebarwień wcale nie jest proste i to dłuższy proces.

      Usuń
  17. Ja polecam na blizny żel contractubex, bez recepty. Szybko pomógł mi na barwną bliznę po wyrwanym włosie, myślę, że na przebarwienia i blizny po wypryskach też pomoże :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *wrosnietym miało być 😊

      Usuń
    2. Te preparaty na blizny typu Contractubex najlepiej działają na świeże blizny i generalnie te wypukłe. Wątpię, aby poradził sobie ze starymi ubytkami w skórze po trądziku - u mnie w ogóle się to nie sprawdziło niestety :-(

      Usuń
  18. Czy któryś z tych kremów pomoglby na przebarwienia i blizny na ramionach? Cierpię na rogowacenie przymieszkowe, na pewno wiecie jak to wygląda. Taka drobna kaszka czerwonych krosteczek, niektórych z białym czubkiem. Po słońcu mam wiele przebarwień po tych zmianach. Dario, czy mogłabyś mi coś doradzić, jak postępować z taką skórą? Będę wdzięczna za wszelkie sugestie. Może któraś z Was, Dziewczyny, ma podobny problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymienione preparaty można jak najbardziej zastosować na skórę twarzy oraz inne części ciała, jednak na Twoim miejscu udałabym się w pierwszej kolejności do dermatologa aby wyleczył aktywny problem, a następnie zajęłabym się usuwaniem śladów.

      Usuń
  19. Daria mozesz wskazać jeden produkt z tej listy który według Ciebie jest najlepszy na blizny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć co u Ciebie najlepiej się sprawdzi, ja jednak postawiłabym na Skinoren.

      Usuń
  20. ja zaczęłam stosować korund do mikrodermabrazji, spirulinę, glinkę zieloną i hydrolat różany.
    dodatkowo mam kwas salicylowy w proszku i ekstrakt z ananasa i nie wiem jak je wykorzystać..
    mam też witaminę A w maści i pastę cynkową na jakieś drobne niedoskonałości.
    chciałabym acnederm, więc jak tylko będzie do kupienia to zakupię na pewno.
    poza tym piję miętę, szałwię i czystek na zmianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acne-derm został prawdopodobnie wycofany ze sprzedaży, ale ma wrócić w nowej wersji :-)

      Usuń
  21. Najlepszym tonikiem na przebarwienia jest tonik z kwasami aha/bha 10% z Biochemii Urody. Mam już 3 buteleczkę i nigdy żaden produkt tak cudownie i szybko nie zadziałał jak ten, naprawdę gorąco polecam, bo nie dość że usuwa przebarwienia to wygładza, rozjasnia i likwiduje zaskórniki, a stany zapalne duuuzo szybciej się goją :)
    Tonik jest moim must have! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. świetny tekst, sama borykam się z tym problemem, na pewno skusze sie na cos z Twoich propozycji ;) pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj,
    Chciałam zapytać, który z opisanych produktów będzie najlepszy na wągry ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie najszybciej z wągrami poradził sobie Glyco-A :-)

      Usuń
    2. Dziękuję :) Czy chodzi dokładnie o ten krem peelingujący z kwasem glikolowym ?
      http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt,37565,glyco-a-12-aha.html
      Napiszesz mi jak go używałaś ? Na początku raczej co 2 dni i nie wiem, czy jego się nakłada i pozostawia na noc, czy trzeba zmyć ?
      Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

      Usuń
    3. Przepraszam, teraz zauważyłam zdjęcie :)

      Usuń
  24. Przebarwienia to moja zmora - chcę wypróbować Liquid gold od alpha-h :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na Biodermę szkoda pieniędzy. Mam cały zestaw - krem na noc, na dzień i sztyft punktowy. Stosuję codziennie już ponad miesiąc... i nic, żadnych efektów. Nie polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to szkoda... Lubię ich płyn micelarny, ale np. kremy z filtrami do twarzy sprawdziły się fatalnie :-(

      Usuń
  26. Kochana odpowiedz na pytania powyżej

    OdpowiedzUsuń
  27. Z kwasów drogeryjnych mogę polecić Iwostin Perfectin Lucidin z kwasem glikolowym i Iwostin Perfectin Purritin z mieszaniną kwasów oraz serum Bielendy Skin Clinic Professional Aktywne serum korygujące. Stosuje te produkty czasem na całą twarz, a codziennie (prawie) miejscowo na blizny. Blizny stopniowo są spłycane i rozjasniane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten peeling iwostin to jakas pomylka.. Stosowałam to (swoja droga z polecenia dermatologa.. Już do niego nie chodzę ..) i oprocz smrodu zgniłego jaja i wysuszenia nie zauwazylam zadnych rezultatow. Za to bielenda bardzo fajna a prawie 2 razy tańsza;)

      Usuń
  28. blizn mam mnóstwo, ale nigdy nic nie stosowałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto jednak zacząć coś z tym robić, bo blizny same nie znikną, a problem będzie się tylko pogłębiał :-)

      Usuń
  29. U mnie Skinoren średnio się sprawdził, zdecydowanie bardziej wolę Pharmaceris T kwas migdałowy 10%, to mocniejsza wersja, potrafi bardzo wysuszyć skórę, ale aplikowany rozważnie, 2-3 razy w tygodniu potrafi zdziałać cuda :) Po tym wpisie planuję wypróbować jeszcze ten La Roche Posay ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam! :) Mam takie pytanie. Jeśli nakładasz wcierki oraz maski na skalp przed myciem to zadziałają one tak dobrze ? Na głowie jest zgromadzone sebum, kurz itp itd więc nie hamuje to dostępu tego co nakładamy do naszych cebulek ? :D Gdzieś o tym czytałam, dlatego pytam. Bardzo proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście bardziej efektywnie działają maski i wcierki aplikowane na oczyszczoną skórę głowy, ale czasem brak mi na to czasu :-)

      Usuń
    2. Czyli ta "brudna warstwa" nie hamuje całkowicie dostępu? ;)

      Usuń
  31. Alternatywą skinorenu jest hascoderm, który jest tańszy o kilkanaście złotych a moim zdaniem niczym się nie różni :).

    OdpowiedzUsuń
  32. Z tymi cenami to różnie bywa, raz jest tańszy skinoren, raz hascoderm :) Pamiętajcie tylko, że hascoderm w żelu ma 10% kwasu azelainowego, czyli jest słabszy od skinorenu w żelu (15%). Kremy natomiast mają po 20%. No i tubki wagowo takie same ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hascoderm ma mniejsze stężenie gdyż kwas azelainowy zamknięty jest w liposomach przez co lepiej dociera do głębszych warstw naskórka a stężeniem odpowiada skinotenowi który ma 20%. Czyli w hasco 10%=20% skinorenowi. Zatem hasco wychodzi korzystniej

      Usuń
  33. Dario a czym natłuszczasz skórę po używaniu takiego żelu jak skinoren? Bo rozumiem że on działa wysuszająco i ściągająco? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. A co sądzisz o punktowym serum depigmentacyjnym firmy bioliq?

    OdpowiedzUsuń
  35. Jest jeszcze jeden produkt, który jest tzw. "bandziorem" przebarwieniowym. Jest to dermamelan krem, stosowany w melasmie, uporczywych przebarwieniach i kiedy są przeciwwskazania do lasera. Jest bardzo drogi około 500 zł uważam, że nie ma nic lepszego.

    OdpowiedzUsuń
  36. Pisałaś kiedyś o tuszu z Avon, który jest jednym z Twoich tuszowych ulubieńców, kiedy troszkę podeschnie (nie mogę odnaleźć tego wpisu) - poratujesz nazwą?:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Poleć mi proszę jakiś dobry bardzo skutecznie nawilżający krem do ciała :)
    W sposób dogłębny, "apteczny" choć nie wiem czy to dobre określenie. Miałam ostatnio L'occitane krem do ciała z masłem shea, Laura Mercier masło do ciała ambra&wanilia - ten drugi jest rewelacyjny, ale kosztuje blisko 200zl, chciałabym coś znacznie tańszego ale skutecznego:)

    OdpowiedzUsuń
  38. nigdy nie piszę komentarzy, ale muszę napisać, że aktualnie jesteś moją ulubioną blogerką urodową- zawsze dowiaduję się z Twojego bloga o nowinkach i bardzo lubię, że masz konkretne posty z konkretnymi informacjami. Kosmetyki przez Ciebie polecane są łatwo dostępne i przede wszystkim sprawdzają się też u mnie. Bardzo liczę się z Twoimi opiniami dotyczącymi pielęgnacji cery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ;) nie ma tu durnowatych wpisow, wszystko rzetelna wiedza przekazywana w bardzo profesjonalny sposob, widac jak bardzo szanujesz swoich odbiorców i kto jest Twoja grupa docelowa;) pozdrawiam :)

      Usuń
  39. Skąd jest ten piękny wisiorek na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
  40. Po przeczytaniu posta zamówiłam effaclar duo+ razem z żelem do mycia w dobrej cenie ;). Aha, przeczytałam właśnie Twoje zyczenia noworoczne na Insta... bardzo mądre, budujące, dojrzałe, dające nadzieję. Oby ten rok był lepszy.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne efekty mam po atredermie 0,05%, ale to preparat na receptę i trzeba liczyć się z łuszczeniem skóry.

    OdpowiedzUsuń
  42. mogłabyś polecić jakiś drogeryjny tusz do rzęs?

    OdpowiedzUsuń
  43. Już od dłuższego czasu zabieram się za kupno kosmetyków z firmy La Roche Posay. Zainteresowały mnie, słyszałam o nich dużo dobrych opinii! Może się jednak skuszę:)

    https://repairblondhair.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam serdecznie,pisze do Ciebie z prośbą o pomóc,bo próbowałam już naprawde wielu sposobów i produktów ale żadnej poprawy :-( Chodzi o to że mam bardzo przetluszczajace sie wlosy. Myje je codziennie bo nie ma innej mozliwosci,gdybym zrobiła sobie dzień przerwy to poprostu musiałabym chyba wziąć urlop w pracy ;-) przetluszcza się tylko skalp,natomiast na całej długości wlosy sa strasznie suche,takie siano. Czytałam na Twoim blogu o olejowaniu włosów i robię to co 2 dzien przed myciem,ale może mam jakiś kiepski olej,jaki bys poleciła?używam szamponu i odżywki O'herbal o którym również kiedyś przeczytałam na twoim blogu. Wcześniej używałam szamponu Babydream z rossmanna,ale wtedy moje włosy były tępe i nie mogłam ich rozczesac. Odżywkę nakładam codziennie tylko od połowy długości włosów. Nie wiem już co robić,mam dość tego codziennego mycia,a poza tym nawet jak umyje wieczorem to rano wygląd moich włosów nie jest zadowalający,niekiedy musze już spryskać grzywke i skalp suchym szamponem zeby wyjsc z domu.Proszę pomóż! Z góry dziękuję za odp i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem Darią ale polecam Ci ten wpis: http://kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com/2016/04/bomba-witaminowa-dla-wosow-i-skory-gowy.html

      Pozdrawiam,

      Usuń
  45. Ja mam niestety dość sporo piegów na buzi, i żadne kosmetyki na to nie pomogą :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piegi sa super!!! Po co je zakrywac..sama chciałabym mieć; -)

      Usuń
    2. A próbowalaś kwas kojowy? Ma wysokie właściwości depigmentacyjne i w opisie zawsze można przeczytać, że na plamy starcze, przebarwienia słoneczne i hormonalne oraz na piegi :)

      Usuń
  46. Używałam 2 produktów z Twojej listy i prawdę mówiąc żaden nie sprawdził się tak dobrze jak kosmetyki robione własnoręcznie(peeling kwasem migdałowym i azelainowym). Z tego co pamiętam Nisiax83 na swoim kanale poruszyła temat skinorenu (lub acnederm), żeby uzyskać stężenie kwasu jakie mamy napisane na opakowani należy wycisnąć około 2 cm produktu.. Przeszukując internet miałam nadzieję, że znajdę jakieś informacje na temat kwasów na Twoim blogu i zdziwiłam się, że jeszcze nie próbowałaś "somoróbek" :p Efekt jest o wieeeele lepszy niż używanie jakiegokolwiek kremu czy wizyta za 100 zł u kosmetyczki. Jestem ciekawa Twojej opinii bo jako jedna z guru urodowych, swoją recenzją mogłabyś pomóc nie jednej kobitce :)

    OdpowiedzUsuń
  47. jejku świetny wpis i cudowne zdjęcia! czym je robisz ze sa takie piekne?

    OdpowiedzUsuń
  48. OLEJEK Z DRZEWA HERBACIANEGO! I LOVE IT!

    OdpowiedzUsuń
  49. Kwas kojowy rozpuszczony w wodzie stosowany jako tonik:-) przebarwienia posłoneczne zrobiły sie dużo bledsze a piegi zniknęły.

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam Dario, w nowej wersji niestety nie ma kwasu glikolowego. Firma z niego zrezygnowała na rzecz ich opatentowanego składnika. Pozdrawiam Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, nie napisałam w nowej wersji Avene Triacneal expert. Pozdrawiam Teresa

      Usuń
  51. Bardzo dobry pomysł na post :)
    Podstawą mojej walki z przebarwieniami jest Zorac, wspomaga go od czasu do czasu Skinoren :) Po zakończeniu Skinorenu planuję zakup Effaclar Duo+ :)
    Bardzo dobrze sprawdzało się u mnie serum z kwasem migdałowym Bielendy, planuję też po jakimś czasie kupić krem z tej samej serii.
    A Glyco - A też stosowałam kilka lat temu i byłam bardzo zadowolona, ale skóra dość szybko się do niego przyzwyczaił :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Fajny post, na pewno spróbuje La Roche Posay i Avene. Mam głównie przebarwienia na czole od słońca i kilka potrodzikowych. Na szczęście coraz mniej widoczne. Mogę śmiało polecić maseczkę koreańskiej firmy Tonymoly Tomatox Magic Massage, natomiast zupełnie nie sprawdził się u mnie punktowy preparat Eucerin Even Brighter. Używam też od niedawna Skinoren i daje radę. Pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
  53. Hej. Czytając Twoja historię o trądziku czuje jakbym czytała o Sobie, mam podobne problemy. Borykam się z tym problemem już baaardzo długo, i jak jest lepiej a raz gorzej. Używałam dużo specyfików do walki z trądzikiem: między innymi Acnatac, Acnex, Duac, Skinorem krem i żel, jeśli chodzi właśnie o skinoren to lepiej zadziałał na mnie żel. Przeszłam także kuracje antybiotykiem Tetrarysal (miałam na policzkach ropne krosty wyglądału tragicznie) zadziałał, ładnie wygoiło się wszystko, lecz nie na długo po roku znów to samo. Mam tak ciągle coś podlecze wygląda ok, a po jakimś czasie problem wraca. Obecnie jestem umówiona na wizytę do dermatologa prywatnie podobno dobry specjalista zobacze czym mnie teraz zaskoczy, czy da jakiś rezultat. Pozdrawiam i życzę cierpliwości do walki z trądzikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Hej :) Dodałam taki sam komentarz pod postem 3 PRZYDATNE GADŻETY DO WŁOSÓW bo tam widać to o co mi chodzi, ale potem zobaczyłam że lepiej komentować pod najaktualniejszym postem więc napiszę i tutaj :) Czy pamiętasz gdzie kupiłaś kolczyk kółko do chrząstki? Bo od dawna takiego szukam , ale w żadnym sklepie w którym patrzyłam nie trafiłam na odpowiedni, a te które masz na zdjęciu z tym PIĘKNYM dobierańcem wydają się w sam raz. Z góry dzięki i pozdrawiam ! <3

    OdpowiedzUsuń
  55. Oprócz sypkiej zielonej glinki z firmy Argiletz, jaką firmę jeszcze Pani by poleciła? Zastanawiam się nad zamówieniem przez internet, tylko nie wiem jeszcze z jakiej firmy wybrać by była najlepsza. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Jaki krem z filtrem polecasz do cery mieszanej (w strefie T mocno przetłuszczającej się i suchej na policzkach) i trądzikowej? Żeby nadawał się pod makijaż i nie powodował wyprysków.

    OdpowiedzUsuń
  57. Dario ja mam pytanie odnosnie wlosow. Co sadzisz o zabiegu Nioxin ? Moje wlosy sa cienkie , suche na koncach i bardzo szybko przetluszczajace sie na gorze.. skonczylam od roku z farbowaniem ( na blond) , nie prostuje i nie susze cieplym powietrzem..

    OdpowiedzUsuń
  58. Cześć :)
    Mam pytanie odnośnie maseczki drożdżowej na włosy. Jak często najlepiej jej używać? ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Używałam Effaclar Duo+ i sprawdzał się u mnie. Postanowiłam też wypróbować kurację kwasem glikolowym. Stosuję co drugi wieczór LIQ CG. Muszę przyznać, że działa. Moja cera zaczyna coraz lepiej wyglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Dario, mam pytanie z innej beczki. Mogłabyś polecić jakiś konkretny spray termoochronny? Coś łatwo dostępnego najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Kochana, czego używałaś po zabiegu Kwasem TCA (czy było to stężenie 30%?)?
    Czy tylko nawilżałaś skórę Effaclarem H?
    Czy możesz polecić swojego dermatologa z okolic trójmiasta? :)

    Monia

    OdpowiedzUsuń
  62. Nie zgadzam się z Twoją wypowiedzią i uważam,że trochę wprowadzasz ludzi w błąd, gdyż produkty, o których wspominasz nie hamują aktywności tyrozynazy, więc nijak się mają do problemu przebarwień. Zdecydowanie od wielu lat bezkonkurencyjnym preparatem na przebarwienia jest Cosmelan i potwierdzi Ci to każdy lekarz dermatolog.

    OdpowiedzUsuń
  63. Nie zgadzam się z Twoją wypowiedzią i uważam,że trochę wprowadzasz ludzi w błąd, gdyż produkty, o których wspominasz nie hamują aktywności tyrozynazy, więc nijak się mają do problemu przebarwień. Zdecydowanie od wielu lat bezkonkurencyjnym preparatem na przebarwienia jest Cosmelan i potwierdzi Ci to każdy lekarz dermatolog.

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam! Mam pytanie czy te wszystkie polecane przez Ciebie rzeczy mogę stosować w ciąży? Jestem w 2 miesiącu i mam problemy z trądzikiem do tej pory używałam codziennie effeclar duo + oraz kupilam Pharmaceris T kwas migdałowy 10%
    nie wiem czy nadal mogę używać tych kosmetyków :) Dziękuję za odpowiedź pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. A co z przebarwieniami słonecznymi na dłoniach? Czy stosowanie tych produktów właśnie na dłonie to dobry pomysł? :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja stosuję od kilku lat serum z kwasem migdałowym w okresie jesienno-zimowym z ZSK, ostatnio mi się skończył i testuję La Roche-Posay Pigmentclar serum od dwóch tygodni, jestem zadowolona z efektów 😀 kiedyś na dość wyraźne przebarwienia i na trądzik miałam robiony kwas pirogronowy- ale to już poważny zabieg, robiła go p.dermatolog , skóra łuszczyła się kilka dni, ale warto było się pomęczyć 😃

    OdpowiedzUsuń
  67. Ja od dłuższego czasu używam kremu z kwasem azaleinowym z yasumi - to jest też salon kosmetyczny. Kosztuje on 135 zł. Jestem bardzo zadowolona. Świetne opakowanie na pomyłkę i nie dostaje się tam powierze.
    P.S. Daria, to mój pierwszy komentarz tu na blogu. Jest swietny. Dobrze się czyta i dużo sie dowiedzialam. Dzięki Tobie pozbyłam się cellulitu (metodą owijania w folię spozywcza). Dzięki wielkie. Mała prośba z mojej strony, czy mogłabyś też pisać o cenach produktów. Np w tym art. Pozbyciu się blizn.

    OdpowiedzUsuń
  68. Mam dość delikatne przebarwienia na twarzy i od pewnego czasu smaruje je kremem nano one. Ma fajną konsystencje i szybko się wchłania. Zauważyłam, że te mniejsze przebarwienia są już praktycznie nie widocznie. Ogólnie te krem jest też dobry pod makijaż także mam 2w1.

    OdpowiedzUsuń
  69. Czy można tez wykorzystywać produkty z kwasami wiosna i latem?

    OdpowiedzUsuń
  70. A ja z kolei używam kremy effaclar duo też z LRP , świetny jest dla mnie, bardzo szybko zadziałał i z dnia na dzień cera jest ładniejsza, bez nowych wyprysków.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature