Top Social

MIESIĄC PEELINGU CERY RĘCZNIKIEM - JAKIE EFEKTY ZAUWAŻYŁAM?

Skóra, która jest systematycznie poddawana złuszczaniu, nawilżaniu i masażowi z pewnością odwdzięczy się pięknym wyglądem. Szybko zauważymy zmniejszoną ilość zaskórników i przebarwień, poprawę kolorytu, a podkład zacznie "leżeć" o wiele lepiej. Przetestowałam już mnóstwo peelingów mechanicznych i gadżetów złuszczających, jednak najbardziej banalna metoda okazała się najlepsza. Dziś napiszę Wam o efektach, jakie zauważyłam po miesiącu ręcznikowego peelingu. Myślę, że mogą Was zaskoczyć!


JAKI RĘCZNIK WYBRAĆ?
__________
Najlepiej taki z tkaniny frotte, który będzie już po kilku, a nawet kilkunastu praniach. Chodzi o to, aby był już lekko sztywny i ostry, bo dzięki temu najefektywniej usuwamy martwy naskórek. Te nowe, mięciutkie ręczniki zupełnie się u mnie nie sprawdzają, chociaż posiadaczki skóry ekstremalnie wrażliwej mogą od nich zacząć. 


JAK PEELINGOWAĆ SKÓRĘ RĘCZNIKIEM?
__________
Peeling ręcznikiem wykonuję już po dokładnym oczyszczeniu skóry z makijażu. Myję twarz żelem Effaclar z La Roche Posay, spłukuję i dopiero wtedy przystępuję do ręcznikowego peelingu. Moczę kawałek ręcznika i zaczynam pocierać okrężnymi ruchami jeszcze mokrą skórę na całej powierzchni twarzy. Omijam okolicę oczu i ewentualne niedoskonałości, które się pojawiły. Pocieram tylko do momentu, aż moja skóra zrobi się lekko zaczerwieniona. Każdą część twarzy pocieram inną częścią ręcznika (policzki, broda, czoło, nos). Następnie jeszcze raz przemywam twarz ciepłą wodą i osuszam. Nie zapominam o nałożeniu kremu nawilżającego lub aplikuję serum. Peeling wykonuję 2 razy w tygodniu i nie ma sensu robić tego częściej, ponieważ rezultaty mogą być odwrotne od oczekiwanych (wzmożone wydzielanie sebum i powstawanie niedoskonałości).



DLACZEGO TO LEPSZA METODA, NIŻ SILIKONOWA SZCZOTECZKA Z KILLY'S I GOTOWE PEELINGI ZIARNISTE?
__________
Wiecie, że od dłuższego czasu byłam fanką silikonowej szczoteczki za grosze marki Killy's. Jest to niewielki i niedrogi gadżet, dzięki któremu można pozbyć się martwego naskórka tak samo, jak w przypadku ręcznika. Widzę jednak jedną, zasadniczą różnicę - ręcznik o wiele lepiej wygładza skórę. Po jej osuszeniu jest w dotyku niesamowicie miękka, ale nie podrażniona. Kilka z Was zgłaszało w komentarzach, że po pewnym czasie używania szczoteczki zauważyłyście wzmożone pojawianie się niedoskonałości. Przyczyną może być nieodpowiednia dezynfekcja szczoteczki lub jej niewłaściwe przechowywanie. W przypadku ręcznika łatwiej jest utrzymać higienę, bo codziennie używam świeżego. Jeśli macie problemy z zaskórnikami i trądzikiem, to warto zwrócić na to szczególną uwagę. A co w przypadku gotowych peelingów, które znajdziemy w drogeriach? Niestety wiele z nich ma w składzie szkodliwe, zapychające substancje, które podczas peelingu zupełnie niepotrzebnie wprowadzamy w naszą skórę. Ręcznik w tym przypadku zdecydowanie wygrywa, a efekty są jeszcze lepsze. 


EFEKTY
__________
Postanowiłam zrobić mały eksperyment i przez miesiąc wykonywałam tylko i wyłącznie mechaniczne złuszczanie cery za pomocą ręcznika. Nie używałam żadnych innych peelingów i szczoteczek. Efekty zauważyłam już po pierwszych, ręcznikowych peelingach - skóra była niesamowicie gładka i oczyszczona, jak po jakimś chemicznym zabiegu. Moja skóra jest daleka od ideału, ale dzięki dokładnemu usunięciu suchych skórek podkład prezentuje się na niej o wiele lepiej. Skóra przestała się nadmiernie przetłuszczać, zmniejszyła się też ilość zaskórników. Mam też wrażenie, że stała się bardziej ujędrniona i gęsta (masaż). Ostatnie plusy to szybsze znikanie przebarwień po pryszczach, jakie ostatnio się u mnie pojawiły oraz poprawa naturalnego kolorytu skóry. Taki peeling jest bardzo szybki i nie wymaga praktycznie żadnego nakładu finansowego, bo  chyba każda z nas ma w domu stary ręcznik (takie są najlepsze). 


DLA KOGO?
__________
Myślę, że taki ręcznikowy peeling może najbardziej sprawdzić się w przypadku cer tłustych i mieszanych, zanieczyszczonych (wągry) i ze skłonnością do powstawania niedoskonałości. Jeśli po innych peelingach widzicie pogorszenie stanu skóry, to zdecydowanie warto spróbować tego ręcznikiem. Jest też świetną formą masażu, który może przyczynić się do poprawy jędrności skóry. Uważajcie jednak, jeśli macie cerę wrażliwą i suchą. Tak jak wspomniałam wcześniej - warto wówczas zacząć od miękkich ręczników lub szmatki muślinowej. Nie przesadzałabym też z ilością wykonywanych peelingów. Na początek zacznijcie to robić raz w tygodniu i obserwujcie swoją skórę. Jeśli nie zareaguje podrażnieniem czy nowymi niedoskonałościami, to można zwiększyć częstotliwość do dwóch razy w tygodniu. I oczywiście omijamy wszelkie, ropne zmiany.


Jak się okazało jest to dotychczas najlepsza (i najbardziej banalna) forma domowego peelingu, jaki miałam okazję przetestować. Dajcie znać czy próbowałyście na sobie i jakie są Wasze spostrzeżenia. A może pierwsza próba dopiero przed Wami? :-)



56 komentarzy on "MIESIĄC PEELINGU CERY RĘCZNIKIEM - JAKIE EFEKTY ZAUWAŻYŁAM?"
  1. Ach, dobrze kojarzą mi się te "ręcznikowe" peelingi, wykonywałyśmy je z koleżankami jako siedemnastolatki, mieszkając w internacie :) Do tej pory zresztą chętnie wracam do tej formy złuszczania naskórka. Bardzo przydatny post, często te najprostsze zabiegi, są najbardziej efektywne :) Pozdrawiam Dario, prowadzisz świetnego bloga !

    OdpowiedzUsuń
  2. O, muszę koniecznie wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dario kosmetyczka ostatnio po oczyszczaniu poleciła mi żebym kupiła zioło bratka, piła go i przemywala twarz. Co o tym sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bratek od zawsze był polecany dla cery tłustej, trądzikowej, z niedoskonałościami. Jednak czy faktycznie pomaga? Kwestia dyskusyjna, u mnie raczej marne efekty :-)

      Usuń
  4. Kochana pomoz a jak zlikwidować małe dziurki i przebarwienia peelingiem u kosmetyczki czy kwasem? Doradz bo mam straszna buzie jutro kupuje skinoren dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, mam wrażenie, że już kilka razy zadawałaś to pytanie. Cały czas polecam peelingi kwasowe ale u dermatologa, a nie u kosmetyczki. Dysponują oni silniejszymi stężeniami. Skinoren oczywiście jak najbardziej, ale trzeba długo stosować, aby zobaczyć większe efekty :-)

      Usuń
    2. Ewentualnie TCA - silniejszy zabieg, ale na pewno daje szybsze efekty :-)

      Usuń
  5. I kto by pomyslal :) A jaka tania ta metoda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponowie swój komentarz , ponieważ bardzo cenię sobie Twoje uwagi :)

    Droga Dario. Mam pytanie odnośnie zrównoważonej pielęgnacji wlosow, wiem że w świecie wlosomaniaczek to podstawa, ale jednak mam z tym problem. Posiadam takie maski jak: kallos blueberry, biovax do wlosow ze skłonnością do wypadania oraz ziaja z kozim mlekiem. Ponadto używam oleju kokosowego, od 2 myć oleju lnianego, szampon babydream oraz szampon z barwy pokrzywowy, serum wzmacniające z biovax na koncowki. Moje włosy są raczej srednioporowate, lecz od jakiegoś czasu zauważyłam że się szybciej przetluszczaja, myjac wlosy rano wieczorem sa już dość nieswieze. Nie wiem co ile i w jakiej kolejności powinnam używać wyżej wymienionych masek. Śledzę Twojego bloga i staram się łagodnie traktować wlosy dlatego byłabym wdzięczna gdybyś mogła powiedzieć mi czy produkty, których używam sa odpowiednie oraz jak mam ich używać. Podziwiam Twoje włosy i marzę o takich choć wiem, że to w moim przypadku niemożliwe, ponieważ wlosy z natury mam rzadkie. Pozdrawiam serdecznie oraz z góry dziękuję za każdą wskazówkę. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, teraz, w okresie jesienno-zimowym włosy siłą rzeczy będą się bardziej przetłuszczać i jeśli masz do tego skłonności, to zupełnie normalne. Sama trochę z tym walczę :-) Zerknij proszę do posta o szamponach na przetłuszczające się włosy, o których niedawno pisałam - polecam Petal Fresh. Babydream niestety po jakimś czasie może trochę obciążać, więc warto zmienić szampon. Co do odżywek, to mam nadzieję, że nakładasz je zaczynając od wysokości brody, bo jeśli zrobisz to wyżej, to włosy zawsze będą nieświeże i oklapnięte. Co do olejów - kokosowy to najmniej lubiany przeze mnie olej. Bardziej polecałabym migdałowy lub awokado :-)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź :)

      Usuń
  7. Przecierałam kiedyś twarz ręcznikiem i rzeczywiście efekty były odczuwalne, ale nie pomyślałam, żeby robić to regularnie i odstawić kupne peelingi :o Dziękuję za post! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ponawiam pytanie,
    Co sądzisz o szczotce z włosia dzika i kozy? Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio przez dłuższy czas używałam tej z dzika i przyznam, że chyba najbardziej lubię grzebień o szerokim rozstawie zębów, ewentualnie TT w wersji Elite. Szczotki z włosia kozy nie próbowałam :-)

      Usuń
  9. Pierwszy raz słyszę o tej metodzie i chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja właśnie zauważyłam, że mam jakieś drobne problemy z cerą ostatnią! Coś trzeba z tym zrobić??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma jakieś tam drobne problemy z cerą. Jeśli zaczynają się pogłębiać i trwają długo, to na pewno warto pójść do dermatologa. Czasem trądzik wieku dorosłego zaczyna się niepozornie, a czasem to zupełnie inna dolegliwość, której lepiej nie lekceważyć, jeśli chodzi o twarz :-)

      Usuń
  11. Zdecydowanie warte wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana dziękuję za poradę :D Widać, że można dbać o urodę nie wydając na to krocie pieniędzy :D Mi się ostatnio pogorszyła cera a dzięki Tobie wiem dlaczego, przesadzałam z peelingami twarzy

    OdpowiedzUsuń
  13. Od roku stosuje polecony przez Ciebie krem bialy jelen i na mojej skórze sprawdził się super! Jednak teraz moja skóra jest dosyć przesuszona i chciałabym sięgnąć po bardziej nawilżający krem, czy mogłabyś mi coś polecić co dobrze sprawdza się na skórze wrażliwej i skłonnej do zapychania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem Darią, ale pamiętam, że swego czasu polecala Clinique Moisture Surge Extended Thirst Relief (beztluszczowy zel-krem bodajże). Sama też go bardzo, bardzo polecam i uważam że Białego Jelenia zostawia daleeeko w tyle:)

      Usuń
  14. Hej! UWIELBIAM Twojego bloga, jesteś jednyna blogerka której wpisy czytam regularnie. Są bardzo interesujące i podziwiam Cię za pomysły na nie. Jestem licealistka i bardzo dziękuję Ci, że dajesz cudowny przykład takim młodym dziewczynom jak ja. Jesteś kulturalna sympatyczna, dbasz o swoje słownictwo i estetykę bloga. Cudownie być z Tobą :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Dario, ostatnio zauważyłam, że wypada mi więcej włosów. Czy to normalnie o tej porze roku?

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę spróbować tego sposobu z ręcznikiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś intuicyjnie zaczęłam tak robić i nie wiem czemu przestałam. Muszę do tego wrócić!

    A tak nie w temacie: szukam paletki matowych cieni w neutralnych kolorach w prezencie dla Mamy na święta. Mogłabyś coś polecić? To ma być "dodatek" do głównego prezentu, więc najlepiej maksymalnie 50-70 zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ja mogę polecić paletę cieni czekolade z Make Up Revolution :)

      Usuń
    2. Polecam MAKEUP REVOLUTION FLAWLESS MATTE

      Usuń
  18. Czy pijąc sok z pokrzywy szybciej poprawie wygląd swoich włosów? Stosowałas może taka doustna kuracje?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja przerabiałam piling kawowy, mycie szczoteczką z rossmanna, szczoteczką silikonową, którą polecasz, mycie podróbką Foreo z biedronki. I nic nie sprawdza się tak, jak zmywanie makijażu ściereczką z mikrofibry z Rossmanna. Używam jej codziennie, tylko nie trę mocno - ewentualnie dwa razy w tyg robię to dokładniej. Dodatkowo używam korundu raz w tygodniu, który doskonale wygładza, jest naturalny i kosztuje grosze, a starsza na baaardzo długo - mieszam go z emulsją Anidy. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam
    Czy ten peeling mogę to stosować na cerę naczynkową?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie próbowałam takiej metody. Koniecznie sprawdzę jak się będzie zachowywała moja skóra. Dario a tak przy temacie twarzy to czy mogłabyś mi powiedzieć czy mając cere mieszaną z kilkoma wypryskami raz na jakiś czas kupując krem nawilżający by smarować nim skórę dodatkowo raz na dwa dni muszę się kierować by był on przeznaczony do cery mieszanej, tłustej? Czy może być do suchej?

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny patent, koniecznie muszę wypróbować tą metodę! Jak widać proste rozwiązania są najlepsze. Twój blog to prawdziwa kopalnia pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej mam pytanie zamowilam na stronie z kosmetykami maske z glinka syberyjska w skladzie ma raczej same naturalne substancje i tak tez jest napisane w opisie produktu firma bielenda professional przyszedl mi produkt i na etykiecie z tylu jest wylacznie do urzytku prpfesjonalnego myslisz ze moge zrobic sobie krzywde?

    OdpowiedzUsuń
  24. Dario czy znasz może jakiś krem silnie nawilżający którego możnaby było kupić próbkę? Nie chciałabym wydac więcej pieniędzy i być niezadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej mam pytanie zamowilam na stronie z kosmetykami maske z glinka syberyjska w skladzie ma raczej same naturalne substancje i tak tez jest napisane w opisie produktu firma bielenda professional przyszedl mi produkt i na etykiecie z tylu jest wylacznie do urzytku prpfesjonalnego myslisz ze moge zrobic sobie krzywde?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, pytanie nie na temat, ale nie mam gdzie kogo i jak zapytać, więc piszę tutaj : )
    Czy dozwolone jest nałożenie na paznokcie: Hard Base, POMINĄĆ KOLOR, a następnie Hard Top? Czy jeśli zależy mi na przezroczystych (naturalny kolor) paznokciach, to muszę kupić dodatkowo hybrydę kolor przezroczystą?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej możesz spokojnie. :) dużo osób tak robi jak chce mieć naturalny kolor płytki ;)

      Usuń
  27. Kochana, jaki polecasz podkład do bardzo jasnej cery, najlepiej dobrze kryjący tak do 60 zł? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Cześć. Mam do Ciebie dosyć nietypowe pytanie. Zastanawiam się czy masz jakąś technikę malowania paznokci? Chodzi mi o idealne dojechanie do skórek oczywiście bez ich zalania. Czy jest to kwestia pędzelka, lakieru czy poprawianiu na bieżąco linii malowania? Z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  29. Masz może snapchata?
    Jeśli nie to może zaczęłabyś nagrywać filmiki jakieś na INSTASNAPA :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy nie próbowałam tej metody. Z ciekawości sprawdzę jak to u mnie się sprawdzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dario, jaki polecisz balsam do ciała? Który twoim zdaniem jest godny polecenia, zależy mi przedewszystkim na nawilżeniu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pisałaś gdzieś ze używasz grzebienia z szerokimi zębami. Z czego jest twój grzebień i gdzie go kupiłaś? Bo ja mam jakiś taki plastikowy ale moje włosy zdecydowanie lepiej wyglądają po tange tizerze niż po grzebieniu. I może powinien on być drewniany?

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak więc proponujesz oczyszczać szczoteczkę silikonową? czy po użyciu myjesz ją czymś konkretnym? czytałam że spryskujesz ją płynem antiseptex - przed czy po jej użyciu? wspomniałaś też o złym przechowywaniu - jaki jest więc najlepszy? Proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dario czy mogłabyś mi poradzić jakiego primera powinnam użyć pod hybrydy ?? Aktualnie mam z semilac bezkwasowy i nie jestem zadowolona. Robię paznokcie również moim siostrom i paznokcie odpryskują mojej mamie również. Myślałam nad kwaskowym z indigo lub neonail ale czy pomoże ? Czytałam że bardzo szkodzi. Jakiego ty używasz ?? Pozdrawiam Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja zamiast ręcznika używałam kiedyś gazy -takiej jak do opatrunków, do kupienia w aptece. O dziwo bardzo mocno pociera skórę (chyba jeszcze mocniej niż ręcznik) i po użyciu można ją wyrzucić a potem wziąć nową. Ręcznik trzeba za to po każdym użyciu wyprać w wysokiej temperaturze a detergenty, które dodaje się do prania mogą podrażnić skórę.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawy sposób złuszczania naskórka, musze go spróbować! Mam mieszaną skórę twarzy a w okolicach nosa dość dużo zaskórników, ciekawe czy pomogą takie peelingi.

    OdpowiedzUsuń
  37. Kochana Dario :-) Jest już zima i mam wielki problem z przesuszoną skórą dłoni. Nie mogę używać kremów urea, bo po nim mam jeszcze bardziej podrażnione dłonie. Czy znasz jakiś dobry, sprawdzony sposób na pielęgnację dłoni zimą. Za noszę rękawiczki, robię peelingi i smaruję dłonie kremami, ale to nie pomaga. Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  38. Kochana czy zmagasz sie teraz z nadmiernym wypadaniem wlosow? :)Jeśli tak to jak sb z tym radzisz? Czy krople zoladkowe wystarczaja?

    OdpowiedzUsuń
  39. Dario mam do ciebie może jeszcze głupie pytanie ale sama nie wiem jaki krem nawilżający na zimę kupić. Czy jest różnica w kremach na zimę a nie na zimę? Jeśli tak to jaki polecasz?

    OdpowiedzUsuń
  40. Dario możemy liczyć na odpowiedzi? 😁 nasza skarbnico jakże cennych informacji

    OdpowiedzUsuń
  41. Moja cera jest bardzo sucha i wrażliwa, więc zdecydowanie muszę uważać z peelingami.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature