Top Social

3 NAJLEPSZE SZAMPONY DLA WŁOSÓW PRZETŁUSZCZAJĄCYCH SIĘ U NASADY.

Jesień i zima to niezbyt łaskawy czas dla naszych włosów, a szczególnie dla ich nasady. Zaczynamy nosić czapki, pada deszcz, śnieg, a domowe ogrzewanie mocno przesusza powietrze. To wszystko sprawia, że włosy są oklapnięte i mocno się przetłuszczają, a ich końce wyglądają na suche i matowe. Często lekceważymy temat szamponu do włosów wierząc, że to odżywki, wcierki i produkty do stylizacji pomogą nam poradzić sobie z przetłuszczaniem. A tak naprawdę wszystko zaczyna się od mycia  i w dzisiejszym wpisie pokażę Wam 4 najlepsze szampony, na które warto zwrócić uwagę. 

kosmetyczna_hedonistka_szampon_do_wlosow_przetluszczajacych_sie_tlustych

Wybierając szampon do włosów trzeba mieć na uwadze, że czasem na zwiększenie przetłuszczania, swędzenie, łupież i wypadanie włosów wpływają grzyby i bakterie bytujące na skórze głowy. Warto zatem zwracać uwagę na konkretne składniki, które znajdziemy w szamponach. Nie zawsze te całkowicie naturalne i pozbawione "chemii" będą w stanie poradzić sobie z danym problemem. Wiem, że nadal panuje trend "eko" i niektóre z Was zupełnie dyskwalifikują produkty drogeryjne w obawie o swoje zdrowie, ale nie dajmy się zwariować. Owszem, starajmy się wybierać produkty łagodne (bez SLS, SLES i silikonów), ponieważ skóra głowy podobnie jak skóra na twarzy potrzebuje subtelnego traktowania. Im bardziej będziemy ją narażać na kontakt z dużą ilością chemikaliów i mechaniczne drażnienie, tym częściej będzie się buntować zwiększonym wydzielaniem łoju. Pamiętajmy też o tym, że problemy ze skórą głowy mogą wynikać z niedostatecznego oczyszczania. Sama miałam kiedyś epizod z całkowicie naturalną pielęgnacją i niestety moja skóra głowy zaczęła się mocno buntować. Poniżej znajdziecie 3 szampony, które w mojej subiektywnej ocenie warto wypróbować. 

o'herbal_szampon_zwiekszajacy_objetosc_wyciag_z_arniki

O'HERBAL SZAMPON ZWIĘKSZAJĄCY OBJĘTOŚĆ CIENKICH WŁOSÓW Z EKSTRAKTEM Z ARNIKI
________
Z marką O'herbal zetknęłam się już jakiś czas temu, kiedy do koszyka w Naturze wrzuciłam maskę z tatarakiem. Od tej pory używam jej regularnie i jest jedną z moich ulubionych maseczek do włosów. Wiele z Was polecało mi do wypróbowania szampon tej marki i mój wybór padł na ten z ekstraktem z arniki, który ma zwiększać objętość. Arnika jest mi bardzo dobrze znana, ponieważ moja mama bardzo lubi jej używać w pielęgnacji cery naczynkowej. Fantastycznie wpływa na redukcję zaczerwienień, działa przeciwzapalnie, przeciwgrzybicznie i przeciwbakteryjnie. Szampon bardzo ładnie odbija włosy od nasady, są lekkie, sypkie i "odtłuszczone". Celowo użyłam takiego słowa, ponieważ wiele szamponów mimo, że teoretycznie powinny dobrze usuwać tłuszcz z powierzchni włosa, to zupełnie tego nie robią, a nawet jeszcze bardziej obciążają. Ten sprawia, że włosy są dobrze oczyszczone, ale nie suche, a to również jest bardzo istotne. Co ciekawe, w składzie znajdziemy też hydrolizowaną keratynę i proteiny mleczne, więc podejrzewam, że mają one duży wpływ na odczucie oczyszczenia i usztywnienia włosów, które wydają się być bardziej odbite od nasady.  Przeszkadza mi jedynie jego zapach, który nie jest jakiś wybitnie przeszkadzający, ale to nie moje klimaty. Maska z tatarakiem również pachnie osobliwie, ale zapachy pozostawmy z boku - liczy się działanie, które akurat w obydwu przypadkach zasługuje na pochwałę. 

alterra_koffein_biotyna_kofeina

ALTERRA SZAMPON DO WŁOSÓW OSŁABIONYCH I PRZERZEDZAJĄCYCH SIĘ Z KOFEINĄ I BIOTYNĄ
________
Szampony rossmannowskiej marki Alterra zawsze sprawdzały się u mnie dobrze, ale miały jedną wadę - pozostawiały na włosach taką delikatnie tłustą powłoczkę. To sprawiało, że już kilka godzin po myciu wyglądały na nieświeże co nie do końca mi się podobało. Po użyciu szamponów z Alterry miałam też problem z uzyskaniem odpowiedniej objętości włosów u nasady, więc mimo, że nie podrażniały mojego skalpu (co jest rzadkością), to dałam sobie z nimi spokój na jakiś czas. Ostatnio w Rossmannie zwróciłam uwagę na szampon z biotyną i kofeiną, które jak wiadomo - genialnie wpływają na wzmocnienie cebulek i pobudzenie wzrostu włosów. Myślicie, że szampon jest mało istotny w walce z wypadaniem? Przecież czasem trzymamy go na skórze głowy dłużej, niż jakąkolwiek odżywkę. Poza tym w trakcie masowania skóry głowy i polewania jej ciepłą wodą do wnętrza cebulek dociera znacznie więcej składników odżywczych, niż wówczas, gdy tylko nałożymy odżywkę. Wracając do szamponu - okazał się naprawdę świetny. W odróżnieniu od innych tej marki nie obciąża włosów, nadaje im świeżości i lekkości. A jeśli do tego ma wzmacniać cebulki i przyspieszać wzrost włosów, to jestem na TAK. 


PETAL FRESH SCALP TREATMENT TEA TREE - ODŻYWCZO ANTYSEPTYCZNY SZAMPON DO WŁOSÓW, WYCIĄG Z DRZEWA HERBACIANEGO 
________
I na koniec moja perełka oraz odkrycie ostatnich miesięcy w kwestii mycia włosów. Wiecie, że od dłuższego czasu byłam wierna szamponowi Babydream z Rossmanna, ale męczył mnie jego zapach. Wiele z Was narzekało też, że włosy są po nim pozbawione objętości i faktycznie coś w tym jest. Postanowiłam rozejrzeć się za czymś nowym i nie ukrywam, że to dla mnie zawsze problem. Moja skóra głowy (tak jak i zresztą na twarzy) jest bardzo wrażliwa i jeśli znajdę produkt, który jej nie podrażnia, to trzymam się go. Niestety Babydream mnie tak zmęczył, że odczuwałam dużą potrzebę zmiany. Rozglądałam się jakiś czas po sieci w poszukiwaniu dobrych opinii na temat szamponów, ale ostatecznie moim wyborem pokierował przypadek. Szampon Petal Fresh jest pod każdym względem idealny dla moich włosów - dobrze je oczyszcza, odświeża, odbija od nasady. Po jego użyciu pozostają świeże o jeden dzień dłużej, niż po zastosowaniu innych szamponów. Kolejne plusy? Nie powoduje łupieżu, swędzenia i nie przesusza włosów na długości. Do tego dobrze się pieni i znośnie pachnie (trudno mnie zadowolić pod tym względem). Myślę, że pozostanie moim ulubieńcem przez długi czas.


A jaki jest Wasz ulubiony szampon? Wpisujcie nazwy, bo jestem ciekawa czego używają moje włosomaniaczki :-) Więcej moich porad na temat pielęgnacji włosów znajdziecie tutaj klik. 




155 komentarzy on "3 NAJLEPSZE SZAMPONY DLA WŁOSÓW PRZETŁUSZCZAJĄCYCH SIĘ U NASADY."
  1. U mnie super sprawdza się szampon z Isany med i Yves Rocher przeciwłupieżowy z wyciągiem ze skórki z granatu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeszcze nie miałam żadnego szamponu z YR :-)

      Usuń
    2. Potwierdzam. Miałam odwieczny problem z przetłuszczaniem u nasady i z łupieżem. Jedyne szampony, które rewelacyjnie sobie z tym poradziły to Yves Rocher przeciwłupieżowy i oczyszczający. Fajny jest też przywracający blask z wyciągiem z nagietka. Z Twojej listy kusi mnie bardzo ten ostatni.

      Usuń
    3. Ja także stosuję szampon Isana Med (przeważnie używam tego do codziennej pielęgnacji). Zlikwidował mi łupież, a włosy są świeże dłużej niż po innych szamponach. Nie są przesuszone i są ładnie odbite od skóry głowy. Do tego są mięciutkie i dobrze się rozczesują :) A, że właśnie mi się kończy, to z chęcią wypróbuję jakiś nowy :)

      Usuń
  2. Niestety od dłuższego czasu zmagam się z problemem przetłuszczających się włosów u nasady... Na pewno przyjrzę się tym szamponom przy najbliższej okazji :) Dziękuję za ten wpis i polecenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. i ani jednego z nich nie miałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie ten z Isany nie zmniejszył przetłuszczania, a do tego sklejał włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam Alterra, napisałam Isana, przepraszam :D Miałam tez ten drugi z papają i bambusem, ale było to samo :) Teraz kupiłam Ecolab z pigwą i super się sprawdza :)

      Usuń
    2. U mnie tez te z Alterra nie sprawdzily sie tak samo jak Babydream. Poszukam tego ostatniego w twoim zestawieniu.

      Usuń
  5. Witam serdecznie,gdzie mozna kupic ten ostatni szampon? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam wielką ochotę na ten szampon z Petal, ale trochę przeraziła mnie gliceryna na drugim miejscu w składzie:( A, że nie znoszę się z tym składnikiem w kosmetykach do twarzy, więc stwierdziłam, że i w szamponie nie będę ryzykowała. Szczególnie, że borykam się ze swędzeniem skóry głowy. Ale kupiłam inny z tej firmy, z aloesem wysoko w składzie:) Co ciekawe, gliceryny jest w nim znacznie mniej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi kiedyś gliceryna szkodziła, ale od jakiegoś czasu nie widzę jej większego wpływu na stan mojej skóry :-)

      Usuń
  7. Dario zaczynam intensywną pielęgnację mojej czupryny,
    Napisz proszę ile czasu trzymasz odżywkę i maske na włosach ,bo nie mogę się dokopać żeby znalesc te info
    Z góry dziękuję
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dario zaczynam intensywną pielęgnację mojej czupryny,
    Napisz proszę ile czasu trzymasz odżywkę i maske na włosach ,bo nie mogę się dokopać żeby znalesc te info
    Z góry dziękuję
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy ile mam na to czasu. Zazwyczaj traktuję maskę jak odżywkę i jeśli się spieszę, to spłukuję po 5 minutach :-) Jeśli jednak mam więcej czasu, to minimum 30 minut i wówczas zakładam też foliowy czepek, ręcznik i podgrzewam ciepłem suszarki przez około 5 minut.

      Usuń
  9. Cieszę się, że trafiłam na Twój wpis o szamponach, bo akurat jutro wybieram się na zakupy i zastanawiałam się nad szamponem właśnie. Też używałam Babydream ale miał jedną wadę - splątywały mi się włosy po umyciu. Przeszłam na szampon z mydlnicy lekarskiej Fitomedu i on jest całkiem fajny, ale lubię mieć pod ręką dwa różne szampony. Zatem odwiedzę drogerię Natura w poszukiwaniu szamponu O'herbal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wersja Babydream ułatwiająca rozczesywanie, więc możesz ewentualnie wypróbować. Ja na razie robię sobie mały odwyk od Babydream ze względu na męczący zapach ;-)

      Usuń
  10. Dario! Co tam szampony, na zdjęciu wyglądasz przepięknie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy przy takich szamponach jest prawdopodobieństwo szybszego wypłukiwania się koloru z włosów farbowanych? :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam szampon pokrzywowy z Yves Rocher. W sieci opinie o nim są podzielone, jednak w moim przypadku sprawdził się idealnie. Włosy po nim przetłuszczają się znacznie później, a do tego są jakby zdrowsze. Choć jest to szampon pokrzywowy, nie ma mowy o jakimkolwiek przesuszeniu. Kończę już chyba czwartą butelkę, z pewnością nie ostatnią 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Post jak zwykle trafiony w idealnym momencie ;) na pewno je przetestuję bo ostatnio moja skóra głowy wariuje :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam dwa pytanka ;-)
    1. Czy olej ze słodkich migdałów firmy Nacomi jest dobry?
    2. Co sądzisz o paletkach cieni z Lovely? (Np. Dark Nude) ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleje z Nacomi są dobre, jednak znam lepsze. Mam wrażenie, że ich oleje są jakieś rozwodnione i mało treściwe :-) Jeśli chodzi o paletki z Lovely to mają dosyć słabą pigmentację. Osobiście wolałabym dołożyć trochę pieniędzy i kupić Zoevę :-)

      Usuń
  15. Post jak zwykle trafiony w idealnym momencie ;) na pewno je przetestuję bo ostatnio moja skóra głowy wariuje :/

    OdpowiedzUsuń
  16. A jaka jest Twoja ulubiona odżywka do włosów? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque :-)

      Usuń
  17. Świetny wpis, ja z przetłuszczającymi włosami męczę się od X czasu, co prawda myje co dwa dni, ale już jak nie chce mi się myć i pozostawię do dnia trzeciego, to tylko dlatego, że nie planuję nigdzie wyjść :P, korzystałam swego czasu z ziaji do włosów przetłuszczających się, ale na drugi dzień wyglądały jeszcze gorzej, potem po Twoich wpisach skusiłam się na BabyDreama - ten co ułatwia rozczesywanie, bo moje włosy są cienkie i się kołtunią, aktualnie korzystam z szamponu Pharmaceris do skóry łojotokowej ... mam pierwszą butelkę, co mi się w nim podoba to zapach i całkiem dobrze rozczesują mi się po nim włosy :). Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również miałam kiedyś ten szampon i ten zapach jest bardzo fajny :-) Natomiast nie poradził sobie z nadmiernym przetłuszczaniem. Miałam wrażenie, że nawet je potęguje :-)

      Usuń
  18. żaden szampon nie nabłyszcza moich wlosów jak ten z Yves Rocher :) są też bardzo miękie. Używam tego z olejkiem jojoba. Uwielbiam też Jantar od Farmony i Radical. Ostatnio dobrze się u mnie sprawdza też Garnier Grow Strong :)
    Niestety po tym Babydream nie mogłam rozczesać włosów i musiałam go od razu odstawić :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Szampony Alterra do tej pory nie zrobiły na mnie szczególnego wrażenia ale skoro piszesz że ten jest inny to może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja polecam szampon Mr. Potters do włosów przetłuszczających się. Pięknie odbija włosy od nasady, są po umyciu lekkie i świeże. Tak jak Daria opisuje pierwszy szampon, ten również jest z arniką, więc jak widać mają to "coś" w sobie, że ich właściwości się sprawdzają ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, już bardzo dawno nie używałam nic tej marki. Kiedyś miałam odżywki :-)

      Usuń
  21. Dario jak myjesz włosy płynem do higieny intymnej z kwasem mlekowym to używasz jeszcze szamponu czy tylko samego płynu? CZy normalnie myjesz tak jak szamponem czy zużywasz go więcej? Ja umyłam nim wczoraj włosy i dziś musiałam umyć jeszcze raz szamponem bo włosy nie były zbyt dobrze umyte...:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, używam tylko tego jednego szamponu i dobrze doczyszcza włosy. Może spróbuj na dwa razy? :-)

      Usuń
  22. Gdzie można kupić szampon pytał free?

    OdpowiedzUsuń
  23. Kochana, kiedy możemy się spodziewać posta na temat zegarków? Powoli chciałabym zacząć przygotowywać listę życzeń żeby pomóc świętemu Mikołajowi i jestem mega ciekawa Twojej opinii na temat niektórych marek. Podejrzewam, że nie tylko ja :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam szampon pszeniczno-owsiany Sylveco :) używam niezmiennie od ponad roku i uważam go za moje małe odkrycie :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana gdzie kupić ten szampon PETAL FRESH SCALP TREATMENT TEA TREE? :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szkoda,że nie podałaś pełnych składów szamponów. Byłoby to bardzo pomocne.
    Ja polecam szampon w kostce Secrets de Provence. To mój ostatni hit!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składy możesz sprawdzić w Google :-)

      Usuń
    2. Troszkę więcej samodzielności :)

      Usuń
  27. Aktualnie mam Intensive Hair Therapy szampon łopianowy przeciw wypadaniu włosów z aktywatorem wzrostu (elfa/Pharm) i na ten moment jest dla mnie najlepszy, ale chętnie sprawdzę szampony, które polecasz. Pozdrawiam serdecznie, Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  28. A czy słyszałaś może o szamponach i odżywkach do włosów zawierających kolagen naturalny? Jeśli tak, to jestem ciekawa Twojej opinii :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze? Nie brzmi to przekonująco. Jeśli będę miała okazję wypróbować, to oczywiście dam znać co i jak :-)

      Usuń
  29. Pomogłaś mi tym postem, ostatnio trafiłam na kilka szamponów, które bardzo obciążały moje włosy, już pod koniec dnia wyglądały jakbym ich tydzień nie myła... Myślę, że skuszę się na Petal fresh ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Tego 1 nie miałam. Z Alterry najlepszy okazał się ten z granatem. A ten trzeci jakiś nie przypadł mi do gustu i nie zmniejszył przetluszczania.Obecnie używam mydła cedrowego i jak na razie jest najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  31. a jaką polecasz odżywkę? również z tej serii co szampon?

    OdpowiedzUsuń
  32. Cześć,Kochana, bardzo ciekawy artykuł:) Chciałabym dorzucić swoje trzy grosze. Nie wiem czy miałaś okazję wypróbować szampon z apteki PHARMACERIS H-STIMUPURIN? Otóż od zeszłego roku borykałam się z potwornym wypadaniem włosów i niemiłosiernym przetłuszczaniem-po porannym umyciu głowy wieczorem wyglądały tragicznie...Dopiero ten szampon sprawił, że moje włosy są naprawdę w świetnej kondycji a głowę mogę myć spokojnie co 3-4 dni:) i na dodatek przeczesując włosy palcami czuję od skóry mnóstwo nowych włosków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego szamponu jeszcze nie próbowałam, ale zaciekawiłaś mnie :-) Dzięki za polecenie!

      Usuń
  33. hej :)
    mam do Ciebie kilka pytań (na które zawsze chciałam znać odpowiedź, ale jakoś się nie złożyło i nigdy o to nie pytałam, w ogóle to mój pierwszy komentarz na twoim blogu) nie na temat szamponów, ale mam nadzieję, że odpowiesz.
    1. Jak nakładasz maskę i odżywkę na włosy, tzn. od jakiej długości włosa, jaką ilość, ile czasu je trzymasz, itp... (może masz jakieś specjalne czynności)
    2. Jakie maski i odżywki najbardziej polecasz?
    3. Jak dokładnie używasz tego preparatu do skórek z Sally Hansen?
    4. Jak nauczyłaś się robić sobie fryzury na takich włosach (np. warkocza), ja jakoś sobie nie potrafię zrobić, a też mam dosyć długie włosy?
    5. Co polecasz na suche włosy?
    6. Sama podcinasz włosy czy chodzisz do fryzjera (chce sobie podciąć końcówki, ale boję się iść do fryzjera bo pewnie zostawię tam połowę włosów)?
    7. Skąd masz te wszystkie informacje o kosmetykach, z którymi się z nami dzielisz (za co bardzo dziękuję ;*) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiesz na jakiekolwiek pytanie, proszę?

      Usuń
    2. Jasne, że odpowiem. Następnym razem jednak prosiłabym o rozbijanie pojedynczych pytań w osobnych komentarzach :-)

      1. Od wysokości brody, z ilościami jest różnie, zaleznie od konsystencji odżywki/maski. Nabieram tyle, aby dobrze pokryć całą długość włosów. Jeśli chodzi o czas, również zależy od produktu.
      2. Moje rekomendacje znajdziesz w zakładce "pielęgnacja włosów".
      3. http://kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com/2016/01/jak-dbam-o-donie-i-paznokcie-usuwanie.html
      4. Youtube
      5. Moje rekomendacje znajdziesz w zakładce "pielęgnacja włosów"
      6. Podcinam sama
      7. Specjalistyczne konsultacje, a także fachowa literatura oraz oczywiście doświadczenie.

      Pozdrawiam :-)

      Usuń
    3. dziękuję bardzo ;*
      następnym razem na pewno rozbiję te pytania
      co do ostatniego pytania, jakie byś poleciła najlepsze książki o tematyce urodowej i gdzie można się udać na takie konsultacje?
      Polecisz także swoje ulubione blogi?

      Usuń
  34. Ja odkąd pamiętam borykam się z przetluszczającą się skórą głowy w dosłownym tego słowa znaczeniu. Myję głowę co dziennie i to rano bo jakbym umyła wieczorem to rano są już przyklapnięte... I to są dla mnie włosy przetluszczające, bo ja nie wiem jak to jest myć głowę co drugi dzień. Moim odkryciem jeśli chodzi o szampon jest firma Insight i szampon Rebalancing. Dodam że dla mnie szampon z którego będę zadowolona to taki który utrzyma moje włosy świeże od rana do wieczora. O takim, po którym myłabym głowę co drugi dzień już dawno zapomniałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie ten sam problem. Pomimo, że odbudowałam swoje włosy w ciągu roku, to codzienne mycie jest koszmarem. Żadne wcierki ani nic innego nie pomaga, dlatego zapisałam się do dermatologa. Dodam, że taki stan trwa od kilku lat, czemu towarzyszy raz mniejsze raz większe wypadanie włosów. :( dam znać, co na ten temat sądzi lekarz:)

      Usuń
    2. Ja polecam mycie maską - naprawdę pomga na przetłuszczającą się skórę głowy, bo tam detergenty są delikatne i nie podrażniaja
      ;*

      Usuń
  35. Hej mam pytanko potrzebuje kolor z semilaca podobny do nailac 196 możesz coś doradzić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie miałam styczności z Nailac, więc niestety nie :-)

      Usuń
    2. Najbardziej by mi pasował Semilac 042, ale nie będzie to jeden do jednego z 196 z Nailaca.

      Usuń
  36. szampon o'herbal z tatarakiem też jest spoko

    OdpowiedzUsuń
  37. teraz na Petal fresh promocja w Rossmannie chyba przetestuje skoro polecasz

    OdpowiedzUsuń
  38. Nieco droższy i mniej dostępny ale godny polecenia szampon Kemon Actyva Equlibro S lub Volume a Corposita.
    Rewelacja dla włosów cienkich i przetluszczajacych się.

    OdpowiedzUsuń
  39. Alterrę i Petal Fresh na pewno przetestuję na sobie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Hej Dario
    Potrzebuje Twoje pomocy - szukam kremu który dobrze nawilża skórę twarzy. Mam skórę mieszana z tendencja do zapychania. Co polecasz. ?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od siebie mogę polecić Effaclar H z La Roche Posay, na noc :-)

      Usuń
  41. Co polecasz na zaskórniki zamknięte? Ostatnio mam ich coraz więcej, a nie zmieniałam kosmetyków ani diety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wizytę u dermatologa, który zapisze odpowiedni preparat złuszczający :-) Z zaskórnikami jest tak, że bez sensu walczyć z nimi drogeryjnymi sposobami. Można się tym ewentualnie wspomagać, ale jako główną terapię polecałabym jednak lek :-)

      Usuń
  42. To w końcu trzy czy cztery te szampony? :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Dario czy kurację z kozieradką stosowałaś codziennie i tylko na noc? Czy tylko co 2-3 dni przed myciem włosów na noc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W okresach bardzo mocnego wypadania - codziennie i to również na dzień. Jednak zapach zaczął być dla mnie męczący i później już tylko na noc, a rano myłam głowę :-)

      Usuń
  44. Dario czy możesz polecic jakieś tabletki poprawiające kondycję włosów? Próbowałam juz olejowania masek odżywek wszystkiego. Co prawda ze strasznego siana zeszlam do włosów w dość dobrym stanie, jednak cały czas czegoś im brakuje. Są strasznie smętne w dodatku wypadają. Może stosowalas jakieś tabletki najlepiej takie które dostępne są bez recepty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę żadne tabletki nie zastąpią dobrej diety. Tabletki też nie "zmienią" włosów na długości, mogą jedynie poprawić jakość tych nowych. Może w takim razie wybierz zwykłą biotynę, bo to często jej niedobór powoduje słaby stan włosów, skóry i paznokci? :-)

      Usuń
  45. Pozwolę sobie polecić ECOLAB z pigwą oraz Planeta Organica cedrowy :) Przyjemniaczki po których skóra jest mocno czysta, co pozwala na mycie co drugi dzień zamiast codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Produkty Planeta Organica kuszą mnie już od jakiegoś czasu :-)

      Usuń
    2. Ja też polecam ten cedrowy Planeta Organica.

      Usuń
  46. Witaj :) chcialabym nawizac do Twojego postu o ultraplex firmy joanna.. wykonalam ten zabieg na swoich wlosach bez farbowania tak jak napisalas krok po kroku.. wlosy sa odzywione jednak okropnie sie przetluszczaja :( chyba bende musiala zrezygnowac z ich szamponu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może u nasady myj włosy swoim ulubionym szamponem, a tylko na długości tym z Joanny?

      Usuń
  47. Pytanie skierowane do Darii, jak również do czytelniczek ;-)
    Dziewczyny, jaki olej polecacie na początki przygody z olejowaniem? Właśnie kończę mój pierwszy olej - kokosowy z Rossmana z enerbio. Sprawdza się całkiem ok, jednak chcialabym sprobowac czegoś innego i wydajniejszego. Bardzo proszę o polecenie czegos, oraz wskazanie czy kupujecie to w Internecie czy stacjonarnie ;-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak zwykle polecę olej awokado (Delawell, dostępny w Hebe) lub migdałowy (sklepy zielarskie) :-)

      Usuń
  48. Dario, mam pytanie odnośnie tego szamponu petal fresh.
    Bardzo nie lubię (delikatnie mówiąc :p) zapachu olejku z drzewa herbacianego. Dlatego wybrałam wersje cytrusowo - aloesową. Ta jednak strasznie mocno pachnie tymi cytrusami, aż za mocno :(
    I tu pytanie: jak pachnie wersja z tym olejkiem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pachnie dosyć intensywnie i zapach olejku herbacianego jest jednak nieco wyczuwalny. Niestety te bardziej "naturalne" szampony niezbyt ładnie pachną i również mam z tym problem. Jednak nic nie przebije smrodku Babydream, więc jakoś to przeżyję :-)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
  49. Dario od siebie mogę polecić szampon że starej mydlarnii do włosów przetluszczajacych z pokrzywa. Rewelacja.
    A czy miałaś styczność z kremem nawilżającym Benefit Cosmetics
    Total Moisture Facial Cream?
    I czy kupiłaś jak planowalaś na promocji w rossmann puder Eris 2 w 1 ? Jak się sprawdza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kilka szamponów z pokrzywą, ale trochę przesuszały włosy i w efekcie zaczęły się mocniej przetłuszczać. Co do kremu z Benefit to nie miałam przyjemności używać, a na promocji w Rossmannie nie kupiłam pudru, bo niestety szafa była tak splądrowana, że niewiele zostało :-)

      Usuń
  50. Chyba będziemy musiały w któregoś z nich zainwestować! :)

    SiostryAndrzejewskie

    OdpowiedzUsuń
  51. Dario czy stosujesz obecnie samoopalacz i szczotkujesz obecnie ciało? Pytam bo nie wiem czy powinnam łączyć szczotkowanie ciała z równoczesnym stosowaniem samoopalacza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można tak łączyć. Samoopalacz wtedy nawet lepiej rozkłada się na takiej równomiernie złuszczonej skórze :-)

      Usuń
  52. Czy tą pastę wybielającą 3D white crest kupowałaś może na allegro?

    OdpowiedzUsuń
  53. Od dawna czytam Twojego bloga, ale to mój pierwszy komentarz! Wiele z Twoich rad bardzo pomogło mi przy moich problemach z wrażliwą skórą głowy i wypadającymi włosami. Postanowiłam napisać, bo ostatnio całkiem przypadkiem trafiłam na rewelacyjny szampon, dzięki któremu zarówno przetłuszczanie włosów u nasady, jak i swędzenie głowy minęło natychmiastowo. Mówię o Aloe Natuline Shampoo do włosów normalnych i suchych. Od jakiegoś czasu jest dla mnie niezastąpiony. Niestety w sklepach stacjonarnych nie mogę go już znaleźć, ale w internecie jest dostępny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja polecam szampon natura siberica clean and care, pierwszy jaki przedłuza swiezosc nie wysuszajac włosow :) nie zawiera sls ale bardzo dobrze oczyszcza

    OdpowiedzUsuń
  55. Kochana! Twoje włosy są piękne. Odkryłam Twojego bloga kilka dni temu... wszystkie tradycyjne, drogeryjne szampony poszły w kosz. Zaopatrzyłam się w te bez SLS-ów i nie mogę uwierzyć ile błędów robiłam w codziennej pielęgnacji włosów. Przede mną zakup oleju - myślę o lnianym. Powiedz mi proszę bo nigdzie nie znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
    Czy oleje można mieszać? czy dadzą w tedy dobry/ten sam/lepszy efekt? czy zamiast mieszać lepiej po skończeniu jednego zacząć olejować drugim?

    Nowa zakochana w Twoich włosach czytelniczka Klaudia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja nie jestem zwolenniczką mieszania olejów. Lubię mieć kontrolę nad ostatecznym efektem. Czasem jeden olej bardziej usztywnia włosy, a drugi je zmiękcza. Robiąc z nich mieszankę nie wykorzystujemy ich samodzielnego potencjału :-)

      Usuń
  56. Kochana czy puder manhattan clearface został całkowicie wycofany? Nigdzie nie mogę go dostac:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że został całkowicie wycofany i również nad tym ubolewam :-(

      Usuń
    2. Ojej, a tak go polubilam:( możesz polecić jakiś inny, matujący i jednocześnie delikatnie kryjący?

      Usuń
  57. Trafiłaś w punkt z tym wpisem :) właśnie szukam szamponu. U mnie genialnie sprawdza się Organicum z hydrosolami. Bez SLS i SLES, włosy po nim są sypkie, oczyszczone i miękkie :) nie przesusza ich na końcach. Jedyny mankament to cena, prawie 40 zł za 350ml :/ szukam czegoś tańszego, co równie dobrze będzie się sprawdzać :) pozdrawiam, Ola :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, nigdy nie słyszałam o takim szamponie :-)

      Usuń
    2. Naprawdę serdecznie polecam :) dzisiaj kupiłam Petal Fresh i będę testować :) a już niedługo zamawiam Organicum, jak dla mnie niezastąpiony :) Ola

      Usuń
  58. Dario mam nadzieję ,że Cię nie urażę (naprawdę jesteś moim autorytetem urodowo-włosowym dzięki Tobie moje włosy wyglądają o wieleeee lepiej i wyrasta wciąż mnóstwo baby hair) ale jak radzisz sobie z zakolami? Bo widzę ,że na tym zdjęciu takowe masz, pytam bo sama się z nimi borykam i już nie wiem czy może taki mam hmm kształt wyrastania włosów czy to jednak są zakola. Stosuję mnóstwo wcierek, piję ziółka, olejuje włosy i na skalpie i linii czoła wyrasta mi duuuużo nowych włosów a właśnie na skroni raczej nie :( i już sama nie wiem czy to sa zakola czy jednak taka linia wyrastania włosów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty, dlaczego miałoby mnie to urazić? Mam już taką budowę linii włosów, ale fakt, że moje zakola były kiedyś o wiele większe. Zarosły poprzez stosowanie wcierek, o których już wiele razy pisałam na blogu :-) Chyba przełomem była wcierka z kropli żołądkowych, po których włosy wyrastały tam, gdzie nigdy nie chciały rosnąć.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) Chyba powrócę do tych kropli :) Miłego dnia! <3

      Usuń
  59. Z alterry uwielbiam odżywke z kolejną, szampon się u mnie nie sprawdził strasznie połączą mi się po nim włosy.Ale z alterry gorąco polecam ten sensitive z migdałami ☺

    OdpowiedzUsuń
  60. Moim ostatnim odkryciem jest Ziaja, o 1 dzień przedłuża w moim przypadku, jest super, jak na razie ;)

    OdpowiedzUsuń
  61. Hej:) piszesz o szamponie a zdjęcie jest odżywki jesli chodzi o petal fresh. Rozumiem że uzywasz dwoch produktow szamponu i odżywki?:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Hej:) w opisie polecasz szampon petal fresh natomiast na zdjęciu jest odżywka. Rozumiem że efekty są po użyciu dwóch produktów? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  63. Super! Przyda się bo ja niestety mam ten typ włosów ;(

    OdpowiedzUsuń
  64. Moje ulubione szampony to Pantene Pro-V Aqua Light bez silikonów i Timotei Moc i Blask :) Muszę wrócić do szamponów Alterry, bo miałam kiedyś jeden, ale to było już dawno :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Hej! Kupiłam dziś szampon Petal Fresh i mam pytanie, bo na pewno zmienili szatę graficzną i zastanawiam się czy skład również... W tym z nową szatą nie ma gliceryny na drugim miejscu w składzie, a wyżej czytałam jak ktoś właśnie na to narzekał. Gdybyś zauważyła ten szampon ze zmienioną szatą, zwróciłabyś na to uwagę?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemy, na pewno dam znać jak to jest z tą nową wersją :-)

      Usuń
  66. Kochana, polecilabys jakis dobry puder ktory daje satynowe wykonczenie :-) ? Bo chodzi mi o to aby utrwalic caly makijaz, i zeby efekt nie byl matowy. Pozdrawiam, Twoja czytelniczka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to może meteoryty Guerlain? :-)

      Usuń
    2. ja polecam puder rozświetlający z kobo

      Usuń
  67. Dario polec brazer do cieplej cery :-) Taki zeby nie byl rudy, ale zeby znowu nie byl taki chlodno brazowy. Dzieki za odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę śmiało polecić Astor SkinMatch 4EverBronzer w odcieniu Brunette albo Benefit Hoola :-)

      Usuń
  68. Dario co sadzisz o pudrze mineralnym z Eveline :-) Jaki on jest? Dziekuje bardzo za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  69. Jaka masz opinie na temat pudru Loreal True Match :) Jesli ktoras z czytelniczek tez go uzywala to prosze o odp. Dzieki i pozdr. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest raczej przeciętny - nie daje tak matowego, długotrwałego wykończenia jakiego oczekiwałam :-)

      Usuń
  70. Moj ulubiony szampon to Loreal z olejkami, tylko troche jest rzadki ;-) A Dario uzywalas pudru z mineralalami z Eveline jesli tak to prosze o podzielenie sie opinia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj chyba nie używałam. A jaka dokładnie jest jego nazwa?

      Usuń
  71. Dario i dziewczyny co sadzicie o brazerze Honolulu z firmy W7 widzialam duzo pozytywnych opini i mysle czy kupic? A jesli chodzi o szampon to uwielbiam Dove :*

    OdpowiedzUsuń
  72. za Twoją namową kupiłam maske Macadamia Natural oil i przepadłam, cudo, ta maska i Davines Nounou to moje dwa największe hity maskowe

    OdpowiedzUsuń
  73. Zapisuję sobie szampon O'Herbal z ekstraktem z Arniki. Od jakiegoś czasu się zastanawiałam nad jego zakupem i mnie przekonałaś :)
    U mnie fajnie sprawdzają się też szampony Yves Rocher.

    OdpowiedzUsuń
  74. Hej, a ja mam inny problem z włosami, a mianowicie są one wiecznie popuszone. Po zastosowaniu oleju kokosowego jest już lepiej, ale nadal nie jest idealnie. Czy możesz polecić jakiś szampon, odżywkę i maskę (myślałam, żeby jakiegoś Kallosa kupić, ale nie wiem którego).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokos o wielu osób puszy włosy. Polecam dużo emolientów i dobrze dobrane oleje. Możesz też emulgować olej maską.
      Jeśli o mnie chodzi to polecam czarną maskę marokańską, biovax pomarańczowy i kallosa blueberry.
      Istnieje też możliwość, że masz włosy lekko falowane, które trzeba czesac na mokro.
      Gdy włosy są już prawie suche wetrzyj w nie kropelkę ulubionego olejku, minimalizuje puch.

      Usuń
  75. Hmm ta Alterra brzmi zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  76. Cześć, Dario i dziewczyny :) czy któraś z Was mogłaby mi polecić pomadkę o lekkim kryciu, taką na codzień? Ważne, żeby była dostępna stacjonarnie, żeby dobrać odpowiedni kolor. Cena do 40 zł. Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź koniecznie pomadki Maybelline - tam znajdziesz serię półtransparentną w takich dziennych odcieniach :-) Bardzo fajne są też pomadki Astor Lipcolor Butter albo ewentualnie Catrice Pure Shine Colour Lip Balm :-)

      Usuń
  77. Mam pytanie o hybrydy :) czy jeśli pomalowałam paznokcie baza-hardi milk -top i po kilku dniach chciałabym założyć kolor mogę go nałożyć na wcześniejsze warstwy i dać kolor+top czy muszę wszystko ściągnąć?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz ściągać, wystarczy, że lekko spiłujesz warstwę Top-u np. bloczkiem polerskim i wtedy możesz nałożyć kolor, utwardzić i znów top :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz :)

      Usuń
  78. Nigdy nie miałam dużych problemów z włosami oprócz przetłuszczania. Też mam juz dość szamponu Babydream :) Przy najblizszej okazji wypróbuję ten marki O'Herbal:)

    OdpowiedzUsuń
  79. Witaj, chcialabym zapytac o hybrydy.. czy baza/top 2w1 jest dobra, czy lepiej zainwestowac w kazdy osobno?

    OdpowiedzUsuń
  80. Chyba muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  81. Ja używam szamponu Syoss Repair i nie narzekam :) moje włosy nie przetłuszczają się szybko, przeważnie są w dobrym stanie 3 dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  82. Niestety nie znam tych szamponów. :)

    OdpowiedzUsuń
  83. U mnie po wielu próbach najlepiej się sprawdził Szampon Fitomed do włosów tłustych, ale może pora już wypróbować coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Dario, spróbuj szampon firmy Eubiona rumianek i kiwi:) Szampon do włosów cienkich i delikatnych. Mam cienkie i przetluszczajace się włosy i w końcu znalazłam szampon po którym moje włosy wyglądają dobrze :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  85. Droga ekspertko włosowa! Pomocy. Zrobiłam miesiąc temu zabieg keratynowego prostowania włosów. Efekt jest świetny! Kładę się z lekko wilgotnymi włosami a rano i tak są proste. Jednak po zabiegu trzeba stosować kosmetyki do włosów, które nie zawierają silikonów i innych takich składników, które powodują, że keratyna ulega wypłukaniu... I tu mam problem. Stosuję polecony mi szampon Alterra grejpfrutowy i dostałam po nim łupieżu. Czy wiesz co pomoże mi się uporać z tym problemem i nie zniszczy efektu prostowania?

    OdpowiedzUsuń
  86. drogie koleżanki czytałam wasze pytanie, problemy,które sama mam np. z włosami. Moja skóra na głowie jest przesuszona z łupieżem na drugi dzień po umyciu moje włosy są właśnie przyklepane do skóry,ale to nie wszystko zaczęły mi niesamowicie wypadać nienaturalnie jak na tę porę roku nawet.Kupiłam w aptece saszetki szamponowe leczące owe objawy skórne bo mgr. powiedziała, że najpierw od tego trzeba zacząć, a nie od szamponów o jakich mówimy tu wszystkie,do tego Uwaga spektakularny pierwiastek SIARKA pod nazwą SUFRIN przeczytajcie chociaż ulotkę tego leku a dowiecie się zaskakujących rzeczy !!!

    OdpowiedzUsuń
  87. Same naturalne i z pewnością cudne szampony :) często podczas zakupów kusiły mnie te, które pokazujesz:) ślicznie i słodko wyszłaś na zdjęciu :) pasuje Ci taka fryzurka ;)

    OdpowiedzUsuń
  88. Droga Dario,
    Od prawie roku śledzę namiętnie Twojego bloga i stosuję praktycznie wszystkie Twoje rady :) Wiadomo, część z nich mi pasuje, część niekoniecznie - dla każdego sprawdza się co innego. Postaram się niedługo wysłać Tobie zdjęcia moich włosów. Nie mam niestety zdjęć sprzed roku, ale myślę, że obecny stan będzie wystarczającym dowodem na skuteczność Twoich rad ;)
    Mam jednak teraz pytanie. Zakupiłam ten szampon Petal Fresh. Zadowolona dzisiaj umyłam nim włosy i, o zgrozo, w ogóle się nie pienił! Jak Ty to zrobiłaś, że Tobie pienił się "dobrze"? Mogłabyś mi poradzić? :)

    OdpowiedzUsuń
  89. Hej, zobaczyłam to zdjęcie i przypominasz mi z urody Meryem Uzerli, która grała sułtankę Hurrem we Wspaniałym Stuleciu. Myślę, że jeszcze piękniej wyglądałabyś w złocistym blondzie. Zamiast przyciemniać, spróbować naturalnie rozjaśnić np rumiankiem. Ale to tylko moja opinia :) bo przecież wiesz w jakich się czujesz najlepiej. Włosy masz przepiękne, zazdroszczę i kondycji i długości.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature