Top Social

PODRAŻNIENIA PO GOLENIU MASZYNKĄ - JAK ICH UNIKNĄĆ? MÓJ SPOSÓB NA IDEALNĄ DEPILACJĘ W 5 KROKACH!

Przetestowałam już wiele form depilacji, ale nadal najczęściej używam zwykłej, jednorazowej maszynki do golenia. Dlaczego? Jest to dla mnie najszybszy i niewymagający żadnego przygotowania sposób na pozbycie się zbędnego owłosienia. Kiedyś jednak zdecydowanie bardziej wolałam depilację woskiem czy kremem, bo maszynki powodowały u mnie ciągłe podrażnienia (czerwone kropki, wysypki, pieczenie, a czasem nawet zacięcia). W dalszej części wpisu zdradzę Wam mój sposób na bezproblemową depilację w 5 krokach, więc zapraszam do czytania. 



KROK 1 - ZMOCZENIE SKÓRY I NAŁOŻENIE ŻELU DO GOLENIA
_________
Depilację zawsze wykonuję wieczorem, przed snem. Zwykle robię to pod prysznicem, po umyciu całego ciała, więc skóra jest już mokra. Jeśli jednak nie wykonujecie depilacji pod prysznicem, to zawsze przed nałożeniem żelu do golenia trzeba zwilżyć skórę, dzięki czemu żel o wiele lepiej się rozprowadzi, a cały proces golenia przebiegnie łatwiej. Jeśli chodzi o wybór żelu, to ja kupuję ten z Isany (dostępny w Rossmannie) i od jakiegoś czasu używam wersji Sensitiv z aloesem. Ładnie się pieni i jest odpowiednio gęsty, dzięki czemu maszynka sunie po ciele bardzo gładko i nie ma praktycznie szans na jakiekolwiek zacięcie. Żel będzie się nadawał przy goleniu całego ciała, również okolic bikini. Czasem, kiedy zabraknie mi żelu, to używam zwykłej odżywki do włosów np. Kallos lub podkradam mojemu facetowi trochę pianki do golenia (np. Nivea). Nigdy jednak nie przeprowadzam depilacji na sucho lub na skórze tylko zmoczonej wodą. Wtedy o wiele łatwiej o podrażnienia i szybciej można się zaciąć.


KROK 2 - DEPILACJA
_________
Niestety nie wszystkie maszynki jednorazowe są tak samo dobre. Czasem te droższe i bardziej profesjonalne z wymiennymi ostrzami potrafią mocno rozczarować. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze są maszynki męskie i u mnie sprawdzają się naprawdę wzorowo. Dokładnie depilują włoski, nie wyrywają ich, przy czym nie są też zbyt ostre. Mogłoby się wydawać, że męska maszynka będzie bardziej agresywna, bo musi poradzić sobie z twardym zarostem, a tymczasem te damskie z pięknymi, różowymi trzonkami potrafią nieźle zacinać. Już od dawna używam jednorazówek z Gilette (kupuję w Biedronce), a ostatnio skusiłam się w Rossmannie na maszynkę BIC Miss Soleil, która również daje radę. Jeśli chodzi o samą depilację, to wykonuję długie, powolne ruchy pod włos i staram się nie ominąć żadnego miejsca. Jeśli macie naprawdę ekstremalnie wrażliwą skórę, to możecie spróbować depilacji w kierunku odwrotnym czyli z włosem. To również pomaga uniknąć problemów z podrażnieniami. Pamiętajcie, aby nie używać maszynek tępych lub o nierównym ostrzu, ponieważ to najczęściej jest powodem późniejszych problemów. 

KROK 3 - OSUSZENIE SKÓRY
_________
Po depilacji i dokładnym spłukaniu żelu wodą czas na osuszenie skóry. Warto robić to świeżym (czystym) ręcznikiem, przesuwając się zgodnie z kierunkiem wzrostu włosa. Kiedyś zupełnie nie zwracałam na to uwagi, jednak ma to duże znaczenie. 


KROK 4 - BALSAM PO GOLENIU
_________
To w zasadzie jeden z najważniejszych kroków i już wielokrotnie się o tym przekonałam. Testowałam mnóstwo "damskich" balsamów, żeli po goleniu, kremów, czy też olejków łagodzących, ale nic tak dobrze nie zapobiega i nie koi podrażnień jak Nivea Men (wersja 0% alkoholu). Używam go za każdym razem po depilacji i zupełnie zapomniałam czym są te czerwone kropki po goleniu, pieczenie i jakiekolwiek dyskomfort związany z usuwaniem owłosienia. Jest to mój ulubieniec, którego używam czasem jako bazy pod makijaż (pisałam o tym TUTAJ klik). Mam też wrażenie, że włoski odrastają wolniej, a podczas odrastania nie są tak ostre i kłujące. Balsam nakładam na skórę ruchami głaskającymi, zgodnie z kierunkiem wzrostu włosa, czekam aż się wchłonie i zakładam piżamkę. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcecie go używać, to polecam wodę termalną z Vichy, która również zapobiega podrażnieniom, a także krem Zinalfat z Dermoceutica. Jednak dla mnie ten balsam Nivea to absolutny mistrz!

KROK 5 - DEZYNFEKCJA
_________
Wbrew nazwie nie wyrzucam takiej jednorazowej maszynki od razu do kosza. Zostawiam ją na 4-5 razy, ale ważne jest, aby po skończonej depilacji dobrze ją umyć, osuszyć i zdezynfekować specjalnym płynem (u mnie Antiseptex). Ważne również, aby takiej maszynki już nikt inny nie używał, a podkradanie jej naszemu facetowi to najszybsza droga do podrażnień łącznie z tymi nieszczęsnymi, czerwonymi kropkami. Maszynkę najlepiej schować w miejscu, gdzie nie będzie zbierać kurzu i bakterii. 

A CO Z WRASTAJĄCYMI WŁOSKAMI?
________
Wiem, że wiele z Was ma z tym problem, bo niejednokrotnie pytacie o to w komentarzach. Ja całkowicie pozbyłam się wrastania dzięki regularnemu szczotkowaniu ciała na sucho, o którym pisałam TUTAJ klik. Nie dość, że fantastycznie pobudza krążenie, pomaga pozbyć się cellulitu, ujędrnia skórę, to jeszcze sprawia, że włoski zaczynają rosnąć pod odpowiednim kątem i nie wrastają. Efekty powinnyście zauważyć po 2-3 tygodniach regularnego szczotkowania. 



***

Dziewczyny, dajcie znać jaką formę depilacji najbardziej lubicie i co się u Was najlepiej sprawdza. Jeśli macie jakieś pytania, to oczywiście zapraszam do zadawania ich w komentarzu :-)

Zapraszam na mój Instagram @kosmetycznahedonistka 



145 komentarzy on "PODRAŻNIENIA PO GOLENIU MASZYNKĄ - JAK ICH UNIKNĄĆ? MÓJ SPOSÓB NA IDEALNĄ DEPILACJĘ W 5 KROKACH!"
  1. Kochana ile cm masz w kucyku?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zmierzyć, jak gdzieś znajdę centymetr. Już bardzo dawno tego nie robiłam i sama jestem ciekawa :-)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję Ci Dario za porządny merytorycznie blog z pięknymi zdjęciami, który nie jest reklamą drogich produktów. Świetnie się u mnie sprawdziły polecane przez Ciebie kosmetyki: puder Manhattan, olejek Mythic Oil Loreal, szampon babydream i szczoteczka do mycia twarzy z rossmana. Dzięki miodowaniu włosów oraz równowadze między proteinami a emolientami doprowadziłam moje cieniutkie, bardzo gęste poplątane włosy do stanu, że ciągle słysze "u fryzjera byłaś? Bo masz te włosy jakieś takie.. ładne" :).
    Cerę mam podobną do Twojej, po 12 latach walki z trądzikiem sporo wiem. Mogę Ci polecić dwa kosmetyki z którymi nie spotkałam się na Twoim blogu a są rewelacyjne dla mnie:
    -krem matująco nawliżający ziaja 25+- kosztuje 10zl, uzywam go od 3 lat a każda zdrada kończt się przesuszeniem lub wysypem. Nie zawiera parafiny, ma fajny skład, szybko się wchłania, świetny codzienny nawilżacz który reguluje wydzielanie sebum. Bardzo dobry pod podkład.
    -korektor antybakteryjny Bell w sztyfcie - 10zl w Biedronce, bardzo precyzyjny, nie zapycha, trwały, nie rodziela się nieestetycznie na zagięciach, najlepszy jaki miałam. A miałam tysiące, nawet takich po 70zł. U mnie korektor to podstawa. Ma dosc jasne kolory. Ja mam nr 2 a pudru mamhattan używam vanillia.
    Jeszcze raz Ci dziękuję i proszę o radę lub podlinkowanie jakiegoś bloga na temat jakich kosmetyków / substancji w nich zawartych unikać s ciąży. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło :-) Muszę koniecznie sprawdzić Twoich ulubieńców! A co do twojej prośby, to niestety nie jestem zupełnie w temacie i nawet nie odwiedzam takich blogów, więc nie pomogę :-) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Najlepszy blog o kosmetykach dla ciężarnych i niemowląt to srokao :)
      Co to za model butów? Zakochałam się w nich 😍

      Usuń
    3. U mnie niestety sprawdza się tylko alkohol po goleniu. Próbowałam wszystkiego. Najpiękniejszą skórę mam wtedy, kiedy po goleniu i wysuszeniu, spryskam jakimś preparatem z alkoholem- zwykle używam mgiełki do ciała z The Body Shop. Przez chwilę piecze niesamowicie, ale tylko przy tym systemie nie pojawiają się czerwone kropeczki.

      Usuń
  3. Ja przed goleniem robię peeling z fusów kawy. Mam dzięki temu o wiele mniej podrażnień niż wcześniej a dopiero nie dawno odkryłam ten sposób. Musze golic nogi co 1-2 dni i gdy próbowałam ogolic na następny dzień nie dałam rady bo skóra bolała i piekła a dzięki peelingowi pozbylam się tego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja peeling robię tak 2 dni przed i to nie zawsze. Mam wrażenie, że peeling i od razu depilacja to by było za dużo dla mojej skóry :-)

      Usuń
    2. Dario, też się tego obawiałam, ale teraz robię tak jak przedmówczyni- maszynka sunie jak po maśle, mniej podrażnień, peeling świetnie przygotowuje skórę do golenia. Polecam :)

      Usuń
    3. To moj jedyny sposób inaczej bym musiała przez tydzień miec jeża na nogach :D A przez peeling moge golic Nogi bez obaw o podrażnienia

      Usuń
  4. Po goleniu i jednocześnie na wrastające włoski prócz masażu na sucho, który jest oczywiście idealny na tą dolegliwość polecam również krem do stóp z mocznikiem 15% z Ziaji. Kosztuje niewiele ponieważ około 8zł, a efekty - rewelacja! Prócz zaprzestania wrastania włosków i super nawilżenia polecam go również po opalaniu, bardzo dobrze łagodzi wysuszoną skórę. Ale jest jeden minus - bardzo się lepi przez swoją żelową konsystencję i lepiej stosować go na noc. Pozdrawiam Cię Dario :)! Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoją rekomendację, oczywiście sprawdzę :-) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Bardzo przydatne informacje.Mam pytanie związane z tematem włosów: czy przed olejowaniem włosów mogę używać jako mgiełki toniku evree z hamamelisem i czym najlepiej wycierać włosy po umyciu pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz. Dzięki olejkowi ma szansę zadziałać silniej. Ja wycieram włosy zwykłym ręcznikiem :-)

      Usuń
  6. na podrażnioną skórę i wrastające włoski tylko PILARIX, nie ma lepszego. Z nim lato nie jest już tak krwawe :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w takim razie kupić koniecznie ten balsam z Nivea! :)
    PS Masz przepiękne nogi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam gilette proglide dla mężczyzn moja ulubiona damskich maszynek nie znoszę

    OdpowiedzUsuń
  9. Co z włoskami na twarzy i wąsikiem bo wiele kobiet ma ten problem co wtedy zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wosk lub depilacja laserowa albo chociaż IPL :-)

      Usuń
    2. No właśnie! Ja jestem blondynką i mimo, że włoski na mojej twarzy są jasne, to mam wrażenie, że jest ich dużo i dlatego zdecydowałam się na depilację. Kupiłam specjalny depilator do twarzy, ale pomimo tego, że przed depilacją i po dokładnie dezynfekuję urządzenie i twarz, to po 2-3 dniach wyskakują mi bardzo brzydkie i bolesne krostki, które utrzymują się bardzo długo (ponad tydzień!). Depilacja laserowa chyba nie wchodzi w grę, ze względu na to, że włoski są jasne, więc chyba nie zareagują na laser (?).
      Chyba jedynym wyjściem byłby wosk, ale z tym samodzielnie sobie nie radzę najlepiej, do kosmetyczki obecnie nie mogę pójść, a i tak się obawiam, że depilacja woskiem też mnie "przyozdobi" tymi nieszczęściami.Co robić?! Próbowałam na różne sposoby ratować twarz, ale nic mi nie pomaga ;(... Mimo, że nigdy nie usłyszłam uwagi na temat moich włosków na twarzy i prawdopodobnie większość ludzi ich nie zauważa, to ja jednak źle się z nimi czuję i obecnie nie wyobrażam sobie ich nie usuwać...;(

      Usuń
  10. Olejek awokado w hebe ma mała pojemńosc na jak długo co starcza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy ile będziesz używać. Mi akurat starcza na około 3 tygodnie :-)

      Usuń
  11. A miejsca intymne tez maszynka? Ja robie wosk i jestem zadowolona,a depilator co o nim sadzisz kochana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do wszystkiego używam maszynki :-D Co do depilatora, to mam za każdym razem opory przed bólem, bo to jednak trochę boli :-)

      Usuń
    2. I w taki sam sposób depilujesz okolice bikini ? Ja po użyciu maszynki w tamtych okolicach mam straszny wysyp więc zaczęłam używać kremów do depilacji ale strasznie to jest czasochłonne i mało efektowne.

      Usuń
  12. Dario mam na włosach ruda paskudna poświatę co zrobic jaki kolor wybrać ? Farbuje kasztanowym brązem i czekoladowym i dalej to samo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie dlatego, że wybierasz odcienie z domieszką czerwonego. Nie znam się aż tak na koloryzacji, ale tutaj jest to fajnie opisane: http://kokardka-mysi.blogspot.com/2012/04/tajemnicze-numerki-interpretacja.html

      Usuń
  13. Dario co sadzisz o mydłach do mycia twarzy i do wlosow które sa tak popularne ostatńio?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyczytalas temat z moich myśli ostatnio zastanawiałam się nad plastrami z veet czy miałaś z nimi przyjemność? Na pewno spróbuję męskiego balsamu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaka jest u pani woda pańi Dario ? Jak sobie poradzić z twarda woda ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Maszynka, którą pokazujesz na zdjęciach tak mnie pocharatała, że nie wiedziałam jak się nazywam. Kupiłam w większym zestawie i wszystkie jednorazówki wylądowały odrazu w koszu. Masakra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się niestety na nie nacięłam :( Tylko, że ja dostałam uczulenia na ten pasek nawilżający :(

      Usuń
  17. Ja zawsze po depilacji bikini przemywam skórę sokiem z aloesu, jednak najbardziej lubię samodzielnie przygotowywać łagodzący tonik - do wody destylowanej dodaję aloes zatężony z ZSK, do tego dużą kroplę panthenolu, czasem kwas hialuronowy. Dzięki tej mieszance unikam czerwonych kropek. Do odkażania, w przypadku zacięcia, używam kryształu ałunu. Do tego po jakiś 2 dniach włączam szczotkowanie. Niestety długo męczyłam się z podrażnieniami po goleniu, na szczęście po wypróbowaniu setek produktów opracowałam swój własny plan walki z tymi okropnymi czerwonymi kropkami. :) I co najważniejsze - odpowiednia maszynka - ja używam Gilette Embrace z 5 ostrzami, spisuje się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie najlepiej sprawdza się wosk lub krem do depilacji. Po maszynkę sięgam raczej sporadycznie ponieważ często wywołuje podrażnienia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Od zawsze stosuje maszynkę jednorazowa jako sposób deplorable. Często po tym mam czerwone kropki na skórze. Do tej pory stosowałam balsam do ciała z Nivea Baby dobrze sobie daje rade i nawilża odpowiednio podrazniona skórę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dario mam dosyć dziwne pyt do Ciebie :D Otóż wspominałaś ,że stosujesz samoopalacz ozon (coś tam coś :p ) w jaki sposób rozprowadzasz na na plecach? :D A może stosujesz go tylko na nogi i ręce?:D Cudne nózki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie, też się nad tym zastanawiałam :)

      Usuń
    2. Do pleców niezbędny jest pomocnik, bo to później dziwnie wygląda, kiedy ominiesz tą częśc :-)

      Usuń
  21. Ja nie mam podrażnień od kiedy używam żelu do golenia dla mężczyzn z Isany :) A zawsze miałam ogromne podrażnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie skończyły się podrażnienia i czerwone kropki odkąd używam odżywek do włosów zamiast pianek/żeli :) Czemu wcześniej na to nie wpadłam :( Używam tylko męskich golarek, do tego pilingi/szczotkowanie rękawicą i nogi jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. polecam żel Venus i Joanny Sensual, maszynki też Miss Bic soleil różowe.

    OdpowiedzUsuń
  24. Depilacja bikini w ciąży to dopiero wyzwanie :D trochę takie działanie po omacku ;) też używam maszynki,ale niczego nie stosuję (poza zmoczeniem skóry wodą).
    Dario czy używasz/używałaś jakiś odżywek do paznokci? Muszę zdjąć żele do porodu, wiem że moje paznokcie będą masakrą, dlatego szukam odżywki, która je wzmocni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, wyobrażam sobie, że nie jest łatwo :-D Co odo odżywek, to w ciąży jednak dałabym sobie z nimi spokój. Najlepsza dla mnie to Eveline 8w1 ale ona jest na bazie formaldehydu który może zaszkodzić :(

      Usuń
    2. No właśnie w temacie odżywek jestem zupełnie zielona, ale Eveline od razu skreśliłam za formaldehyd właśnie. Pamiętam, że w czasach gimnazjum używałam czegoś jakby naparu z ziarenek kopru, ale zupełnie nie pamiętam już jak to robiłam. W każdym razie efekt był ;)

      Usuń
    3. Może odżywka diamentowa z Golden Rose? Działa świetnie i nie ma w składzie formaldehydu :)

      Usuń
  25. Z nieba spadasz mi z tym postem! Jesteś kochana <3 Ja od zawsze używałam maszynki, ale jakiś miesiąc temu coś mnie podkusiło i kupiłam depilator. Byłam bardzo zadowolona myśląc, że przez przynajmniej dwa tygodnie nie będę musiała nic robić w kierunku usuwania włosków. Ale to było złudne myślenie. Już po kilku dniach są tak długie jak przed depilacją. W dodatku mam pełno wrośniętych włosków a z tym nigdy nie miałam problemu :( Nie wiem co teraz zrobić... Może sprzedam moje urządzenie, ale myśl o codziennym goleniu maszynką mnie przytłacza. W każdym bądź razie z pewnością wykorzystam Twoje sposoby :D Dario, mam jeszcze pytanie odnośnie włosów. Moje są odrobinę dłuższe od Twoich, dość gęste, grube i niestety zawsze oklapnięte. To mój największy problem. Dbam o nie bardzo już od wielu lat i myślę, że mogę uznać je za zdrowe, zadbane, ale właśnie to, że tak niekorzystnie opadają i w dodatku bardzo szybko się przetłuszczają odbiera im cały nazwijmy to urok :D Bardzo proszę o radę. Nie chcę ich osłabić poprzez nakładanie jakiś pianek czy stosowanie lakierów, ale jeśli to konieczne jestem w stanie się przekonać. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź :* Twój blog jest cudowny, z resztą jak cała Ty! I nie mam tu na myśli tylko wyglądu :D Jesteś mentorką dla wielu z nas! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc najlepszym wyjściem są dla Ciebie takie rzepowe wałki, które kupisz np. w Rossmannie. Świetnie odbijają włosy od nasady i zwiększają objętość fryzury. Na pewno zmniejszają też trochę efekt przetłuszczenia, bo włosy nie dotykają skóry głowy poprzez to uniesienie :-)

      Usuń
  26. Ja od lat stosuje maszynek Wilkinson exterme 3 dla mnie najlepsze + zwykły żel pod prysznic najczęściej balea ;) po czerwonych krokach ani śladu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawsze dostaję podrażnień gdy po goleniu wysmaruję nogi balsamem, ale zaryzykuję i wypróbuję przy okazji polecany przez Ciebie Nivea :)
    I tak samo mam przy opalaniu, nie wyjdę na słońce po depilacji bo to od razu kończy się czerwonymi krostkami.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja używam depilacji mechanicznej, czyli tradycyjnej maszynki do golenia z użyciem żelu. Przyznam, że czasem zdarza mi się sięgnąć do depilacji woskiem miękkim. Kochana ten post dla wielu z nas jest bardzo pomocny i zbawienny. Dario, dziękuję Ci! :*
    Serdecznie pozdrawiam,
    Ilona

    OdpowiedzUsuń
  29. Maszynki jednorazowe BIC Soleil są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  30. Super:) a już myślałam, ze poprostu mam mega beznadziejne nogi:p jest szansa!:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Masz snapchata? :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Twoje zdjęcia zawsze są takie piękne, nigdy nie mogę się na nie napatrzeć <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Co zrobić z bardO twarda woda w domu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są specjalne "zmiękczacze" zakładane na kran :-)

      Usuń
  34. Czy taki sam sposób sprawdzi się również w okolicy bikini?? Mam ten dyskomfort,że po depilacji widać czarne kropki (może efekt złej depilacji( a włoski odrastają niemiłosiernie szybko ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sprawdzi się. Czarne kropki to po prostu niedostatecznie usunięty włos. Może za słabo przyciskasz do skóry maszynkę, albo pod złym kątem? Może jest już tępa?

      Usuń
    2. Tylko znowu jak jest ostra to za bardzo mnie podrażnia i mam pełno ranek czerwonych, więc to jeszcze gorzej wygląda ;/ Być może jest to zły kąt golenia, muszę koniecznie wypróbować ten sposób ;))

      Usuń
    3. A jakiego balsamu po goleniu używasz? To może być kluczowe.

      Usuń
  35. Proszę napisz Dario lub ktoś kto wie co to za model butów dokładnie?

    OdpowiedzUsuń
  36. Mój "rytuał" depilacji jest bardzo podobny, z tym że nie używam balsamu po goleniu a PARAFINY CIEKŁEJ, którą dostaniecie w każdej aptece za niecałe 4 zł! :) szczerze polecam, jest to troszke tańsza alternatywa do męskich balsamów po goleniu, choć przyznam, że na pewno wypróbuję ten sposób- dzięki za radę :) długo borykałam się z podrażnieniami, parafina rozwiązała mój problem (w okolicach bikini szczególnie ). Nie zapewniam, że u każdej z Was się sprawdzi, bo każdy ma inną wrażliwość, ale polecam wypróbować ten sposób:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam! Świetny blog odkąd odkryłam go kilka tygodni temu, codziennie tu wchodzę. Mam pytanie o te białe butki. Pisałaś gdzieś wcześniej, że masz rozmiar 39. To tak jak ja (25 cm - długość stopy). Z butami Nike mam problem ponieważ w rozmiarze 39 są troszkę przyciasne, a następny numer to 40. Dziwne bo są połówki np. 37,5 , 38, 5. Czy Twoje buty są w rozmiarze 39, jeśli tak to jaka jest długość wkładki podana na języku buta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat jeśli chodzi o Air Maxy to lepiej wybrać rozmiar większe i ja właśnie mam 40. 39 były zbyt ciasne, bo one w środku mają taką dosyć solidną gąbkę, dlatego też są nieziemsko wygodne. Dł. wkładki to 25 cm :-)

      Usuń
  38. Krem pilarix działa cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. A ja chciałam dodać, że po 9 miesiacach włosomaniactwa i testowania olejów stwierdzam, że olej lniany to absolutny mistrz. A w mieszankach z oliwą z oliwek to już brak słów. Jest super!
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również teraz powróciłam do lnianego. Dobrze się u mnie sprawdza latem :-)

      Usuń
  40. Super porady, często miałam problem z podrażnioną skórą po depilacji więc chętnie sprawdzę ten balsam. PS. Jak zwykle piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Według mnie dezynfekcja to podstawa, zauważyłam ogromną różnicę :D Ogólnie mam ekstremalnie wrażliwą skórę :) Od siebie polecam nawilżenie skóry przed depilacją zamiast po- mówię tu o zwykłych balsamach do ciała, takie produkty nałożone na świeżo ogoloną skórę zawsze powodowały pieczenie i okropne kropki. Z balsamowaniem po depilacji czekam ok 24h aż skóra sama się zregeneruje :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Również preferuję golenie zwykłą maszynką i to męską :)A po goleniu używam zwykłego balsamu do ciała Evree (krok nie do pominięcia), ale chętnie wypróbuję ten balsam po goleniu z Nivea.
    P.S piękne buty <3

    OdpowiedzUsuń
  43. Super podpowiedzi, na pewno zakupię ten balsam Nivea, bo zwykle po depilacji moja zwykle białosina skóra wygląda jeszcze gorzej... :( Dla mnie bardzo ważne jest także zrobienie dobrego peelingu przed goleniem, a także wyeliminowanie parafiny z kosmetyków (krostki mi się od niej robią, a po depilacji i stosowaniu produktów z parafina było ich jeszcze więcej).
    A produkt Isany na zdjęciu wydaje mi się, że mam, ale że to pianka, nie żel... :D Przynajmniej po wciśnięciu na dłoń to pianka. Ale nie używałam jej od dawna, bo golę się na mydełka Yope. :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam na łydkach taką jakby gęsią skórkę i dlatego przy goleniu nóg mam pełno zacięć. Jak temu zaradzić, może wybrać inna formę depilacji??? Zbliża się lato i znowu trzeba będzie pokazać te nogi w czerwono czarne kropki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o co chodzi, ale sama akurat nigdy nie miałam tego problemu. Spróbuj może depilacji z tą pianką Isany i koniecznie balsam po goleniu z Nivea :-)

      Usuń
  45. Dario jakimi teraz, latem olejami olejujesz włosy? I jakie polecasz odżywki/maski? Bo ja do tej pory używałam Kallos Blueberry ale jednak od niedawna właśnie od rozpoczęcia tych upałów zaczęły puszyć mi się włosy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie niebawem wpis o mojej aktualnej pielęgnacji włosów, także jeszcze troszkę cierpliwości :-)

      Usuń
  46. Moim idealnym sposobem na podrażnienia po goleniu jest dobry peeling przed, maszynka dla mężczyzn i dokładne nawilżanie po. Niestety te typowe jednorazowe maszynki bardzo podrażniają moją skórę. Zaciekawiłaś mnie tym balsamem dla facetów! :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Spory czas używałam właśnie Bic Soleil, ale ostatnio w promocji za 1gr w Rossmanie kupiłam Bic Soliel Bella i nie da się ich porównać. Po zwykłych Soleil miałam wiecznie pozacinane nogi, nie wspomnę już o tańszych jednorazówkach. A Bella sunie bez problemu i nie ciągnie i nie muszę golić nóg powolutku, żeby tylko się nie zaciąć. Jeśli ktoś ma mocne włosy i wrażliwą skórę tak jak ja, to polecam Soleil Bella.

    OdpowiedzUsuń
  48. Dario, czy mogłabyś mi polecić jakieś dobre balsamy ujędrniająco - wyszczuplające jednak bez efektu chłodzenia cze ogrzewania? Bardzo dobrze spisuje się u mnie Eveline Slim Extreme 3D (biało - miętowy), używam go do body wrappingu, jednak to okropne uczucie chłodzenia powoduje, że przykrywam się kołdrą, kocami, wszystkim co mam pod ręką i leżę tak przez ok. 25 minut trzęsąc się z zimna. Czasami próbuję ćwiczyć aby się rozgrzać, jednak to zimno jest nie do zniesienia! :D Bardzo tego nie lubię, może polecisz coś bardziej przyjemnego w stosowaniu? ;) Zainteresowały mnie balsamy Lirene - Eksfoliacja i Mezoterapia antycelulitowa- próbowałaś może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten balsam Lirene Eksfoliujący z tego co wiem ma kwas migdałowy w składzie i może trochę szczypać jeśli masz np. jakieś drobne ranki na nogach. A co do innego, polecanego balsamu to mogę śmiało zarekomendować Ziaję drenującą. Jest super, ale ma dosyć mocny, anyżowy zapach :-)

      Usuń
  49. zdziwiłam sie, ze nie wymieniłaś pudru dla dzieci, dla mnie to jedyna rzecz po goleniu która pomaga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo dawno temu używałam, ale jakoś teraz o tym zapomniałam :-)

      Usuń
  50. Dlaczego wykonujesz depilacje na noc? Nie wskazane jest golenie np. tuż przed wyjściem? (np. na plażę)
    Niektórzy mają taki problem, że depilując się wieczorem i idąc spać budzą się rano już z małymi, kłującymi włoskami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba indywidualna kwestia i logiczne jest, że skoro masz taki problem, że rano już widać włoski to golisz się przed wyjściem? :)

      Usuń
    2. U mnie aż tak szybko włoski nie rosną, ale czasem depiluję się też przed samym wyjściem i również jest ok :-)

      Usuń
  51. Proszę napisać coż to za prześliczny taborecik, który tak często pojawia się na Twoim blogu. Świetnie posłużyłby mi jaki mini stolik nocny. Czekam na od.

    OdpowiedzUsuń
  52. Moje włoski są tak uparte, że mimo ogolenia i tak je widać !!! Mam w domu balsam po goleniu męski z biedronki ale nigdy nie pomyślałam, żeby go użyć ;) Muszę wypróbować podane przez Ciebie kosmetyki :) Dario masz idealne nogi!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Polecam przy okazji męskich maszynek męskie pianki do golenia :) Mężczyźni w tej kwestii akurat mają większe potrzeby niż my, bo zacięcia na twarzy wyglądają nieestetycznie i golenie jest po to, żeby skóra była gładka. Dlatego maszynki i żele są dopieszczone pod każdym względem - od kilku lat nie miałam zacięć na nogach :) I wrostów, co jest ważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam też czasem tych męskich pianek i faktycznie są super. Jedynym minusem to męski zapach, który dosyć długo się utrzymuje :-)

      Usuń
  54. Dario co to za słuchawki? Czy to PANASONIC RP-DJS200E-W ? Powiedz proszę czy jesteś z nich zadowolona? Pytam bo muszę kupić nowe, nie wyobrażam sobie życia bez muzyki i zależy mi na dobrej jakości dźwięku oraz ładnym designie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie model RP-DJS200E i muszę przyznać, że jestem zadowolona :-)

      Usuń
  55. Najlepszy sposób ;) u mnie depilacja przebiega niemal identycznie
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Zgadzam się, męskie maszynki i balsam po goleniu dają radę! :) Jeszcze nieźle sprawdza się ałun :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam go, uwielbiam stosować pod pachę :-)

      Usuń
  57. Ja od samego początku używam tylko i wyłącznie depilatora. Jestem zadowolona, aczkolwiek szkoda, że sama nie używasz, bo bardzo chętnie przeczytałabym Twoje porady - one zawsze są takie trafne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porady z posta będą świetne również w przypadku depilatora, ale myślę, że jeszcze powstanie specjalny wpis na temat golenia takim urządzeniem :-)

      Usuń
  58. Na szczęście nie mam problemu z podrażnieniami, no chyba że użyję beznadziejnej maszynki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jak maszynka jest beznadziejna, to czasem nic nie pomoże :/

      Usuń
  59. Super cenne rady! Ja mam depilator, ale w awaryjnych sytuacjach stosuję maszynkę :) I jestem w sumie zadowolona, ale krem na pewno pomoże ;)

    OdpowiedzUsuń
  60. U mnie w grę wchodzą jedynie maszynki,reszta powoduje większe straty niż pożytek:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja mam pytanie trochę z innej beczki... Czytałam o pudrach kryjacych zastanawiam się nad tym super kryjący z Estee Lauder.Czy można jego krycie porównać do Vichy Dermablend? Używam go od lat, ze względu na mega super krycie, ale może czas zmienić na coś innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli ten co uzywasz sprawuje sie dobrze to nie ma co go zmieniac :-). Taka rada odemnie gdyz tez szukalam idealu pudru lecz ten na ktory padl wybor jako pierwszy byl najlepszy

      Usuń
  62. Ja mam pytanie trochę z innej beczki... Czytałam o pudrach kryjacych zastanawiam się nad tym super kryjący z Estee Lauder.Czy można jego krycie porównać do Vichy Dermablend? Używam go od lat, ze względu na mega super krycie, ale może czas zmienić na coś innego?

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja mam pytanie trochę z innej beczki... Czytałam o pudrach kryjacych zastanawiam się nad tym super kryjący z Estee Lauder.Czy można jego krycie porównać do Vichy Dermablend? Używam go od lat, ze względu na mega super krycie, ale może czas zmienić na coś innego?

    OdpowiedzUsuń
  64. Mam pytanie z innej beczki, czy mogę rozjaśnić brwi tą metodą, która podawałaś jako płukanka rozjasniajace włosy, nałożyć na brwi sok z cytryny i wyjść na słońce? Nie chce żeby wszystkie brwi mi wypadły :D z góry dziękuję! 💙

    OdpowiedzUsuń
  65. Nie mam problemów z podrażnieniami na nogach, ale za do bikini i pachy to masakra - polecam sudocrem:). Jest niezastąpiony. Gdy o nim zapomnę to cierpię okropnie.

    OdpowiedzUsuń
  66. Hej! Czy masz jakiś sprawdzony kolor Semilaca 'baby blue'? Na stronie one często wyglądają inaczej niż w rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  67. Hej :) mam pytanie co do wcierki z kropli żołądkowych.
    Zrobiłam ją sobie raz - wszystko było super, przyjemne uczucie chłodzenia, zapach też mi nie przeszkadza. Zostawiłam ją na włosach około 3h, potem umyłam tak jak zwykle. Niestety, gdy włosy wyschły okazało się, że mam na skórze nieestetyczne suche ,,płaty" skóry - nie łupież, a właśnie takie suche, odchodzące od głowy płatki skóry :( Poza tym żadnych skutków ubocznych - nic nie piekło, nie swędziało.
    Myślisz, że w miarę stosowania kropli skóra głowy przyzwyczai się do nich, czy po prostu ten zabieg akurat nie jest dla mnie?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Kochana Dario, czytam Twojego bloga od ponad trzech miesiecy i tyle roznych odzywek i cudnych produktow do wlosow przedstawiasz, ze ja sie po prostu zagubilam( haha) i juz sama nie wiem co powinnam uzywac na moje wlosy. I mam taka wielka prosbe do Ciebie jako specialistki od wlosow polec mi jakis produkt( najlepiej do nakladania po myciu wlosow) ktory byly odpowiedni dla wlosow z tendencja do puszenia i tworzenia sie fruwajek. Ogromnie dziekuje z gory za odpowiedz :-).

    OdpowiedzUsuń
  69. Mam pytanko do Ciebie Dario i do czytalniczek :-). Czy ktoras z Was poleca cos na pekajace naczynka u nog :-( niestety jest ich u mnie coraz wiecej. Bardzo bede wdzieczna za kazda rade :-*. Pozdrawiam, Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem. Takie drobne pajączki na nogach. Nie wiem, czy sięgać po jakieś suplementy apteczne, preparaty z diosminą, czy może jakieś żele z ekstraktem z kasztanowca. Myślałam też o wzmocnieniu naczynek wit c i rutyną, czyli popularny rutinoscorbin.

      Usuń
  70. Dario czy stosowalas na wasik rozjasniacz z firmy Sally Hensen? Jesli tak to prosze o jakas opinie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosowałam jest ok rozjaśnia na krótko ńiestety i włoski sa jakby złociste ale lepsze to niz czarne ale ja jednak usunęłam woskiem

      Usuń
  71. Dziewczyny polecacie jakis szampon ktory zapobiega puszeniu sie wlosow?! Od dawana szukam, testuje i jeszcze nie trafilam na odpowiedni :-/ Moze Wy juz macie swoj numer 1? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samym szamponem chyba niewiele da się osiągnąć. A próbowałaś Elseve magiczna moc olejków? Mi trochę pomaga, nie plącze włosów, są jakby wygładzone, trochę jak po odżywce.

      Usuń
  72. Kochana po komentarzach widze ze spora liczba czytelniczek nie potrafi sobie poradzic z puszacymi sie wlosami( ja rowniez do tego grona naleze :/ ). Moze kiedys bys dodala jakis post na ten temat :D ?

    OdpowiedzUsuń
  73. Ten Dermablend z Vichy fajnie kryje, ale zauważyłam,że jakoś szybko się po nim "świecę" i może warto poszukać czegoś innego.

    OdpowiedzUsuń
  74. Dario, trochę to kłopotliwe, gdzie zostawiać komentarze, bo nie piszesz z kiedy są posty / data/ ...
    a.

    OdpowiedzUsuń
  75. Mam pytanie nie na temat:)
    Czy Twoja ramoneska jest jeszcze dostepna?
    A moze gdzies wpadla Ci w oko rownie fajna kurtka?
    Bede wdzieczna za odpowiedz :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  76. A co z depilacją ud? Jeszcze nigdy tego nie robiłam, bo wszyscy mi odradzją ale nie ukrywam, że te włoski bardzo mnie denerwują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu odradzaja? kiedys goliłam uda, a potem doszlam do wniosku,ze nie ma potrzeby,bo nie sa ciemne czy cos.

      Usuń
  77. Rada z używaniem balsamu po goleniu Nivea rewelacja! poleciałam, kupiłam, ogoliłam, posmarowałam....jej jaka ulga i zero krostek! DZIĘKUJĘ!! :D:*:*:* <3

    OdpowiedzUsuń
  78. Ja golę okolice bikini maszynkami z Isany do tej sfery. Tylko, że w pachwinach, chociaż nawilżam skórę balsamami, mleczkami, olejkami - ma ona dzień "po" nieestetyczne bolące czerwone kropki :(
    Chyba muszę wypróbować tego balsamu Nivea co mówisz.
    Co sądzisz o depilacji np. rąk? :P Mam jasne włoski, ale dosyć gęste. I nie wiem czy je tykać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś ogoliłam ręce i nic się nie działo. Jak to dziala na dluzsza mete nie wiem :)

      Usuń
  79. Witaj Dario,

    Gratuluję bloga i świetnej pracy. :)

    Kiedyś przewinęło mi się, że używasz pasków wybielających Crest White 3 D, i że ciężko je namierzyć.
    Na iperfumy znalazłam tylko pastę do zębów.

    Pisałaś, że jest sporo podróbek. Nigdy nie stosowałam tych pasków i znalazłam je na stronie (nie wiem czy mogę wpisać, ale zaryzykuję) - paski-crest.pl

    Myślisz, że one są oryginalne? Nie orientuję się ani w cenach ani jak powinny wyglądać... :/
    Czy stosując paski stosujesz też pasty i płukanki wybielające?

    Czy w tym czasie robisz tzw. "białą dietę" czy jesz co chcesz?

    Zakochałam się w twoim głośniku Marshalla. :) Czy mogłabyś podać jaki to dokładnie model?
    Może stać na półce czy jest za duży i za ciężki?

    Pozdrawiam ciepło. :)

    OdpowiedzUsuń
  80. Świetny wpis :). Też wolę męskie jednorazówki do golenia niż damskie :).

    OdpowiedzUsuń
  81. świetny wpis:) ja używałam depilatora, ale zrezygnowałam z niego i teraz używam maszynek jednorazowych:) na wrastające włoski możesz wypróbować balsamu Bump Eraiser, dodatkowo łagodzi podrażnienia i nawilża:)

    OdpowiedzUsuń
  82. Ja troszkę nie na temat...co to za model butów na zdjęciu? :)

    OdpowiedzUsuń
  83. Witam, mam problem właśnie z depilacją, moje włoski są bardzo ciemne, twarde i gęsto rosną. W dodatku bardzo szybko odrastają jeśli wieczorem się ogolę to rano mam już 2mm odrost, dodatkowo oczywiście całe nogi w tych małych okropnych krostkach. Ten sam problem mam z rękami i brzuchem o okolicach bikini nie wspominam, ale tutaj ich nawet nie ruszam, ponieważ raz już się sparzyłam dosyć mocno. Na rękach są one bardzo długie i jest ich dużo, chodząć do szkoły "koledzy" przychodzili i porównywali w moimi i zawsze mieli mniej tych włosków, takie ze mnie orangutan :( Moje pytanie brzmi, czy ktoś mógłby polecić jakiś sposób depilacji? Myślałam nad laserową ale mam 18 lat a to spory wydatek, maszynka to maszynka, a kremy nic nie działają :(

    OdpowiedzUsuń
  84. Witaj,

    Miałam podobny problem do twojego. Udało mi się znacznie ograniczyć odrastanie włosów (są też znacznie cieńsze) dzięki tzw. domowemu laserowi. Ja akurat kupiłam marki Silk'n chyba pierwszy jaki ta firma wypuściła (na 350 impulsów) i po kilku razach włosów odrastało dużo mniej (zależy też od partii ciała ;)). Teraz w zasadzie mam tylko odrosty pod pachami i w okolicach bikini (bardziej oporne okolice, i nie jestem już systematyczna), ale na rękach i nogach mam już spokój (sporadycznie pojawiają się pojedyncze włoski). W zasadzie mogę nie myśleć o goleniu nóg miesiącami, co przy wcześniejszych moich problemach jest dla mnie jak cud... ;)

    Także może taka alternatywa zamiast drogich zabiegów w salonie i codziennego golenia?
    Teraz są bardziej nowoczesne te urządzenia, więc też mniejszy koszt eksploatacji (wymiana lamp). Tylko włoski powinny być ciemne, a skóra najlepiej nie opalona.

    I radziłabym ci też zrobić badania hormonalne, bo możesz mieć np. za dużo testosteronu i stąd takie objawy.

    Pozdrawiam i życzę sukcesów i cierpliwości w walce z włoskami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za poradę i podpowiedzi! Już wiem na co zacząć zbierać pieniądze :D. Badania mam robione systematycznie, ponieważ sporo osób choruje u mnie w rodzicie na tarczycę :) Pani dermatolog stwierdziła, że to po prostu takie geny. Szkoda, że na głowie tak nie rosną, bo tam jestem prawie łysa :( Jeszcze raz dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  85. Dzięki za wszystkie podpowiedzi. U mnie niestety też pojawił się problem z udami bo jestem tam dość mocno owłosiona a skóra jest tam bardzo delikatna i po depilacji miewałam nawet krostki. Nie chciało mi się nigdy stosować żadnych balsamów ale teraz wiem, że muszę, bo nie można tak tego zostawiać po goleniu i smaruję się oeparolem balance takim balsamem który mi natychmiast wygładza te ślady na udach i nawilża skorę.

    OdpowiedzUsuń
  86. hej :) polecam Ci te maszynki do depilacji z Rossmanna http://www.rossmann.pl/Produkt/BiC-Soleil-Bella-maszynka-do-golenia-dla-kobiet-4-ostrzowa-3-szt,109865,5573. Są o wiele lepsze od tych różowych, o których wspomniałaś w poście. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  87. CO robić jeśli moje nogi są całe poobijane i pełne blizn :(

    OdpowiedzUsuń
  88. Ja golę nogi z udziałem oleju :) Golenie jest przyjemniejsze i nogi po goleniu są bardzo gładkie i nawilżone.

    OdpowiedzUsuń
  89. hej :) mogłabyś napisać gdzie zamawiałaś buty?
    byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź

    ps. świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  90. Podrażnień po goleniu na nogach czy pod pachami nie mam, ale gdy włoski pod pachami zaczynają odrastać to wtedy pojawia się swedzenie i nie mam pomysłu co by mogło na nie pomóc.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature