Top Social

NAJLEPSZY TONIK DOMOWEJ ROBOTY CZYLI SEKRET NIESKAZITELNEJ CERY I JEDWABISTYCH WŁOSÓW AZJATEK!

O wodzie ryżowej słyszałam już kilka lat temu. Wtedy jeszcze nie byłam zainteresowana naturalną pielęgnacją i kosmetykami domowej roboty, za to chętnie sięgałam po produkty z drogeryjnych półek. Kiedy okazało się, że nie pomagają, a czasem nawet i szkodzą mojej skórze oraz włosom, to zaczęłam szukać innych sposobów. I tak poznałam wiele ciekawych, naturalnych metod pielęgnacji, które stosuję do dziś. Woda ryżowa jest banalnie prosta w przygotowaniu, a koszt niewielki. Za to efekty potrafią zaskoczyć szczególnie, jeśli chodzi o skórę. Koniecznie przejdźcie do dalszej części dzisiejszego wpisu - podam przepis na wodę ryżową i opowiem o jej stosowaniu.



Azjatyckie sposoby dbania o urodę stały się ostatnio bardzo popularne. Myślę, że to głównie za sprawą książki "Sekrety urody Koreanek", która przewija się w wielu kanałach społecznościowych i którą mogłyście także zobaczyć u mnie. Jej krótka recenzja pojawiła się tutaj klik. Podobno sekretem nieskazitelnej cery i jedwabistych włosów Azjatek jest regularne stosowanie wody ryżowej, którą przygotowują w domowym zaciszu. 




DLACZEGO WODA RYŻOWA JEST TAK DOBRA DLA SKÓRY I WŁOSÓW?
________
Woda ryżowa zawiera witaminę E, ryboflawinę, niacynę, tiaminę, żelazo, potas, magnez i cynk, które zwiększają ukrwienie oraz elastyczność skóry. Regularne stosowanie toniku z wody ryżowej stymuluje wzrost nowych komórek, spowalnia starzenie skóry, rozświetla ją i znacznie obkurcza pory, co daje optyczny efekt gładkiej i jędrnej cery. Podobno działa też rozjaśniająco na przebarwienia i wspomaga walkę z trądzikiem. Po zastosowaniu takiego toniku skóra jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku, a wszelkie podrażniania są ukojone. Zauważyłam też, że znacznie mniej się przetłuszcza i ma ładny, zdrowy odcień. Azjatki wykorzystują wodę ryżową także do kąpieli całego ciała. Najbardziej istotnym składnikiem wody ryżowej jest inozytol, który niezwykle korzystnie wpływa na skórę i włosy. Wystarczy przed samym myciem zmieszać w kubku odrobinę szamponu (np. Babydream) z wodą ryżową. Szampon będzie się lepiej pienił na włosach oraz zyska dodatkowe właściwości odżywcze. Podczas mycia skóra przyjmie wszystkie cenne składniki z wody ryżowej, a więc zadziała stymulująco na wzrost cebulek i ukrwienie skóry głowy. Można ją również stosować jako płukankę, natomiast trzeba pamiętać o jej dokładnym zmyciu wodą, bo może zostawiać na włosach biały nalot. Woda ryżowa to także świetny dodatek do odżywek - lubię ją mieszać z dosyć gęstym Kallosem Blueberry.



TRZY SPOSOBY NA WODĘ RYŻOWĄ
________
Pamiętajmy, aby wybrać ryż ekologiczny, najlepiej biały lub brązowy. Znajdziemy go w niektórych marketach oraz w sklepach ze zdrową żywnością. 

1. Pół szklanki ryżu wsypujemy na sitko i lekko płuczemy pod wodą z powierzchniowych zanieczyszczeń. Następnie przekładamy go do miseczki i zalewamy przegotowaną, wystudzoną wodą (około 2-3 cm ponad poziom ryżu). Odstawiamy na 15 minut, od czasu do czasu mieszamy. Później odcedzamy i przelewamy wodę do buteleczki, z której będzie nam wygodnie korzystać. Taki tonik stosuję codziennie bezpośrednio po dokładnym demakijażu. Nalewam trochę na wacik i przecieram dokładnie całą twarz oraz szyję i dekolt. Nie zmywam wodą. Roztwór najlepiej przechowywać w chłodnym miejscu lub w lodówce do 5 dni. 

2. Możemy także użyć wody pozostałej po tradycyjnym gotowaniu ryżu. Będzie miała mniejszą zawartość cennych składników, niż przy wymoczeniu. Pamiętajmy, aby nie solić wody podczas gotowania. 

3. Podobno jeszcze lepsze działanie ma sfermentowana woda ryżowa. Wtedy należy ją odstawić w ciepłe miejsce na 1-2 dni, następnie zagotować i rozcieńczyć szklanką wody. Nigdy nie próbowałam takiego sposobu, ale jeśli miałyście jakieś doświadczenia, to napiszcie w komentarzach jak to się sprawdza. 

Jeśli chcecie zrobić sobie płukankę do włosów z wody ryżowej, to wystarczy zwiększyć ilość ryżu i wody tak, aby powstało więcej wartościowego płynu. Powinien być naturalnie mętny. Jeszcze raz przypominam o zmyciu płukanki wodą, bo może zostawić biały osad.



CO ZROBIĆ Z POZOSTAŁYM RYŻEM? 
________
Wymoczony ryż nadal będzie świetnym składnikiem maseczek do twarzy. Wrzucam go do plastikowego pojemnika, dodaję 2 łyżki jogurtu naturalnego i łyżkę miodu, następnie delikatnie blenduję. Tak przygotowaną miksturę nakładam na twarz i zostawiam przez 15 minut. Skóra po zmyciu maseczki jest bardzo miękka, delikatna, rozjaśniona, nawilżona, a pory mniej widoczne. To moja ulubiona, domowa maseczka.


***
Dziewczyny, koniecznie przetestujcie wodę ryżową w postaci toniku i płukanki do włosów! Gorąco polecam też maseczkę na bazie ryżu i mieszanie wody ryżowej z szamponem. Dajcie znać czy wypróbujecie - uważam, że naprawdę warto :-) 





88 komentarzy on "NAJLEPSZY TONIK DOMOWEJ ROBOTY CZYLI SEKRET NIESKAZITELNEJ CERY I JEDWABISTYCH WŁOSÓW AZJATEK!"
  1. Odpowiedzi
    1. Ja też! Świetny pomysł a właśnie mi się mój tonik kończy, wiec zrobię zamiast kupować :)

      Usuń
  2. Dobrze rozumiem, że "kolor" ryżu nie ma znaczenia? Najważniejsze by był ekologiczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale najbardziej polecam jednak biały :-)

      Usuń
  3. Czy twoje włosy nie maja juz dość szamponu babydream?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie i ilekroć użyję czegoś innego, to swędzi mnie głowa, mam problem z nadmiernym przetłuszczaniem :-)

      Usuń
    2. Biały ryż jest najmniej wartościowy w wszelkie witaminy i wartości. Najlepszy jest ryż naturalny koloru lekko brązowego, beżowego z domieszką jedynie białego.

      Usuń
    3. Droga Dario, jeżeli Twoje włosy się przetłuszczają to koniecznie wypróbuj szampon dla włosów tłustych z serii Planeta Organica! Włosy po nim są rewelacyjne i nie podrażnia skóry głowy, bo nie zawiera SLS ani innych świństw! ;) ja jestem bardzo zadowolona! Ładnie pachnie i zawiera wyciąg z kory dębu :) tutaj link, żeby była pewność, o który szampon mi chodzi: http://triny.pl/pielegnacjawlosow/2222-planeta-organica-afryka-szampon-macadamia-dla-wlosow-przetluszczajacych-sie-pielegnacja-i-rownowaga-250-ml.html

      Usuń
    4. Dario a próbowałaś szamponów z dziegieciem? Kupowalam w aptece 2 jeden dla siostry drugi dla meza ktorzy maja problem z przetluszczajacymi sie wlosami i odkad im je kupilam nie uzywaja innych glowa wlasnie nie swedzi i mniej sie przetluszcza ale niestety minusem jest to, ze strasznie ten szampon smierdzi cos jak oscypek :P ale plus naturalny :) ale to tez zalezy od firmy

      Usuń
  4. Kochana czy z książki o sekrecie urody Koreanek wzięłaś jakies propozycje dotyczące cery i stosujesz je?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka rzeczy mnie naprawdę zaskoczyło i aktualnie wdrożyłam do swojej pielęgnacji. Zobaczymy jak to się sprawdzi :-)

      Usuń
  5. Kochana mozesz polecić jakas mocno nawilżająca maskę tylko ńie kallosy?dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Dario, posiadasz jakieś informacje na temat kosmetyków Sesderma do cery skłonnej do niedoskonałości, rozszerzone pory etc.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem Daria,ale pozwole sobie odpowiedziec. Stosowalam Sesderma Serum Azelac (polecony przez kosmetyczke po zabiegu kwasem migdalowym)przez dwa miesiace i dopoki go uzywalam cera byla wrecz idealna, ale jak odstawilam niestety twarz wrocila do stanu sprzed uzywania tego kremmu. Dla mnie cena jest zbyt wygorowana. Jednak kazdy krem na kazdej skorze moze dzialac inaczej. Pozdrawiam Teresa

      Usuń
  7. Ooo wypróbuje jeszcze w ten weekend!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo wypróbuje jeszcze w ten weekend!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, muszę to wypróbować. Zwłaszcza po przeczytaniu książki Sekrety urody Koreanek, która nakłoniła mnie do zakupu jakiegoś toniku. Teraz nie muszę kupować, mogę zrobić sama ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co to za kolor semilaca? Czy to pink peach milk?

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana pytanie z innej beczki. Zakupiłam na wiosnę kurtkę z by la la. Ciężko mi wytłumaczyć jaką więc wklejam link. Myślę że mogę https://www.google.pl/search?q=kurtka+by+o+la+la&client=ms-android-sonymobile&prmd=inmv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjW6f34lsPLAhWEPZoKHWobArwQ_AUIBygB&biw=360&bih=511#imgrc=CbYPECwOvRqWsM%3A
    Mogłabyś doradzić jakie buty mogę kupić na wiosnę? Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny jest też tonik z biochemii urody z kwasami AHA/BHA 10%, rewelacyjnie działa na przebarwienia, wygładza i oczyszcza- rano moja cera jest tak promienna i efekt zauważalny już po pierwszym użyciu :) jednak stosuję go tylko 2-3 razy w tygodniu bo wiadomo że kwasy wysuszają i złuszczają skórę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toniki z kwasami z BU w ogóle - jak dla mnie - są rewelacyjne :) Miałam już wszystkie i nie wiem, który lubię najbardziej :) Polecam też krem AZELO/BHA - bardzo pomógł mi w walce z przebarwieniami potrądzikowymi :)

      Usuń
    2. O to super :) dzięki za info na pewno wypróbuję ten krem, a na pojedyncze zmiany trądzikowe mają coś wartego wagi?

      Usuń
    3. Olej tamanu, on z resztą wchodzi w skład tego kremu AZELO/BHA. Jeśli będziesz zadowolona z kremu, to wypróbuj też ten olej :)

      Usuń
  13. Czy słyszałaś może o podkładach z serii Dermacol? Podobno świetnie kryją, ale moim zdaniem też zapychają...a jakie jest Twoje zdanie? Stosowałaś kiedyś może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosuję dermacol jako korektor, ale na całą twarz nie odważyłabym się tego rozsmarować. Strasznie to ciężkie, gęste i trudne do zmycia.

      Usuń
  14. Książkę polecam jest super. Wprowadziła w życie te metody dbania o cerę i juz widzę poprawę. Zwłaszcza podwójne oczyszczanie nie sądziłam ze skórą ma tyle zanieczyszczn 😮 i maski w placie sa genialne !
    A tonik lecę przygotować w tej chwili ☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Dario a kiedy wpis o Twoich zabiegach z kwasami?? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś boska :) Post dodaję sobie na pasek i przy najbliższej okazji zrobię sobie wodę ryżową :) Oczywiście pierwszym sposobem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już wiem czego użyję podczas mojego piątkowego spa :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wypróbuję na pewno jak tylko wrócę do domu :) Podoba mi się pomysł używania ryżu w kosmetykach, lubię jego zapach, szczególnie w połączeniu z czymś, bardzo mnie uspokaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana Dario naklonilas mnie do dbania o siebie. Mam wiele pytań do Ciebie. . Co jeśli zastosuje ryż który nie jest ekologiczny akurat taki mam w kuchni. Co myślisz o piciu drożdży? Jestem trzy miesiące po piciu oleju lnianego efekty są wow ale chciałabym sobie odpocząć piłam codziennie. Nie mam problemu z przelykaniem. Czy mogłabyś na swoim blogu napisać parę " sekretów " koreanek? Przyznam się że nie stać mnie na jej zakup

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Dario, jak zawsze niezwykle ciekawy wpis. A ja mam pytanie odnośnie odżywek do włosów. Czy mogłabś podać jakieś przykładowe odżywki z emolientami, takie do częstego stosowania. Kiedyś w jakimś poście chyba podawałaś jakieś nazwy.
    Pozdrawiam Ula

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mnie zaciekawił ten tonik. Sposób na niego jest banalny, więc na pewno go przetestuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jutro zaczynam ! Spróbuję, bo ostatnio moja buzia się dokazuje

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaki śliczny lakier. Jaki to? :D

    OdpowiedzUsuń
  24. No proszę, o ryżu jeszcze nie słyszałam! Na pewno za jakiś czas wypróbuję tą wodę ; )

    OdpowiedzUsuń
  25. chcialam zapytac,czy te pol szklanki ryżu to ten ryż ma być ugotowany czy nie?bo nie moge zrozumiec,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej, widziałam że poszukujesz sznurowanych balerin z bardziej zaokraglonym noskiem, sprawdź w Deichmannie w kolekcji 5th avenue są takie w dwóch kolorach :-) Pozdrawiam, Pati

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy moglabys polecic dobry szampon oczyszczajacy wlosy, bo raz na jakis czas trzeba zdradzic babydreama (tak wlasciwie to jak czesto powinno sie uzywac oczyszczajacego szampon?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampony Barwa (Rossmann),Isana Med, Ives Rochers Pokrzywa. Generalnie jakikolwiek szampon z SLS na drugim miejscu w skladzie.

      Usuń
    2. Szampony Barwa, Isana Med, Ives Rochers Pokrzywa... generalnie jakikolwiek szampon z SLS na drugim miejscu w skladzie.

      Usuń
  28. Czy ryż musi być konkretnie ekologiczny, nie może być zwykły biały np. parboiled?

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy ryż musi być konkretnie ekologiczny, nie może być zwykły biały np. parboiled?

    OdpowiedzUsuń
  30. Kochana, mogłabyś mi polecić jakiś podkład o kolorze zbliżonym do 210 dr Ireny Eris provoke matt? Ten podkład był cudowny do połowy buteleczki. Teraz po chwili robi się pomarańczowy :(

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy ryż musi być konkretnie ekologiczny, nie może być zwykły biały np. parboiled?

    OdpowiedzUsuń
  32. Co polecasz na nawilżenie skalpu? Poza siemię lnianym i pokrzywą, bo ciężko jest znaleźć cokolwiek w internecie ;/

    OdpowiedzUsuń
  33. ciekawa sprawa ;) nie słyszałam wcześniej o takim sposobie. Myślę że jakbym przeczytała książkę, zaskoczyłaby mnie

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę koniecznie wypróbować :) staram się zapuścić włosy do pasa, może to w jakiś sposób przyspieszy mi porost kłaczków, no i na twarz też koniecznie wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja na razie jestem wierna hydrolatowi oczarowemu. Ładnie matuje skórę jednak czekam na większe efekty jeszcze (chociaż brak szkody to dla mnie i tak dobry efekt) zaskoczyłaś mnie tą wodą ryżową ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Niezły patent, napewno w najbliższy czasie przetestuje :-)
    Ps.Przy okazji któregoś postu czytałam że czeszesz swojego pupila szczotka TT, przyznam się że też mam yorka i wyprobowalam na nim ten sposób. Mój yorczi polubił nią czesanie od pierwszego razu. Od tej pory problem z czesaniem jak ręką odjal. Od tego czasu przejął moja szczotkę a ja zakupiłam dla siebie nowa :-)
    Pozdrawiam, P.

    OdpowiedzUsuń
  37. konieznie wypróbuje! Może sprawdzi się lepiej niż moje kąpiele w siemieniu lnianym :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Witaj Daria. Mam pytanie odnoście podkładów do twarzy. Chodzi mi głównie o porównanie Twoje ulubieńca Dr Irena Eris Provoke Matt i Clarinsa Everlasting Foundaition? Używam właśnie Clarinsa i szukam tańszego odpowiednika. Z góry dziekuję za pomoc :)
    Może jakaś czytelniczka ma także doświadczenie z tymi dwoma podkładami ?

    OdpowiedzUsuń
  39. Koniecznie muszę sobie taki tonik stworzyć chociaż leń ze mnie do takich rzeczy :P

    OdpowiedzUsuń
  40. Genialne !! Muszę wypróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pytanie nie jest związane z tematem, ale chciałabym zapytać jakiego masz iphona, z jaką pamięcią i jak Ci się sprawuje ?

    OdpowiedzUsuń
  42. Kochana doradz błagam mam czarne włosy juz 10 lat mam dość ale sa bardzo długie nie wiem czy rozjaśniać czy dekoloryzowac czy olaplex doradz mi co je naj,niej zniszczy .... Atwoj piękny braz to twój naturalny tak?.

    OdpowiedzUsuń
  43. Droga Dario , mam pytanie trochę, jak to się mówi, innej beczki. A mianowicie przy rozpoczęciu właściwej pielęgnacji włosów ważne jest ustalenie ich porowatości. Przy dwukrotnej próbie (z wykorzystaniem wody) wyszło mi w teście, że są niskoporowate. Jednakże puszą się i kręcą od wilgoci. Olej lniany działa średnio. Włosy nie znoszą protein. A dodam jeszcze, że moja mama ma z natury kręcone włosy, moje lekko się falują. Dlatego zwracam się do Ciebie z pytaniem - jak w odpowiedni sposób określić porowatość swoich włosów? Będę wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź :)

    PS: Czytam Twojego bloga regularnie, codziennie zaglądam na stronę w poszukiwaniu nowych postów. Od czasu do czasu sięgam również do archiwum, ponieważ odkryłam Cię dosyć niedawno :) powiem jedno - motywujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  44. też już dawno słyszałam o wodzie ryżowej. niestety u mnie ciężko dostać ekologiczny ryż, a jak jestem w możliwym do tego miejscu, to oczywiście zapomnę o tym ryżu :/

    OdpowiedzUsuń
  45. Zaciekawiłaś mnie tym tonikiem ryżowym. Z resztą płukanką nie mniej! ;) weekendzie przybywaj! :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Ooo muszę to wypróbować ;D

    OdpowiedzUsuń
  47. kiedy post o nawilżaczach do włosów/ saunach?? obiecałaś! :-) ;-)

    OdpowiedzUsuń
  48. świetny post ;) oby takich jak najwięcej

    OdpowiedzUsuń
  49. wow, nie sądziłam że można zrobić to samemu.. a przecież to w sumie logiczne ;P ktoś to musi tworzyć, a wersja domowa zawsze milej widziana. Ps. piękne wnętrze!

    OdpowiedzUsuń
  50. Hej:) Wprowadziłam do swojej pielęgnacji Babydream, Kallos Blueberry i olejek z awokado, który z tych produktów mógł spowodować, że moje włosy stały się matowe?

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam,z innej beczki...jaki rozmiar ma lokówka Twojej koleżanki z posta o fryzurach na święta?bo są 4...bardzo mi zależy,z góry dzięki za odp.Ps,śledzę Twojego bloga:)jest świetny!pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  52. Dario, czy po takim tonik normalnie nakładasz krem?

    OdpowiedzUsuń
  53. Super post, pozdrawiam i zapraszam do siebie: https://lifebymonia.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Chętnie wypróbuje, stosuję obecnie nasienie kozieradki jako wcierkę, którą polecałaś i sprawdza się świetnie, dziękuję ;]

    OdpowiedzUsuń
  55. Wypróbuję na pewno! Wielkie dzięki za wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Już się ryżyk moczy, i maseczka zaraz po też będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy ryż najpierw gotujemy do tego toniku ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. Wow ale świetnie! Podziwiam za tworzenie własnych kosmetyków!

    OdpowiedzUsuń
  59. Dario piszesz o białym osadzie na włosach po zastosowaniu. Czy po użyciu na twarzy ten osad nie będzie zapychał porów?

    OdpowiedzUsuń
  60. Dario piszesz o białym osadzie na włosach. Czy po użyciu na twarzy ten osad nie będzie zatykał porów ??

    OdpowiedzUsuń
  61. Próbowałaś różnych rzeczy i masz takie piękne włosy. Ja tez mam problem z przetłuszczaniem, myjesz włosy codziennie? Co robisz, żeby caly dzień ładnie wyglądały? Co myślisz o kuracji drożdżowej?

    OdpowiedzUsuń
  62. postanowiłam wybróbować... jak narazei sosuje tydzien czasu ale juz zaczyna byc widac efekt.

    OdpowiedzUsuń
  63. Woda po ryżu świetnie działa na moje włosy! Są gładkie i lśniące, na prawde warto nie wylewac wody po gotowaniu ryżu a zostawić ja i poczekać aż wystygnie i wtedy spłukać nią włosy.

    OdpowiedzUsuń
  64. Woda po ryżu świetnie działa na moje włosy! Są gładkie i lśniące, na prawde warto nie wylewac wody po gotowaniu ryżu a zostawić ja i poczekać aż wystygnie i wtedy spłukać nią włosy.

    OdpowiedzUsuń
  65. Super, muszę przetestować! A jakich domowych maseczek jeszcze używasz? Szukam czegoś fajnego, ale nie mogę znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  66. Uwielbiam ryż, ale o takim sposobie nie słyszałam hah! Pozdrawiam :)
    zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  67. Maseczka naprawdę świetna, teraz czas na testowanie toniku, mam nadzieję, że bedzie tak skuteczny jak się zapowiada ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. Zrobiłam tę wodę ryżową i jestem zachwycona! Użyłam ryżu brązowego naturalnego i już po paru dniach są super efekty. Należę do osób, które raczej bez podkładu nie wyjdą do sklepu (przez moje problemy z cerą), a po użyciu tej wody w ogóle odstawiłam podkład. Obecnie używam jedynie brązera,różu i tuszu, nic więcej nie potrzeba. Polecam tę wodę, bo naprawdę działa cuda ;))

    OdpowiedzUsuń
  69. czy tą wodę trzeba trzymać w lodówce?
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  70. Już doczytałam, że w lodówce :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature