Top Social

DOMOWY SPOSÓB NA BŁYSZCZĄCE, GŁADKIE WŁOSY: OCET JABŁKOWY I ZAKWASZANIE.

Dziś przypomnę Wam o starym, dobrym sposobie na idealnie gładkie i lśniące włosy. Stosuję go już od bardzo dawna i daje lepsze efekty, niż laminowanie żelatyną, o którym kiedyś Wam pisałam. Zakwaszając włosy musimy pamiętać jednak o kilku prostych zasadach. Wszystkie informacje znajdziecie jak zwykle w dalszej części wpisu. 

kosmetyczna-hedonistka-wlosy-pielegnacja-wlosow-zakwaszanie-ocet-jablkowy


CO TO JEST ZAKWASZANIE WŁOSÓW?
____________
Czasami stosując różne maski, odżywki i szampony nie jesteśmy do końca zadowolone z ich działania. Wiele obecnych na rynku kosmetyków powoduje rozchylenie łusek włosa po to, aby substancje aktywne mogły dobrze zadziałać. Zdrowy i prawidłowo funkcjonujący włos powinien zatrzymać w swoim wnętrzu wszystkie aktywne składniki pielęgnacyjne poprzez domknięcie swoich łusek. Niestety nie wszystkie włosy mają tą zdolność, a te farbowane, wysokoporowate i zniszczone mogą mieć z tym duży problem. Wtedy możemy odczuwać, że żadna odżywka nie działa, a na naszej głowie panuje wieczny puch, szorstkość i suchość. Z pomocą może przyjść zakwaszanie włosów octem jabłkowym. Taka płukanka przywraca odpowiednie pH i domyka łuski włosa na całej jego powierzchni, dzięki czemu staje się bardziej błyszczący, gładki i przyjemny w dotyku. 

ZAKWASZAJĄCA PŁUKANKA Z OCTU JABŁKOWEGO
____________
Przygotowanie takiej płukanki jest banalnie proste. Wystarczy wlać 2 łyżki octu na litr wody, dokładnie zamieszać i wykonać ostatnie płukanie włosów po zmyciu odżywki. Przykry zapach octu powinien szybko wyparować podczas suszenia, ale jeśli nadal będzie wyczuwalny, to następnym razem warto jeszcze na koniec krótko spłukać włosy zimną wodą. Ja swój ocet jabłkowy kupuję w Rossmannie i kosztuje około 13 zł za 750 ml. 

ocet-jablkowy-na-wlosy


DLA KOGO PŁUKANKA OCTOWA?
____________
Na płukankę octową najlepiej reagują włosy ciemne, farbowane i wysokoporowate. Posiadaczki rozjaśnianych włosów powinny początkowo zmniejszyć ilość octu na litr wody, ponieważ ich włosy są zwykle bardziej narażone na uszkodzenie. Płukanka octowa może bardzo pomóc, ale też zaszkodzić, jeśli przesadzimy z ilością octu i częstością wykonywania. Warto ją robić maksymalnie raz w tygodniu, kiedy chcemy uzyskać na włosach efekt WOW bez prostownicy. 

JAKICH EFEKTÓW PO UŻYCIU PŁUKANKI MOŻNA SIĘ SPODZIEWAĆ?
____________
Zakwaszanie włosów przede wszystkim domyka łuski, a więc daje efekt wygładzenia i nabłyszczenia. Wszystkie uprzednio nałożone odżywki mają wtedy szansę lepiej zadziałać, a jeśli farbujecie włosy, to kolor utrzyma się dłużej. Jeśli macie problemy z ciągłym przetłuszczaniem się skóry głowy, swędzeniem oraz łupieżem, to warto dokładnie spłukać skalp. Ocet działa przeciw drożdżakom, które są często przyczyną problemów ze skórą głowy. Możecie wymieszać odrobinę octu z porcją szamponu do włosów i taka mieszanka będzie miała działanie głęboko oczyszczające oraz przeciwłupieżowe. 

CO JESZCZE ZAKWASZA WŁOSY?
____________
Zamiast octu jabłkowego można użyć też soku z cytryny lub innego octu owocowego np. malinowego. Świetnie sprawdzi się też płyn do higieny intymnej (np. z kwasem mlekowym) i tutaj najlepiej zastosować kolejność: mycie włosów płynem, nałożenie odżywki i ponowne, delikatne zmycie odżywki płynem. Ostatnia aplikacja płynu pozwoli na ostateczne domknięcie łusek włosa. Nie polecam zwykłego octu spirytusowego, który może zadziałać przesuszająco.


***
Okazuje się, że stare, babcine sposoby na gładkie i błyszczące włosy nadal się sprawdzają. Mimo, że na rynku mamy mnóstwo kosmetyków, które mają upiększać włosy, to czasami najlepszy produkt znajdziemy w naszej kuchni. Próbowałyście już płukanki octowej? Włosomaniaczki ją uwielbiają! Jeśli macie jakieś pytania (także odnośnie starszych wpisów), to chętnie odpowiem :-)


Zapraszam serdecznie na mój Instagram @kosmetycznahedonistka






122 komentarze on "DOMOWY SPOSÓB NA BŁYSZCZĄCE, GŁADKIE WŁOSY: OCET JABŁKOWY I ZAKWASZANIE. "
  1. Moje włosy po płukance octowej sa szorstkie i jakies spuszone wiesz dlaczeh tak się dzieje?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo octu :)

      Usuń
    2. Ja po takiej plukance nie mogłam rozczesac włosów:/

      Usuń
    3. Ewentualnie ta płukanka na nie wszystkich włosach się po prostu sprawdzi ;)

      Usuń
  2. Mnie strasznie swędzi skóra głowy po takiej płukance i jest jakby napięta cała...Dodam, że jestem strasznym wrażliwcem i alergikiem...:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Biały ananas !!!! Jest piękny!!! Co to właściwie jest? Figurka, pojemnik ? Gdzie kupiony? :) A co do płukanki octowej, u mnie nie ma efektu a mam identyczny ocet z Rossmana i włosy wysokoporowate,suche,rozjaśniane..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie błąd może tkwić w złym doborze nałożonej odżywki przed płukanką octową :-)

      Usuń
    2. A ananas to figurka, wieszam na nim łańcuszki i jest z Home&You :-)

      Usuń
  4. Ocet jabłkowy z supermarketu też się nada czy raczej nie. Nie mówię o tym najtańszym na spirytusie ale tych nieco droższych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej, żeby był BIO tak jak ten z Rossmanna, z takim naturalnym osadem i właśnie bez domieszek spirytusu, bo takie się zdarzają :-)

      Usuń
  5. Czy tą płukankę mogę używać jeśli mam bardzo suche włosy i do tego po rozjaśnianiu ? (teraz mam pół na pół, swoje oraz te rozjaśnione-naturalne ombre :) )?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim przypadku lepiej uważać i albo zrezygnuj z takiej płukanki, albo zaryzykuj zmniejszając ilość octu na litr wody. Możesz spróbować od połowy łyżki :-)

      Usuń
  6. Koniecznie muszę wypróbować! Jak zwykle jesteś niezastąpiona 💪🏻😀❤️😘

    OdpowiedzUsuń
  7. Pytanie z innej beczki :) Czy moglabys mi polecić jakieś dobre masło lub balsam do ciała ,który dobrze nawilża , szybko się wchłania i przede wszystkim nie pozostawia tłustej warstwy na skórze :) ps. Cudowny blog ! Pozdrawiam :) Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem po keratynowym prostowaniu włosów, czy mogę też spróbować tego sposobu? Mam problem z przesuszonym skalpem i łuszczeniem się skóry głowy, do tego dużo ćwiczę, więc dość często myje włosy. Myślisz, że taka płukanka pomoże? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon z Cyklopiroksolamina powinien pomoc - osobiscie polece Pirolam :). Sama mialam takie problemy i nie dosc, ze oczyscil glowe - to nadal polysk wlosom :)

      Usuń
    2. Spróbuj cerkogel 10 lub 30. Na pewno pomoże.

      Usuń
  9. Płukankę octową stosuje już od bardzo dawna i naprawdę się sprawdza :) Czasem dodaje do niej jeszcze nieco miodu

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana wpis świetny jak zwykle! S możesz mi doradzić sklep gdzie znajdę skórzane czarne klasyczne szpilki? Idę w maju na wesele i chciałbym w końcu coś wygodnego. Dziękuję z góry za odpis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kochana, nic mi fajnego nie wpadło w oko i sama szukam wygodnych, porządnych, klasycznych szpilek :-) Musisz patrzeć też w takich sklepach jak Reserved, Mohito, Zara, bo tam są czasem ciekawe modele, a niekoniecznie od razu szukać w obuwniczych :-) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. po co od razu takie drogie sklepy ;) ja niedawno kupiłam czarne skórzane klasyczne szpilki w CASU za 70 zł, pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Ja kupiłam w Ryłko klasyczne, czarne, skórzane szpilki. Przetańczyłam w nich całe wesele :)

      Usuń
    4. Skórzane buty za 70zł... Śmiech na sali.

      Usuń
    5. Od razu śmiech na sali... Może miał/miała kupon rabatowy? Kartę stałego klienta? Happy hour? Może dla kogoś ekoskóra nie jest gorsza od naturalnej? Weganin nie nosi skórzanych butów, to taki przykład na marginesie.
      To, że ciebie śmiechowy anonimie stać na buty ze skóry, to nie znaczy, że masz prawo gardzić, wyśmiewać drugiego człowieka - z JAKIEGOKOLWIEK powodu.
      Więcej szacunku - po prostu :)

      Usuń
  11. A ja właśnie od 3 dni myślałam co zrobić, żeby dodatkowo wygładzić włosy :)) Już nawet planowałam na jutro laminowanie żelatyna, ale zaoszczędziłaś mi tej zabawy :))
    Dziękuję, Dario :)))
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  12. jakiego pudru uzywasz obecnie?polecasz estee lauder double wear puder? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie miałam pudru z estee Lauder, jedynie podkłady. Aktualnie używam Manhattan Clearface :-)

      Usuń
  13. A. Z masek do wlosow kallos nie nawilża mi wogole czy mozesz polecić jakas mocńiejsza maskę? Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja używym świetna maskę do wlosów z mydlarni u Franciszka, Erboristica maska z siemieniem lnianym i masłem karite. Powiem Ci, że spisuje się fenomenalnie biorąc pod uwagę to, że od kilku lat regularnie prostuje włosy :)

      Usuń
  14. Chce kupic łańcuszek z sotho ten który masz czy ładnie wyglada na żywo? Bo zawsze miałam łańcuszki nie z tych kulek łączonych tylko normalne i nie wiem co robic a jeszcze jest promocja na nie odpisz dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiałam się trochę tych kuleczek przed zamówieniem, ale teraz podobają mi się bardziej, niż zwykłe łańcuszki. Ja polecam :-)

      Usuń
    2. Po Twoim poście o biżuterii z różowego złota kupiłam ten wisiorek kuleczkowy co Ty, w sotho i nie dość że czekałam na niego ponad 3 tygodnie, po dosłownie kilku założeniach urwał się...sam z siebie, beż żadnego pociągnięcia itp :( a kontakt z firmą żenujący, odpisują jednym zdaniem nawet bez podpisania się kto pisze, żenada :( zdecydowanie nie polecam:(
      Kaśka

      Usuń
  15. A ja mam wąsik czy któraś depilowania woskiem bo sie boje efektu doradźcie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób używa depilacji woskiem takimi plastrami dostępnymi np. w Hebe. To bardzo łatwe - tutaj dziewczyna fajnie to pokazała: https://www.youtube.com/watch?v=7BltGOMMUUU

      Usuń
    2. Kochana ja to robię systematycznie ciepłym woskiem. Na początku chodziłam do kosmetyczki (koszt około 8 zł, zależy od miasta) ponieważ robiła to szybciej i mniej bolało. Z czasem włoski są coraz słabsze i robię to dużo rzadziej już. Jak coś jest widoczne to pęsetką wyrywam :) Depilacja boli na początku troszkę, ale nie jest to ból nie do zniesienia. Nieprzyjemne uczucie trwa ok. 2 minut a samopoczucie jest 100 razy lepsze bez wąsika :P

      Usuń
  16. Cześć ;)
    Mam małe pytanie, piszesz że jeśli na głowie panuje puch to zakwaszanie powinno pomóc, tak? ;) Ale jeśli ktoś ma naturalny blond i skłonność do skrętu, to nadal może stosować? ;)
    Pozdrawiam i ciągle nie mogę uwierzyć jak często u Ciebie bywam, bo zawsze potrafisz napisać coś, co mnie zainteresuje. Miłego weekendu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz. Na ocet powinny uważać jedynie tlenione blondynki :-) Dla Ciebie również udanego weekendu kochana!

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź! :) Będę więc próbowała ;)

      Usuń
  17. A czym robisz takie lekkie fale na włosach które chyba miałaś w poprzednim poście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są fale zrobione na papiloty z gąbki :-)

      Usuń
  18. Ocet jabłkowy można zrobić samodzielnie w domu. Trwa to troche długo bo ok.miesiąca ale mamy wtedy pewność co w nim jest :) Mój właśnie się robi. Przepis można znaleźć w Internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Co stosujesz na twarz na noc po demakijażu? Czy możesz coś polecić? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz stosuję retinoidy przepisane przez dermatologa :-)

      Usuń
  20. Dario czy obecnie używasz kremów z filtrem? Ja właśnie czytam książkę "Sekrety urody Koreanek" i dopiero teraz widzę co powinnam zmienić w związku z pielęgnacją cery :) apropo książki - jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cały czas uzywam kremów z filtrem i najczęściej La Roche Posay Anthelios XL Dry Touch :-) A książka jest super, doszłam już do końca :-)

      Usuń
  21. A czy taki ocet jablkowy ze zwykłego supermaketu się nada? Kupiłam w intermarche. Chce spróbować jutro ale wolę się upewnić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale musi być naturalnie mętny i bez domieszek spirytusu :-)

      Usuń
  22. Witam, czy mogłabyś polecić krem pod oczy, który troche rozjaśni cienie, sińce? Od dziecka mam takie zasinienia.
    A co do octowej plukanki to może kiedyś się odważę. Póki co stosuję po każdym myciu pokrzywę i skrzyp lub łopian. I odkąd to stosuję włosy są mięciutkie,mniej się przetłuszczają i mam wysyp baby hair na głowie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, kremem można ewentualnie lekko zniwelować worki pod oczami, ale nie cienie. To u Ciebie kwestia genetyczna i możesz próbować skupić się na kamuflowaniu korektorami. Polecam Catrice Liquid Camouflage :-)

      Usuń
  23. Pierwszy raz słyszę o takiej metodzie z octem jabłkowym i w ogóle o zakwaszaniu włosów. Może wypróbuję.;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pamiętam jak robiłam sobie takie płukanki rok temu i byłam zachwycona ;) Właściwie nie wiem, czemu przestałam. Dzięki za posta, przypomniałaś mi o occie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak do niego wracam, to zawsze jestem zadowolona z działania :-) Warto raz na jakiś czas przypomnieć sobie o domowych sposobach :-)

      Usuń
  25. Droga Dario,

    Może nie uwierzysz, ale dziś rano stwierdziłam, że koniecznie muszę do Ciebie napisać i spytać o ocet właśnie :)

    A więc: nigdy włosów nie farbowałam, nie rozjaśniałam, nie używałam prostownicy w przeciągu ostatnich 10 lat, suszarką suszę jakieś 4 razy na rok. Jestem jasną brunetką, moje włosy zawsze są gładkie, śliskie i błyszczące, nigdy spuszone, końce mam w dobrym stanie - nigdy nie miałam białych kulek o których piszą dziewczyny, nie widzę też rozdwojonych końcówek. Staram się je pielęgnować dobrze, olejować, odżywkować, wcierkować.

    Co do octu - miałam do niego kilka ładnych podejść, w stężeniach od łyżki na pół litra do łyżeczki na litr i zawsze, ale to zawsze po takiej płukance włosy są szorstkie i brzydkie. Nie wiem czemu? Przez pewien czas płukałam sam skalp (muszę myć włosy codziennie bo się przetłuszczają i ten problem chciałam 'leczyć' octem), trzymając jedną ręką włosy do góry, ale jest to męczące i efekty nadal kiepskie.

    Myślisz, że powinnam po prostu odpuścić sobie ten ocet? Tyle czytam, wszystkie dziewczyny chwalą, a na mnie nie działa. Może masz jakiś pomysł, jak zmodyfikować przepis?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja myślę, że to kwestia nieodpowiedniej odżywki przed płukanką octową. Musisz próbować z różnymi, bo ocet w zasadzie powinien tylko domknąć łuski i zatrzymać we włosach to, co dała odżywka :-) Także eksperymentuj, ale nie ma sensu zwiększać ilości octu, bo to tak nie działa. W sumie piszesz, że masz ładne włosy na długości, a jedynie problem ze skalpem. Spróbuj zatem wcierki z kozieradki - u mnie świetnie normuje wydzielanie sebum :-)

      Usuń
    2. Najczęściej używam Garniera Avocado i Karite lub kuracji arganowej z Isany. W zasadzie to masz rację, może niepotrzebnie nastawiam się na ten ocet... Boję się trochę rosołku, ale jak wypróbuję to dam znać :)

      Dziękuję za odpowiedź i pomysł :)
      Pozdrawiam,
      Anka

      Usuń
  26. Zaciekawiłaś mnie tą płukanką octową; wiem, że Yves Rocher ma w swojej ofercie gotową płukankę octową z malin do włosów, podobno jest świetna, i chyba z lenistwa się na nią skuszę przy następnych zakupach w ich sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ją kiedyś, ale chyba jednak wolę tradycyjny ocet jabłkowy :-)

      Usuń
  27. Wychodzi na to, że płukanka jest odpowiednia dla moich włosów, zajrzę jutro do Rossmanna :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Szkoda ze dopiero tera ten post. 4 miesiace temu robilam plukanke CO DRUGI DZIEN! Ze skalpu zrobila sie pustynia:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale już sobie z tym poradziłaś?

      Usuń
    2. Nawilzam glutkiem z siemia lnianego, wcieram janatar i od czasu do czasu odzywke z aloesem, ale dobrze na pewno jeszcze nie jest :(

      Usuń
  29. A ja stosuję tą płukankę! Zadowala mnie w 100% !! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam włosy farbowane na brąz i kręcone. Zastanawiam się, czy ta płukanka je tylko wygladzi i sprawi, że będą błyszczące, czy raczej je wyprostuje? Czy coś o tym słyszałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, efekt powinien być taki, że włosy będą bardziej błyszczące i sprężyste, ale skręt dlaej utrzymany :-)

      Usuń
    2. W takim razie spróbuję, dziękuję za odpowiedź :) pozdrawiam

      Usuń
    3. Nic złego Twoim kręconym włosom nie powinno się stać, ja też mam takie i po octowej płukance jest ok:)

      Usuń
  31. Dario co stosujesz do nawilżania ciała po kąpieli? Czy obecnie stosujesz również samoopalacz?

    OdpowiedzUsuń
  32. Kochana trafiłaś idealnie! Jutro od razu wypróbuje :3

    OdpowiedzUsuń
  33. Myślisz,że ocet jabłkowy może pomóc w odstających włoskach,że będą ładnie przylegać?Borykam się z tym problemem.żadne maski,odżywki nie działają😕

    OdpowiedzUsuń
  34. Czekałam na odpowiedź o płukankach octowych, a dostałam cały post. Jesteś wielka!!! Dziś zaczęłam myć włosy szamponem rumiankowym dla dzieci z Penaten Baby Kamille. Już podczas spłukiwania szamponu miałam wrażenie jakbym spłukiwala odżywkę włosy były Lejące się i miękkie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam Jestem tu swierzynka😉od 2tyg (kiedy Cię odkryłam )stosuje szampon Babydream z Rossmana(wogole się nie pienie ale znoszę to;)) potem nakładam maskę Kallos Blueberry,przed suszeniem i prostowaniem psikne jeszcze Marion Termoochrona.Nie wiem który produkt jest nie tak, że sprawia i włosy na czubku głowy są jakby tłuste a żeby je wysuszyć to musze robić 2 razy dłużej niż kiedyś.Dodam, iż mam włosy zniszczone, przesuszone, wypadają mi garściami i skóra głowy ma skłonności do łupieżu.Czy nie takie produkty nakładam? Co radzisz?PS.Uwielbiam Twojego bloga. ...co ważne, polecasz kosmetyki nie tylko z górnej półki, drogie, ale i na mniejszą kieszeń, super.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam Jestem tu swierzynka😉od 2tyg (kiedy Cię odkryłam )stosuje szampon Babydream z Rossmana(wogole się nie pienie ale znoszę to;)) potem nakładam maskę Kallos Blueberry,przed suszeniem i prostowaniem psikne jeszcze Marion Termoochrona.Nie wiem który produkt jest nie tak, że sprawia i włosy na czubku głowy są jakby tłuste a żeby je wysuszyć to musze robić 2 razy dłużej niż kiedyś.Dodam, iż mam włosy zniszczone, przesuszone, wypadają mi garściami i skóra głowy ma skłonności do łupieżu.Czy nie takie produkty nakładam? Co radzisz?PS.Uwielbiam Twojego bloga. ...co ważne, polecasz kosmetyki nie tylko z górnej półki, drogie, ale i na mniejszą kieszeń, super.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam Jestem tu swierzynka��od 2tyg (kiedy Cię odkryłam )stosuje szampon Babydream z Rossmana(wogole się nie pienie ale znoszę to;)) potem nakładam maskę Kallos Blueberry,przed suszeniem i prostowaniem psikne jeszcze Marion Termoochrona.Nie wiem który produkt jest nie tak, że sprawia i włosy na czubku głowy są jakby tłuste a żeby je wysuszyć to musze robić 2 razy dłużej niż kiedyś.Dodam, iż mam włosy zniszczone, przesuszone, wypadają mi garściami i skóra głowy ma skłonności do łupieżu.Czy nie takie produkty nakładam? Co radzisz?PS.Uwielbiam Twojego bloga. ...co ważne, polecasz kosmetyki nie tylko z górnej półki, drogie, ale i na mniejszą kieszeń, super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem Daria ale może nakładasz maskę na skalp głowy rownież i może to być przyczyna. Lub nie dokładnie splukujesz? U mnie to była przyczyna ale odkąd dokładniej spłukuje maskę juz nie mam tego problemu :)

      Usuń
  38. Czy dobrze rozumiem, płukanką octową należy spłukać odżywkę po ówczesnym umyciu włosów, czy spłukujemy odżywkę wodą a następnie octowym roztworem? :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Dario dobre patenty ;) ja używam tej płukanki gdy myje włosy mydłem ;) a możesz doradzić cos ? Myje włosy szamponem babydream i nie wiem co wybrać na mocniejsze oczyszczanie raz w miesiącu ? Po zwykłych szamponach mnie głowa chol...ie swędzi. A może mieszać baby dream z normalnym ? Pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń
  40. Jaki płyn do demakijażu oczu stosujesz i polecasz?

    OdpowiedzUsuń
  41. Chyba wypróbuję płukankę octową, bo ostatnio mam wrażenie, że odżywki nie spełniają swojej roli.

    OdpowiedzUsuń
  42. jestem ciekawa tej płukanki, na pewno wypróbuje bo mam ciemne włosy :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  43. Koniecznie muszę wypróbować :) masz najpiękniejsze włosy w sieci! :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Dario czy taka płukanka wpływa na kondycję włosów czy jest to taki jednorazowy efekt do następnego umycia? Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
  45. Ale tą plukanką zmywać bezpośrednio odżywkę? Czy najpierw wodą,a pózniej płukanka?

    OdpowiedzUsuń
  46. Mi się od takiego płukania z octem przetluszczaja strasznie włosy :(

    OdpowiedzUsuń
  47. Próbowałaś może kiedyś używać tranu na włosy zewnetrznie? Polecam, sama stosuje-fakt faktem śmierdzi i ciężko go spłukać, ale warto bo efekt jest mega :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Rany jakie piękne włosy!!!!!!! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  49. Cudowne włosy i Twoje porady 😊 Stad moje pytanie. Dwa razy w tygodniu staram sie olejowac włosy - olejem jojoba, co jakis czas stosuje maskę kallos blueberry(chyba dobrze pisze :D), mam problemy z wypadaniem wiec stosuje wcierke z jantara a od niedawna z kozieradki. Co jakis czas robię płukanki z pokrzywy i szyszek chmielu. Co może powodować u mnie rozjaśnianie włosów? Naturalnie mam ciemny brąz. Kilka lat temu pogarbowalam włosy dwa razy a dokładniej same koncówki. Juz dawno włosy odrosły a ja od połowy długości widze od jakiegoś czasu rozjaśnione włosy :( jeśli wiesz czego mogłaby być to przyczyna z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  50. Od dawna lubię zaglądać na Twojego bloga, bardzo fajnie czyta się Twoje posty, ale zauważyłam,że od dłuższego czasu przestałaś dodawać posty z makijażami, nad czym bardzo ubolewam. Nadal czekam również na aktualizację Twojej toaletki :)
    Posiadasz może palety TheBalm: Balm Voyage vol. 2 i In TheBalm Of Your Hand? Chciałabym którąś sobie kupić, ponieważ obie są samowystarczalne, ale zastanawiam się która jest lepsza :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam płukankę octową, z octu jabłkowego robię też tonik do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Moje włosy bardzo się z octem lubią, ale mam taki problem, że zapach utrzymuje się baaaardzo długo. Nieważne ile dam octu czy jak długo będę płukać włosy. Dlatego używam gotowej płukanki octowej z firmy Marion, która pachnie malinami,

    OdpowiedzUsuń
  53. Jakiego uzywasz aparatu do robienia zdjęć?😉

    OdpowiedzUsuń
  54. muszę wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Zapomniałam na śmierć o tym cudownym specyfiku ;) Trzeba zaopatrzyć się w ten ocet :

    OdpowiedzUsuń
  56. Zdarza mi się stosować tę płukankę. Rzeczywiście pięknie po niej włosy błyszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Próbowałam ale chyba za dużo dodawałam ;) Następnym razem zastosuję mniejszą dawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Zapomniana ale skuteczna metoda. Zrób przosze must have wiosenny 😉

    OdpowiedzUsuń
  59. Ja jestem posiadaczką sztywnych wlosow masz moze jakies sposoby by je zmiekczyc

    OdpowiedzUsuń
  60. Hej. Powiedz mi co na łamliwe włosy polecasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Jak zwykle domowe sposoby okazują się najlepsze. Będę musiała do tego wrócić. Twoje włosy wyglądają rewelacyjnie <3

    OdpowiedzUsuń
  62. Jakich produktów do brwi aktualnie używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  63. tak troche z innej beczki. czarne conversy na wiosne - co myslisz? :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Masz przepiękne włosy! Mogłaby patrzeć cały dzień na nie. Zamierzam zastosować się do Twoich rad☺

    OdpowiedzUsuń
  65. Dużo dobrego słyszałam o zakwaszaniu octem jabłkowym. Na pewno spróbuję na sobie! :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Prosze o raaade! Przerzucilam sie ostatnio na twoj babydream i myje wlosy co 2 dni, na poczatku bylo super a teraz strasznie sie przetluszczaja i po 1 dniu widać łupież..

    OdpowiedzUsuń
  67. Kiedyś zakwaszałam moje włosy octem jabłkowym, ale jakoś przestałam. Może kiedyś do tego wrócę :)
    A Twoich włosów bardzo Ci zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  68. Witaj Dario!
    Komentuję pierwszy raz, ponieważ ten wpis pomógł mi bardziej niż cały blog Anwen, wizaż etc. Wypróbowałam naprawdę wiele kosmetyków do pielęgnacji włosów, zaczynając od Isany z Rossmanna, poprzez wysokopółkowe maski. Zawsze było coś nie tak, nawet olejek Kerastase nie dawał efektu na moich włosach a są niefarbowane, zupełnie zdrowe, tylko wysokoporowate. Wiecznie spuszone pióra. Dzięki Tobie spróbowałam tej płukanki i jestem zachwycona efektem;) Na pewno zabieg zagości u mnie na dłużej;) Bardzo fajny blog, ale tym postem skradłaś moje serce;) Serdecznie dziękuję!
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  69. Dario, nie do konca rozumiem zdanie:" Jeśli macie problemy z ciągłym przetłuszczaniem się skóry głowy, swędzeniem to warto dokladnie splukac skalp...". Mialas na mysli, ze po uzyciu plukanki octowej, należałoby spłukać wlosy woda??? :)
    pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  70. Czy płukanka daje efekty długotrwałe po dłuższym stosowaniu czy tylko do następnego mycia?

    OdpowiedzUsuń
  71. Hej!!! Dopiero zaczynam swoją przygodę z pielęgnacją włosów i dopiero znalazłam Twojego bloga. Czy mogłabyś mi napisać jakie masz włosy? Bo ja mam np wysokoporowate i zastanawiałam się czy np podobne oleje mają u mnie szansę zadziałać. Bo już wiem, że olej kokosowy mi nie pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Twoje włosy są w znakomitej kondycji, nigdy bym nie pomyślała, że można mieć tak zdrowe włosy przy tej długości. Gratuluję, musisz być bardzo wytrwała i wkładać w to mnóstwo wysiłku :) Chociaż te wszystkie zabiegi pielęgnacyjne to też oczywiście przyjemność. :)

    OdpowiedzUsuń
  73. hej, woda ma być ciepła, letnia? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  74. A co w przypadku kręconych włosów?

    OdpowiedzUsuń
  75. Jak widzać domowe sposoby są najlepsze:) Przepiękne masz włosy! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  76. Witam, mam włosy ciemne ale naturalne. Nie są tak lśniące i gładkie jak bym sobie tego życzyła. Czy ta płukanka może mi pomóc czy jest możliwość, że jedynie mi zaszkodzi?
    Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  77. Dzisiaj kupiłam w Rossmanie ten ocet :) Jutro wypróbuję. Poczytałam kilka postów i wciągnął mnie Twój blog! :) Uwielbiam naturalną pielęgnację. Ostatnio niestety mam problem z włoskami i po Twoim poście o olejowaniu doszłam do wniosku, że te moje włosy chyba tak źle wyglądają przez to, iż rzadko je olejuję. Powiem szczerze, nie miałam na to weny od jakiegoś czasu, miałam ochotę tylko je szybciutko umyć i nałożyć maskę. Na początku wyglądały świetnie, myślałam, że chyba wystarcza im już olejowanie raz na jakiś czas, ale najwidoczniej nie. :) Chciałabym podejść mega minimalistycznie do włosów, ale nie potrafię określić, czy pasuje im, np. używanie tej samej maski przez dłuższy czas, czy też używanie dwóch masek naprzemiennie. Od teraz przez miesiąc będę używała jednego zestawu, tj. oliwa z oliwek - emulgowanie kallos blueberry - mycie planeta organica szampon marokański/lub od czasu do czasu oczyszczanie Joanna hipoalergiczna - maska EcoLab regenerująca :)

    Marzeniem mym jest mieć tak zdrowe włosy jak Twoje! Dbam już 2,5 roku, ale słabo wyglądają :)
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  78. ...miałem bardzo osłabione i przerzedzone już włosy i po odrzuceniu wszelkich szamponów odżywek itp...itd...tak mi doradził fryzier stosowałem tylko i wyłącznie ekologiczne mydła z Aleppo do mycia głowy oraz całego ciała oraz spłukiwanie włosów przegotowaną wodą z octem jabłkowym w dość sporym stężeniu 3:1...Po paru latach takich zabiegów odrosły mi bardzo włosy...Poza tym,mydło z Syrii wspaniale wpływa na całe ciało skóra bardzo szybko staje się niesamowicie jedwabista i nie potrzeba stosować żadnych balsamów....

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature