Top Social

DIY: TRZY PROSTE POMYSŁY NA OZDOBY ŚWIĄTECZNE I CUKROWA LASKA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA W ROLI GŁÓWNEJ.

Jednym z moich najwspanialszych wspomnień z dzieciństwa było robienie świątecznych ozdób. Mama przygotowywała na dużym stole w pokoju ogrom najróżniejszych bibułek, kolorowych papierów, wstążeczek i farbek, a ja nie mogłam się już doczekać kiedy w końcu siądziemy i zaczniemy tworzyć różne cuda. Do dziś pamiętam ten specyficzny zapach kleju do papieru, którym sklejałam świąteczny łańcuch z kolorowych wycinanek! To zamiłowanie do tworzenia pozostało mi do dziś. Chyba najbardziej lubię sam proces powstawania różnych rzeczy, bo to niezwykle rozwijające i przyjemne. W moim domu rodzinnym to już tradycja, że razem wykonujemy świąteczne ozdoby i dziś pokażę Wam 3 bardzo proste pomysły, do których wykorzystałam cukrowe laski Świętego Mikołaja. Zapraszam do dalszej części wpisu. 

świąteczny uchwyt do winietek z lasek świętego mikołaja

pomysły na ozdoby świąteczne_stroiki świąteczne

ŚWIĄTECZNY UCHWYT DO WINIETEK LUB PODSTAWKA NA OPŁATEK
___________
To jeden z tych pomysłów, które wykorzystuję już od kilku sezonów. Jeśli spędzacie święta w większym gronie, to z pewnością ważne jest dla Was usadzenie gości przy stole. Ciekawym i nienachalnym sposobem jest stworzenie świątecznej podstawki pod winietkę, gdzie napiszecie imię osoby, która ma usiąść na danym miejscu. Na takiej podstawce można umieścić też np. opłatek.

Do wykonania takiej ozdoby potrzebujecie trzech cukrowych lasek Świętego Mikołaja (dostępne w wielu marketach), klej (najlepiej na gorąco), wstążeczkę i kawałek choinki. Najpierw sklejam dwie przednie laski ze sobą tak, aby utworzyły trzymadełko dla winietki, a następnie trzecią laskę naklejam z tyłu, żeby cała podstawka stabilnie stała na stole. Później już tylko przewiązuję całość czerwoną wstążeczką (kupicie w pasmanterii) i ozdabiam kawałkiem choinki. Dodatkowo na środku nakleiłam dwie małe ozdoby do paznokci. Na odwrocie winietki możecie napisać jakieś ciekawe, spersonalizowane życzenia. Podstawka jest bardzo prosta i efektowna, a wartością dodaną na pewno jest to, że została wykonana własnoręcznie. Goście to docenią.

świąteczny świecznik diy
klej na ciepło świąteczne ozdoby

ŚWIĄTECZNY ŚWIECZNIK 
___________
Kolejną ozdobą, do której wykorzystałam cukrowe laski jest świecznik. Do jego wykonania wystarczy zwykła świeca (swoją kupiłam w markecie Obi), klej na ciepło (również kupicie w Obi), wstążeczka i oczywiście cukrowe laski. Najpierw pokrywam paskiem kleju miejsce na świecy, a później przyciskam tam cukrowe ozdoby. Jeśli używacie kleju na ciepło, to ważne, aby na taki ciepły klej od razu przykleić ozdobę. Kiedy klej lekko wyschnie, a jest to kwestia kilku sekund, to już niestety nic nie złapie. Później przewiązuję świecznik wstążeczką i na jej środku naklejam małe kryształki. 

girlanda_świąteczna_ozdoby_stroiki_diy_święta_laska_świętego_mikołaja_cukrowa


cukrowa laska świętego mikołaja

OZDOBA NA GIRLANDZIE
___________
Takie cukrowe laski świetnie wyglądają przywieszone na choince, oknie lub girlandzie nad kominkiem. Ładnie komponują się z zielenią choinki i nadają wnętrzu wyjątkowego, świątecznego klimatu. Wystarczy zaopatrzyć się w kolorową tasiemkę i przyczepić na niej tą wdzięczną ozdobę. Banalnie proste i szybkie w wykonaniu, a daje ciekawy efekt. 

***

I tak wyglądają moje trzy ekspresowe propozycje na świąteczne ozdoby przy użyciu lasek Świętego Mikołaja :-) Dajcie znać czy planujecie coś takiego zrobić i czy również samodzielnie wykonujecie świąteczne ozdoby. Chętnie dowiem się też jakie są Wasze ulubione pomysły na stroiki!

↓Obserwuj bloga, jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi postami ↓


76 komentarzy on "DIY: TRZY PROSTE POMYSŁY NA OZDOBY ŚWIĄTECZNE I CUKROWA LASKA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA W ROLI GŁÓWNEJ. "
  1. Pomysł na świecznik podoba mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł:) ja robię aktualnie choinkę z gałęzi brzozy, drzewko z kulą z bombek:) a ostatnio meczylam się z małymi kokardkami i znalazłam świetny pomysł: wiązanie kokardek na widelcu gorąco polecam efekt rewelacyjny do wykonania w 30 sekund:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się dzisiaj z tym męczyłam, bo kokardki nigdy nie były moją mocną stroną :-) Muszę spróbować!

      Usuń
  3. Życie bez Twoich postów, byłoby jak święta bez choinki!! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i pomysłowe twoje posty az chce sie czytać po pare razy :) kochana a ja mam pytanie co byś doradziła wielu kobietom które maja wąsik depilować go czy zostawić tak jak jest? Bardzo prosze o rade bo jest wiele takich ...dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypowiem się bo mam wąsik i nigdy bym go nie zostawiła. Depiluję woskiem i niedługo idę na zabieg depilacji laserowej :) Warto :)

      Usuń
    2. Co prawda nie mam z tym problemu, ale gdybym miała, to zdecydowałabym się na depilację laserową, a jeśli nie, to na pewno próbowałabym go usunąć, chociażby woskiem :-)

      Usuń
  5. Dario nie opierasz pielęgnacji wlosow wyłącznie na naturalnych kosmetykach ,nie myślałaś kiedys o tym sa maski naturalne i takie inne cuda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety produkty całkowicie naturalne nie spełniają moich oczekiwań w 100%, czasem nawet podrażniają. Może nie trafiłam jeszcze na coś fajnego po prostu :-)

      Usuń
  6. Jak zwykle cudowna oprawa graficzna !
    www.andziathere.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pomysły ;) Także uwielbiam własnoręczne, świąteczne dekoracje. Wykonywanie ich sprawia wielką przyjemność i ogromną frajdę:D
    Ja wcześniej miałam fazę na cekinkowe bombki. Teraz lubię robić stroiki świąteczne itp;) A jeśli chodzi o dekoracje na stole, to ostatnio na filmikach zobaczyłam ciekawe składanie serwetek w kształcie choinki;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czekam na Twój post o tym jak dbasz o swoje ubrania i jakie są Twoje ulubione środki piorące i płyny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie mam ulubionych płynów piorących. Cały czas używam Persila zielonego, ale chyba już mi się powoli nudzi :-)

      Usuń
  9. Hej, czy jeśli myję włosy co trzy dni to sprawdzi się u mnie ten szampon dla dzieci ( chyba Babydream), który polecasz? Czy mogę nie domyć włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli umyjesz włosy dwa razy, to tak :-)

      Usuń
  10. Podobają mi się Twoje pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudny klimat i piękny kominek masz Dario :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Magicznie {*}

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobię podstawkę na winietkę. Szukałam takiego pomysłu!! :) Dario a pokażesz w całości swoją choinkę?

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdzie mozna kupić klej na ciepło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wspomniane, że w w sklepie Obi....

      Usuń
  15. Gdzie można kupić takie cukrowe laski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości supermarketów są (Kaufland, Intermarche, Tesco itp) :-)

      Usuń
  16. Fantastyczne pomysły :) Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uwielbiam robic bombki z cekinów lub wstążek, choinki z modrzewiowych szyszek :)Dario, mam brązowe oczy, włosy ciemny blond, kobaltową sukienkę na wesele- jaki makijaż i paznokcie pasują? Proszę o odpowiedź, bo nie ukrywając jesteś moim guru! Pozdrawiam gorąco z gór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem zwolenniczką dobierania makijażu do sukienki. Na większe wyjścia zwykle sprawdza się brązowe smoky eye, albo brąz ze złotem, do tego może jakieś mleczne paznokcie lub bardzo ciemny, czekoladowy brąz :-)

      Przykładowy makijaż jaki mogłabym Ci polecić znajdziesz tu: http://kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com/2014/06/rozswietlajacy-makijaz-slubny-braz-i.html

      Usuń
  18. Jaki lakier na paznokciach?

    OdpowiedzUsuń
  19. Nienawidzę świąt i tej całej otoczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego?

      Usuń
    2. A ja mimo iz jestem niewierzaca to bardzo lubie. Jest to dla mnie czas rodzinny, wszyscy sa dlugo na urlopie, jest dobre jedzenie ladny wystroj, mozna odpoczac i spedzac wspolnie czas. Lubie patrzec jak dzieci ciesza sie z prezentow i wogole :)

      Usuń
  20. Jutro planuję cały dzień poświęcić ozdobom robionym z dziećmi. Chcemy zrobić choinkę z szyszek, wieniec świąteczny i spróbujemy Twój świecznik tylko najpierw muszę kupić laski mikołajowe :) Pozdrawiam z N.Sącza:)

    OdpowiedzUsuń
  21. To nie laska sw Mikołaja - to literka "J" jak Jezus. Można znalezc w internecie historię pewnego cukiernika, który wymyslił tą ozdobę i dlaczego wybrał kolor biały i czerwony.
    Te cukierki są swietne jako sposób słodzenia kawy - można zawiesic na brzegu kubka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, zaskoczyłaś mnie. W sumie sama szukałam jak to się nazywa fachowo i natrafiłam tylko na coś takiego jak "laska Świętego Mikołaja" :-)

      Usuń
    2. Też kojarzę to tylko z laski św. Mikołaja i nigdy nie pomyślałabym że to "J" :))

      Usuń
  22. Świetne pomysły! :) Wciąż szukam tych lasek Św. Mikołaja i nigdzie nie mogę ich znaleźć.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W większości supermarketów są (Kaufland, Intermarche, Tesco itp) :-)

      Usuń
    2. W Polomarkecie są i w Kik-u :)

      Usuń
  23. Ciekawie to wygląda, ale u mnie sie nie sprawdzi, bo mamy w rodzinie duzo dzieci. Uwielbiaja słodycze a te laski wygladaja smakowicie, ale juz z klejem na goraco nie mozna im dac polizac :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, dzieciaki pewnie będą podjadać, ale bez obaw, bo te laski są w folijkach, więc klej tam nie dociera :-)

      Usuń
    2. Przy dzieciach może się sprawdzić coś innego :) zamiast używać kleju można spróbować ogrzać każdą laski w miejscu gdzie chce się je skleić wtedy powinny się połączyć, oczywiście zanim się ochłodzą i zastygną :)

      Usuń
  24. Dario kochana mam pytanie i liczę na szybką odpowiedź. Jaki rozmiar tej cekinowej sukienki dłuższej z Twojego Instagrama masz? Jest piękna ale waham się między S, a M:/ Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeglądam Twoje zdjecia na instagramie i jestem zachwycona. Jestes śliczna i bardzo elegancka i kobieca. Wygladasz tak nienagannie. Nie wyobrazam sobie Ciebie jak obierasz ziemniaki, lub szorującej podłogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Co do ziemniaków to rzadko je obieram heh :-)

      Usuń
    2. Tylko co to ma do rzeczy? Ja szoruję i obieram, ale dbam o siebie więc jedno z drugim nie ma wspólnego.

      Usuń
    3. Wydaje mi sie ze wiele kobiet dba o siebie i wykonuje prace domowe. Ale Daria ma taki sposob bycia, ze wydaje sie ze takie przyziemne rzeczy nie sa dla niej. Jest taka inna. W pozytywnym znaczeniu :)

      Usuń
  26. Daria, czy orientujesz się może, jak obecnie wygląda sprawa z mythic oil loreala? czy rzeczywiście firma wprowadziła nową wersję ze szklaną butelką i mniejszą pojemnością? pytam, bo znalazłam w internecie dwa zupełnie różne warianty tego kosmetyku i nie mam za bardzo chęci nadziać się na podróbkę :p czy jest jakiś sklep internetowy, który polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają nowe opakowanie i czytałam w kilku miejscach, że nie działa już tak, jak stara wersja. Ja na pewno się nie skuszę :-)

      Usuń
    2. Myhic Oil wogóle jest przeciętny. Za tą cenę wolę jakikolwiek produkt Macadamia Oil!

      Usuń
    3. Loreal tesuje na zwierzętach?

      Usuń
    4. Jezu jak mnie to wkurza. A na kim ma testowac? Na ludziach? Jakos sie nie wkurzasz gdy masz angine i musizz bracantybiotyk? A jak jestes przeziebiona to rozumiem ze gripexu lub czegos takiego tez nie bierzesz? WSZYSTKIE leki sa testowane na zwierzetach. I tu jakos nikt sie nie oburza. Jesli tak chcesz ich bronic to idz zglos sie na testera lekow. Mozesz nawet niezle zarobic na tym. Wiem ze trzeba bronic praw zwierzat np zeby nie byly maltretowane, cierpialy bezsensownie itp.
      Kasia

      Usuń
  27. Witam. Wiem, że moje pytanie nie jest zgodne z tematem posta, ale mam problem. Zmieniłam pracę i klimatyzacja okropnie wysusza mi twarz. Czy mogłaby mi Pani doradzić dobry krem? Dodam, że ogólnie mam cerę wrażliwą i suchą. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę polecić apteczne kremy z La Roche Posay. Na noc Effaclar H, a pod makijaż, na dzień Hydraphase Riche :-) Do tego picie większej ilości wody, bo to również wpływa na nawilżenie skóry i rezygnacja z podkładów matujących. Może dodatkowe nawilżenie, jakie daje podkład Bourjois Healthy Mix równiez pomoże :-)

      Usuń
  28. Wykorzystam wszystkie trzy pomysły :) Też pamiętam za dzieciaka robienie ozdób świątecznych z mamą a teraz to samo robię z moimi dziećmi. To bardzo rozwija wyobraźnię i zdolności manualne :) buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zdjęcia i cudowny, inspirujący pomysł <3 Ja niestety nic w tym roku nie tworzę, ale moja mama wzięła się za ozdabianie bombek ze steropianu :)


    W wolnej chwili zapraszam do siebie, pozdrawiam: www.ourloveourpassion.blogspot.com <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Da się te laski skleić klejem Super Glue albo Kropelka??? Nie mam gdzie kupić tego pistoletu:/

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię takie proste dekorację. Szybko, łatwo i przyjemnie :) chyba musze poszukać w mojej mieścince tych laseczek :)

    OdpowiedzUsuń
  32. ??? masz już ubraną choinkę???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "??? masz już ubraną choinkę???" - co to jest?

      Usuń
  33. Heja od dawna przeglądam twojego bloga i wkońcu zdecydowałam się na kupno lampy UV do paznokci.Mam dość już malowania paznokci zwykłymi lakierami, które po dwóch dniach odpryskują. Czy mogłabyś mi polecić jakąś fajną lampę i w miarę w przyzwoitej cenie? Kiedyś w razie czego zapisałam sobie link do tej którą ty używasz ale już jej nie mają w sprzedaży. Będę bardzo wdzięczna za pomoc.;}

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne ozdoby! Takich jeszcze nie robiłam, a jeśli zaglądałaś na mój blog to mogłaś widzieć, że także coś tam robię ;)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jakie to niesamowicie piękne...!!! Uwielbiam dbałość o detale :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Dario czy mogłabyś mi polecić pędzelek do nakładania eyelinera zelowego? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. ale masz pomysły na zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Dario, pisałaś niedawno, że stan Twojej cery się poprawił dzięki jakiejś kuracji, którą miałaś nam tu opisać. Czy był już taki wpis czy może niedługo się pojawi?
    Pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam,chcę kupić dla siostry 5 podstawowych pędzli z Hakuro tylko mam problem nie wiem, które wybrać czy mogłabyś doradzić? ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo przydatny post a świecznik ślicznyy :D aż sama mam ochotę taki wykonać. Ponowię moje pytanie z instagrama. Skąd ten śliczny dywanik Dario? :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Będzie post o Twoich postanowieniach noworocznych ? Chyba ze nie sporzadzasz takowych :) I ciekawi mnie jak zarzadzasz czasem. Czy jestes spontaniczna ? Czy planujesz tygodniowo czy codziennie ? W kalendarzu papierowym czy w jakiejs aplikacji na tel. lub komputer.

    OdpowiedzUsuń
  42. Odnoszę wrażenie, że po płukance z pokrzywy mój mysi odrost / czyli włos naturalny/ nabiera fajnego, jakby platynowego odcienia, też masz takie odczucia?
    A.

    OdpowiedzUsuń
  43. Takie niewielkie działania, a jak pięknie wygląda, super!

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature