Top Social

HORRORY IDEALNE NA WIECZÓR HALLOWEEN CZYLI LISTA MOICH ULUBIONYCH FILMÓW Z DRESZCZYKIEM.

Czy są tu jakieś miłośniczki horrorów? Korzystając z okazji, że dziś Halloween (którego sama jakoś specjalnie nie obchodzę), postanowiłam wpaść do Was z listą moich ulubionych filmów z dreszczykiem. Być może podobnie jak ja nie wybieracie się nigdzie na imprezę w stylu "zombie", a zwyczajnie spędzicie wieczór przed telewizorem. Jakie horrory wywarły na mnie największe wrażenie? O tym przeczytacie w dalszej części dzisiejszego wpisu. 


MARTYRS SKAZANI NA STRACH / Martyrs 2008
__________
Chyba żaden film nie wywarł na mnie tak ogromnego wrażenia. To historia pełna krwi, przemocy i wszechobecnego strachu. Opowieść zaczyna się dosyć typowo, jak na horror. Jedną z głównych bohaterek jest Lucy - młoda dziewczyna, która jako dziecko została odnaleziona przy drodze. Była przeraźliwie wychudzona, skatowana i wystraszona. Szybko okazuje się, że Lucy rok wcześniej zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Trafia do sierocińca, gdzie poznaje dziewczynę, która również doświadczyła przemocy. Mija 15 lat i Lucy postanawia wymierzyć sprawiedliwość swoim oprawcom - od tego momentu zaczyna się istna masakra. Uwaga, film ma dosyć sadystyczny, bezkompromisowo brutalny i drastyczny klimat, więc to już cięższy kaliber jeśli chodzi o horrory. Wiele osób, z którym wymieniałam doświadczenia odnośnie tego filmu określają go jako "porąbany" (w tym wstrząsającym sensie).  Myślę, że to film, który ogląda się tylko raz i polecam, jeśli naprawdę lubicie się bać. 


DROGA BEZ POWROTU / Wrong Turn 2003
__________
To film, który zawsze mi się przypomina ilekroć moja samochodowa nawigacja postanawia mnie wyprowadzić w pole. Chris śpieszy się na umówione spotkanie. Postanawia ominąć uliczny korek i skręca w leśną drogę, która ma teoretycznie doprowadzić go do wyznaczonego celu. Niestety pech chciał, że ulega wypadkowi i wjeżdża we wcześniej rozbite auto, którym podróżowało pięcioro młodych ludzi. Wszyscy postanawiają szukać pomocy i jak to się dalej potoczy, musicie zobaczyć same. Film jest momentami zabawny, ale i tak idealnie nadaje się na halloweenowy wieczór. "Wrong turn" ma sześć sequeli i i mimo, że filmy bazują na tym samym motywie, to uważam, że jest to bardzo fajna seria. 


WZGÓRZA MAJĄ OCZY / The Hills Have Eyes 2006
__________
Film w podobnym klimacie i o podobnej fabule, co "Droga bez powrotu". Tym razem pewna amerykańska rodzina wybiera się z przyczepą kempingową na wycieczkę. Zatrzymują się na stacji benzynowej, tankują swój samochód, a pracownik stacji informuje ich o tym, że mogą skrócić swoją trasę, by dotrzeć do celu. Akcja zaczyna się dopiero wtedy, gdy mają wypadek i zostają unieruchomieni na środku meksykańskiej pustyni. To, co będzie się dalej działo na pewno Was zaskoczy. Film doczekał się drugiej części, którą również warto zobaczyć.  


LŚNIENIE / The Shining 1980
__________
Ekranizacja powieści Stephena Kinga pt. "Jasność". Jeśli lubicie Jacka Nicolsona, to ten film jest pozycją obowiązkową do obejrzenia. Główny bohater wraz z rodziną przeprowadza się do tajemniczego, górskiego hotelu. Po jakimś czasie jego syn zaczyna ujawniać swoje nadprzyrodzone zdolności i odkrywa, że w budynku mieszkają duchy. Film to klasyka gatunku i myślę, że warto go obejrzeć. 


[REC] / [Rec] 2007
__________
Horror zrealizowany w formie filmu dokumentalnego. Pewna dziennikarka wraz ze swoją ekipą postanawia zrobić materiał o strażakach wzywanych do różnych wypadków. Ekipa towarzyszy im w akcji, w której wszyscy nagle zostają zamknięci w jednym budynku. Tam właśnie zaczynają rozgrywać się przerażające sceny zarejestrowane przez ich kamerę. Film trzyma w napięciu, bo to, co zostanie pokazane z perspektywy jednej kamery sprawia, że widz czuje się jakby sam tam był. 


OSZUKAĆ  PRZEZNACZENIE / Final Destination 2000
__________
Film, który większość horrorowych maniaków dobrze zna. Główny bohater - Alex wybiera się wraz ze swoimi przyjaciółmi na szkolną wycieczkę. Niedługo przed wylotem ma wizję katastrofy samolotu i mówi o tym swoim współtowarzyszom. Namawia ich, aby zrezygnowali z dalszej podróży. Alex wywołuje małą panikę wśród pasażerów, dzięki czemu on wraz ze swoimi przyjaciółmi zostaje usunięty z pokładu. Kilka chwil po starcie następuje wybuch samolotu, a wizje Alexa okazują się prawdziwe. Jednak czy da się oszukać przeznaczenie? Tego dowiecie się z dalszej części filmu. Najbardziej podobała mi się pierwsza część, następne (2,3,4 i 5) nie były już tak ciekawe. Pamiętam, że obejrzałam ten film tuż przed moim wakacyjnym wylotem i to był duży błąd. Podczas turbulencji ciągle widziałam w myślach sceny z "Final Destination" :-)


FRONTIERE(S) / Frontiere(s) 2007
__________
Akcja rozgrywa się we Francji. Kiedy wybory prezydenckie wygrywa skrajny prawicowiec, w Paryżu wybuchają zamieszki. Grupa chuliganów opuszcza miasto i szuka schronienia na prowincji. Zatrzymują się na małej farmie, która w niedługim czasie okazuje się piekłem na ziemi. Byłam na tym filmie w kinie i pamiętam, że zrobił na mnie spore wrażenie. 




Jesteście fankami kina grozy? Kiedyś bardzo lubiłam horrory i obejrzałam ich naprawdę mnóstwo. Teraz zdecydowanie bardziej wolę lekkie i poprawiające nastrój komedie romantyczne o których pisałam Wam już TUTAJ klik. 

Koniecznie dajcie znać jakie Wy horrory polecacie i czy oglądałyście filmy o których dziś wspomniałam.


↓Obserwuj bloga, jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi postami ↓


84 komentarze on "HORRORY IDEALNE NA WIECZÓR HALLOWEEN CZYLI LISTA MOICH ULUBIONYCH FILMÓW Z DRESZCZYKIEM. "
  1. Polecam Obecność, pisałam o nim w moim poście o horrorach, super film, dla kogoś, kto lubi się bać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go oglądałam i powiem, że jest naprawdę dobry :)

      Usuń
  2. Oglądałam :) Te francuskie (Frontieres i Martyrs) to prawdziwy hardcore :) Ja wczoraj byłam na Maratonie Halloween w Heliosie.
    Ciekawe czy i u Ciebie przyczepi się ktoś, że w Polsce nie można nawet horrorów na Halloween obejrzeć bo my tu Halloween nie obchodzimy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardziej, niż pewne, ale tu nie chodzi o obchodzenie Halloween, bo sama go nie obchodzę. Ulubione horrory to tylko nawiązanie do tego "święta" :-)

      Usuń
    2. Niestety niektórzy tego rozumieją i dla nich nawet takie obejrzenie horroru to grzech śmiertelny :) A najlepsze jest to, że oko jakoś dziwnie nie uchwyci zdania, iż ktoś może nie obchodzić Halloween. Wystarczy, że widzi "Halloween" i starczy.
      A widziałaś Sinister? :) Jak dla mnie jeden z najlepszych horrorów ostatnich lat :)

      Usuń
    3. Ci co się tak rzucają o to Halloween mnie zawsze śmieszą do łez. Jak ktoś chce to niech obchodzi i cebulakom nic do tego :) Sinister kozak film!!

      Usuń
    4. Uwielbiam Halloween, mogą mnie cebulę nazywać wyznawca szatana ale to "święto" jest super, można się poczuć jak dzieciak. Ja zawsze albo idę na imprezę albo maluje się na jakiegoś stracha i oglądam filmy hihi

      Usuń
    5. Lubię Halloween tak jak Walentynki i inne hamerykanckie święta i nie czuję się wyznawcą szatana. Jak ktoś chce to się zawsze doczepi :))

      Usuń
  3. Ja spędzam wieczór przed telewizorem, ale horrorów nienawidzę... Wolę obejrzeć jakąś dobrą komedię :)

    Pozdrawiam, www.polinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam gorąco Shutter oryginalny z Tajlandii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Oszukać przeznaczenie" i kolejne części to dla mnie nie horrory, czasami nawet śmieszne sytuacje pokazują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam horrory i często oglądam. Większość z Twoich propozycji widziałam. Droga bez powrotu, Wzgórza mają oczy czy Oszukać przeznaczenie bardzo lubię i oglądałam kilka razy wszystkie części :)) Z kolei REC nie przypadł mi do gustu, nie lubię filmów kręconych jedną kamerą... ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem jest to trochę męczące, ale ogólnie ta idea jednej kamery mi się podoba. Bardzo realistycznie to wygląda :-)

      Usuń
  7. Lśnienie uwielbiam....To mój ulubiony typ horroru, nie przepadam za typowymi "sieczkami", gdzie morderca czy jakiś stwór morduje wszystkich po kolei na przeróżne sposoby....chociaż akurat Wrong Turn był nienajgorszy. Poza tym lubię też japońskie horrory i stare horrory amerykańskie i brytyjskie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam Hostel :) Coś w rodzaju przyjeżdża młodzież w jakieś miejsce i się dzieje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj ten horror była na TVPULS :)

      Polecam Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną

      Usuń
  9. Dario skąd ta piękna lampka?

    OdpowiedzUsuń
  10. A oglądałaś Śmiertelną gorączkę? Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej 😊 ja mam pytanie odnośnie trochę innego tematu, a mianowicie zegarków. Co jakiś czas pokazujesz na blogu jakiś nowo zakupiony więc już masz doświadczenie w sprawie kupna. Mogłabyś zrobić notke o tym czym się sugerować przy zakupie, albo pokazać swoją kolekcję, to jak leżą na ręce? Będzie to duża pomoc na jaką firmę zwrócić uwagę, bo jest tego mnóstwo. Wiadomo że każdy ma inny gust i oczekiwania ale i tak byłoby to naprawdę pomocne.
    Z góry dziękuję za odpowiedź ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie post o moich zegarkach :-)

      Usuń
    2. To ja już na niego czekam, może znowu coś "ukradnę" :)
      Chociaż zawsze śledzę posty czy pojawi się przypadkiem jakiś nowy. :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Hej. Lubisz serię L'oreal Mythic Oil? Co z tej serii poleciłabyś do włosów wielokrotnie koloryzowanych - kiedyś wielokrotnie rozjaśnianych, puszących się, niesfornych, potrzebujących, nawilżenia, wygładzenia, ujarzmienia. Czy Twoim zdaniem w ogóle ta seria będzie odpowiednia do takich włosów? Coś słyszałam, że są 3 rodzaje olejków z tej serii, jakie to są? Bo ja kojarzę tylko ten z winogronem. Poproszę o pomoc i cenną poradę. Miłego dnia życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię te olejki - najbardziej właśnie z olejem z pestek winogron :-) Jak dla mnie jest najlepszy :-)

      Usuń
    2. Też myślałam o tej wersji, ale czekam na dostawę na Puderku. Ciekawe kiedy uzupełnią braki. A pozostałe kosmetyki z tej marki polecasz? Jeśli tak, to jakie? Bo wiem, że tam jeszcze jakieś szampony, maski i odżywki są? A akurat już za jedną przesyłką może bym zamówiła :-)

      Usuń
    3. Poleciłabys coś jeszcze z tej serii czy juz raczej nic nie warto kupić? :-)

      Usuń
    4. Mam jeszcze maskę Mythic Oil - jest dobra, ale za taką cenę spodziewałabym się czegoś lepszego :-) Ogólnie najbardziej polecam właśnie olejek.

      Usuń
    5. Bo teraz wlasnie zauważyłam ze miałaś jeszcze coś z drobinkami nie wiem czy to szampon czy odżywka. Te drobinki wlasnie bardzo mnie zainteresowały, ale skoro nie polecasz to poprzestanę na olejku :-)

      Usuń
  13. "Droga bez powrotu" - fabuła żadna, ale obejrzałam wszystkie części i czekam na następną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wraz nie do końca się coś Pani podoba? ;)

      Usuń
  14. Polecam polskie, współczesne komedie. Są jak horrory :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wrong Turn i Wzgórza mają oczy - oglądałam i bardzo się bałam, ale ja boję się każdego horroru:) Jeżeli chodzi o dreszczyk, wolę filmy bardziej psychologiczne np. Kiedy dzwoni nieznajomy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie sprawdź - Dorwać Milata (2015r) - bardzo długi aczkolwiek wart uwagi. Poza tym "Obecność" - też dała radę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po horrorach zawsze nie mogę spać więc raczej nie obejrzę. Dario co polecisz na suche i popękane kąciki ust?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zawsze na suche usta kremik Tender Care z Oriflame. Nic innego do nawilżenia nie używam bo on jest cudowny, także na nos podczas kataru.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja za to używam Tisane i jest najlepszy ;)

      Usuń
    3. Cały czas używam Alantanu Dermoline (lekki krem) i w ogóle nie mam problemu z popękanymi ustami czy kącikami. Oczywiście Tisane także polecam, bo to naprawdę świetny produkt :-)

      Usuń
  18. Daria a ja mam pytanie z innej beczki: jak sprawuje Ci się iPad mini? Zastanawiam się nad zakupem na mikołajki i nie wiem czy wybrać Samsunga czy może właśnie Apple. Doradzisz? Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze, nie sprawia absolutnie żadnych problemów. Nie mam niestety porównania z Samsungiem, więc nic nie doradzę w tej kwestii :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  19. Nigdy nie zrozumiem ludzi którzy oglądają horrory po to żeby się bać. Przecież to okropne uczucie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy się boi ;) mnie horrory odstresowują równie dobrze jak komedie... ;))

      Usuń
  20. Ja polecam Grave Encounters. Też nazwałabym go klasyką gatunku i może jest podobny do innych horrorów, jednak z niewyjaśnionych przyczyn to on najbardziej zapadł mi w pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oglądałam każdy z nich.
    Ja lubię "Obecność", wszystkie części "Piły" oraz 1 i 2 część "Hostel'u" ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Widziałam prawie wszystkie, poza Lśnieniem i Frontiers. Tego drugiego w życiu nie tknę, za duży hardkor. Co do Martyrsa... co to był za film. Obejrzałam w całości do pewnego momentu. Jak już ta laska wpadła w ręce tych dziwnych ludzi wiedziałam, że coś się święci. Nie mogłam dalej oglądać i patrzyłam na przewijaniu. To co zobaczyłam w pewnym momencie wprawiło mnie w osłupienie! To ujęcie tak mi się wryło w pamięć, że nigdy do tego filmu nie wrócę. Tak samo jest z Hostelem. Scena, w której przecinają kolesiowi ścięgna Achillesa... Okropność. Do dziś tę scenę pamiętam i zawsze jak mi się naciąga, to mam przed oczami właśnie ten fragment... Ble. Ja ogólnie nie przepadam za takimi krwawymi horrorami. Aczkolwiek do Piły lubię wracać. Kiedyś na maturze z angielskiego chciałam napisać jej recenzję, jako filmu który wpłynął na moje życie, ale nie pamiętałam, jak przetłumaczyć przykuty do rury za pomocą łańcucha hahaha

    Ja już w tegoroczne Halloween zaliczyłam Koszmar minionego lata. Miał być jeszcze Krzyk, ale DVD odmawia mi posłuszeństwa a nie mam ochoty z nim walczyć, bo już jedną płytę tak zniszczyłam :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Super lista filmów na pewno zaraz sobie jakiś obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Lśnienie" jest bazowane na książce o tym samym tytule, mała usterka :) Sama polecam "Inni" i "Obecność".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce ta książka była wydana także pod tytułem "Jasność" :-)

      Usuń
    2. Właśnie też tak myślę że "Lśnienie" to "Lśnienie" bo mam tą książkę. Ale może były różne wydania co nie zmienia faktu że w obu wersjach jest genialne.

      Usuń
    3. To ja Was zaskoczę bo mam właśnie "Jasność"

      Usuń
    4. Nie wiedziałam o tym, u mnie na półce leży "Lśnienie" :>

      Usuń
  25. Jako dziecko filmy grozy w pewien sposób fascynowały, ciekawiły...obecnie - unikam ich jak tylko mogę. Oszukać przeznaczenie miałam okazję oglądać - obecnie mnie nie zachwyca......
    Jednym z horrorów, który sprawił że faktycznie bałam się jeszcze przez pewien czas to: Ring.....

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziecko Rosemarry i Omen to klasyki nie do zapomnienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dario a masz może książkę Red Lipstic Monster?

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też nie jestem zwolenniczką obchodzenia Halloween, nigdy jakoś do tego zwyczaju nie przywiązywałam uwagi pomimo że inni obchodzą ten zwyczaj. Co do filmów to też wole komedie, choć czasem oglądałam jakiś horror ale to nieliczne chyba najbardziej mnie zaciekawił Krzyk,a komedie to uwielbiam bardzo bo można się nieźle pośmiać, wzruszyć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudne kadry :) Może post o tym jak robisz zdjęcia ? Zawsze się nimi zachwycam i chciałabym choć w połowie tak dobrze sobie radzić z fotografią jak Ty Dario. Pozdrawiam ze Szczecina:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę spróbować tego pierwszego :) Nie cierpię natomiast "Drogi bez powrotu" i "Wzgórza mają oczy" ;)
    "Lśnienie" z Nicolsonem to majstersztyk, czytałam też książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dario, jaka maske lub odzywke polecasz do wlosow na jesien, zime?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zmieniam pielęgnacji ze względu na porę roku, ale zimą polecałabym szczególnie pielęgnację emolientową. Czyli olejowanie i maski na bazie olejków. Dobrą, ochronną maskę może być Kallos Blueberry :-)

      Usuń
    2. Nivea long repair też jest dobra na jesień i zimę lub timotei z olejkami :)

      Usuń
  32. Ja osobiście polecam Obecność oraz Sinister 1 i 2 :) Nawet mój chłopak - co to go nic nie wystraszy- był pod sporym wrażeniem Sinistera :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja byłam na nocy grozy w kinie i oglądałam "Anioł śmierci", podobał mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dla mnie najlepsze horrory ostatnich lat to "Paranormal Activity" i "Nie bój się ciemności". Oglądałaś, Dario? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Paranormal ale tylko pierwsza czesc wzbudziła we mnie fale dreszczyku ! :)

      Usuń
  35. Lubię horrory:) Ostatnio u mnie na "tapecie" American Horror Story-Hotel ostatnia seria. Najlepsze dwie pierwsze.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dario skąd jesteś? Pytam z ciekawości ;)
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. oglądałam wszystkie, ale martyrs odradzam osobom o słabych nerwach.... jest kompletnie chorym filmem ;/

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej, ładny koloryt Twojej karnacji, to sprawa genetyczna;)? Jeśli nie, to zdradź sposób na to, żeby nie być w zimę bladziochem;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam horrory/thrillery opowiadające o jakichś opuszczonych domach, które mają swoją mroczną przeszłość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Często thrillery są bardziej przerażające niż horrory :)

      Usuń
  40. Dario, czy to prawda, że w listopadzie ma być promocja -49% w Rossmanie?

    OdpowiedzUsuń
  41. Wszystkie te filmy oglądałam, ale lśnienie najstraszniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wszystkie oglądałam :) mamy podobny gust wiec moge polecić Ci wszystkie części Piły, naprawde zrobiły na mnie wrażenie. Obecność i Inni, rownież wpisaliby sie w Twoj gust :) a jeśli chodzi o filmy z Jackiem Nicolsonem to polecam Lot nad kukułczym gniazdem jeśli nie oglądałas, warto obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja do Martrysa podchodziłam dwa razy, ale zawsze wyłączałam po paru minutach Za bardzo się bałam.
    Ja polecam Paranolmal activity wszystkie części, bo najbardziej boimy się tego czego nie widzimy.

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj!
    na początku tylko napiszę, że czytuję Twojego bloga już od dawna, ale nigdy jakoś nie udzielałam się w komentarzach, podziwiam Twój profesjonalizm, systematyczność i zaangażowanie w to co tu robisz. Moje pytanie dotyczy ocieplanej ramoneski z monashe.pl, bardzo mi się spodobała u Ciebie i dzisiaj odebrałam swoją, oczywiście szybko przymierzyłam w pracy na ciemne rzeczy i po zdjęciu wyglądałam jak owca :(, zużyłam chyba z 4 listki wałka żeby zdjąć z siebie ten biały puch, dobrze że mierzyłam w ukryciu. Napisz proszę czy Twój egzemplarz też tak ma ?, czy to efekt "pierwszego razu", bo nie wyobrażam sobie chodzić wszędzie z rolką czyszczącą i chyba odeślę niestety, pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  45. Dario, używałaś może pokładów mineralnych?
    A.

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie oglądałam tylko tego pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Oglądałam wszystkie wymienione poza "Martyrs skazani na strach" i zaraz muszę to nadrobić :-) Horrory to zdecydowanie mój ulubiony gatunek filmowy. Ostatnio nie wiem już po raz który oglądałam "Hostel" i tak samo mnie przerażał jak za pierwszym razem...Tak na marginesie to Hostel ma aż 3 części, a nie 2 jak ktoś wyżej pisał :-) 3 to już nie jest to co 1 czy 2, ale równie dobra i trochę inna niż poprzednie więc polecam :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature