Top Social

JAK DBAĆ O WŁOSY LATEM? FILTRY UV DO WŁOSÓW I ICH TAŃSZE ZAMIENNIKI.

Pewnie wiele z Was całkowicie bagatelizuje temat ochrony przeciwsłonecznej dla włosów. Niby pamiętamy o tym, aby nakładać filtry na twarz oraz ciało i chronić skórę przed promieniowaniem słonecznym ale nasze włosy traktujemy "po macoszemu". Często wychodzimy z założenia, że wystarczy kapelusz lub chustka na głowie, aby skutecznie ochronić nasze włosy przed destrukcyjnym działaniem słońca. A czy np. ubranie w 100% ochroni naszą skórę przed destrukcyjnym działaniem promieniowania? Oczywiście, że nie i tak samo dzieje się w przypadku włosów. Jeśli ograniczamy się tylko do noszenia jakiegoś nakrycia głowy podczas opalania, to po wakacjach może spotkać nas niemiła niespodzianka, jeśli chodzi o kondycję włosów. Mogą stać się suche, sianowate, mocno rozjaśnione i w rezultacie będą łamliwe, ogólnie bez życia. Jeśli chcecie wiedzieć jak zapobiec takiej sytuacji i jak chronić nasze włosy latem, to zapraszam do czytania dalej.


DLACZEGO OCHRONA WŁOSÓW PRZED SŁOŃCEM JEST WAŻNA?
_____________
Jeśli nasze włosy są grube, zdrowe, a do tego ciemne, to pewnie nie zauważycie od razu ogromnych zniszczeń związanych z zaniechaniem stosowania ochrony przeciwsłonecznej. Włos ciemny ma więcej melaniny, a więc ma lepszą zdolność do pochłaniania i odbijania szkodliwych promieni. To nie znaczy, że jest w stanie całkowicie samodzielnie ochronić się przed uszkodzeniem. Włos jasny jest o wiele bardziej narażony na destrukcyjne działanie słońca. Jeśli jest dodatkowo farbowany  i przez to głęboko przesuszony, to może ulec skruszeniu. Tak naprawdę na każdy rodzaj włosów słońce ma negatywny, wysuszający wpływ i to szczególnie latem, podczas plażowania. Jeśli chcemy, aby nasze włosy były w dobrej kondycji po lecie, to trzeba zwrócić uwagę na stosowanie odpowiednich produktów, o których napiszę niżej. 

JAK CHRONIĆ WŁOSY LATEM?
_____________
Lato to czas przebywania na świeżym powietrzu i czas kąpieli słonecznych, które w rozsądnych ilościach i przy odpowiednim przygotowaniu nie powinny nikomu wyrządzić krzywdy. Pewnie wiele z Was szykując się do wakacyjnego wyjazdu i do plażowania będzie poszukiwało w drogeriach najróżniejszych kremów z filtrami i na półkach znajdziecie też ochronę UV dla włosów. Sama widziałam kilka takich produktów w Rossmannie i jest z czego wybierać. Trzeba jedynie zwrócić uwagę czy w składzie nie ma Alcohol Denat., który wysusza włosy i podrażnia skórę głowy. Jakie produkty oprócz typowych filtrów do włosów mogą się sprawdzić?  



Zwykły krem z filtrem do ciała: aby ochronić włosy przed negatywnymi skutkami promieniowania możecie użyć zwykłego kremu z filtrem, który będziecie nakładały na ciało np. SPF 30. Kosmetyki ochronne przeznaczone typowo do włosów mają w składzie te same substancje, co filtry do ciała ale zawierają dodatkowo silikony. Jeśli nie chcecie wydawać dodatkowych pieniędzy na specjalistyczny filtr do włosów, to możecie śmiało nałożyć na nie krem z filtrem przeznaczonym do ciała. Musicie jednak sprawdzić, czy w składzie nie ma filtrów fizycznych takich jak dwutlenek tytanu (Titanium Dioxide) czy tlenek cynku (Zinc Oxide), bo wtedy musicie liczyć się z białym nalotem na włosach. To właśnie substancje odpowiedzialne za tzw. efekt bielenia skóry po nałożeniu kremu z filtrem. Polecam filtr w sprayu Vichy Capital Soleil, który świetnie rozprowadza się na włosach i jest łatwy w aplikacji. 

Masło shea i olejki roślinne: naturalną ochronę przeciwsłoneczną do włosów będą stanowić oleje takie jak jojoba, z pestek malin, oliwa z oliwek, kokosowy, z orzechów włoskich, arganowy, migdałowy oraz masło shea. Wystarczy nanieść trochę olejku lub masła shea na włosy, zrobić koczek albo warkocz i mamy zapewnioną podstawową ochronę przed działaniem słońca. Olejki możecie zmieszać też z ulubioną odżywką. Włosy będą wyglądały na mokre, więc nie będzie podejrzeń, że są nieświeże :-)

Produkty termoochronne: używacie termoochrony podczas suszenia włosów lub stylizacji na lokówce czy prostownicy? Tego typu produkty rewelacyjnie nadają się właśnie jako zabezpieczenie włosów przed promieniowaniem słonecznym. Zawierają silikony, które stanowią warstwę okluzyjną i chronią nasze włosy w dostateczny sposób. Najlepszą kombinacją będzie nałożenie jakiegoś olejku, a następnie właśnie odrobiny preparatu termoochronnego. Takie połączenie mocno zabezpieczy włosy, a po ich umyciu staną się przyjemnie miękkie i bardziej nawilżone. Polecam: serum termoochronne Marion, mleczko prostujące włosy Marion, serum Feel&Shine Artego lub dowolny Myhic Oil od Loreal. 




Odżywki bez spłukiwania: jeśli nie macie ochoty na żadne powyższe formy ochrony dla włosów, bo np. chcecie, aby włosy na plaży prezentowały się dobrze, to polecam spryskiwać je odżywkami bez spłukiwania. Dobrym produktem będzie np. Shauma z serii Cream&Oil. 

Kapelusze, chustki, bandamki w jasnych kolorach: pamiętajcie, że oprócz nakładania bezpośrednio na włosy produktów, o których pisałam wyżej, bezwzględnie należy pamiętać o nakryciu głowy. To nie tylko ochroni włosy ale też naszą głowę przez poparzeniem skóry lub udarem słonecznym. Ważne, aby takie nakrycie było w jasnym kolorze, bo ciemne materiały zbytnio się nagrzewają. Ja lubię zwykłe, słomkowe kapelusze.




Pamiętajcie, aby po powrocie z opalania dokładnie umyć włosy z pozostałości produktów, słonej wody i piasku :-)
_____________

Przyznajcie się czy używacie tego typu ochrony dla włosów latem? Kupujecie specjalne filtry czy kombinujecie innymi sposobami? Od kiedy zauważyłam, że moje naturalne włosy bardzo szybko rozjaśniają się na słońcu (czasem nawet do platynowych pasemek), to zawsze mam jakiś produkt termoochronny w zanadrzu. Mam nadzieję, że uczuliłam Was na temat ochrony przeciwsłonecznej dla włosów i w te wakacje zapewnicie im odpowiednią pielęgnację. 




47 komentarzy on "JAK DBAĆ O WŁOSY LATEM? FILTRY UV DO WŁOSÓW I ICH TAŃSZE ZAMIENNIKI. "
  1. miałam mgiełkę ochronną z Jantara z filtrem i była beznadziejna, bo sklejała mi włosy ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość mgiełek będzie to robić :-)

      Usuń
    2. a co myslisz o odzywce do spłukiwania firma Joanna len i rumianek(niebieska odzywka)?czy wystarczy sama odżywka i czy mozna stosować ją jako bez spłukiwania mimo że jest ze spłukiwaniem?sprzedawczyni i chyba też fryzjerka mówiły,że raczej nie,że to moze niszczyć włosy

      Usuń
  2. A ja mam pytanie odnośnie Twoich rzęs, czy używasz jakieś odżywki? Bo są długie i grube!
    Teraz odkąd przeczytałam ten post uświadomiłam sobie że moje włosy zawsze po leci są suche i bez życia, dokładnie tak jak pisałaś. Ale w te wakacje zmienię to. :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam Revitalash i bardzo sobie chwalę :-)

      Usuń
  3. o wlasnie czekalam na taki post! dopiero teraz zaczelam przywiazywac uwage do ochrony wlosow bo niestety mam dlugie wlosy a koncowki mam rude zas kosmyki z przodu przechodza nawet w blond! teraz wygladaja jakby byly farbowane choc nie farbuje w ogole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie to samo i kiedy byłam mała, to ludzie podejrzewali moją mamę o robienie mi blond pasemek :-) W tym roku na pewno przyłożę się do ochrony, bo chcę być po tej "ciemnej" stronie, jeśli chodzi o włosy :-)

      Usuń
    2. :) z jednej strony fajnie wygladaja takie rozne refleksy a z drugiej znowu wygladaja na przesuszone niestety :/

      Usuń
  4. a co z wynikami konkursu sheinside?

    OdpowiedzUsuń
  5. Już kiedyś ktoś Ci to pisał - NAJPIĘKNIEJSZE WŁOSY W BLOGOSFERZE!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też z innej beczki. Jakie kremy do twarzy polecasz na lato? Mam cere trądzikowa i boję się zapychania:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz używam La Roche Posay Hydraphase Legere i na szczęście mnie ten krem nie zapycha. Tak samo jeśli chodzi o filtr La Roche Posay Anthelios XL :-)

      Usuń
    2. Dziękuję Ci ślicznie. A jak myślisz, podkład z bourjois healthy mix będzie dobrze wyglądał na tym filtrze?

      Usuń
    3. Ja zaś polecę bardzo tani dobry zamiennik, również nie zapychający ale utrzymujący wilgoć - Hydro Tagescreme Rival de Loop. Warto spróbować!

      Usuń
    4. Dzięki:)

      Usuń
  7. Nie bylo majowej pielęgnacji włosów......

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny post, wybieram się do Egiptu i zastanawiałam się co kupić na takie mocne słońce żeby nie wrócić z trocinami na głowie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj. Bardzo lubię czytać Twojego Bloga. Co do filtrów UV. Tak, w lecie korzystam. Szczególnie jak wyjeżdżam za granicę. Pierwszy raz kupiłam taki produkt, gdy wyjeżdżaliśmy z Mężem do Chorwacji. Zakup z polecenia koleżanki. Na ten rok zakup już jest uwzględniony. Zastanawiam się tylko nad marką produktu. Mam włosy po tylu farbowaniach, że boję się cokolwiek z nimi teraz robić. Naturalnie włosy mam czarne, ale przyszło mi do głowy zrobienie dekoloryzacji by mieć włosy rude, później blond. Teraz żałuję. Jak uważasz, czy kupić spray z filtrem UV czy może zainwestować w lekką odżywkę?

    Zapraszam do siebie: http://kmchphotography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Używałam zwykle a na pewno w zeszłym roku i chyba 2 latat temu; odżywki w sprayu i zmywalnej od Loreal , czerwona seria, ochronna. Piszą, że zawiera filtry.Nie wiem czy bez niej byłoby gorzej?Cięzko mi w sumie ocenić bo nie opalam się w sumie :-D , a najczęściej dodatkowo, tak jak piszesz zakładam kapelusz słomkowy. Chociaż mysląc w trakcie pisania doszłam do wniosku, że nie mialam przesuszonych końcówek itd a jestem posiadaczką suchych włosów (kręconych.)
    Na pewno w tym roku przetestuję kilka sposobów - ten z kremami z filrami do ciała jest świetny! No i z termoochroną- zużyję swoje zapasy ;-)
    ps. Przy okazji chciałam podziękować za tak przyjazne i świetne miejsce w interecie- od niedawna Cię czytam, ale baardzo polubiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny post! Powinnam bardziej zadbać o ochronę moich włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy artykuł. Po raz pierwszy spotkałam się z taką tematyką.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję za ten post. Informacje przydadzą mi się juz niedługo :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Fakt, do tej pory włosy traktowałam "po macoszemu" :)) W tym roku mam zamiar nie tylko o swoje włosy zadbać na plaży, ale i o włosy mojej córki, dla której specjalnie kupiłam TT, i dbam już od małego o jej włosy, do tego uczę ją dobrych nawyków (mycie skóry głowy z delikatnym masowaniem skóry głowy, żeby nie plątała włosów). Może przesadzam, ale wychodzę z założenia, że czym skorupka za młodu,,, Pozdrawiam i dzięki za dobre rady :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznaję się, że nie dbam o włosy wystarczająco, zwlaszcza latem...Czas najwyższy to zmienić i coś z powyższych propozycji zakupić, dzięki za post :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy mogę w ten sam sposób chronić włosy mojej 2 letniej córki?

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznam się, że nigdy specjalistycznych kosmetyków do ochrony włosów przed słońcem nie kupowałam ale starałam się je chronić - właśnie dzięki odżywkom bez spłukiwania czy olejkami w tym także raz masłem shea ale po nim włosy wyglądały okropnie ;) W tym roku do tematu pielęgnacji włosów podeszłam całkiem inaczej i mam nadzieje, że nie poskutkuje to utratą kilku cm po sezonie wakacyjnym. Olejek Loreal Mythic Oil znam i także polecam ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post !!! u mnie tez o włosach na blogu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatny post na czasie :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Powiedz proszę, który z tych olejków najlepiej się nada do ochrony włosów, bo tylko te mam w domu:

    Olejek z PESTEK WINOGRON
    Olejek AWOKADO
    OLEJ Z CZARNEJ PORZECZKI
    OLEJ Z NASION MARCHWI
    OLEJ Z ORZECHA LASKOWEGO
    ORGANICZNY OLEJ Z OGÓRECZNIKA LEKARSKIEGO
    OLEJ Z NASION TRUSKAWKI
    ORGANICZNY OLEJ Z WIESIOŁKA
    ORGANICZNY OLEJ Z KROKOSZA BARWIERSKIEGO
    ORGANICZNY OLEJ PERILLA Z PACHNOTKI
    OLEJ Z PESTEK ARBUZA
    OLEJ Z BAWEŁNY

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja się nie mogę doczekać momentu, aż moje włosy będą znów na tyle długie, żeby je rano umyć, nałożyć olejek z pestek malin i wyjść z domu. Wieczorem po rozpuszczeniu pojawiają się tak cudne fale, że ojeju :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post! Z pewnością wykorzystam Twoje rady :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post! Lekki, bardzo dobrze mi się go czytało. Plus jest bardzo przydatny. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. teraz już wiem jak wykorzystać spray z Marion :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej :) no niestety, ale serum prostujące włosy firmy Marion ma Benzyl Alcohol, a to działa tak samo jak Alcohol Denat. :(

    OdpowiedzUsuń
  26. boje się obciążenia i sklejenia, a tłuste filtry napewno to zrobią z moimi włosami :(

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety wiele osób zupełnie zapomina o ochronie włosów przed słońcem i wodą z basenów czy niezbyt czystych zbiorników wodnych. A przecież, tak jak napisałaś, można tanim kosztem zadbaćo włosy i potem nie narzekać...

    OdpowiedzUsuń
  28. Przez lato zawsze traktowałam włosy po macoszemu i zupełnie o nich zapominałam. W tym roku mam zamiar porządnie o nie dbać i już się cieszę na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny post jak zawsze czytałam z zaciekawieniem:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy zabezpieczasz włosy na co dzień przed słońcem? Jeśli tak, to czym? :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudne masz włosy <3 Jaką metodą mogę uzyskać skręt z pierwszego zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
  32. Hej, wlosy masz przepiękne. Apropo: mogę pisac per Ty ? :) Nie znamy się i nie chciałabym Ciebie urazić.
    Mam pytanie. Wczoraj powiedział mi ktoś, że jeśli od dziecka nie zapuszczałam wlosów do pasa i ciagle mialam ścinane do ramion to w wieku 26 lat już nie ma szans by urosły do pasa, bo organizm nie ma juz do tego zdolności. Wydaje mi sie byc to glupie zupełnie, ale prosze o odpowiedź. Moje wlosy faktycznie zapuszczane od lat i jakos długość ciagle podobna trzymają :( A dodam, ze prostownicy nie uzywam, susze wyłacznie zimnym powietrzem, olejuje wlosy nafta kosmetyczną z witaminami lub olejkiem khadi. Pozdrawiam, Emilia

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja używam niebieskiej odżywki bez spłukiwania z Ziaji Ma w składzie filtry UV i chyba faktycznie chroni, bo odkąd jej używam, moje włosy nie wypłowiały latem jak zwykle.

    OdpowiedzUsuń
  34. orientujecie sie drogie kolezanki czy luteina chroni wlosy przed promieniami UV? Wiem ze na pewno chroni skore, ale nie wiem jak to jest z wlosami. Generalnie uzywam jej do poprawy wzroku, ale wiem tez ze chroni skore przed sloncem

    OdpowiedzUsuń
  35. Latem zarówno o skórę, tak i o włosy trzeba zadbać. Moim zdaniem bardzo dobry wpis :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature