Top Social

WYPADANIE WŁOSÓW - JAK SOBIE Z TYM RADZIĆ? CO MI POMOGŁO? 8 NAJCZĘSTSZYCH PRZYCZYN NADMIERNEGO WYPADANIA WŁOSÓW.

Włosy wypadają i to zwykle całkowicie normalne. Specjaliści uważają, że utrata od 50 -100 włosów dziennie nie jest powodem do niepokoju, bo to pewna norma. W sieci spotkałam się z wieloma fachowymi opiniami lekarzy i konsultantów naukowych, którzy twierdzą, że od 90 - 95 % włosów na zdrowej skórze jest w fazie wzrostu. Reszta znajduje się w fazie spoczynku i to właśnie one ulegają wypadaniu. Powodem do niepokoju może być dopiero nadmierna i zwiększona utrata włosów. Jeśli zauważyłyście, że włosy wychodzą Wam bardziej, niż kiedykolwiek, to dziś napiszę Wam jakie mogą być możliwe przyczyny tego stanu i co możecie z tym zrobić. 


MÓJ PROBLEM Z WYPADANIEM WŁOSÓW - JAK GO ROZWIĄZAŁAM?
____________
Problem nadmiernego wypadania włosów towarzyszył mi dosyć długo. Był to dla mnie okres niezwykle stresujący, bo włosy zawsze miały dla mnie ogromne znaczenie. Trudno było mi zaakceptować fakt, że przy każdym myciu czy czesaniu widziałam na podłodze mnóstwo włosów. Odwiedziłam wielu lekarzy, których diagnozy były bardzo różne. Jedni twierdzili, że to kwestia dojrzewania i wszystko po jakimś czasie samoistnie się ustabilizuje. Drudzy wypytywali o stres i dietę. Jeszcze inni zlecali badania hormonalne i kuracje zewnętrzne (przyznam, że dosyć drogie jak na moją ówczesną, studencką kieszeń). Niestety tak na dobrą sprawę nic do końca mi nie pomogło, a dopiero dobranie odpowiedniej pielęgnacji rozwiązało problem. Oceniając to wszystko z perspektywy doświadczeń wiem, że główną przyczyną mojej nadmiernej utraty włosów było używanie zbyt agresywnych szamponów. Skóra głowy była niesamowicie przesuszona i podrażniona stosowaniem tego typu produktów, przez co włosy niesamowicie się przetłuszczały. Idąc dalej tym tropem, skóra głowy swędziała, a włosy były wciąż oklapnięte i bez życia. Jeden z lekarzy polecił mi przez miesiąc regularnie myć włosy szamponami dla dzieci i takie rozwiązanie było dla mnie kluczowe. Już po 2 tygodniach zauważyłam, że skóra głowy kompletnie mnie nie swędzi i włosy nie przetłuszczają się tak, jak kiedyś. Do dziś używam szamponów przeznaczonych dla dzieci i problem jak na razie nie wraca. Dzięki temu, że przez dłuższy czas borykałam się z wypadaniem, moja wiedza na temat włosów znacznie się poszerzyła. To tak jak z trądzikiem - jeśli go masz, to chcesz wiedzieć wszystko i próbujesz wielu rozwiązań, byleby się tego pozbyć. Po takiej walce zostaje ci spora dawka wiedzy, którą można się podzielić z innymi od strony praktycznej. Dziś wskażę Wam 8 najczęstszych przyczyn wypadania włosów i być może któraś z Was skorzysta z tych informacji.  



MOŻLIWE PRZYCZYNY WYPADANIA WŁOSÓW - JAK PORADZIĆ SOBIE Z PROBLEMEM?
____________

# Środki kosmetyczne i nieodpowiednia pielęgnacja
Zbyt częste farbowanie włosów i poddawanie ich chemicznym zabiegom może mieć wpływ na ich nadmierną utratę. Również tak jak w moim przypadku - używanie nieodpowiedniego szamponu może zaszkodzić do tego stopnia, że włosy zaczną wypadać. Jeśli z jakiegoś powodu nie macie możliwości całkowicie zrezygnować z farbowania, to róbcie to z jak najdłuższym odstępem czasowym np. co 2-3 miesiące. Warto też zmienić pielęgnację na łagodniejszą i polecałabym Wam na jakiś czas przerzucenie się na szampony dla dzieci. Ostrożnie też z różnego rodzaju piankami i lakierami do włosów, które mogą podrażniać. O swojej pielęgnacji i szamponie dla dzieci pisałam TUTAJ klik. 

# Nieprawidłowe uczesanie włosów
Noszenie cały czas spiętych włosów np. w koński ogon czy ciasny kok również może przyczynić się do wypadania włosów. Mieszki włosowe są wtedy w bardzo dużym napięciu i to może spowodować ich zanik. Dlatego warto dać włosom od czasu do czasu trochę wolności. 

# Pora roku
Włosy na jesień zwykle bardziej wypadają. Jest to związane z hormonami, bo wiosną i latem ich wydzielanie jest zwiększone poprzez działanie słońca, dlatego włosy rosną szybciej i wyglądają lepiej. Jesienią cykl życia nowych włosów się kończy i wtedy możemy obserwować ich nadmierną utratę. Ten stan zwykle trwa od 4-6 tygodni. Możemy wspomóc się wcierkami wzmacniającymi np. Jantar lub stosować płukanki np. piwną czy kawową (pisałam o tym TUTAJ klik). Warto też zwrócić uwagę na wcierki, które wspomagają odrastanie włosów i ogólnie przyspieszają ich porost. Mogę polecić La Roche Posay Kerium. 

# Zła dieta
Czasem wypadanie włosów może być uwarunkowane nieprawidłową dietą. Brak w pożywieniu żelaza, białka, cynku i witamin z grupy B ma duże znaczenie jeśli chodzi o wygląd naszych włosów, skóry i paznokci. Warto spożywać dużo warzyw, jajek, ryb morskich i pieczywa pełnoziarnistego. Możecie też pić olej lniany, który uwielbiam zarówno do olejowania, jak i do spożywania jako dodatkowe uzupełnienie w kwasy Omega 3 i 6. O tym oleju i jego zbawiennym wpływie pisałam TUTAJ klik. Warto też postawić w pewnym stopniu na suplementację i swego czasu bardzo dobrze działał na mnie Biotebal czyli biotyna, która świetnie działa na porost włosów. 

# Przyjmowanie leków
Łysienie może nastąpić poprzez przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych, antykoncepcyjnych czy przeciwtarczycowych. Jeśli widzicie bezpośredni związek miedzy zażywaniem tego typu leków, a wypadaniem włosów, to trzeba udać się do lekarza, który przepisał dany lek. Po odpowiedniej konsultacji specjalista na pewno odpowiednio dobierze dalszą kurację tak, aby nie pogłębiało to problemu wypadania włosów. 

# Kłopoty z hormonami - niedoczynność lub nadczynność tarczycy
To już jeden z poważniejszych problemów, jaki może mieć wpływ na włosy. Jeśli inne sposoby na zahamowanie wypadania nie pomagają, a np. zaobserwowałyście u siebie nagłe zmiany wagi, pogorszenie stanu cery, nerwowość lub ogólną zmienność nastroju, to warto wybrać się na badania tarczycy. Pomoc endokrynologa może być w tej sytuacji nieoceniona. 

# Choroby skóry głowy
Wypadanie włosów może być ściśle związane z takimi chorobami jak grzybica, łupież, łojotokowe zapalenie skóry, atopowe zapalenie skóry lub wszawica. Dlatego jeśli zauważyłyście u siebie jakieś niepokojące objawy znajdujące się w obrębie skóry głowy, to trzeba jak najszybciej udać się do lekarza dermatologa lub trychologa. Jeśli cebulki włosów są uszkodzone, to proces łysienia jest nieodwracalny, dlatego nie lekceważmy żadnych niepokojących sygnałów. 

# Stres
Duże znaczenie może mieć też szok psychiczny lub długotrwały stres. Jest to również związane z hormonami. Włosy zwykle nie wypadają od razu tylko dopiero po upływie 3-4 miesięcy od stresującego wydarzenia. W takim przypadku trzeba udać się do lekarza i ewentualnie wspomagać się kuracją zewnętrzną (wcierki). Na rozładowanie stresu najlepszy jest dla mnie wysiłek fizyczny, po którym nie mam już tak naprawdę siły ani ochoty myśleć o różnych problemach. Jest tylko odprężenie i błogość, a już na pewno świadomość, że zrobiłam coś dobrego dla siebie. Higiena psychiczna jest naprawdę bardzo istotna, więc starajmy się w miarę możliwości prowadzić spokojny tryb życia. Nasza skóra, włosy i paznokcie na pewno nam za to podziękują. 


Dajcie znać jakie jeszcze znacie przyczyny wypadania włosów i podzielcie się swoimi historiami (co Wam pomogło, z jakim konkretnie problemem miałyście do czynienia). Może dzięki temu pomożecie komuś w walce z wypadaniem.



138 komentarzy on "WYPADANIE WŁOSÓW - JAK SOBIE Z TYM RADZIĆ? CO MI POMOGŁO? 8 NAJCZĘSTSZYCH PRZYCZYN NADMIERNEGO WYPADANIA WŁOSÓW. "
  1. W ostatnim czasie bardzo dużo włosów mi ubyło ;( wina stresu i problemy z tarczycą..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja u siebie utratę 3/4 włosów winię 2krotne rozjaśnianie plus zła pielęgnacja - drogeryjne produkty mnie uczulały, włosy leciały garściami. Teraz moje włosy dochodza do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba zapomniałaś i lysieniu androgenowym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu powodów tu nie wymieniłam, bo jest ich całe mnóstwo. :)

      Usuń
  4. Cóż to za przepiękna szczotka do włosów? Gdzie można znaleźć takie cudo? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to szczotka D-Meli-Melo: http://puderek.com.pl/pl/p/D-Meli-Melo-biala-szczotka-Angel-Wings-edycja-limitowana/1968

      Usuń
    2. Anonimowy25 maja, 2015

      ile cm długosci i obwodu maja twoje włosy jak je mierzysz

      Usuń
  5. Nigdy nie wierzyłam że moje włosy wypadną po ciąży i że to właśnie mnie się przytrafi. Moje koleżanki mimo takiej obiegowej opinii że włosy po ciąży lecą nie miały takich problemów. Jednak mnie to spotkało i straciłam 3/4 włosów. To był ból :((( Kiedyś zadawałam Ci pytanie o jakąś dobrą wcierkę i pamiętam jak mi poleciłaś Kerium i Jantar za co będę Ci chyba wdzięczna do końca życia :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że włoski odrastają i cieszę się, że mogłam Ci jakoś pomóc! Pozdrawiam :-)

      Usuń
  6. Hej, nie wiem, jak Wam, ale mnie po "wyjedzeniu" połowy opakowania biotebalu wyskakiwaly pryszcze ;( fakt faktem,wlosy byly przepiekne,ale mimo tego,ze to biotyna pojawialy sie krostki...Czy ktoś jeszcze mial takie objawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam i dlatego odstawiłam Biotebal.Nie służył mi po prostu :/

      Usuń
    2. Brałam Biotebal i nie miał wpływu na pogorszenie stanu cery ale wiadomo, ze u każdego może działać inaczej :-)

      Usuń
    3. ciesze sie,ze nie jestem sama i ze to nic strasznego w takim razie ;p a jesli chodzi o wypadanie to polecam olejek łopianowy ze skrzypem z green pharmacy ;) pachnie srednio,ale nie przetluszcza wlosow, latwo się zmywa i jest świetny! naprawde polecam, jest tani, lecz warto sprobowac ;))

      Usuń
  7. Jakie szampony dla dzieci są najlepsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baby Dream lub Johnson Baby

      Usuń
    2. Wybacz, ale Johnson Baby nie jest odpowiednim szamponem przy problemach opisanych powyżej, a na pewno nie jest delikatny (patrz na skład). Baby Dream jest w porządku, ale u mnie najlepiej sprawdził się szampon Hipp

      Usuń
    3. Ja mam Mixy i nie wiem, czy polecać - włosy przetłuszczają mi się po około 24h :(

      Usuń
    4. szampony dla dzieci są delikatnie oczyszczające i nigdy nie umyją włosów bardzo dokładnie naprzykład z lakieru do włosów. No ale coś za coś i chociaż są delikatne na skóry głowy. Dla mnie rządzi Babydream ale ostatnio cena wzrosła i to mi się nie podoba.

      Usuń
    5. Osobiście polecam Babydream :-)

      Usuń
  8. mnie niedawno też dopadło uciążliwe wypadanie, wówczas jakoś sobie z nim poradziłam (to było chyba jakoś na jesieni), teraz wiosną znów powtarza się to samo; wnioski? wszystko przez te pory roku ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje włosy wypadają najbardziej jesienią i pod koniec zimy. Jak mam więcej stresu też gubię ich więcej. Na szczęście już udało mi się znaleźć na to sposób. Wcierka z kozieradki działa u mnie cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogłabyś dla przykładu podać link do tej wcierki z La Roche Posay?
    W sklepach internetowych jest ta , którą podałaś , ale z jakąś dodatkową dwuczłonową nazwą i mam wątpliwości, czy to jest ta którą polecasz.Pozdrawiam.Post na czasie. Mam własnie ten problem i to pierwszy raz w życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dokładnie ten produkt: http://www.laroche-posay.pl/produkty-do-zabieg%C3%B3w-piel%C4%99gnacyjnych/Kerium/Kerium-Intensywna-kuracja-przeciw-wypadaniu-w%C5%82os%C3%B3w-p4073.aspx

      Usuń
    2. Oj ja też ostrzegam przed suchym szamponem ... po dwóch użyciach Batiste zaczęły mi masowo wypadać włosy. Gdyby nie wpis dziewczyny w internecie z ostrzeżeniem pewnie jeszcze bardziej bym go stosowała żeby nie męczyć włosów myciem, suszeniem i prostowaniem. Dlatego ja tez ostrzegam ... może komuś pomogę. Każdy jest inny więc reakcje na te same produkty tez mogą być inne.

      Usuń
  11. ja się męczę z łysieniem już długi czas i lekarze nie wiedzą co mi jest... teraz sama zrobiłam sobie ziołową wcierkę i włosy odrastają, ale to co mnie to zniszczyło psychicznie to już moje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety problem wypadania włosów potrafi nieźle zdołować - wiem coś o tym. Teraz już zupełnie inaczej do tego podchodzę ale kiedyś, jeszcze w czasach licealnych bardzo mnie to martwiło. Jakiej wcierki używasz?

      Usuń
    2. Wsypuję do kubka po łyżeczce: kozieradki, czerwonej koniczyny, pokrzywy, wierzbownicy, zalewam gorącą wodą i parzę 10minut, potem przelewam przez sitko. Wieczorem wcieram sobie to w skórę głowy i trzymam do rana :)

      Usuń
    3. Bardzo fajna mieszanka - muszę wypróbować na wzmocnienie cebulek :-)

      Usuń
  12. Jedną z przyczyn jeż też anemia! Włosy sypią się, nawet nie tyle co wypadają, ale bardzo się kruszą i łamią, to samo z paznokciami. Długi czas nie wpadłam na to, że może mi brakować żelaza. Czułam się dobrze, bo organizm tak długo tkwił w niedoborze, lekarz uznał, że się przyzwyczaiłam do tego.
    Warto raz na jakiś czas sprawdzić sobie poziom hemoglobiny.
    Tę przyczynę można podciągnąć pod złą dietę, ale jem o wiele zdrowiej niż inni, tylko taka moja natura, że minerały tracę błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi wlosy lecialy okropnie. Poszlm do dermatologa i okazalo sie ze to dziedziczne. Lekarz kazal mi dozywotnio zazywac biotyne. Nie pomagalo jakos wiec w internecie wyszukalam cos lepszego. Wcierka hormonalna Pantostin. Super sprawa. Po okolo 2 miesicacach reguralnego uzywania nastapil postep. Wlosy pzestaly wypadac. Uzywam jej od roku. Teraz juz co 2- 3 dzien. Zapobiegawczo. Nie wiem czy ta wcierka jest w polsce dostepna. Jesli tak,to tylko w aptece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie słyszałam o takiej wcierce :-)

      Usuń
  14. mi ubyło ostatnio sporo włosów, tłumacze sobie, że to na wiosne. trwało dwa tygodnie i zniknęło, a kosmetyków nie zmieniałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wypadanie jest typowo sezonowe i ustępuje samoistnie :-)

      Usuń
  15. Jaką pomadkę masz na ustach? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ka ciągle walczę z wypadanie włosów, już jestem trochę lepiej ma szczęście ale wydajemy się zw u mnie duży wpływ na ich wypadanie ma stres :-(

    OdpowiedzUsuń
  17. Po ciazy wlosy leca garsciami:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przykre co teraz napiszę ale nigdy w życiu już nie zdecyduję się na ciążę!!! To demolka dla ciała a po porodzie stałam się po prostu łysa..... Nigdy więcej!!!!

      Usuń
    2. No ale to nie jest powód żeby nie rodzić dzieci. Sorry ale wolę mieć dziecko niż mega gęste włosy. To w ogole jakaś głupota w ten sposób patrzeć :/ Włosy odrosną prawda?

      Usuń
  18. Dario! Co to za piękny kolorek na paznokciach? CUDOWNY!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością niezawodna mardi gras:)

      Usuń
    2. Tak jest - to Semilac Mardi Gras :-)

      Usuń
  19. Uwielbiam Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam bardzo gęste i długie włosy, które cały czas wypadają, a najbardziej, taka jak piszesz, na jesień. Nie martwi mnie to jednak bo potem samoistnie odrastają babyhair :) Stosowałam kiedyś Biotebal i byłam nim zachwycona.
    Mój problem jest jednak bardziej zakorzeniony. Od 12 lat choruję na łuszczycę, można powiedzieć, że "na szczęście" pojawia się tylko na głowie. Nigdy jakoś nie stosowałam pielęgnacji włosów pod kątem tej choroby. Używałam normalnych drogeryjnych szamponów, często głowa mnie swędziała, ale po jakimś czasie przestawała i problem znikał. Ostatnimi czasy bardziej wgłębiam się w dbanie o włosy z powodu ich złej kondycji oraz nawrotu choroby. Sama łuszczyca nie powoduje wypadania włosów, ale drapanie głowy już tak. Odstawiam zapachowe szampony i jestem na etapie poszukiwań najlepszego dziegciowego szamponu.
    Bardzo żałuję, że w internecie nie ma aż tak dobrze rozpisanej pielęgnacji włosów, jak Ty to robisz na swoim blogu, ale pod kątem łuszczycy.
    Wiele osób choruje na tę chorobę, ale bardzo często ją niestety zaniedbują (tak jak ja). Jest to bardzo krępujący i wstydliwy temat.
    Pozdrawiam Cię serdecznie :) Uwielbiam Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przyszłabym z pomocą na temat łuszczycy ale nie mam niestety dostatecznej wiedzy na ten temat. Wierzę, że to dla Ciebie krępujący problem ale powinnaś udać się do trychologa. Na pewno pomoże Ci dobrać odpowiednią pielęgnację właśnie pod kątem tej choroby. Warto spróbować! Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  21. MI także włosy wypadały garściami... Zrobiłam badania i wszystko było w porządku. Opinie lekarzy były tak różne że żałowałam że do jakiegokolwiek poszłam. Na przyczynę wypadania włosów wpadłam sama. Okazało sie ze problem jest taki jak u Ciebie - zbyt mocne szampony. Zmieniłam je na delikatniejsze, dodałam olej lniany, wcierki i płukanki oraz dokładniej przejrzałam składy maseczek i odżywek (część używanych przeze mnie miała niekorzystny skład). Nie pozbyłam się całkowicie wypadania włosów. Wciąż wypada mi ich za dużo, ale zauważalnie mniej niż kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie miałam takie same odczucia, jak Ty. Wielu lekarzy, wiele opinii i prawie każda diagnoza była zła. Na szczęście problem nie tkwił głęboko ale swoją drogą tak niewiele było trzeba, żeby całkowicie wyeliminować problem. Aż dziwne, że tylu lekarzy nie było w stanie dobrze doradzić.

      Usuń
  22. Bardzo wypadały mi włosy po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych. Lekarz polecił mi przyjmowanie tabletek z cynkiem. Brałam je przez trzy miesiące i bardzo mi pomogły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie problem wypadania po tabletkach antykoncepcyjnych też wystąpił ale na szczęście wypadanie trwało krótko. I też brałam wtedy tabletki z cynkiem i ogólnie miałam dietę bogatą w cynk, żelazo, białko.

      Usuń
  23. Mi na szczęście już od dawna włosy nie wypadają, biorę Humavit i tran i raczej tyle z moich zmian. Proste a działa :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Straciłam włosy przez chemioterapię... używałam kosmetyki dziecięce Oilan dla noworodków, bardzo dobrze nawilża skórę głowy i oraz Wax firmy Pilomax - miałam szampon do codziennego użytku, głęboko oczyszczający oraz maskę do włosów.
    Ostatnio czytałam o olejku czosnkowym, podobno pobudza cebulki przez co zmniejsza wypadanie i szybciej rosną, próbowałaś go może? Bo ja się chyba skuszę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie stosowałam olejku czosnkowego. A czy miałaś styczność z olejem z korzenia łopianu? Wielu moim koleżankom pomógł. Poleciłabym Ci też z Kerium z La Roche Posay - znacznie wspomaga odrastanie włosów, nawet po chemioterapii. Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  25. Na ile starczyła Ci wcierka Kerium? Codziennie trzeba ją wcierać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, codziennie. Taka buteleczka starczyła mi na niecały miesiąc :-)

      Usuń
  26. Gdzie kupię wcierkę Jantar?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam ją ostatnio w Rossmannie nawet :-)

      Usuń
  27. Polecam kapsulki Revalid - nie są tanie, ale u mnie sprawdziły się genialnie, a włosy leciały mi już garściami... Mam tylko nadzieję, że efekt utrzyma się po zakończeniu kuracji.

    Dario, a skąd taka piękna bluzeczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba kiedyś nawet używałam Revalid, a już na pewno brałam ich suplement na włosy i paznokcie.
      To sukienka: http://www.romwe.com/Hollow-Lace-Slim-White-Dress-p-101644-cat-664.html :-)

      Usuń
  28. dokładnie, mi strasznie wypadały jak była jesień, masakra :/

    OdpowiedzUsuń
  29. kochana, która szczotka jest lepsza wg Ciebie, ta na zdjęciu czy Tangle Teezer? Czekam na odp i z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  30. Mi włosy wypadają odkąd pamiętam. Jakoś nigdy się tym nie przejmowałam, wypadają to wypadają.. aż do teraz. Jesienią odstawiłam tabletki antykoncepcyjne i mam wrażenie, że włosy wypadają ze wzmożoną siłą. Fakt taki, że podczas brania tabletek wypadanie było minimalne (!). Natomiast teraz jestem przerażona.. Nigdy tak mi nie wypadały włosy. Odpływ w wannie praktycznie jest zapchany po spłukaniu odżywki z włosów tak, że aż woda nie chce spłynąć, rozczesanie mokrych włosów kończy się ogromną ilością włosów na szczotce tangle teezer. Sama nie wiem co robić.. Czy udać się do dermatologa (wątpię, że to coś pomoże) czy wracać do tabletek antykoncepcyjnych by tylko zahamować wypadanie włosów. :( Boję się, że na jesień będę już miała takie prześwity na głowie, że będę bała się wyjść z domu.. Dodam tylko, że zaczęłam łykać biotebal i zakupiłam olej z korzenia łopianu ale na razie stoi i czeka aż skończe kurację wzmacniającą z Joanny. Ale nie wierzę ani w moc tabletek ani żadnych wcierek. ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto udać się do dermatologa, który zleci badania lub skieruje do dalszych specjalistów. Co Ci szkodzi spróbować? Może akurat lekarz pomoże? Na pewno nie wracałabym do brania tabletek antykoncepcyjnych tylko dlatego, żeby zahamować wypadanie włosów. Powrót do odpowiedniego poziomu hormonów wymaga czasu i organizm musi się przystosować. :-)

      Usuń
  31. ja pamiętam jak mi kiedyś wypadały włosy, garściami wręcz , nie wiem czemu, może stres, ale z pomocą przyszła mi kuracja z Joanny z Rzepy

    OdpowiedzUsuń
  32. Masz piękne i maksymalnie zadbane włosy, łał!

    OdpowiedzUsuń
  33. To możliwe że włosy wypadają przez suchy szampon? Od kiedy go używam widzę coraz więcej włosów na szczotce ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to możliwe. Suchy szampon podobnie jak pianka do stylizacji czy lakier może podrażniać skórę głowy i powodować wypadanie włosów. Trzeba go używać tylko okazyjnie, a jeśli widzisz bezpośredni związek między używaniem tego produktu, a wypadaniem włosów, to odstaw go całkowicie. Niestety, czasem nasza skóra głowy jest tak wrażliwa, że tego typu kosmetyki źle na nią wpływają. Mam to samo - przy częstym stosowaniu suchego szamponu dostaję łupieżu i włosy się osłabiają :-)

      Usuń
  34. Twoje włosy to mój ideał do którego dążę <3

    OdpowiedzUsuń
  35. U mnie włosy wypadały przez to, że zbyt mocno masowałam skórę głowy podczas mycia. Odkąd traktuję głowę delikatniej, skóra produkuje mniej łoju a przez to i mam mniejszy problem z przetłuszczaniem. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokładnie ten sam problem :) tak niedużo, a tak bardzo pomogło.

      Usuń
    2. Koniec końców to dobrze, że przyczyna nie była poważna i że same znalazłyście rozwiązanie :-)

      Usuń
  36. Ja przez ostatni rok straciłam 3/4 włosów, próbuję przeróżnych sposobów i jak na razie nic nie pomaga. Chyba czas zbadać przyczynę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto to sprawdzić, bo organizm daje wyraźny sygnał :-)

      Usuń
  37. Zakupiłam dziś szczotkę TT i zastanawiam się, jak ją czyścić tak aby nie uszkodzić ząbków? Można ją zamoczyć?
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że możesz ją zamoczyć :-) Myjesz taką szczotkę normalnie pod bieżącą wodą i wspomóc się delikatnie szczoteczką do zębów, żeby usunąć nieczystości między ząbkami :-)

      Usuń
  38. Jeszcze niedawno miałam z tym problem. Też nic mi nie pomagało, ale nie pomyślałam, że sama im szkodzę... Mam cienkie, ale długie włosy i swego czasu bardzo słabe cebulki (hormony). Aby pomóc włosom zaczęłam namiętnie olejować je olejem rycynowym i zaczęły wypadać... Z pomocą przyszła mi moja fryzjerka, która zauważyła, że mam zbyt obciążone włosy właśnie olejem. Po zmianie sposobu olejowania problem zniknął, dlatego wiem jak ważny jest dobór odpowiedniej pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  39. Na mnie niestety niekorzystnie działa stres oraz te momenty, w których nie przykładam większej uwagi do diety. Pomaga mi jak najbardziej siemię lniane :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mi właśnie teraz też tak wypadają, zwalam na wiosnę, przetrawione włosy farbami i długotrwały stres. Na szczęście mam wcierkę Jantar i inne dobre maski/oleje, więc walczę, walczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ostatnio zauważyłam u siebie problem ze swędzącą głową, ale tylko w okolicach grzywki. Skóra w tych okolicach i na czole jest bardzo wysuszona. Jak widzę może to być problem ze zbyt agresywnym szamponem. Wypróbuję tych dla dzieci, wielkie dzięki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  42. Miałam kiedyś problem z dużym wypadaniem włosów po używaniu szamponu koloryzującego Schwarzkopf. Od dobrych 6 lat jej nie używam, ale widzę, że włosy pod względem gęstości nie wróciły niestety do stanu poprzedniego. Teraz stosuję oprócz kosmetyków również sposoby domowe: olej rycynowe i żółta z jajeczek swojskich:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Hej, uwielbiam Twój blog. Chciała bym dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej - czym się zajmujesz, jak wygląda Twój dzień, skąd zainteresowanie makijażem itd. Prosiłam Cię już kilka razy - może tym razem się uda - piękny blog, piękne zdjęcia i piękna Ty;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! A czytałaś mój stary post "50 faktów o mnie"? Jeśli nie, to odsyłam właśnie tam i niedługo pojawi się aktualizacja :-) Pozdrawiam! http://kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com/2013/08/50-faktow-o-mnie-czyli-wyznania.html

      Usuń
    2. ja z ciekawości przeczytałam, fajnie:) napisałaś: ,,Z tego powodu nigdy na moim blogu nie zostanie udostępniona możliwość komentowania z anonimowych kont", a jednak można, co mnie niezmiernie cieszy:) czytam każdą notkę i czekam na następne:)

      Usuń
    3. Dużo osób narzekało, że nie mogą komentować, bo nie mają zarejestrowanego konta, więc udostępniłam taką możliwość :-) Swoją drogą nikt nie jest anonimowy z internecie nawet, jeśli tak mu się wydaje :-)

      Usuń
  44. Ja mialam ogromne problemy z wlosami oraz ze skórą głowy. włosy wypadaly jak szalone a skura bardzo swędziała. Czytalam, ze to moze byc wina stresu, grzybicy lub zlych kosmetyków. Po zdania prawa jazdy (mojego głównego stresu) zmieniłam szampon na Bambino z wit b3 do tego dodałam odrzywkę z Pantene na wypadanie włosów. O dziwo zauwarzyłam mniejszą liczbę wypadających włosów, do tego skóra głowy mniej mnie swędzi, choć jeszcze z tym walczę i myślę nad przyczyną tego problemu. A ty? jakich szamponów uzywasz? Zwracasz uwagę czy szampon zawiera SLS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam tylko i wyłącznie szamponów dla dzieci i najlepiej sprawdza się u mnie Babydream. Nie mam bzika na punkcie sprawdzania składów ale owszem, lubię, kiedy produkt jest dobry jakościowo.

      Usuń
  45. Chciałam zamówić kosmetyki ze strony www.puderek.com.pl I chciałam zapytać czy rejestracja tam jest darmowa? Pytam bo wiem że tam zamawiasz, z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy kiedy ja się rejestrowałam to była darmowa i jeszcze nie spotkałam się ze sklepem internetowym, w którym byłoby to płatne :-)

      Usuń
  46. Witam.zadam pytanie niedotyczące powyższego posta, ale sama niżej radziłaś, żeby pytać pod najnowszym ;-) Chciałabym się dowiedzieć na ile manicureów wystarcza jedna buteleczka Semilaca (6-7ml) ? Tak samo baza oraz top? pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Jeszcze nie udało mi się wykończyć do dna lakieru, więc myślę, że na kilkadziesiąt mani starczy. Baza i Top szybciej gęstnieją, więc wystarczą na trochę krócej ale i tak wydajność jest niesamowita :-)

      Usuń
  47. Ja męczę się z wypadaniem włosów odkąd pamiętam.. ale to tylko dlatego, że mam słabe cebulki.. ja na na przekór próbuje mieć długie włosy :)

    Zapraszam do mnie:
    www.pompeje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetny post, jako początkująca włosomaniaczka zdecydowanie wypróbuję kilka z tych metod! I miło jest zobaczyć książkę o własności przemysłowej w tle, dla mnie akurat temat bardzo na czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Śledzę Twojego bloga od dawna, przetestowałam juz podkład Vichy ten do ciała w najjaśniejszym kolorze a także Irena Eris Provoke Matt, niestety oba na mojej twarzy ciemnieją i kolor wpada w pomarańczowy (próbowałam nakładać na rożne kremy i efekt był taki sam)... Właśnie kończy mi sie podkład i szukam czegoś nowego. Dodam, ze cerę mam mieszaną z tendencją do świecenia sie w strefie T - zwłaszcza nos;( .
    Pozdrawiam i liczę na odpowiedz !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w takim razie wypróbuj Revlon Colorstay (kolor 180 lub 150 - najbardziej popularne kolory) albo Estee Lauder Double Wear? Są kryjące i trwałe :-)

      Usuń
    2. Revlon kiedyś bardzo lubiłam, niestety ostatnio do niego wróciłam i chyba zmienili formule ;(
      Zastanawiam się nad Este Lauder, ale zdania są podzielone i nie chciałabym sie rozczarować podkładem za prawie 200zl...

      Usuń
    3. To może przejdź się do Douglasa i weź "odlewkę" czyli próbkę tego podkładu? Przetestujesz i będziesz wiedziała czy jest dla Ciebie odpowiedni :-)

      Usuń
    4. Myślę, że to byłoby dobre rozwiązanie jednak Panie w Douglasie zazwyczaj nie są chętne, zauważyłam, że zaczynają być miłe tylko wtedy gdy dochodzi do płatności... :)

      Usuń
  50. Polecam Revlon Colorstay :) genialny podkład.

    OdpowiedzUsuń
  51. Przyczyną wypadania włosów jest w wielu przypadkach także NIEDOBÓR WITAMINY D3. Tak było właśnie nie u mnie, długo nie potrafiłam znaleźć przyczyny nadmiernego wypadania, aż w końcu trafiłam na świetnego lekarza, który od razu zlecił wykonanie badania krwi pod względem poziomu witaminy D. U mnie była bardzo,ale to bardzo poniżej normy. Jak się potem dowiedziałam ponad 85% ludzi w Polsce cierpi na niedobór tej witaminy, oczywiście ze względu na szerokość geograficzną, w której leży Polska. Każdemu polecam wykonanie właśnie tego badania. Niedobór witaminy D ma także wiele innych objawów.

    OdpowiedzUsuń
  52. A co polecasz na bardzo przetłuszczające się włosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może właśnie zmiana pielęgnacji i używanie delikatnych szamponów dla dzieci?

      Usuń
  53. Mnie włosy zaczęły nadmiernie wypadać po odstawieni tabletek antykoncepcyjnych. Wypadały garściami a do tego mam niedoczynność tarczycy, co pewnie też się przyczyniło. Mnie pomogły wtedy ampułki Radical. Używałam ich ok miesiąca i po tym czasie włosy przestały tak bardzo wypadać. Po ok miesiącu po odstawieniu miałam ogromny wysyp małych włosków ;). Do tej pory nie mogę ich okiełznać, bo odstają w każdą stronę.

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja w listopadzie przechodziłam ostre zapalenie nerki, przez jakiś miesiąc brałam silne antybiotyki które nawet musiałam przyjmować dożylnie by bardziej nie wyniszczać organizmu.. włosy wypadały garściami, z głowy a także brwi, rzęsy .. :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz teraz postawić na dobrą regenerację. Dużo witamin i pielęgnacji od zewnątrz - wcierki, płukanki itp :-)

      Usuń
  55. Mam pytanie trochę nie na temat, ale wydaje mi się, że kiedyś pisałaś, że najlepiej pytać pod najnowszym postem ;) Czy pamiętasz może ile warstw nakładałaś tego lakieru z Semilac który okazał się poltransparentny? Pytam ponieważ ma dla mnie idealny kolor ale jego ttransparentność juz niekoniecznie mi pasuje i zastanawiam się czy udało by się uzyskać krycie przy kilku warstwach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, najlepiej pytać właśnie pod najnowszym postem - lepiej i szybciej mi się odpowiada :-) Jeśli chodzi o Semilac 053 French Pink Milk to żeby krycie było dobre musiałabyś nałożyć 3, a nawet 4 warstwy. To taki kolor do frencha, żeby było widać płytkę spod niego. :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :) To chyba się jednak nie zdecyduję na niego. 4 warstwy + baza i top mogą już dziwnie wyglądać a i tak pewności, że nie będzie brzydkiego prześwitu nie ma

      Usuń
  56. Dzięki porzuceniu szamponów z SLS na rzecz szamponów z łagodnymi detergentami pozbyłam się problemów z łupieżem a i włoski zaczęły szybciej rosnąć :) Teraz jest taki okres, gdy moje włosy wypadają w większej ilości, jednak nie aż takiej, jak wtedy, gdy stosowałam drogeryjne szampony z SLS. Także podobnie jak u Ciebie ;) Ten problem dotyczy wielu osób, niestety konsumenci nie zdają sobie z niego sprawy, także dobrze, że napisałaś taki post :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzień dobry, mam pytanie odnośnie lamp do utwardzania hybrydowych lakierów. Czy w lampie z dwiema żarówkami należy trzymać paznokcie dłużej czy to nie ma znaczenia? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od mocy, a nie do ilości żarówek, bo możesz mieć np. mocniejsze żarówki, wtedy nie trzeba zwiększać czasu trzymania paznokci w lampie. Moja lampa ma 36W i utwardza w 2 minuty, jeśli masz słabszą, to wtedy wydłuż czas :-)

      Usuń
  58. W zeszłym roku, ze względu na stres w pracy, włosy mi leciały bardzo mocno. U mnie pomógł tonik na wypadające włosy babuszki Agafii, masaż skóry głowy, zmiana szczotki (przy tangle teezerze szarpanie splątanych włosów odchodzi w niepamięć), no i olej avokado z kokosowym - teraz mam ich więcej niż kiedykolwiek wcześniej :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babuszka ma bardzo dużo ciekawych kosmetyków i większość z nich bardzo dobrze mi się sprawdziła :-)

      Usuń
  59. Hej wszystkim! Mi na wypadanie pomogły jajka! Odkryłam to całkiem przypadkiem. Jakiś czas temu miałam ochotę na jajecznicę więc zjadłam 3 jajka, za 2 dni znów napadła mnie chęć na jajka i znów zjadłam 3, jak następnego dnia umyłam włosy to byłam zszokowana,. Przy myciu wypadło mi ich tylko 30 a wcześniej leciało ok. 150. Teraz staram się jeść 2 jajka co drugi dzień i efekt się utrzymuje. SUPER !!! Warto spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka to cenne źródło witamin, a jeszcze lepsze będą takie zupełnie wiejskie :-)

      Usuń
  60. Anonimowy08 maja, 2015

    Ja od dawna niestety zmagam się z wypadaniem włósów. Tak jak napisałaś, że człowiek zaczyna się wgłębiać w temat kiedy ma problem, to samo było ze mną. Odwiedziłam wielu lekarzy, wszystkie badania krwi, hormonów, tarczycy itd są w porządku. Niestety włosy jak wypadały tak wypadają, najwięcej podczas mycia. Mimo moich usilnych starań, stosowania wcierek m.in.: jantara, kozieradki (obecnie stosuję khadi), mycia szamponami dla dzieci, bez detergentów, SLSów, dobrego odżywiania, masek, olei i uwagi poświęcanej moim włosom, nic nie pomaga :( Cały czas wierzę, że coś w końcu pomoże bo skoro większość dziewczyn pisze, że dany kosmetyk im pomaga to czemu nie pomaga mi? Nawet doustne przyjmowanie tabletek wzmacniających włosy niewiele daje. Odstawienie suszarki, prostownicy. Nie przyjmuję też hormonów. I jak tu znaleźć igłę w stogu siana - co może być przyczyną. Cieszę się, że Tobie się udało powstrzymać wypadanie, mam nadzieję, że mi również się uda :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  61. Anonimowy18 maja, 2015

    Cudowne włosy, kiedyś też miałam swoje piękne, niestety straciłam w wyniku chemioterapii, teraz pomału odrastają i mam nadzieję, że kiedyś znów będą długie, gęste, moje...pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  62. Mnie bardzo dużo włosów wypadło po ciąży. Załąmana byłam kompletnie, bo prześwitywała mi goła skóra. Dermatolog kazał mi brać codziennie biotebal z biotyną i po kilku miesiącach zobaczyłam, że włos zaczynają odrastać. Teraz praktycznie wygląda to tak jak przed ciążą :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Witam serdecznie, moja koleżanka po ciąży też miała ten problem i pomógł jej szampon na wypadające włosy, stosowała też chyba przez chwile ampułki tej samej firmy razem z szamponem. Chciałam Cię zapytać, czy masz może jakies doświadczenie z tą firmą, albo słyszałaś jakieś opinie? W końcu jako kosmetyczna-hedonistka masz pewien autorytet ;p Mi ostatnio włosy zaczęły solidnie wypadać i robię wywiad jaki środek będzie najlepszy. Z góry dzięki za odp! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  64. Mnie też bardzo po ciąży włosy wypadły. Zaczęłam czytać, szukać jakichś rozwiązań i dzięki temu dotarłam do bardzo skutecznego leku biotebal, który zawiera biotynę. Brałam to przez kilka miesięcy i dzięki temu wypadanie włosów się zahamowało, a potem to nawet włosy zaczęły mi odrastać. Bardzo polecam, bo efekt jest super.

    OdpowiedzUsuń
  65. Mi włosy strasznie zaczeły sypać sie po ciąży... próbowałam praktycznie wszystkiego, dopiero jak zaczełam stosować ampułki http://trena.pl/kuracje/818-kerastase-specifique-ampulki-aminexil-gl-6-ml-3474630518223.html które poleciła mi fryzjerka, stopniowo przestały wypadać. teraz oczywiście wypadają, ale pojedyncze, raz na jakiś czas, ale to już normalka.

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja używam specjalnych produktów od Biokapu (anticaduta) i włosy przestały wypadać (a przynajmniej wyraźnie mniej ich wypada). Za całość trzeba trochę zapłacić, ale baaaardzo się opłaca.

    OdpowiedzUsuń
  67. Jak radzicie sobie z koltunami? Tu jest fajny artykul o tym http://www.goodies.pl/blog/nienawidze-moich-wlosow-czyli-wszystko-o-koltunach/

    OdpowiedzUsuń
  68. Kawa i jej nadmierna ilość wypłukuje z nas to co najcenniejsze. Jako alternatywę, polecam sok z czerwonego buraka i czarnej porzeczki, bogactwo witamin i żelaza.
    Teraz z innej beczki, na koltuny polecam "linomag w płynie" do kupienia w aptece. Niewielką ilość(jest trochę tłusty)rozprowadzić na końce paców, delikatnie przeciągnąć po włosach, naprawdę pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  69. Zmieniłam dietę ale to mało pomogło dopóki nie skorzystałam z szamponu Seboradin. Nie dosyć, że włosy przestały wypadać to pozbyłam się łupieżu z którym walczyłam wiele lat!

    OdpowiedzUsuń
  70. jakiś czas temu miała dużo stresu i moje włosy się przez to osłabiły :/ fryzjerka poleciła mi kosswell Koxidil ampułki do tego szampon, a dla wzmocnienia efektu używam jeszcze przy myciu wody brzozowej. muszę się pochwalić może nie oszałamiającymi efektami, ale włosów jest mniej na szczotce, a do tego pojawiły się nowe króciótkie włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja również bardzo polecam firmę Sboradin oraz Dermena mi bardzo pomogły produkty przeznaczone dla danego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  72. U mnie na wypadanie włosów świetnie działa magne b6, może dlatego że likwiduje objawy stresu?
    W każdym razie, jeśli ma ktoś problem z wypadającymi włosami to z pewnością magnez nie zaszkodzi!

    OdpowiedzUsuń
  73. Mnie pomogły: szampon i odzywka przeciw wypadaniu Fitcomfort (kosmetyk naturalny, malo znana firma, nie widze info o niej na blogach; trafiłam na te kosmetyki wpisujac w wyszukiwarke "szammpon bez silikonow i parabenow na wypadanie wlosow). Nastepnie dodalam serum przeciw wypadaniu stymulujace wzrost wlosow Ecolab. Nastapil wysyp babyhair. Po polrocznej kuracji (fitcomfort+ecolab) mialam wlosy niemal jak Daria - wczesniej wygladalam zalosnie a wlosy wypadaly garsciami. Efekt sie dlugo utrzymywal, teraz mam duzo stresu i znow wlosy lecą, choc zdecydowanie nie tak jak wczesniej - dlatego wracam do ecolabu. Fitcomfort pozostalam wierna, do pielegnacji dolozylam biovax z olejami brazowy (maska) co 2 mycie.
    Rozpisalam sie, ale moze komus pomoge, no i czuje sie dluzna marce Fitcomfort za zatrzymanie wypadania.Goraco polecam!

    OdpowiedzUsuń
  74. Byłam u dermatologa z problemem przetłuszczania i się i swędzenia skóry głowy, to mi powiedziała, że tego nie da się wyleczyć, bo już tak jest... O stosowaniu szamponu dla dzieci słyszę już któryś raz z kolei i jestem pewna, że z tego teraz skorzystam. Nic na tym nie tracę. Niestety problem wypadających włosów mam praktycznie non stop i czuje, że jest to właśnie spowodowane zapaleniem, na który dermatolog twierdzi nie ma rady...

    OdpowiedzUsuń
  75. Na moje wypadanie włosów zawsze pomagają ziołowe tabletki i dobra odżywka, cale szczęście zmagam się z tym tylko raz w roku na jesieni.

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja zacząłem łysieć w wieku 25 lat. Katastrofa... Próbowałem wszystkiego bez skutku. Jedyne, co trochę spowolniło ten proces, to szampon Dermena. Ale zanim na niego trafiłem, to połowa włosów zginęła bezpowrotnie. Przeglądając fora natrafiłem na pomysł zrobienia tatuażu na głowie. Mam na myśli mikropigmentację. Jakoś nie byłem przekonany, ale zona mnie namówiła. Poszedłem do jej kosmetyczki, Magdy Bąk, bo wolałem mieć pewność, że zrobi to fachowiec. Jestem na prawdę zadowolony z efektu. Wygląda to zupełnie naturalnie. A pewność siebie wzrasta nieporównywalnie. Dla facetów to czasami jedyna deska ratunku.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature