Top Social

JAK DOBRAĆ ODPOWIEDNIĄ ODŻYWKĘ DO WŁOSÓW? O ZRÓWNOWAŻONEJ PIELĘGNACJI, EMOLIENTACH, HUMEKTANTACH ORAZ PROTEINACH.

Pewnie nie raz kupiłyście odżywkę do włosów, która okazała się kompletnie nieskuteczna, a po jej użyciu włosy wyglądały jeszcze gorzej. Sama kiedyś nie rozumiałam dlaczego produkt, który miał być regenerujący i odżywczy tak źle spisywał się w kontakcie z moimi włosami. Tłumaczyłam to sobie tym, że przecież każda z nas ma inne włosy i nie ma produktu, który byłby idealny dla wszystkich. Moja dociekliwość nie pozwoliła mi jednak odpuścić temat i pewnego razu natknęłam się na pewien logiczny podział składników aktywnych, które możemy znaleźć w odżywkach. Od tej pory wszystko stało się jasne, bo odkryłam emolienty, proteiny i humektanty. Jak dopasować odżywkę do swoich włosów? Dlaczego niektóre maski nie działają? O co w tym wszystkim chodzi? Zapraszam do czytania dalej. 



ZRÓWNOWAŻONA PIELĘGNACJA WŁOSÓW - CO TO TAKIEGO?
______________
Pewnie typowa włosomaniaczka nie znajdzie w tym temacie nic nowego, bo odpowiednie dobranie pielęgnacji, dopasowane do aktualnych potrzeb włosów jest podstawą. Nie można kupować odżywek na oślep, tylko i wyłącznie z czyjegoś polecenia. Ważne, aby dowiedzieć się czym są proteiny, humektanty i emolienty oraz jak mogą wpływać włosy. Istotne będzie też to, aby ocenić stan swoich włosów tzn. czy są suche i sianowate czy brakuje im lekkości i objętości. Po takiej analizie wystarczy tylko dobrać odpowiedni produkt z danym składnikiem w roli głównej. Dlatego nie warto kierować się tylko sloganami na etykietach typu "odżywcza, regenerująca maska", a trzeba wczytać się w skład. Tylko wtedy będziemy wiedziały czy taka odżywka po prostu się nam przyda. 

EMOLIENTY
______________
Emolienty to przede wszystkim różnego rodzaju oleje i silikony, które tworzą na włosach warstwę zabezpieczającą przed czynnikami zewnętrznymi, uszkodzeniami mechanicznymi i utratą wody. Wygładzają i sprawiają, że włosy stają się miękkie oraz błyszczące. Jeśli zatem Wasze włosy są suche, porowate, szorstkie w dotyku, puszące i mało elastyczne, powinnyście szukać w składnikach odżywek właśnie emolientów. To mój ulubiony rodzaj odżywek, po które sięgam bardzo często. Dzięki nim moje włosy są gładkie i dociążone, łatwo się rozczesują i wyglądają zdrowo. W składach odżywek i masek emolienty są często pod nazwami: Lanolin, Butyrospermum Parkii Butter, Cera Alba lub po prostu wszystkie nazwy z końcówką Oil. Ulubieńcy z tej kategorii to:

# Kallos Omega (z kwasami tłuszczowymi Omega 6) i Blueberry ( olej awokado), dostępne tutaj klik

# Alterra  Granat i Aloes (m.in z olejem sojowym, z pestek granatu, rycynowym), Rossmann

# L'biotica Biovax (olej arganowy, makadamia, kokosowy), dostępna w aptekach


PROTEINY 
______________
Hydrolizowane proteiny, które znajdziemy w różnego rodzaju odżywkach mają zdolność do "wypełniania" ubytków we włosach. Jednak trzeba z nimi uważać, bo łatwo przedawkować odżywki proteinowe. W takiej sytuacji włosy stają się suche, sztywne i nieprzyjemne w dotyku. Wyglądają wtedy na bardziej zniszczone, niż są w rzeczywistości, bo proteiny nałożone na suche włosy spotęgują tylko efekt przesuszenia. Wtedy trzeba całkowicie zrezygnować z takiej odżywki i sięgnąć po emolienty oraz humektanty. Tak naprawdę, to odżywki proteinowe stosuję tylko od czasu do czasu, kiedy moje włosy są wręcz przeciążone i oklapnięte. Już po pierwszym użyciu odżywki z proteinami uzyskuję dużą lekkość i objętość włosów. Jeśli macie problem z obciążonymi włosami, bez objętości, zbyt "lejącymi" i śliskimi, to szukajcie w odżywkach hydrolizowanej keratyny, kolagenu, protein mlecznych, protein sojowych. W składach odżywek/masek proteiny są często pod nazwami: Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Silk, Hydrolyzed Keratin. Produkty z tego typu składnikami, które mogę polecić to:

# L'biotica Biovax z proteinami mlecznymi, do kupienia w aptekach

# Kallos Keratin ( z keratyną) do kupienia tutaj klik

# Kallos Milk ( z proteinami mlecznymi), do kupienia tutaj klik
HUMEKTANTY 
______________
Przy pielęgnacji z proteinami warto też stosować pomocniczo odżywkę z humektantami. To one będą mocno nawilżać włosy, zatrzymywać w nich wodę i zabezpieczać je przed zbyt mocnym usztywnieniem proteinowym. Humektanty w duecie z proteinami stanowią bardzo przyjazną mieszankę. Składniki, które znajdziemy w tego typu odżywkach to gliceryna, aloes, mocznik i kwas hialuronowy. Jeśli chcecie zwiększyć nawilżenie włosów i sprawić, by były po prostu zdrowsze, to stosujcie od czasu do czasu tego typu maski.  Myślę, że niezależnie od stanu i potrzeb włosów warto regularnie nakładać na włosy humektanty, bo są mocno nawilżające. W składach odżywek/masek humektanty są często pod nazwami: Glicerin, Aloe Vera, Urea, Mel. Mój ulubiony produkt tego typu to odżywka z aloesem, której używam od lat:

# Pilomax, Aloes Wax, do kupienia w aptekach
Podsumowując, najczęściej sięgam po odżywki emolientowe, bo lubię jak olejki działają na moje włosy. Wyglądają wtedy najlepiej ale po jakimś czasie stają się zbyt obciążone. Dlatego raz na jakiś czas stosuję produkty z proteinami, które przywracają moim włosom lekkość. Maskę aloesową nakładam teraz 1-2 razy w tygodniu. Mam nadzieję, że tego typu wpis odpowie Wam na pytanie dlaczego niektóre odżywki nie działają i jaki typ produktów jest dla Was odpowiedni. Pamiętajcie, aby zawsze podążać za potrzebami włosów i stosować zrównoważoną pielęgnację. Myślę, że to klucz do pełnego zadowolenia ze swojej czupryny :-) 

Wiedziałyście o takim podziale odżywek? Jakie są Wasze ulubione produkty z danej kategorii? 

Więcej  moich "włosowych" wpisów przeczytacie TUTAJ klik. 


112 komentarzy on "JAK DOBRAĆ ODPOWIEDNIĄ ODŻYWKĘ DO WŁOSÓW? O ZRÓWNOWAŻONEJ PIELĘGNACJI, EMOLIENTACH, HUMEKTANTACH ORAZ PROTEINACH. "
  1. Tego jeszcze nie widziałam. Cieszę się, że napisałaś ten post, bo nie śledzę blogów typowo 'włosowych' i pewnie nie natrafiłabym na te informacje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przydatny post:)pozdrawiam

      Usuń
  2. Wpis stworzony idealnie dla mnie! Zawsze mam problem z doborem odpowiedniej odżywki. Moje włosy nie są zniszczone, ale strasznie się puszą i są ewidentnie przesuszone. Już teraz wiem co powinnam wybierać :)

    http://blogwspodnicy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię lśniące i mięciutkie włosy ( czasami są suche ), i uwielbiam maskę Biovax Naturalne Oleje, ale z drugiej strony moje włosy są oklapnięte i brakuje im objętości. Dlatego naprzemiennie używam tych dwóch masek. Olejowanie też u mnie się sprawdza, olej kokoswy ma zbawienny wpływ na moje włosy. Dziś też zakupiłam wcierkę Jantar, żeby je wzmocnić, żeby stał się grubsze i mniej wypadały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Juz wiem czemu ta maska keratynowa z Kallosa mi się nie sprawdzila!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym samym pomyślałam :-)

      Usuń
    2. U mnie tez sie nie sprawdzila

      Usuń
  5. Jeeesteś piękna! :o

    OdpowiedzUsuń
  6. Aaa widzisz.. oh jak jja lubię czytać takie mądre i pomocne teksty. Ja zawsze odżywki kupowałam w ciemno i zawsze miałam wrażenie że po ich zastosowaniu moje włosy wyglądają gorzej niż wcześniej :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak patrzę na Twoje włosy, to wiem, że warto się Ciebie posłuchać odnośnie ich pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super post :) warto by bylo jeszcze pokazac jak "czytać" sklad tych odżywek. . z doswiadczenia wiem, ze patrzac na sklad nie mam pojecia czym sie kierowac... dla mnie to maslo maslane... prosze o pomoc :) jak odroznic proteiny od humektantow lub emolientow ? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączam się do pytania!

      Usuń
    2. Podbijam! :)

      Usuń
    3. Odżywki emolientowe mają w składach oleje czyli wszystkie nazwy z końcówką OIL, ale też Lanolin, Butyrospermum Parkii Butter, Cera Alba.

      Proteinowe to wszystkie nazwy z Protein np. Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Silk, Hydrolyzed Keratin,

      Humektanty to Glicerin, Aloe Vera, Urea, Mel.


      Usuń
    4. A ja mam maskę, która zawiera zarówno helianthus annuus seed oil, hydrolized silk i glycerin czyli wszystkiego po trochu, więc do jakiego typu odżywek można ją zaliczyć?

      Usuń
  9. Właśnie ostatnio kupiłam kilka saszetek Biovaxu i brązowa (L'biotica Biovax (olej arganowy, makadamia, kokosowy)) spisała się najlepiej, w związku z tym kupię sobie pełnowymiarowe opakowanie. Wszystkie maski, odżywki powinny mieć takie małe saszetki na próbę, byłoby łatwiej wybrać z tego ogromu to co nam pasuje :)
    A wpis jaknajbardziej pomocny, co prawda już ogarnęłam ten podział, ale małe powtórzenie nikomu nie zaszkodzi, tym bardziej, ze podałaś przykładowe maski.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. To naprawdę ułatwiłoby sprawę, bo często już przy pierwszym użyciu takiej próbki można stwierdzić czy odżywka jest ok czy nie :-)

      Usuń
  10. Wreszcie rozumiem dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :-) Cieszę się, że wszystko jest jasne :-)

      Usuń
  11. Uwielbiam Ciebie i bloga <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak to mozliwe że ja o tym nie wiedzialam? P.S. Skąd okulary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam dzisiaj i już nie ma takich :( Wiesz może gdzie możnaby kupić takie z niebieskim szkiełkiem??

      Usuń
  13. Uwielbiam Kallosa! Używam teraz aloesowej, w zapasie stoi mleczna ale czaje się też na keratin bluberry :D Biovax też ma bardzo fajne odżywki, jednak są droższe, dlatego u mnie wygrywa na razie Kallos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biovax jest trochę lepszy składowo ale Kallosy trochę wygrywają zapachem no i ogromną pojemnością :-) Używam ich też do golenia nóg (zamiast pianki czy specjalnego żelu :-)

      Usuń
  14. ale ten pilomax ma bardzo słaby skład, dodatkowo aloes jest dopiero po zapachu :( O wiele bardziej polecam Ci maskę NaturVital z aloesem, która jest CUDOWNA i dostępna w Naturze za 22zł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że skład nie jest za specjalny ale przyznam, że widzę pozytywne efekty stosowania tej właśnie maseczki. Używam jej od lat :-) Miałam okazję stosować też tą z NaturVital i nie przypadła mi do gustu tzn. bardzo słabiutko nawilżała. :-)

      Usuń
    2. ooo to jestem w szoku, pierwsza z niewielu osób której ona nie podpasowała :) A próbowałaś dawać humektanty (maskę z aloesem czy mgiełkę z gliceryną) pod olej? Najlepszy sposób na nawilżenie :)

      Usuń
    3. O, tego patentu nie próbowałam. Będę w takim razie miała to na uwadze :-)

      Usuń
  15. Nie wszystko co napisałaś wiedziałam. Ciesze się ze podszkoliłam się w temacie składników dzięki Tobie :)
    Nie mogę się napatrzeć na Twoje prześliczne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod wszystkim, co napisałaś :)

      Usuń
  16. Kompletnie nie wiedziałam o co chodzi z tymi proteinami, humektanami i emolientami. Stale słyszałam o tym, ale nie wiedziałam jak to ze sobą połączyć i odnieść do włosów i kosmetyków;) Teraz jest już wszystko jasne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś coś mi się tam obiło o uszy ale zignorowałam temat. Dopiero kiedy kilka odżywek pod rząd mi się nie sprawdziło to zaczęłam sprawdzać informacje w sieci i tak trafiłam do włosomaniaczkowego świata :-)

      Usuń
  17. czytam skład mojej odzywki z Pantene i nie znajduję tam żadnego z tych składników, dlaczego? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo te składniki mają swoje konkretne nazwy np:

      Odżywki emolientowe mają w składach oleje czyli wszystkie nazwy z końcówką OIL, ale też Lanolin, Butyrospermum Parkii Butter, Cera Alba.

      Proteinowe to wszystkie nazwy z Protein np. Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Silk, Hydrolyzed Keratin,

      Humektanty to Glicerin, Aloe Vera, Urea, Mel.

      W Pantene to na pewno jest silikon, a więc może być to maska emolientowa.

      Usuń
  18. Twoje posty są ostatnio takie oczywiste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektórzy ludzie są tacy sfrustrowani.....ciesze sie, że jestem normalna :)

      Usuń
    2. Dla mnie akurat nie są oczywiste. Nie podoba się to nie czytaj?

      Usuń
    3. Ja bym raczej napisała że oczywista to jest ludzka zawiść.... Wpis jak dla mnie megaprzydatny. pozdrawiam

      Usuń
  19. Dario, gdzie kupiłaś tą kurteczkę? Jest skórzana? pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurteczka z Sheinside i jest skóropodobna :-) Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Fell in love with your blog! You do a great job! I know how much time it requires to keep updating your blog, but don’t stop doing it!)

    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo przydatny post, coś tam mniej więcej ogarniałam, ale ładnie tu wszystko uporządkowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten wpis bardzo pomógł mi usystematyzować moją wiedzę i obserwacje :) Nic dziwnego, że moje suche z natury włosy, zniszczone farbowaniem uwielbiają oleje a nie przepadają za proteinami (Keratynowy Kallos, który jest hitem u większości dziewczyn, u mnie okazał się kompletną klapą).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na odżywkach proteinowych można się "przejechać" najszybciej i wyczytałam na kilku stronach nawet, że mogą zniszczyć włosy, jeśli będą nadużywane. Coś w tym jest, bo kiedyś przez dłuższy czas usilnie używałam maski keratynowej, którą polecali wszyscy i takiego sztywnego siana na głowie nie miałam nigdy :-) Dopiero olejowanie jakoś uratowało sytuację.

      Usuń
  23. Dzięki za masę tak ciekawych i przydatnych informacji! Osobiście uwielbiam maski z Biovax :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Droga Dario w poście o wykorzystaniu nietrafionych kosmetykòw unieszczone są zdjecia na ktòrych masz pomalowane paznokcie pink gold i roż. Co to za ròż? Semilac jeśli tak to jaki nr. Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Sylwio, to lakier Semilac 064 Pink Rose, w realu trochę mniej nasycony, niż na zdjęciu :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  25. Nie miałam zielonego pojęcia. Dziękuję za wpis, bo dzięki niemu wiem jak odciążyć moje włosy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Emolientowe maski Kallos muszę koniecznie wypróbować, bo odżywka Alterra sprawdza się u mnie świetnie. Liczę na to, że Kallosy sprawdzą się równie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dario w jaki sposob podcinasz sobie wlosy tak na prosto? Uzywam Twojego sposobu podcinania w litere V, ale juz mi sie troche znudzil taki ksztalt wlosow i chcialabym go zmienic na proste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety sama podcinałam sobie tylko w V, a na prosto pomaga mi mama :-)

      Usuń
  28. Dobrze wiedzieć :) U mnie niespecjalnie służą odzywki proteinowe :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystko ma teraz sens! Ta odżywka z Alterra działała cuda na moje włosy razem z Kallosem Blueberry. Biovax z proteinami mlecznymi zaś kompletnie nie dał rady. Teraz wiem już czemu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wreszcie świetny post, który w prosty sposób obrazuje o co w tym chodzi i to z przykładami pod spodem. Kupiłam maski kallos banana i kallos keratin, a okazuje się, że wcale te maski nie są przeznaczone dla mnie. Zastanawiałam się czemu nie działają. Przynajmniej przy obecnym stanie włosów. Dzięki za pożyteczne informacje!

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję Ci za ten post Daria. Już dzisiaj zaczynam sprawdzać składy bo moje włosy ewidentnie nie toleriują protein a okazało sie że wszystkie maski mają ten składnik!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ależ Ty masz piękne włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Dario, a jakie farby do włosów polecasz, jakie odradzasz? ja używam teraz z loreala (casting gloss) i włosy mam jakieś suche.pozdrawiam, Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie polecę nic konkretnego, bo już przestałam się tym tematem interesować. Nie farbuję włosów od dłuższego czasu. Słyszałam jednak o takich farbach do kupienia w aptece np. Color Soin, które podobno mniej niszczą :-)

      Usuń
    2. Powiem Ci, że z zainteresowaniem obserwuję Twojego bloga. Jest inny niż te, które widziałam dotychczas. Troszkę rzeczy z tych polecanych przez Ciebie już wypróbowałam i szczerze powiem, że jestem baaaaardzo zadowolona. Sama nie bardzo mam czas na testowanie różnych rzeczy i też szkoda mi trochę pieniędzy żeby mieć dużo kosmetyków. Mam tyko te potrzebne i co jakiś czas troszkę zmieniam żeby skóry nie przyzwyczajać.
      Może mogłabyś zrobić wpisy o: balsamach/mleczkach/olejkach do ciała, tuszach do rzęs, mleczkach do demakijażu, odżywkach do paznokci? chyba jeszcze takich nie było i chętnie bym z jakiś rad skorzystała w tym zakresie.

      Usuń
  34. Dario, czy to twój naturalny kolor włosów?
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko na końcach jeszcze został efekt po dekoloryzacji ale wszystko się jakoś zrównało :-)

      Usuń
    2. Jest bardzo ładny, sama zastanawiam się nad powrotem do naturalnego koloru.
      A.

      Usuń
  35. Co prawda czytalam o tym podziale ale dopiero ty wedlug mnie przejrzyscie napisalas na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Z Biovaxa lubię maskę z Aloesem, od lat byłam jej wierna, ale od jakiegoś czasu stosuję maskę do włosów ciemnych Wax i muszę przyznać, że jest rewelacyjna, do tego ma przyjemniejszy zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarówno Biovax jak i Wax są rewelacyjnymi produktami. Używam ich już od lat :-)

      Usuń
  37. Piszesz prostym i zrozumiałym językiem :) Tak trzymaj !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to mi się też podoba :)

      Usuń
  38. Na taki post czekałam :) super przydatne informacje, lubię czytać twojego bloga dużo się nauczyłam jak pielęgnować włosy i wyglądają o niebo lepiej :)
    Przepiękny kolor na ustach, co to za szminka :).?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to bardzo miłe :-)
      Pomadka to Bourjois Rouge Edition Velvet kolor 10 :-)

      Usuń
  39. Witaj Dario, a co zrobic z odzywkami ktore maja w skladzie i emolientowe i proteinowe skladniki? Jak ich uzywac? Czy Ty uzywasz czasem takich mieszanych odzywek czy lepiej ich nie wybierac?
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są takie odżywki i potrafią się dobrze spisywać ale osobiście lubię używać konkretnie ukierunkowanych produktów. Mam lepszą kontrolę nad efektami po prostu :-)

      Usuń
  40. Gdzie kupujesz odzywki Kallosa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na puderek.com.pl :-) Zresztą, wszystko masz podlinkowane przy konkretnych odżywkach.

      Usuń
    2. Ok dzieki :-)

      Usuń
  41. Zastanawiam się ile masz lat, strzelam w 38 +, zgadłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pudło :-) Musisz mieć smutne życie - wyrazy współczucia :-)

      Usuń
    2. Nawet gdyby miała 58 to co cię to?

      Usuń
    3. Tylko ją zapytałam, nie chce, to nie musi odpowiadać. Czytam ją bo jest dojrzałą kobietą, nie przepadam za blogami młodocianych studentek :)

      Usuń
  42. Witaj Dario. Trafiłam na Twojego bloga jakiś czas temu i jestem oczarowana jakością zdjęć, treści i Twoimi makijażami. Mam nadzieję, że nie przejmujesz się krytyką i tymi hejterskimi komentarzami ;/ Kobieca zazdrość i zawiść to zjawisko bardzo powszechne a już szczególnie w internecie. Rzeczywiście można tylko współczuć... Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na kolejne posty :))) Twoja stała czytelniczka Baśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baśka, dziękuję za miłe słowa :-) A czy się przejmuję? Szkoda życia na przejmowanie się chamskimi komentarzami ludzi, którzy nic dla nas nie znaczą i taką zasadą kieruję się już od wielu lat :-) Zawodowo między innymi przeciwdziałam stalkingowi i prześladowaniu ludzi w sieci, więc ten temat nie jest mi obcy.

      Usuń
  43. Bardzo przydatny post! :) Moje włosy niestety ciągle się puszą, to chyba musi być wina przeproteinowania włosów, mimo że jedyna odżywka z proteinami, jakiej używam, to balsam Mrs Potters z aloesem i jedwabiem... (jedwab najwidoczniej dominuje...). Już nie wiem, co z nimi zrobić.
    Mam jedno pytanie - jakiej pomadki użyłaś na zdjęciu? :) Bardzo ładny odcień.

    OdpowiedzUsuń
  44. mamy podobne upodobania co do masek - Alterra i Biovax uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  45. Przeczytałam od deski do deski i nie kumam o co chodzi. Nie wiem które odżywki nadawały by się dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Kochana czy nakladasz wszystkie odzywki na cale wlosy? I czy nie podrazniaja Ci skory glowy i po jakim czasie je zmywasz?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam:) skusilam sie ostatnio na odzywke Alterra Granat i Aloes i strasznie mi sie po niej elektryzuja wlosy;( dodam,ze moje wlosy sa niestety przesuszone,poniewaz uzuwam czesto prostownicy,bo lubia sie puszyc i wywyjaja sie okropnie.Myslalam,ze po tej odzywce bedzie lepiej.Dlaczego tak sie nie stalo?Z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam,stala czytelniczka Justyna.

    OdpowiedzUsuń
  48. super post mega przydatny, ja juz od kilku lat interesuje sie kosmetykami do wlosow. Mam wlosy wysokoporowate, czyli wychodzi na to ze ta odzywka z ross bylaby dla mnie dobra, tylko czy ona nie ma w skladzie alko? A i mam prosbe jesli masz troche wolnego czasu to czy moglabys poklikac w moje linki, nawet raz...bylabym wdzieczna, jesli nie to rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję za tego posta, spadł mi z nieba. Ostatnio pomyślałam, że wreszcie muszę poczytać w Internecie o tych trzech grupach, bo nie wiedziałam, jak każda z nich działa. Teraz już wszystko jasne! :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  50. I nagle zrozumiałam dlaczego stan moich włosów się pogorszył - przeproteiniłam je :P

    OdpowiedzUsuń
  51. Czy odżywki z olejami powinno się nakładać przed myciem włosów a inne po? Boję się że jak użyje Kallosa z tej pierwszej grupy na koniec kąpieli, po wyschnięciu będę wyglądała jakbym miała przetłuszczone włosy.. Z góry dzięki za odpowiedź?

    OdpowiedzUsuń
  52. Hej, a może idąc tym tropem, jakie szampony sprawdzą się przy włosach spragnionych emolientów? Mi się bardzo przyda taka notka :P. Czytałam już o tym gdzieś na innych blogach, ale temat był wytłumaczony niezrozumiale, a tu proszę jednak się da. Włosy masz tak piękne, że jesteś od teraz moim "włosowym guru" :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Te wielkie maski można kupić w hebe i są super :)

    OdpowiedzUsuń
  54. może masz jakieś pomysły co robić jeśli końcówki bardzo szybko się rozdwajają? ogólnie moje włosy są w dobrym stanie ale moją zmorą są właśnie końcówki. obecnie używam odżywki z avonu ale jakoś nie specjalnie się sprawdza. może coś polecisz? :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  55. Anonimowy03 maja, 2015

    Czy te maski można stosować codziennie po umyciu włosów ? Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  56. A jakiego typu odżywek najlepiej używać do włosów cienkich z tendencją do mega przyklapu, ale jednocześnie od ponad połowy głowy bardzo zniszczonych, trudnych do rozczesania? Bo musze wybierać... Albo obciążone, ulizane włosy albo kołtun:-(

    OdpowiedzUsuń
  57. Ty zawsze dajesz mądre rady. Uwielbiam czytać Twój blog, bo dowiaduję się tu sporo rzeczy, o których nie miałam wcześniej pojęcia. Teraz wiem czego potrzebują moje włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  58. Czy nakładasz te maski po każdym myciu głowy ? Zazwyczaj też ile trzymasz te produkty na włosach ? :D

    OdpowiedzUsuń
  59. Chciałam podziękować za wiele cennych informacji, są niezmiernie przydatne w rozpoczęciu właściwej pielęgnacji włosów. Mam pytanie, jak poradzić sobie z elektryzowaniem włosów? Czym można bezpiecznie potraktować włosy aby przestały wyglądać jak miotła :) Suszarka została zmieniona na nowszą z jonizacją jednak to całkowicie nie rozwiązało problemu.

    OdpowiedzUsuń
  60. Super post✌🏻️ od dłuższego czasu staram sie sklasyfikować swoje włosy. Teraz wiem ze sa wysokoporowatymi. Przeglądając artykuły📖 na ten temat i liczne blogi zawsze brakowało przykładów produktów typowych dla humektantow, emolientow itp. Tutaj w koncu pojawiły sie przykłady. 💋Lecę wykonać maseczkę z żelatyna udanego tygodnia Kochane😘

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo przydatny wpis! Ogromnie się cieszę, że na niego trafiłam, bo uważałam się za włosomaniaczkę, a temat zrównoważonej pielęgnacji był mi obcy :| Dziękuję Kochana za ten wpis !!! <3 Obecnie używam Kallosa Aloe jako odżywkę i stosuję ją przy każdym myciu i nie wiem czy słusznie... Do jakiej kategorii ją zaliczyć?

    OdpowiedzUsuń
  62. Właśnie mam w rękach Pilomax, sprawdzimy. Muszę jednak przyznać, że tak cena za taką ilość mnie przeraża, może coś innego godnego polecenia zamiast niej? Już zapisałam NaturVital ale nie mam w okolicy Drogerii Natura.

    OdpowiedzUsuń
  63. Przyznam, że do tej pory nie dbałam zbyt mocno o włosy, ale postanowiłam to zmienić. Mam obecnie ombre i przy ostatniej wizycie fryzjerka zrobiła mi maskę olaplex,po której moje włosy były fantastyczne! Końcówki przestały być suche, chociaż zgodnie z tym co piszesz, jest to chyba maska proteinowa? Doszłam do wniosku, że w takim razie kupię Kallos omega, ale po pierwszym zastosowaniu włosy są napuszone i lekko suche :( W którą stronę jeśli chodzi o maski powinnam zatem pójść? Jako skrajnie początkująca będę szczególnie wdzięczna za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Kupiłam sobie w sklepie fryzjerskim "Sleek line" proffesional repair shine"( mask with silk proteins)i jak przeczytałam Pani bloga o maskach,to chyba żle wybrałam(poleciła mi Pani co sprzedawała)Mam włosy farbowane,zniszczone,bardzo suche.A co Pani sądzi o tej masce.Przeciez jej nie wyrzucę.Bardzo dziekuje za odpowiedź.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja mam z kolei inny problem.Kiedyś myłam włosy 1-2 razy w tygodniu.Teraz myję co drugi dzień a powinnam nawet codziennie. Farbuję włosy henną (chyba mi wysusza włosy), ale po dwóch dniach włosy są już przetłuszczone. Nie wiem czy ma na to wpływ picie przeze mnie oleju lnianego.Myję szamponem Timotei radiant vitality-0% silikonu,parabenów i kolorantów.Używam odżywkę Kallos Aloe.Pomóż co mam zrobić aby włosy wyglądały normalnie? Co robię żle?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature