Top Social

DIY: KOLOROWE I PACHNĄCE PRZEGRÓDKI - ORGANIZERY DO TOALETKI IKEA MALM.

Dziś trochę inny post, bowiem będzie to notka z cyklu DIY czyli "do it yourself - zrób to sam". Jeśli posiadacie toaletkę, albo przechowujecie kosmetyki w szufladach, to praktycznie niezbędne jest posiadanie organizera. Tego typu przegródki do toaletki możecie zakupić np. w Ikei lub na Allegro.  Ja postanowiłam je zrobić samodzielnie i pozwalają mi one na ułożenie swoich kosmetyków w przejrzysty, estetyczny sposób. Nie będzie to nic skomplikowanego, a nawet jest to banalna metoda ozdabiania wieczek od kartonowych pudełek. Potraktujcie to zatem jako inspirację, a nie do końca skomplikowane DIY. Zapraszam do dalszego czytania, gdzie znajdziecie więcej zdjęć. 






Jak widzicie na powyższych zdjęciach jest to naprawdę prosta metamorfoza zwykłych, kartonowych wieczek od pudełek. Owinęłam je dosyć niedbale ale DIY to nie jest moja mocna strona. Wyobraźcie sobie zatem, że już w tym przypadku wspięłam się na wyżyny swoich manualnych umiejętności. Wy oczywiście możecie poświęcić więcej czasu na dokładne, precyzyjne zagięcia papieru, aby wszystko wyglądało jeszcze ładniej. Mój prosty sposób na przegródki do toaletki zobaczycie poniżej. Zaczynamy!


CZEGO POTRZEBUJECIE?
________________
Kartonowe wieczka od pudełek - ja swoje wybrałam pod kątem ich małej głębokości. Moja biała toaletka z Ikei Malm jest dosyć płytka,  a więc najodpowiedniejsze były płaskie wieczka. Papier ozdobny - tutaj dowolność w temacie i wszystko zależy od tego jakie kolory i wzory preferujecie. Ja swój papier mam z jakiegoś pudełka typu Shiny Box. Jest totalnie pogięty ale spokojnie, będę go prostować. Kolorowe tasiemki - uznałam, że takie wstążki będą fajnie wyglądać. Nożyczki, taśma klejąca oraz ulubione perfumy. Zaraz dowiecie się dlaczego będą potrzebne. 


PRASOWANIE I AROMATYZOWANIE PAPIERU
________________
Żeby papier ładnie układał się w pudełku, to musiałam go wyprostować. Dobrą metodą na pozbywanie się zagięć na papierze jest wyprasowanie go. Oczywiście pamiętajcie, żeby dobrać sobie odpowiednią temperaturę i nie spalić papieru. Ja na swoim żelazku nie mam pokazanej temperatury ale stopniowo ją zwiększałam, żeby uzyskać najbardziej gładki efekt. Lubię, kiedy rano otwieram toaletkę i unosi się z niej przyjemny zapach. Dotychczas wkładałam do niej zapachowe mydełka, jednak wpadłam na pomysł, żeby popsikać papier ulubionymi perfumami przed prasowaniem. Gorąca temperatura żelazka utrwaliła zapach w papierze i teraz cała toaletka wspaniale pachnie. 


ZAGINANIE PAPIERU KROK 1
________________
Papier składam na pół, aby był mniej transparentny. Układam na nim wieczko od pudełka, a następnie górną krawędź przyklejam bezbarwną taśmą. 


ZAGINANIE PAPIERU KROK 2
________________
Teraz dolną częścią papieru dokładnie wyścielam dno pudełka i przyklejam taśmą na górze. 


ZAGINANIE PAPIERU KROK 3
________________
Boki zaginam pod spód pudełka i tam podklejam bezbarwną taśmą. Mój papier idealnie nadaje się do takich czynności, bo jest "plastyczny", miękki i ładnie się formuje. 


OZDABIANIE WSTĄŻKĄ
________________
Na koniec ozdabiam pudełko wstążką, żeby nie było tak całkiem nudno. Ciekawie to wygląda już w toaletce, gdzie obok jest kilka podobnych przegródek. I to koniec, nic wymyślnego, ani trudnego. Tak jak już wspomniałam, Wy możecie zrobić to bardziej precyzyjnie. Dla mnie najważniejsze jest to, że kosmetyki nie "fruwają" sobie luzem po szufladzie i że jest miło dla oka. 



Mam nadzieję, że mój banalny sposób zainspirował Was do samodzielnego ozdabiania wnętrza swojej toaletki czy szuflady z kosmetykami. Na zdjęciach dosyć przypadkowo ułożyłam cześć swojej kolekcji kosmetyków, natomiast planuję osobny post, w którym pokażę Wam swoją organizację kolorówki. Myślę, że mam kilka ciekawych pomysłów, które mogłybyście zgapić dla siebie :-) 


Zapraszam na swoje aukcje Allegro - sprzedaję kilka zbędnych ubrań (klik TUTAJ)


OBSERWUJ MNIE
________________________________________________________



59 komentarzy on "DIY: KOLOROWE I PACHNĄCE PRZEGRÓDKI - ORGANIZERY DO TOALETKI IKEA MALM."
  1. Świetny patent z tymi perfumami i żelazkiem :) Od razu człowiek ma lepszy humor jak czuje swoje ulubione perfumy :) poza tym to świetna alternatywa dla gotowych przegródek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tymi perfumami to bym nie wpadła ale pomysł świetny!!!

      Usuń
  2. Bardzo fajny sposób, ale ja byłabym przeszczęśliwa posiadając własną toaletkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł z tymi kolorowymi papierkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pomysł jest super, bardzo prosty a jakże efektowny!!!! Podoba mi się niesamowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja do swojej toaletki włożyłam drewniane pojemniki na sztućce, które kiedyś były w biedronce. Akurat dobrze mieszczą kosmetyki, niestety nie prezentują się zbyt dobrze, drewno + biel toaletki trochę mi nie pasuje. Więc może je w coś poowijam :D ciekawy patent :D

    OdpowiedzUsuń
  7. podobnie kiedyś robiłam sobie przegródki w szufladach,ale teraz mam malutkie szufladki to i przegródki zbędne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł :) ja mam teraz małe szufladki to nie bardzo jest co dzielić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak cudownie. :) Gratuluj talentu. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ta toaletka mieści pudełka po glossyboxach? Planuje jej kupno, a że teraz korzystam z rozwiazania jakimi są pudełka po Glossy to bardzo by mi to ułatwiło później organizację :) Twój blog "śledzę" już od dłuższego czasu i bardzo trafiasz w mój gust gust kosmetyczny dlatego już nie raz po Twoich notkach o ulubieńcach itp skusiłam się na różne kosmetyki, z których jestem mega zadowolona i korzystam z nich codziennie. Serdecznie Cię pozdrawiam! :) z góry dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  11. Niby nic, a nadaje uroku :) świetny pomysł. Dodaje do obserwowanych:*

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy ta toaletka mieści pudełka po glossy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, nie subskrybuję Glossy ale patrząc na ich rozmiar u dziewczyn na blogach, to powinny wejść. Pokrywki wejdą na pewno.

      Usuń
  13. Ta toaletka jest świetna, muszę ją jednak kupić :) a pomysł z kartonikami napewno wykorzystam :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pudełka prezentują się uroczo. Dobra robota :) A toaletka piękna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie Ci to wyszło, ja mam do DIY dwie lewe ręce, chociaż ciągle mnie kusi, żeby spróbować coś stworzyć. A nuż odkryję w sobie jakiś talent :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, no weź... Ja to dopiero jestem anty talent do DIY. Ale to akurat jest prościzna :) Co za sztuka owinąć papierem wieczka od pudełek. Bardziej chciałam zainspirować kogoś do tego typu zabaw :)

      Usuń
  16. Taki banalny pomysł, a jakże ładny efekt końcowy. Ja mam toaletkę Hemnes, w której są wbudowane przegródki, ale kosmetyki trzymam i tak w pudełeczkach i koszyczkach tylko nie tak ładnie ozdobionych, może w wolnej chwili się tym zajmę kiedyś. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Może i nieskomplikowane, ale pomysłowe i efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pomysł banalny, ale do tej pory nie wpadłam na niego!
    Super, w końcu jakoś posegreguję swoje kosmetyki :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealna toaletka i w ogóle masz świetne pomysły, codziennie tu zaglądam i coś mnie inspiruje od makijażu, po jakies fajne kosmetyki czy właśnie takie pomysły na szufladki - SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś bede robić te szufladki, bardzo ciekawy pomysl z tymi perfumami!

    OdpowiedzUsuń
  21. ale zarąbisty pomysł, że od razu toaletka wygląda inaczej i tak pogodnie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie masz tam u siebie <3<3 Chciałabym tak...

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazdroszczę Ci takiego kącika :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacyjny pomysl. Niby nieskomplikowane, ale jako efekt :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę koniecznie zrobić porządki w mojej toaletce ;) dziękuje za inspiracje!

    http://pannadelifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. alez Ty masz wszystko pięknie i ładnie zrobione!! same cudowności

    OdpowiedzUsuń
  27. w swojej toaletce też wykorzystuję pudełeczka od glossy i piękne z loccitane, organizacja jest o wiele prostsza i wygodna.

    OdpowiedzUsuń
  28. ja tez tak zrobiłam , ale nie aromatyzowane ;) jednak dosc szybko mi sie zniszcyzły:(

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny pomysł! Jak kiedyś się "dorobię" własnej toaletki to na pewno wypróbuję ten patent :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Swietny pomysl. Musze pomyśleć jak udekorować moje koszyczki, by wyglądały równie uroczo.

    OdpowiedzUsuń
  31. No po prostu genialny pomysl, bede to dziś robić bo też mam tą toaletkę z Ikea!

    OdpowiedzUsuń
  32. CUDNA TA TOALETKA! I pomysl zgapię na 100% dzięki (-;

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam te perfumy z Loccitane i kocham po prostu...coś wspaniałego.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ozdobienie tych wieczek to świetny pomysł a po renowacji jakie gustowne :)

    OdpowiedzUsuń
  35. O kurczę, raj! Sposob wyprobuję na bank :)

    OdpowiedzUsuń
  36. zrobiłam podobnie z kartonowymi pidełeczkami ;))) Oszczędnie a z klasą i urokiem ;)))

    OdpowiedzUsuń
  37. ale pięknie :>

    OdpowiedzUsuń
  38. bardzo przydatne, zabieram się do roboty.
    Zapraszam do mnie http://haydenka.blogspot.com/
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wszystko super, ale ja mam niestety znaaaacznie więcej kosmetyków i już sama nie wiem gdzie mam je układać... taka mała szufladka nie pomieści nawet mojej kolorówki....

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam posty o tematyce diy, twój wyjątkowo mi się spodobał. Mam nadzieję, że będziesz rozwijać swój blog wlaśnie w tym kierunku :)








    OdpowiedzUsuń
  41. Super zorganizowane :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Zastosowanie perfum jest wręcz genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Zrobiłam tak jak Ty i jestem zachwycona! :]

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo elegancko. Wykorzystywałam już wieczka pudełek, a ozdobnym papierem przyozdabiałam raczej samo dno szuflady :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny pomysł. Wszystko prezentuje się bardzo stylowo i kobieco ;) Jeśli miałabym taką kolekcję wszelkich cudeniek, również by o nią dbała :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Genialny pomysł:) niedługo będę miała nowa toaletkę to go wykorzystam jeśli pozwolisz :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature