Top Social

JAK ROZJAŚNIĆ WŁOSY W NATURALNY SPOSÓB? STARA I SKUTECZNA METODA.

Ostatnio zauważyłam u dziewczyn tendencję do rozjaśniania i dekoloryzacji włosów. Rzadko można spotkać na ulicach typową, farbowaną czarnulę, którą sama kiedyś byłam. Tak jak w tamtym sezonie bardzo modne było ombre, tak w tym trendem są jaśniejsze refleksy na brązach. Wszystko ma wyglądać w ten sposób, jakby włosy same rozjaśniły się na słońcu. Oczywiście trudno jest uzyskać taki efekt u fryzjera ale można próbować. Ja po długich latach farbowania dałam odpocząć moim włosom i staram się je teraz rozjaśniać w naturalny sposób. Ostatnio wypróbowałam starą jak świat metodę rozjaśniania, której efekty przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Jeśli jesteście ciekawe jak w bezpieczny i naturalny sposób rozjaśnić włosy, to zapraszam do dalszego czytania. 



Efekt, jaki możecie zauważyć na zdjęciu, to po prostu rozjaśnianie rumiankiem + kilka godzin na słońcu. Jest to bardzo stara metoda, którą zapewne stosowały Wasze babcie i mamy. Osobiście kilka razy słyszałam o rozjaśniających właściwościach rumianku ale nigdy nie miałam okazji wypróbować na sobie takiego "zabiegu". Ostatnio jednak się skusiłam i uzyskałam efekt rozjaśnienia o 2 tony!


Wystarczy kupić w aptece rumianek [w saszetkach lub suszony], zaparzyć odpowiednią ilość i po umyciu włosów zrobić sobie ostatnie płukanie takim naparem. Ja po wymoczeniu włosów lekko je osuszyłam ręcznikiem, rozczesałam szczotką, a następnie spędziłam 2-3 godziny na słońcu. Włosy naturalnie wyschły i już po pierwszym takim seansie zauważyłam rozjaśnienie o 1 ton. Następnego dnia nie płukałam już całych włosów w rumianku, a jedynie przelałam sobie trochę naparu do buteleczki z atomizerem i spryskałam je na długości. Również spędziłam na słońcu 2-3 godzinki i oto efekt. Przyznam, że stopień rozjaśnienia bardzo mnie zaskoczył. Nie będę już powtarzać takiego zabiegu, bo nie chcę mieć aż tak jasnych włosów. Nawet teraz ciężko jest mi przyzwyczaić się do takiego koloru i chyba będę próbować je nieco przyciemnić naparem z czarnej rzepy [nie dogodzisz kobiecie].


Zanim zaczęłam farbować włosy na czarno, to zawsze miałam tendencję do rozjaśniania włosów na słońcu. Kiedy byłam mała, to latem moje brązowe włosy miały kilka grubych, prawie platynowych pasm. Wyglądało to naprawdę "podejrzanie" czyli tak, jakbym po prostu rozjaśniała te pasma farbą. Teraz, kiedy moje włosy już praktycznie do połowy długości są naturalnego koloru, znów zauważam te jasne pasma, szczególnie przy twarzy. Często pytacie mnie czy robiłam pasemka ale to moje naturalne refleksy. 

Wracając jeszcze do całego zabiegu rozjaśniania rumiankiem, to nie wiem, czy uzyskacie jakikolwiek efekt na farbowanych włosach. Natomiast na naturalnych na pewno ta metoda da zauważalny rezultat. Nie polecam płukać włosów w rumianku zbyt często, bo może je delikatnie wysuszyć. Jednak nigdy nie zniszczy Wam włosów tak, jak zrobi to rozjaśniacz. 


Próbowałyście już takiego rozjaśniania? 

A może znacie inne, przyjazne włosom metody? Dajcie proszę znać!


____________________________________


 insta

77 komentarzy on "JAK ROZJAŚNIĆ WŁOSY W NATURALNY SPOSÓB? STARA I SKUTECZNA METODA. "
  1. suuuper sposób :) tylko pytanie - ile to jest odpowiednia ilość ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wrzuciłam 4 torebeczki rumianku na 2 litry gorącej wody, zaparzyłam pod przykryciem i po wystygnięciu wypłukałam w tym włosy :)

      Usuń
    2. dzięki za odpowiedź :D

      Usuń
  2. Bardzo często rozjaśniam włosy z pomocą rumianku. I jestem bardzo zadowolona z efektu...:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny efekt ! ;) Możesz napisać coś więcej o tym naparze z czarnej rzepy? Jak go przygotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tfu, miałam na myśli sok z czarnej rzepy. Ostatnio widziałam taki w aptece i muszę go zakupić :) Działa też niezwykle regenerująco :)

      Usuń
    2. Przyciemniająco działa też płukanka z kory brzozy, a rozjaśnić podobno może maska z henny kasji.

      Usuń
    3. Przyjemniająco działa też płukanka z kory dębowej, a rozjaśnić może podobno henna kasja.

      Usuń
  4. Tez płuczę czasami włosy rumiankiem ale u mnie leprze efekty rozjaśniające daje miód. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "po wymoczeniu włosów lekko je osuszyłam ręcznikiem" pamiętam, jak próbowałam rumianku za młodu, to ręcnziki po tej zabawie zbyt ciekawie nie wyglądały :) Moje dość jasny blond włosy łapały ciepły słomiany odcień od tego. Lepszy będzie sposób sprejowy -tak sobie myślę, że można by dodać soku z cytryny-i domowy psikacz "go blonder" gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ręcznik może być trochę żółty ale ja zawsze używam do takich eksperymentów starego ręcznika, który kiedyś służył mi jak farbowałam włosy na granatową czerń :) Także jest zmaltretowany na maxa :)

      Usuń
  6. Muszę wypróbować ;) chociaż nie wiem czy moje skłonne do przesuszania włosy to wytrzymają.

    OdpowiedzUsuń
  7. chymm patrz tez tyle razy słyszałam o rumianku a dopiero teraz mnie skusiłaś :d spróbuje w tym tygodniu :) Dzieki za kopa motywacji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj mi od słoneczka też się rozjaśniają zawsze, dlatego farbuję przed latem bo nie chcę mieć mega jasnych :P chociaż mnie także się pytało zawsze sporo osób czy rozjaśniam włosy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Rumianek stosuję od paru lat, zawsze dawał mi znakomite efekty.
    Bardzo często sięgam też po miód, maski z jego użyciem dają kapitalne efekty i dodatkowo rozjaśnia pasma :-)
    Wyglądasz świetnie w jaśniejszych włosach, świeżo i młodo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś dawno dawno temu rozjaśniałam nieco włosy myjąc je szamponem z rumiankiem Johnson Baby :)
    Słyszałam tez o rozjaśnianiu włosów miodem. Na mokre włosy nakłada się miód i zawija pod folię i wtedy wytwarza się w małym stężeniu ten sam związek chemiczny co w rozjaśniaczu podobno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miodem też kiedyś rozjaśniałam i w ogóle miód działa na moje włosy bardzo nawilżająco :)

      Usuń
  11. Według mnie bardzo korzystnie wyglądasz w tym kolorze włosów. Powiem więcej, Nawet odmłodniałaś dzięki niemu ( nie twierdzę, że jesteś niemłoda ;) ) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się jakoś nie widzę w tak jasnych włoskach :)

      Usuń
    2. Popieram. Jest Ci do twarzy w tym kolorze niz w ciemnym. Ale najwazniejsze zebys sama czulas sie dobrze z tym :)

      Usuń
  12. Zdrowsza metoda dla wlosow ale niekorzystna dla skory ;) tak zle i tak niedobrze ;) dla mnie slonce jest bardziej niebezpieczne niz rozjasniacz dla moich wlosow ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem bardzo ładnie Ci w takich jaśniejszych włoskach :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie skorzystam z porady o rozjaśnianie włosa - ale ciekawy sposób i tani :)

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę przyznać, że wcześniej nie słyszałam tego sposobu, a od jakiegoś czasu chce rozjaśnić włosy więc tym sposobem spadłaś mi z nieba :) będę próbować i mam nadzieję, że efekt będzie taki jaki chciałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę wypróbować, czasami mioduję włosy ( ;) ) i także nabrały jaśniejszych refleksów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, lubię rozjasnienie po miodzie bo daje taki ładny, karmelowy odcień :)

      Usuń
  17. próbowałam ale z moimi ciemnymi brązowymi włosami było bardzo ciężko i zrezygnowałam

    OdpowiedzUsuń
  18. Hah. Znam to uczucie kiedy już coś zrobisz z włosami w kierunku koloru i za godzinę już zmieniasz zdanie bo to jednak nie to :P uważam, że bardzo ładnie wyglądasz w takich włosach. Marze o takim kolorze ale na moich farbowanych raczej ciężko :P Zostaw sobie takie na lato takie, a na jesień przyciemnij :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh, cieszę się, że nie jestem sama w swoim niezdecydowaniu :)

      Usuń
  19. Kiedyś stosowałam rumianek na włosy. Mieszałam go z sokiem z cytryny. Teraz niestety muszę farbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam z cytryną, na pewno efekt byłby jeszcze bardziej rozjasniający:)

      Usuń
  20. Włosy wyglądają super:) Muszę sprawdzić czy u mnie zadziała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. powiedz mi, czy na tym słońcu byłaś w mokrych włosach? :) jej, świetna metoda. chciałam zobaczyc zawsze jak bym wygladała w blondzie, a to jest możliwe bez farbowania, bo zawsze latem mam od słońca refleksy, rozjaśniają mi się włosy o 1 ton. dzięki tej metodzie moze się uda o 2-3 tony? jak sądzisz? na pewno spróbuję. :) jesteś super. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, byłam w mokrych włosach (wszystko dokładnie opisałam w poście) :)
      Nie wiem jak dokładnie zareagują Twoje włosy, moje rozjasniły się bardzo szybko :)

      Usuń
  22. Ile trwała Twoja kuracja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa razy po 2-3 godziny na słońcu (wszystko jest dokładnie opisane w poście).

      Usuń
  23. Przepiekne masz te włoski:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo Ci do twarzy w tym kolorze :) Wyglądasz bardzo świeżo i pięknie :)

    Na mnie rumianek za specjalnie nie działa, chociaż ja nie wystawiałam się na tak długo na słońce. Może spróbuję w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce to ważny element całego rozjasniania. Sam rumianek słabo zadziała :)

      Usuń
  25. Super rada :) na pewno tego wypróbuje. Bardzo chciałam własnie w ostatnim czasie miec takie refleksy i lekko rozjaśnić włosy ale strasznie było mi ich szkoda niszczyć.. A tu prosze :) taki babciny sposób i piękny rezultat :)
    Twoje włosy są niezwykle piękne :) uwielbiam kiedy je pokazujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj ten sposób, na pewno będziesz zadowolona :)

      Usuń
  26. Super sposób:-) moje wlosy latem zawsze łapały słońce, teraz od kiedy je farbuje jest gorzej.
    Ale dobrym sposobem na rozjaśnienie jest cytryna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na farbowanych takie rozjaśnianie działa słabo. Chyba trzeba by było najpierw ściągnąć farbę :)

      Usuń
  27. Genialny odcień Ci wyszedł :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mi się bardzo podobasz w takim kolorze. Może kiedyś wypróbuję ten sposób chociaż raczej wolę siebie w ciemnych włosach.

    OdpowiedzUsuń
  29. Z nieba mi spadłaś ;) Już od roku szukam fryzjerki która by mi takie cudo na włoskach zrobiła i wszystkie się boją (mam długie włosy i boją się ich ruszać bo wiedzą chyba że zabiję jak coś nie wyjdzie ;)
    Muszę koniecznie wypróbować bo u Ciebie wygląda to pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz naturalne włosy, to takie rozjasnianie rumiankiem i słońcem będzie idealne. Wyjdą Ci takie naturalne refleksy :)

      Usuń
  30. Ja też mam to co Ty, tzn z przodu takie jasne pasma. Zanim zaczęłam farbować to koleżanki pytały się mnie czy robię sobie jakieś jasne refleksy :P teraz po 7 latach wracam do swojego kolorku i również sprawdzałam metodę z rumiankiem, potem z miodem, coś potem odrobinę rozjaśniałam, a teraz robię szamponem na pozbywanie się ciepłych refleksów:)

    OdpowiedzUsuń
  31. zawsze jako ostatnie płukanie stosuje napar z rumianku i licze na rozjaśnienie moich naturalnych włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Również używałam przez jakiś czas naparu z rumianku, powoolii rozjaśnił mi lekko włosy. Wrócę z powrotem do tej metody i dodam promienie słońca - jak będą ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. nie słyszałam o takim sposobie ;) muszę przetestować koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  34. A jak rozjaśnie się na miodek? :-) ciekawe, czy coś da na rudą farbę :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie probowalam, ale na pewno wyprobuje :) Ja juz nie maluje wlosow prawie od roku. A swojego czasu zdarzalo mi sie malowac co miesiac!

    OdpowiedzUsuń
  36. Odnośnie rumianku. Kupiłam w zeszłym roku na lato szampon dla blond włosów rumiankowy z yves rocher. Na moim szarym mysim kolorze miałam piękne refleksy przez słońce. Jest to jakiś sposób ;) może też Wam się przyda :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Wow, świetny efekt, nie spodziewałam się, ze rumianek rozjaśni aż tak widocznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. znam ten sposób, miałam kiedyś jaśniejsze włosy i babcia robiła mi płukanki z rumianku :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie wpadlabym na to! Jak mi minie faza na przyciemnianie koloru (ochladzanie) to zapewne przyjdzie czas na rozjasnianie, więc będę musiała wypróbować : )

    OdpowiedzUsuń
  40. To ja się wypowiem jako posiadaczka CIEMNYCH, FARBOWANYCH włosów ;D Aktualnie z naprawdę ciemnych włosów uzyskałam naturalnymi metodami... brąz! Ale to zasługa nie tylko samych płukanek rumiankowo- rzewieniowych (polecam bardzo korzeń rzewienia do robienia wywarków tego typu), ale też maski, którą sobie robię na całą noc. Podaję składniki, w ilości wystarczającej dla długich, gęstych włosów:
    - całe opakowanie cynamonu
    - wyciśnięty sok z 1- 1,5 cytryny
    - miód (daję na oko, żeby dobrą konsystencję uzyskać- taką niezbyt rzadką, bo potem spływa w nocy :/)
    - łyżka stołowa oliwy (może być inny olej)
    Nakładamy to na lekko wilgotne włosy (jak będą za bardzo wilgotne to spłynie, a suche nie mogą być, bo źle się nakłada i miód musi mieć wilgotne środowisko, żeby działać). Można trzymać 3h, ale dla włosów farbowanych polecam całą noc. Zejście z mega ciemnego brązu do brązu wymagało u mnie: 4 maseczek i płukania na koniec włosów wywarem rumiankowym lub rumiankowo-rzewieniowym po każdym myciu (czasowo: okres 2 tygodni).
    Polecam! ;)

    Monia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem mocno zainteresowana!! marzy mi się żeby zejść z czarnego na brąz, boję się rozjaśniaczy bo moje włosy są z natury kręcone, puszące się i raczej tępe;(( Jak zrobić ten wywar z rumianku?? jakie proporcje?? proooosze o odpowiedz

      Usuń
  41. Ostatnio robiłam płukankę z rumianku, ale sama nazbierałam świeżego i przez pół godziny go gotowałam - efekty super :)

    OdpowiedzUsuń
  42. jak uzyskalas taki kolor na gornej czesci wlosow?

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak dla mnie to Ty jesteś królową włosów masz je prześliczne długie i piękny kolor. ZAZDROSZCZĘ :(:( Pozdrawiam papatki

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam (: widzę, że twoja wiedza na temat włosów jest bardzo duża, więc chciałabym się Ciebie poradzić. Pod koniec maja zrobiłam sobie u fryzjerki ombre. Wyszło bardzo fajnie, ale pod koniec sierpnia bardzo chciałam mieć czarne włosy więc kupiłam szamponetkę z joanny "hebanowa czerń". Kolor wyszedł zielony, no taki zielono-szarawy.. myłam włosy 15 razy, ale to i tak nic nie dało. Moje włosy stały się strasznie wykruszone i sianowate. Dwa dni po nieudanej próbie farbowania udałam się do fryzjerki by zrobić ciemny brąz. Kolor wyszedł ładnie, ale tam gdzie miałam te zielony włosy, były "prześwity". Po każdym myciu rozjaśniają się coraz bardziej przez co kolor wydaje się bardzo wyblakły. Chciałam się zapytać, czy wiesz może jak naturalnie usunąć farbę z włosów i wrócić do naturalnego koloru? Mój naturalny kolor to "mysi blond". Nie chcę używać rozjaśniaczy ani środków do dekoloryzacji, bo to jeszcze bardziej zniszczy moje włosy. Bardzo prosze o pomoc:(

    OdpowiedzUsuń
  45. Czesc chcialam sie spytac czy ktos z was stosowal DZIEWANNE WIELOKWIATOWA ponoc rozjasnia wlosz

    OdpowiedzUsuń
  46. I jak przyciemniałaś włosy sokiem z czarnej rzepy? :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Pięknie wyglądasz w swoich naturalnych włosach, kobieco i zmysłowo. Znacznie lepiej niż w farbowanych.

    OdpowiedzUsuń
  48. Zastanawiam sie czy włosy nie wyjda żółte?

    OdpowiedzUsuń
  49. Przygotowałam mix cytrynowo-miodowo-rumiankowy na bazie żelu lnianiego i zaraz idę testować, bo słońce samo za siebie dzisiaj nie może :D

    Nie liczę na jakiś mega rezultat, ale chcę zobaczyć czy taki eksperyment przyniesie jakikolwiek efekt na włosach, które pół roku temu zaliczyły trzy farbowania na czarno (nie wiem co mi odbiło po trzech latach henny i indygo...), a potem cztery naturalną henną.

    OdpowiedzUsuń
  50. Gdy byłam młodsza, miałam piękne jasne blond włosy, które z wiekiem niestety zaczęły ciemnieć. Fajny sposób, tylko szkoda, że nie wiedziałam o nim w wakacje :( Muszę z tym rozjaśnianiem poczekać do następnych.

    OdpowiedzUsuń
  51. Hej :) Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak długo utrzymuje się to rozjaśnienie rumiankiem? ...bo zakładam, że nie całe życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. Pasują Ci te jasniejsze;) Rozjaśniają twarz;)Sposób z rumiankiem brzmi ciekawie, ale chyba jednak na moje farbowane włosy nie zadziała. Marzą mi się jasniejsze końcówki, ale jednak szkoda mi farbowac;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Z rumiankiem spotkałam się już kilkakrotnie. Cały problem polega na tym, że on działa tylko w przypadku włosów blond lub jasnych, ja jestem brunetka i efekt rozjaśniania przez rumianek jest u mnie prawie niezauważalny. Ale jeżeli faktycznie macie blond włosy - nawet ciemny blond, czemu by ich nie rozjaśnić własnie tym sposobem, tym bardziej że jest to jeden ze zdrowszych sposobów. Sami tutaj możecie dokładniej przeczytac o tym jak działa rumianek, a jak inne zioła: http://www.jestemfit.pl/artykuly/suplementy/zio%C5%82a-w-kosmetyce-b%C4%85d%C5%BA-pi%C4%99kna-i-zdrowa

    OdpowiedzUsuń
  54. Czy takie rozjaśnianie włosów daje trwały efekt?

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature