Top Social

Jak wypełniam/maluję swoje brwi krok po kroku: eyebrow tutorial.


Brwi to chyba najważniejszy element naszej twarzy, bo nadają jej wyrazu, kształtu, proporcji. Przez wiele lat przechodziłam kilka etapów podkreślania brwi: od hardkorowego, mocno wyrysowanego kształtu, który absolutnie do mnie nie pasuje, aż po całkowicie naturalne wypełnienie cieniem, co też nie do końca dobrze wyglądało. Długo szukałam też odpowiedniego produktu, który miałby chłodny, szarawy odcień i był w miarę widoczny. Moje brwi mają kilka ubytków, których cień nie jest w stanie skutecznie wypełnić, więc potrzebowałam czegoś w formie kremowej. Kredki takie jak np. Catrice w odcieniu Date With Ash Tone okazywały się zbyt tłuste w swej konsystencji, a Catrice Eyebrow Set nie nadawał odpowiedniego kształtu brwiom.  Maybelline Color Tattoo w odcieniu 40 Permanent Taupe odkryłam na jednym z blogów, gdzie był porównywany z MUFE Aqua Brow. Jest to świetny cień w kremie, który na dzień dzisiejszy spełnia u mnie rolę produktu do brwi oraz bazy pod cienie. Jeśli chcecie zobaczyć krok po kroku jak wypełniam i podkreślam swoje brwi, to zapraszam do dalszej części posta.




Oto moja naga brew. Tak, wygląda dosyć żałośnie ale kilka zabiegów pozwala mi na jej zadowalające  ukształtowanie. Standardowo na twarz nakładam podkład koniecznie omijając brwi. Nigdy nie przeciągam pędzlem z podkładem po brwiach, bo wygląda to fatalnie. Następnie przeczesuję je spiralną szczoteczką z zestawu BH Cosmetics (recenzja na dniach) ale możecie użyć takiej po starym tuszu i też będzie dobrze. Ważne, żeby takim przeczesaniem nadać brwi wstępny kształt.


Teraz bardzo ważny krok - podkreślenie brwi od dołu. STRZAŁKA pokazuje gdzie zaczynam, a KROPECZKI w jakim miejscu i jak daleko prowadzę linię. Robię to precyzyjnym, wąskim pędzlem skośnym Zoeva 317 Wing Liner i cieniem Color Tattoo. Ważne jest, aby nie zanurzać pędzla w tym cieniu, a delikatnie po nim przesunąć. Dzięki temu nabierzemy idealną ilość. Zanim zaczynam nakładać cień, zawsze lekko wycieram nadmiar o wierzch dłoni, bo potrafi zbijać się w "paprochy". 

Większość dziewczyn może tak naprawdę poprzestać już na kroku pierwszym, gdyż taka dolna linia w naturalny sposób wyrównuje brew. Moim kolejnym krokiem jest namalowanie prostej linii od czubka łuku, po końcówkę brwi. Robię to także za pomocą pędzla Zoeva 317 i cienia Color Tattoo.







Następnie prowadzę linię od góry brwi ale nie od samego jej początku. Zaczynam w miejscu, który wyznacza mi środek tęczówki i prowadzę ją do najwyższego wygięcia łuku. Zaczynając od samego jej początku wyglądałoby to dosyć nienaturalnie. Miejsce, które ominęłam, będę później wypełniać jaśniejszym cieniem. Ten krok  pozwala mi stworzyć w miarę regularny zarys i kształt brwi.






Teraz czas na wypełnianie ubytków w brwi. Robię to za pomocą tego samego pędzla ale cieniem, w tym przypadku jest to duo z Catrice Eyebrow Set. Do wypełnienia luk używam ciemniejszego cienia z zestawu, a do uformowania początku brwi dobrze sprawdza się ten jaśniejszy. Ważne, żeby nie używać na początku brwi ciemnego cienia, bo będzie to wyglądało niekorzystnie. Generalnie zasada jest taka, aby początek brwi był nieco jaśniejszy, niż jej środek i końcówka. Między innymi dlatego w zestawach do brwi mamy dwa kolory. 




Kilka "brwiowych" rad:

1. Jeśli chcesz, aby brwi były jeszcze bardziej "dopracowane", to połóż pod sam łuk brwiowy korektor, którym "wyczyścisz" ewentualne pomyłki i rozjaśnisz tą okolicę. Dzięki temu oko się otworzy, a brwi staną się bardziej regularne i równe. Pamiętaj, żeby taki korektor był jak najbardziej dopasowany do koloru Twoich powiek. 

2. Jeśli zdarzy Ci się położyć zbyt dużo cienia na brew, to zawsze możesz wyczesać nadmiar szczoteczką do brwi. To pozwoli Ci też na bardziej naturalne rozprowadzenie cienia na całej długości. 

3. Dużej naturalności brwiom dodaje bezbarwny żel, który można kupić np. w Sephorze albo Rossmannie (Miss Sporty). Taki produkt ładnie utrwala brwi ale także je nabłyszcza i delikatnie zlepia włoski, co daje naturalny efekt. Możesz też użyć żelu barwionego i jeśli masz naturalnie jasne włoski, to taki produkt pozwoli Ci je uwidocznić.

4. Nigdy nie używaj czarnego cienia lub czarnej kredki do malowania brwi. Takie kolory dodadzą Ci lat, a twarz nabierze srogiego wyrazu. Wybieraj raczej chłodne odcienie czyli takie, które wpadają w szarość, a nie w rudawy brąz. Niestety większość brązów daje czerwono - pomarańczową poświatę, co na brwiach wygląda rudo. Nawet, jeśli masz taki kolor włosów, to dobrze, aby brwi pozostały raczej w chłodnym tonie.

5. Regulując brwi pamiętaj, że mniej znaczy więcej. Nie staraj się na siłę skubać brwi tylko dlatego, żeby miały taki kształt, jaki wymyśliłaś. Trzymaj się ich naturalnej linii. Lepiej wyrwać mniej, niż za dużo.

6. Pamiętaj, że rzadko kto ma dwie identyczne brwi. Ich ewentualna różnica względem siebie nie jest żadną tragedią.



To by było na tyle. Ciekawa jestem czy podobnie malujecie swoje brwi i czy używałyście już tego cienia Color Tattoo? Ja uważam go za moje wielkie odkrycie roku i z pewnością pozostanie ze mną na dłużej.

____________________________________________________________________________

Zapraszam na mój Facebook & Instagram 



69 komentarzy on "Jak wypełniam/maluję swoje brwi krok po kroku: eyebrow tutorial."
  1. Hah też miałam w planach post brwiowy :-D a uzywamy tego samego cienia tattoo :-D
    Śliczna ty<3 ile ja bym dała za takie gęste brwi <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobne metody, ale jednak inaczej to robię;)
    Nie mniej jednak Twój jest spoko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. łał super to wszystko wyjaśniłaś i pokazałaś, na pewno skorzystam z Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uzywam tych samych produktow, ostatnio kupilam Color Tatto i faktycznie fajnie sie nim maluje ale mozna przesadzic przez jego konsystencje;) U mnie sam cien ciezko dobrze rozprowadzic bo moje brwi rosna tylko do polowy:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, konsystencja jest gęsta i trzeba uważać z ilością :)

      Usuń
  5. ooo super ten cien tatoo,w weekend sobie go kupie i pędzelek obowiązkowo,ona jest cieniutki prawda? bo takiego poszukuje,a w tych zestawach brwiowych raczej sa takie grube do brwi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,tak, on jest bardzo cieniutki i to jest najważniejsze w tych pędzelkach. I nie "rozłazi" się pod wpływem produktu czy mycia :) To też plus :)

      Usuń
    2. ooo dziękuje kochana i oooo to własnie mnie chodziło :) ufam Tobie wiec kupie,bo poszukuje prawdziwie cienkiego :****

      Usuń
    3. Będziesz zadowolona, bo jest naprawdę cieniutki :)

      Usuń
  6. Muszę koniecznie wypróbować ten Color Tattoo-wygląda bardzo naturalnie, a ja jeszcze niestety nie znalazłam swojego ulubionego produktu do brwi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam a jak Ci się nie sprawdzi do brwi, to wykorzystasz jako baza pod cienie - jest świetny w tej roli i przedłuża trwałość cienia do maksimum. W dodatku pięknie podbija kolor.

      Usuń
  7. Ja mam bardzo ciemne brwi raczej czarne niż brązowe to jakiego koloru powinnam użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w poradach... Chłodnego brązu, taki jest właśnie Clolor Tattoo 40.

      Usuń
    2. u mnie brąz by się bardzo odznaczał bo brwi czarne, tak myślę bo w sumie nie próbowałam. Bardziej bym się w stronę grafitu skłaniała chyba. Byłam kiedyś na makijażu i pani podkreśliła mi brwi czarnym cieniem i rzeczywiście nie wygląda to dobrze.

      Usuń
  8. Świetne porady, chętnie skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. masz tak ładne brwi, że niewiele musisz z nimi robić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam czarne brwi i zawsze wyglądam srogo :) Utrwalam czarną Delią i nie wyglądają jak przerysowane ;)
    Kocham swoje brwi za to, że praktycznie nic nie trzeba z nimi robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozazdrościć :) Ale może spróbuj bardziej podkreślać brązami, wtedy zyskasz na łagodności :)

      Usuń
    2. Tylko nie takimi rudymi, ciepłymi. Wybieraj takie raczej chłodne, jak najciemniejszy cień z tej paletki Catrice, którą pokazałam w tym poście. Byłby całkiem ok do czarnych brwi :)

      Usuń
  11. Bardzo fajny efekt. Ja mam takie krzaczory, że muszę je podcinać bo nie mogę sobie z nimi poradzić więc tego typu kosmetyki nie są dla mie.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzaczory powiadasz hehe... Ja to bym chciała mieć gęste, bo wtedy praktycznie nic nie trzeba robić. Jedynie pociągnięcie żelem i voila! :)

      Usuń
  12. Masz bardzo ładny kształt brwi, ja moje podkreślam podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) To taki uniwersalny tutorial, z którego każda dziewczyna może skorzystać i będzie ok :-) Teraz tylko kwestia dobrania odpowiedniego koloru cienia :)

      Usuń
  13. Żałośnie? Naturalnie masz bardzo ładne i gęste brwi. Chciałabym mieć choć w połowie takie jak Ty, ale sie robia- olejek rycynowy działa cuda. Do brwi mam paletkę z Sephora- dwa cienie i ten żel. Do tego zawiera już malutkie przybory- pędzelek fajnie ścięty, szczoteczkę i pincetę, lustereczko. Fajny zestaw. Niestety najszybciej kończy się żel, ale bez żelu też sobie radzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, no tak mi się zawsze wydaje, że wyglądają trochę łyso :-)
      Też miałam kiedyś tą paletkę ale mi się roztrzaskała o podłogę...

      Usuń
  14. Fajny post :)
    Brwi podkreślam bardzo podobnie i też cieniem Permanent Taupe. Uwielbiam go, bo jest chłodny i uniwersalny, można pomalować nim i jaśniejsze i ciemniejsze brwi :) Jako bazy jeszcze go nie używałam, ale na pewno wypróbuję :) A używasz go tylko pod ciemne cienie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod jasne też go używam, bo on nie jest zbytnio kryjący. Nakładam do na powiekę palcem i daje lekką poświatę ale przez jego lepką konsystencję świetnie przytrzymuje cienie na miejscu i podbija kolor, także tych jasnych cieni nie zmieniając zbytnio ich koloru :)

      Usuń
    2. To będę musiała koniecznie wypróbować ten trik przy najbliższej okazji :) Ja go nakładałam kiedyś na powiekę, ale jako cień i widocznie dużo go brałam, bo wydawał mi się ciemny i kryjący :)

      Usuń
  15. Przydatne rady, ja powoli uczę się podkreślania brwi, idzie powoli, ale jest coraz lepiej...Też mam ten cień, może faktycznie warto wykorzystać go do brwi zamiast kredki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam tak przydatne posty;) ja swoje brwi traktuje cieniami do brwi z Oriflame;)

    OdpowiedzUsuń
  17. o moze tez powinnam skorzystac z tego cienia, dopiero od niedawna wzielam sie za moje brwi, wczesniej traktowalam je tylko henna ;) do tej pory uzywalam tylko brązowego cienia, no moje brwi się róznia od siebie, próbowałam je jakos wyrównac ale cos mi nie pykło niestety ;/

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że 3/4 blogereJ i vlogerek używa tego cienia do podkreślania swoich brwi :)) ja także, - używam go już bardzo długo i myślę, że póki nie zrobię mojego wymarzonego makijażu permanentnego to do tego czasu pozostanę mu wierna :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiem że początek brwi nie powinien być ciemny, ale mam ten problem że jedna brew na początku jest bardzo przerzedzona i włoski ine chcą za nic rosnąć. A gdy na obu brwiach dam jasny cień z tego setu, to w tej z brakami widac dużą różnicę ;/ wiec muszę dać ciemny cień ;/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za szerszą radę na pewno skorzystam ;)

    Pozdrawiam, dzeejlo

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie to wyjaśniłaś spróbuje twoich rad

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie to robisz :) Przejrzyście to wyjaśniasz. Może uda mi się coś odtworzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie zrobiony post :) Super masz brwi i bez podkreślenia, moje to takie wyrzępołki :/ ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Genialny post, prawdziwy tutorial. Paletkę z Catrice posiadam, ale cień Tatoo do brwi? Gdzieś już to słyszałam-muszę kupić :)) pozdr

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam takie wpisy! Z pewnością skorzystam z rady.

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny, precyzyjny opis. Muszę obejrzeć ten cień w kremie, może też mi spasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. świetne masz brwi :) chciałabym takie :P

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam czarne dosc geste brwi, ale chciałabym uzyskac efekt takich ladnie wyrysowanych brwi jak niektore dziewczyny maja do makijazu, oczywiscie nie takich "agresywnyh" jaki bedzie najlepszy odcien i metoda wykonania?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Color Tatoo byłby odpowiedni dla uzyskania takiego efektu.

      Usuń
  29. bez pomalowania też są ładne :D

    OdpowiedzUsuń
  30. cienie tatoo są mistrzostwem! niestety moich ciemnych brwi nie da się malować, ale są dość gęste więc nawet chyba nie ma większej potrzeby :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Oj ja tylko używam żelu do brwi z wibo - ale wiadomo od czegoś trzeba zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Też używam tych samych kosmetyków :)
    Fajny stepik :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jesteś kolejną osobą, która chwali cień Maybelline, więc być może i u mnie się sprawdzi? Jak na razie walczę z uzyskaniem mojego wymarzonego wyglądu brwi i chętnie skorzystam z rad - dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Super post, podkreślam brwi od niedawna, także ciągle się uczę :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaczynam się zastanawiać czy czasem nie powinnam nauczyć się tego triku. Jestem posiadaczką ciemnych brwi, ale.... mały retusz mógłby im pomóc. Twoje krok po kroku jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Nigdy nie używaj czarnego koloru do brwi - no, teraz już wiem:)Człowiek uczy się całe życie..Twoje rady przydadzą mi się na pewno, jak tylko dojdę do siebie to pokombinuję Twoim sposobem.Tylko cienia Tatoo w tym kolorze nie posiadam jest błękit i jeszcze jeden błękit i fiolet...,ale coś na zastępstwo sie znajdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Daria, a co zrobić z niesfornymi brwiami, które w szerszej części łuku brwiowego odstają? Masz jakąś metodę "układania" włosków?

    OdpowiedzUsuń
  38. bardzo fajny sposób i super wyjaśniony :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciekawie napisane i dobrze wyjaśnione. Ja nie malują brwi bo mam makijaż permanentny, wykonany przez panią Aleksandrę Górecką. Bardzo ładnie z resztą ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Cały czas mnie dziwi ten ostatni krok ;) ja wyrównuję dolną część brwi od samego ich początku i rozcieram cień do góry, a u Ciebie jakoś to inaczej wygląda :P

    OdpowiedzUsuń
  41. Nigdy nie potrafiłam sobie podkreślić brwi zazwyczaj wyglądałam śmiesznie aż do teraz! Znalazłam Twój blog przypadkiem kupiłam potrzebne kosmetyki i za pierwszym razem UDAŁO SIĘ ! Moje brwi jeszcze nigdy nie były takie ładne , dzięki wielkie. :)

    OdpowiedzUsuń
  42. piękne brwi i bez makijażu ... zazdroszczę :) A z rad skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  43. kiedyś ktoś powiedział "brwi są ramą naszych oczu" i zgadzam się z tymi słowami w 100%,moje brwi z natury są dość ciemne, w miarę geste, jednak długie i wymagają ujarzmienia, końcówkę brwi podkreślam na szybko kredką, a kiedy mam czas sięgam po puder do brwi z GR - zdecydowanie wolę efekt pozostawiony po cieniu, jest on bardziej naturalny

    OdpowiedzUsuń
  44. fajny tutorial. :) wypełnianie cieniem to najlepsza technika. ja mam eyebrow kit z miss sporty i sprawdza się super.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature