Top Social

Pielęgnacja moich włosów: ulubiony szampon, odżywki i oleje.


Dostaję od Was mnóstwo zapytań o to jak wygląda moja codzienna pielęgnacja włosów, dlatego postanowiłam stworzyć wpis zawierający wszystkie ulubione produkty, których aktualnie używam każdego dnia. Moje włosy przeszły ostatnio dekoloryzację (więcej TUTAJ), więc ich pielęgnacja wygląda zupełnie inaczej, niż kiedyś. Przed zdjęciem koloru moja pielęgnacja opierała się zwykle na drogeryjnych produktach, które miały często zły wpływ na włosy. Teraz staram się wspomagać naturalnymi kosmetykami, które w widoczny sposób poprawiły stan włosów.




MYCIE WŁOSÓW

Włosy myję co drugi, a nawet co trzeci dzień. Kiedyś myłam je codziennie, co niestety nie jest dobrym pomysłem. Po pierwsze skóra głowy bardzo szybko się przetłuszczała, a po drugie włosy na długości robiły się coraz bardziej suche. Już nawet nie wspomnę o tym, że używałam często szamponów przeciwłupieżowych i innych agresywnych kosmetyków do mycia, które niestety niszczą włosy, a skóra głowy reagowała podwójnym przetłuszczaniem. W pielęgnacji włosów wbrew pozorom bardzo ważny jest szampon, który będzie je dokładnie mył ale również nie wysuszy skóry głowy i końcówek. Szampon, który jest moim absolutnym hitem, to Babyream, który kupuję w Rossmannie. Początkowo byłam do niego sceptycznie nastawiona, bo nie pachniał oszałamiająco, miałam też wrażenie, że nieco obciąża włosy. Jednak doceniłam go dopiero wtedy, gdy moje problemy ze swędzącą skórą głowy, przetłuszczaniem się, łupieżem i wypadaniem stopniowo ustępowały. Jestem pewna, że to zasługa tego szamponu, który w delikatny sposób myje, lekko nawilża i łagodzi wszystkie podrażnienia. Zawiera wyciąg z kiełków pszenicy, który ułatwia rozczesywanie oraz rumianek i pantenol, nie zawiera środków barwiących i konserwujących, ma neutralne PH dla skóry. Jest to mój must have. Cena to około 4zł za 250ml. Musicie spróbować!




ODŻYWIANIE WŁOSÓW

O wszystkich tych produktach pisałam już na blogu w osobnych recenzjach. Moją ulubioną odżywką, którą stosuję codziennie jest Chantal PROSALON w wielkim opakowaniu z pompką (recenzja TUTAJ). Włosy są po niej nawilżone, sprężyste i sypkie, nie elektryzują się i nie puszą oraz łatwo poddają się stylizacji. Kolejnym bardzo fajnym produktem jest Ajurwedyjska odżywka do włosów z Orientany, która ma wiele pielęgnujących składników mających zbawienny wpływ na włosy (recenzja TUTAJ). Używam jej kiedy mam więcej czasu, pod foliowy czepek. Kolejnym ciekawym produktem jest odżywka z JBeverlyHills z geranium, która pachnie świeżo i świetnie nadaje się do włosów, które wymagają wygładzenia. Odżywka wspaniale radzi sobie z niesfornymi, puszącymi końcówkami. Więcej o niej TUTAJ. Moim ostatnim ulubieńcem jest Henna Wax z Pilomax, do której ostatnio bardzo się przekonałam i kupiłam kolejne opakowanie. Świetnie pachnie, zmiękcza włosy i nadaje im blasku (recenzja TUTAJ)




OLEJOWANIE I MIODOWANIE WŁOSÓW

O mocy miodowania włosów możecie przeczytać w osobnym poście TUTAJ. Mogę jedynie podsumować, że to naprawdę świetny sposób na naturalne odżywienie włosów. Ponad to miodowanie ślicznie rozjaśnia włosy i cudownie je zmiękcza, wygładza. Musicie spróbować na sobie! Podstawą jest także olejowanie włosów, które urządzam sobie przed każdym myciem. Aplikacja olejków na całą noc nie daje lepszych rezultatów, więc na godzinkę-dwie przed myciem zdecydowanie lepiej jest olejować włosy. Przynajmniej nasza poduszka będzie czysta. U mnie najlepiej sprawdzają się: Orientana Terapia Kokosowa (recenzja TUTAJ), olejek JBeverlyHills Platinum Revive, który nakładam na same końcówki (recenzja TUTAJ) oraz przede wszystkim olejek z Alterry (migdał i papaja). O olejowaniu dużo pisać nie trzeba, bo myślę, że  temat został już całkowicie wyczerpany na blogach. Warto olejować, aby nasze włosy były nawilżone, sprężyste i piękne na dłużej.




TERMOOCHRONA

Jeśli suszycie włosy suszarką, tak jak ja, albo stylizujecie je lokówką czy prostownicą, to warto zaopatrzyć się w kosmetyki, które choć trochę ochronią włos przed niszczącym działaniem ciepła. Ja cały czas używam cudownego produktu z Marion, jakim jest mleczko prostujące (recenzja TUTAJ). Wystarczy malutka ilość, aby pokryć całe włosy. Mleczko rewelacyjnie nabłyszcza i daje długotrwały efekt wygładzenia włosów. O jego cudownym i trwałym zapachu też muszę wspomnieć, bo to naprawdę ciekawy aromat.  Moim niedawnym odkryciem jest olejek z Chantal Argan Oil Serum, który również świetnie radzi sobie z wygładzaniem. Dodatkowo jest to suchy olejek, który nie obciąży nam włosów (recenzja TUTAJ). Obydwa produkty stosuję jeszcze na mokre włosy, przed suszeniem. Czasami już po skończonej stylizacji nakładam olejek na końcówki, aby były jeszcze bardziej gładkie i zdyscyplinowane.




Obecnie tak właśnie wygląda moja pielęgnacja włosów. Większość tych kosmetyków nie jest droga, więc myślę, że warto wypróbować. Koniecznie przetestujcie metodę miodowania, bo to naprawdę działa!


Używacie coś z mojego "zbioru"?


Pozdrawiam
D.


_________________________________________________________________________-

Zapraszam na swój INSTAGRAM & FACEBOOK!



___________________________________________________________

KONKURS Z JBEVERLYHILLS WYGRYWAJĄ:


ZESTAW (odżywka+szampon):

1. Anna Sokół
2. Magdalena Opiela
3. Agnieszka Majewska

Zniżki -25% na produkty JBeverlyHills:

1. Monika Walter
2. Anna Sobieszek
3. Paula Sypień
4. Natalia Mohylowska
5. Teresa Terii Frątczak
6. Angelika Orhan
7. Asia Kornak
8. Katarzyna Mierzwa
9. Kolorowy Świat Marzeń
10. Alena Dubrowskaja


Osoby, które wygrały zestawy - napiszcie mi adresy wysyłkowe ze swoich Facebooków.

Osoby, które dostały zniżki - napiszcie mi adresy mailowe ze swoich Facebooków.


Gratuluję i zapraszam wkrótce na nowy konkurs.


60 komentarzy on "Pielęgnacja moich włosów: ulubiony szampon, odżywki i oleje."
  1. Używałam szamponu babydream i mleczka Marion ale nie lubię ich. Żadne nie jest rewelacyjne wg mnie. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo u mnie sprawdzają się rewelacyjnie :)

      Usuń
  2. Szamponu Babydream jeszcze nie próbowałam, ale ogólnie lubię te produkty dla Juniorka.
    Od masek Pilomwax wolę te z Biovaxu - dużo lepiej działają na moje włosy, szczególnie keratyna + jedwab, a mam ochotę wypróbować serię z olejkami.
    Olejek Alterry też lubię, ale często nakładam na włosy zwykły olej kokosowy, olej lniany, olej z wiesiołka. Świetnie działaja też płukanki z soku z aloesu. Czasami spryskuję nim włosy przed nałożeniem maski.
    Z kosmetyków, które pokazałaś, najbardziej bym chciała przygarnąć Orientanę :) Lubię ich produkty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orientana jest świetna, szczególnie olej kokosowy naprawdę regeneruje włoski :)

      Usuń
  3. Szampon babydream używam dla mojego synka:)) Troszkę mu podkradnę i zobaczymy:)) Włoski miodowałam, właśnie dzięki Tobie:)) Fajna sprawa <3

    Całuję

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę dorwać mleczko prostujące bo z prostownicą przyjaźnię się od dawna, a póki co używam serum również z Marion i jestem zadowolona :) masz piękne włosy

    OdpowiedzUsuń
  5. ale masz piękne, zdrowe i lśniące włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Skuszona Twoim postem o miodowaniu włosów raz to zrobiłam i był to według wszelkich znaków na niebie i ziemi pierwszy i ostatni raz. Włosy miałam tak poplątane, że mało nie wyłam przy rozczesywaniu, puszyły mi się do potęgi i wyglądałam, jakby piorun, za przeproszeniem, dupnął w szczypiorek. Gorzej niż zwykle... Widocznie nie dla mnie ta metoda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, a na moich włosach rewelacja. Wiadomo, każda z nas ma inne włosy :)

      Usuń
  7. Będę musiała spróbować tego szamponu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) Jak się nie sprawdzi to mała strata bo to tylko 4 zł :)

      Usuń
  8. też czasem myję włosy tym szamponem :P i mleczko prostujące też dobrze znam ale czy na mnie działa ? no nie powiedziałabym :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja myję włosy płynem do higieny intymnej Facelle - dobry do lekkiego zakwaszenia włosów i wygładzenia łuski no i nie ma SLS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go stosuję, codziennie- nie szkodzi w ogóle/ Jest delikatny i włosy po nim świetnie się prezentują, unoszą. Jednak ma jedną wadę- straaasznie plącze, bez odżywki ani rusz, chociaż czasem z nią ciężko jest je rozczesać. Mam mleczko Marion. Jakiś spektakularnych efektu po nim nie widzę, Lekko prostują włosy. A w kosmetyki termoochronne nie wierzę.... Ja swoim końcówkom serwuję czysty, organiczny olejek arganowy, bo fajnie je odżywia.

      Usuń
    2. Fajny pomysł z tym płynem... akurat mam taki, który jest kompletnym niewypałem (Ziaja z kwasem mlekowym) więc zobaczę, jak się sprawdza na włosach :)

      Usuń
  10. ja nie mogłam myć tym szamponem włosów bo mi robiło się wielkie afro nie do rozczesania :P
    Teraz jestem w trakcie poszukiwań czegoś do włosów tłustych :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty?! Ja mimo, że moje włosy są suche, to niczego takiego nie miałam :)

      Usuń
  11. Masz piękne włosy- wyglądają ładnie i zdrowo, a to najważniejsze :) Także jakiś czas temu przerzuciłam się na naturalne specyfiki- zdecydowanie poprawiły mi kondycję włosów. Myję włosy codziennie, ale nie niszczy mi to włosów, ani nie podrażnia skóry, bo używam delikatnego szamponu-dokładnie płynu do higieny intymnej- Facelle. Można nim myć włosy codziennie, po dwa razy. Mam to mleczko Marion, a końcówki rozpieszczam czystym olejkiem arganowym. Szczerze, to nie wierzę w te termoochronne kosmetyki. Przed temperaturą prostownicy raczej nic nie uchroni nam włosów- zresztą już mi specjaliści mówili, że to czysta ściema.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Silikony zawsze trochę ochronią włosy przed ciepłem i przed łamaniem pod wpływem ciepła.

      Usuń
  12. Masz przepiękne włosy, zawsze podziwiam je na zdjęciach, a dopiero potem skupiam się na makijażu :)

    Żadnego z tych produktów nie używałam, dla mnie pielęgnacja włosów to zło konieczne, używam jedynie szamponu, musu nawilżającego i mleczka w sprayu na końcówki. Ale bardzo zaciekawiłaś mnie szamponem, chyba się na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od długiego czasu raczej rzadko używam suszarki czy prostownicy, ale czasem się jednak zdarza, dlatego chętnie wypróbuję to mleczko Marion :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, fajne mleczko tylko trzeba używać niewielkiej ilości :)

      Usuń
  14. Włosy masz piękne, niczym Azjatka. Tfu, tfu, żeby nie zauroczyć :) Widać, że są wypielęgnowane po same końce. Z przyjemnością przeczytałam post i co nieco zapisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Włosy masz piękne :) Choć ja mam bardzo cienkie to wypróbuję te produkty ciekawa jestem jaki dadzą efekt.

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę że szampon z Babydream wypróbuję - włosy masz przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Babydream jest naprawdę świetny :)

      Usuń
  17. Oj zazdroszczę tak pięknych włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje włosy wyglądają oszałamiająco!

    OdpowiedzUsuń
  19. miałam odżywkę z prosalon i bardzo sobie ją chwaliła , a olejki z alterry używałam ale jako że nie mam do nich dostępu używam alverde , olej kokosowy itd. :)
    Piękne włosy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo dobrego słyszałam o olejkach Alverde :)

      Usuń
  20. Widać, że miodowanie u Ciebie działa. Masz piękne błyszczące włosy.

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie Babydream do mycia kompletnie się nie sprawdzał, za to z powodzeniem stosuję Facelle, ma lekko obniżone pH przez co domyka łuski włosa i nie męczę się z kołtunami. Włosy są gładsze, ładnie błyszczą, a skóra głowy się nie buntuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. zgadzam się że babydream świetnie radzi sobie z podrażnieniami, swędzącą skórą głowy, łupieżem i wypadaniem włosów. Jest to mój mały magiczny szampon <3

    OdpowiedzUsuń
  23. włosy masz cudowne ! a szampon babydream uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ciekawy wpis, o miodowaniu już słyszałam, ale jeszcze nie było okazji wypróbować.. a nawilżenie moim włoskom się przyda :) o kosmetykach orientany też już gdzieś czytałam, nie wiem czy u Ciebie :) i również zamierzam je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak skończy mi się szampon i odżywka to przetestuje te co Ty polecasz zobaczymy czy na moje włosy poskutkuje :) Moim celem jest mieć włosy długości takiej jak Ty masz, ale niestety ostatnio mocno mi wypadały i mocno zaśmiecały mieszkanie denerwując przy tym partnera. Mam nadzieję, że uda mi się nad tym zapanowac i osiągnąć mój cel ;]

    OdpowiedzUsuń
  26. niestety miałam szampon babydream i bardzo źle na mnie wpłynął.. włosy były przeciążone, przetłuszczone, przyklapnięte i nagle zaczęły wypadać garściami :( z ulgą go skończyłam i przerzuciłam się na inny dziecięcy johnson's baby - najpierw z rumiankiem, teraz ułatwiający rozczesywanie i jestem z nich bardzo zadowolona - przywróciły blask i świeżość moim włosom, a wypadania już nie ma :) także chyba nie dla wszystkich ten szampon będzie dobry, ale Twoich pozostałych ulubieńców chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne masz włosy, aż przyjemnie się patrzy :) Szampon BD to mój must have od lat.

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę wypróbować ten szampon, długo używałam ten żółty 'z kaczuszką' ;P Był okej, ale właśnie szukam czegoś innego. Ten olejek z Alterry jest typowy do włosów? Bo w Rossmannach widzę tylko taki do ciała...

    PS Masz najpiękniejsze włosy jakie widziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Nie, ten a Alterry jest do ciała i z tego co wiem Alterra nie ma olejków do włosów :)

      Usuń
    2. W końcu ktoś mnie oświecił, już wiem co kupić, dzięki :)

      PS
      Wiem, że post nie jest o tym, ale obserwują Twojego bloga już dość długo i wyczytałam, że miewasz problemy skórne. Czy używałaś może czegoś na zniwelowanie śladów potrądzikowych, wyrównanie kolorytu skóry etc.? Może mogłabyś coś polecić?

      Usuń
  29. W skrócie..jestem mulatką i mam naturalnę bardzo kręcone włosy( AFRO) Prostuje chemicznie włosy od 3lat (2 razy w roku w odstępie 6miesięcy)
    Na poczatku moje włosy są ładne,wygładzone. Po jakimś czasie zaczynają się kruszyć, są strasznie suche,szorstkie matowe. Końcówki się łamią w tak szybkim tępie, że praktycznie tracę długość włosów.
    Ogólnie szybko rosną mi włosy.
    Nie wiem co mam robić żeby jakoś utrzymać te włosy zdrowe i ich długość i zastanawiam sie czy zrezygnowac z prostowania chemicznego
    Nawet mała rada wiele mi pomoże
    Dziekuje i pozdrawiam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A mi po tym szamponie strasznie plączą się włosy ;/ Wcześniej miałam z nivei dla dzieci ale słabo się pienił i wystarczył mi zaledwie na tydzień, bo przy moich długich włosach musiałam wylewać dużo szamponu żeby je dokładnie umyć. Ktoś poleci dobry szampon dla dzieci żeby się pienił i nie plątał włosów? ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przez pewien czas myłam włosy szamponem babydrem ale przestałam bo bardzo wysuszał mi włosy, już podczas mycia w dotyku były szorstkie i nieprzyjemne, przez co później ciężko się rozczesywały.. Zawiodłam się na nim a szkoda to skład ma fajny

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature