Top Social

Naturalna regeneracja włosów zniszczonych ORIENTANA: Ajurwedyjska odżywka i szampon do włosów oraz kokosowa terapia.


Jakiś czas temu postanowiłam wdrożyć ostrą pielęgnację swoich włosów kosmetykami naturalnymi. Jak już pewnie wiele z Was wie, moje włosy zostały poddane dekoloryzacji. Wiele lat farbowałam swoją czuprynę na czarno i ten kolor na tyle mi się znudził, że potrzebowałam zmiany. O całym procesie dekoloryzacji możecie przeczytać TUTAJ. Cały zabieg oczywiście nie był obojętny dla kondycji moich włosów, więc skusiłam się na wypróbowanie serii kosmetyków marki Orientana, które widocznie poprawiły ich stan. Początkowo nie wierzyłam, że jakiekolwiek kosmetyki pielęgnacyjne mogą dostatecznie nawilżyć i wygładzić moje włosy do tego stopnia, że nie będę potrzebowała tych wszystkich silikonowych specyfików. Byłam sceptycznie nastawiona do pielęgnacji naturalnej, bo niestety nie dawała ona zadowalających rezultatów. Jednak po ponad miesięcznej kuracji kosmetykami Orientana mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że są to produkty silnie regenerujące, które poniekąd uratowały moje włosy przed totalnym wysuszeniem i sprawiły, że są mocne i lśniące. 


Cała kuracja była przeprowadzona trzeba produktami z oferty i był to:

  • Ajurwedyjski szampon do włosów z trawą cytrynową i imbirem (do kupienia TUTAJ)
  • Ajurwedyjska odżywka do włosów z trawą cytrynową i imbirem (do kupienia TUTAJ)
  • Kokosowa terapia do włosów czyli olej kokosowy (do kupienia TUTAJ)






Ajurwedysjki szampon do włosów, imbir i trawa cytrynowa

Szampon pięknie pachnie i jest to zapach świeży, orzeźwiający, który bardzo długo utrzymuje się na włosach. Zwykle kosmetyki naturalne nie powalają swoim zapachem, jednak ten jest wyjątkowo przyjemny. Pieni się całkiem dobrze jak na szampon bez SLS i spokojnie zmyjemy nim nawet oleje. Włosy nie są po nim splątane i suche.  Skóra głowy po tym szamponie jest odświeżona, a sam szampon nie powoduje podrażnień i swędzenia. Ma naprawdę świetny skład!

  • Amla (Indyski agrest) - tradycyjnie stosowana w Indiach do pielęgnacji i wzmacnienia włosów. Wzmacnia cebulki włosów i zapobiega wypadaniu i rozdwajaniu się końcówek. Pielęgnuje skórę głowy, działając przeciwzapalnie i przeciwłupieżowo. Daje włosom gęstość i blask.
  • Reetha (indyjskie orzechy) - naturalna substancja czyszcząca i nabłyszczajaca
  • Shikakai - (tzw hair fruit) - oczyszcza włosy bez naruszania ochrony lipidowej i uszkodzeń. Wzmacnia cebulki włosa i pobudza wzrost. Zwiększa połysk, zmiękcza, wygładza włosy.
  • Lodhra - proszek z kory drzewa Symplocos Racemosa - działa ściągająco i ochronnie na skórę głowy


 Ajurwedyjska odżywka do włosów, imbir i trawa cytrynowa

Odżywka ma żelową konsystencję i również bardzo intensywny, cytrynowy zapach, który utrzymuje się aż do następnego mycia włosów. Nakładam ją zaraz po umyciu włosów ajurwedyskim szamponem, zakładam czepek foliowy i ręcznik. Trzymam ją około 30-40 minut i spłukuję. Na opakowaniu jest napisane, że odżywkę zostawia się na 2-3 minuty ale ja lubię ją potrzymać nieco dłużej. Myślałam, że będę miała problem z rozczesaniem włosów i będą się puszyły, jednak nic bardziej mylnego. Włosy były miękkie, sypkie i niesamowicie lśniące! Gdybym nie wiedziała, że odzywka zawiera same naturalne składniki, to z pewnością podejrzewałabym ją o jakieś silikony, bo tak pięknie wygładza. Jest bardzo wydajna i wystarczy niewielka ilość, aby pokryć całe włosy. Skład również bardzo odżywczy. 

  • Jojoba - olejek pozyskiwany z pustynnej rosliny Simmondsia Chinesis nawilża, zmiękcza i odżywia włosy
  • Brahmi - zwana Gotu Kola, wzmacnia skórę głowy, przyspiesza wzrost włosów
  • Shikakai - (tzw hair fruit) - oczyszcza włosy bez naruszania ochrony lipidowej i uszkodzeń. Wzmacnia cebulki włosa i pobudza wzrost. Zwiększa połysk, zmiękcza, wygładza włosy.
  • Ajwan - (carom seeds) - działa aseptycznie i odkażająco na skórę głowy



Kokosowa terapia do włosów

Naturalna terapia do włosów na bazie oleju kokosowego, wzmocnionego miodlą indyjską (Neem) i wąkrotką azjatycką. Odżywia, nawilża i wzmacnia włosy. Produkt ma formę stałą czyli nie jest od razu płynny w opakowaniu. Należy włożyć go na chwilę do szklanki z gorącą wodą i poczekać, aż się rozpuści. Wtedy możemy go spokojnie wylać na dłoń i rozsmarować na włosach. Zapach nie jest powalający ale tu nie o to chodzi. Olejek nakładam przed myciem włosów, więc ten zapach zostaje później usunięty. Trzymam go jakąś godzinkę, następnie myję dokładnie włosy. Produkt można stosować na całą noc, ale sprawdza się również świetnie przed samym myciem, nałożony na kilkanaście minut. Aplikuję go tylko na długości włosów ale można go także stosować na skórę głowy. Włosy są po nim wyraźnie nawilżone i wygładzone. Składników jest naprawdę dużo i są bardzo wartościowe. 

  • Cocos Nuciffera Oil (olej kokosowy nierafinowany, zimnotłoczony) - chroni włosy przed postępującymi uszkodzeniami łusek, pielęgnuje, odżywia, nawilża. Doskonale pielęgnuje końcówki.
  • Azadirachta Indica Leaf Juice (sok z miodli indyjskiej) - ujędrnia, wzmacnia i regeneruje skórę głowy, łagodzi stany zapalne (przetłuszczanie, zaczerwienienia, łupież).
  • Centella Asiatica Leaf Extract (ekstrakt z wąkrotki azjatyckiej) - wzamcnia skórę głowy, stymuluje wzrost włosów.
  • Emblica Officinalis Fruit Extract (ekstrakt z owoców amla)- sprawia, że włosy stają się sprężyste, zdrowe, błyszczące.Odżywia włosy od środka. 
  • Terminalia Bellerica Fruit Extract - pobudza wzrost włosów.
  • Terminalia Chebula Fruit Extract (ekstrakt z migdałecznika) - pomaga domknąć rozszerzone pory skórne
  • Hedychium Spicatum Extract - poprawia mikrokrążenie, powoduje wzrost włosów.
  • Lawsonia Inermis Leaf Extract (ekstrakt z lawsonii) - rekonstruuje włosy, dodaje im życia i blasku, zapewnia im głębokie nawilżenie, odżywienie i pozostawia je miękkie, grubsze i lśniące.
  • Lactobacillus/ Lac Ferment (ferment mleczny) - pielęgnuje włosy, odżywia je, regeneruje i wzmacnia. 
  • Rosmarinus Officinalls Leaf Oil (olejek rozmarynowy) -  silnie pobudza, stymuluje krążenie, zapewnia dobre odżywienie cebulek włosowych. Sprzyja to zdrowym i gęstym włosom, zapobiega wypadaniu włosów, łupieżowi.
  • Citrus Medica Limonum Peel Oil (olejek ze skórki cytryny)-  działa przeciwświądowo, przeciwzapalnie, odkażająco, uszczelniająco.


Podsumowując, jestem bardzo zadowolona z kuracji i zamierzam ją w dalszym ciągu stosować. Produkty przekonały mnie w 100% do naturalnej pielęgnacji i osobiście uważam, że powinnyśmy od czasu do czasu zafundować sobie takie spa dla włosów i skóry głowy. Zachwyciły mnie swoim regenerującym działaniem i pięknym zapachem. Myślałam, że podczas używania tych produktów i tak będę zmuszona nałożyć na swoje włosy coś, co zawiera silikony, jednak nie było takiej potrzeby. Dzięki tym produktom moje włosy wyraźnie odżyły i stały się jeszcze bardziej gładkie i lśniące. Polecam szczególnie dziewczynom, których włosy są bardzo zniszczone rozjaśnianiem i zabiegami fryzjerskimi. Wszystkie te produkty możecie zakupić na stronie Orientany.



A Wy jak podchodzicie do naturalnej pielęgnacji włosów?


Pozdrawiam,
D.


19 komentarzy on "Naturalna regeneracja włosów zniszczonych ORIENTANA: Ajurwedyjska odżywka i szampon do włosów oraz kokosowa terapia."
  1. Chętnie skorzystam z kuracji kokosowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię naturalną pielęgnację, często po szamponach drogeryjnych swędzi mnie głowa okrutnie. Fajny zestaw pokazałaś, na szampon mam ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja jak już, to używam tylko szamponu Babydream, bo po innych od razu mam łupież i skóra głowy mnie swędzi :)

      Usuń
    2. ja właśnie się zastanawiam od czego to swędzenie i czy to łupież czy tylko zdarty kawałek skóry....Ostatnio stosowałam(bo wydawał mi sie bardziej naturalny podług reszty drogeryjnych produktów) Jantar szampon z wyciągiem z bursztynu,ale myślałam że to może niedokładne spłukanie produktu i dlatego.2 czy 3 dzień po umyciu i trochę swędzenie mi dokuczało już.Nie pamietam poprzedniego ale i Jantar i ten co teraz będzie napoczęty ma SLS! a ten 2 jest ze skrzypem i tez ma SLS!:/ i piszą: Piekno z ziołowej apteki....Farmona herbal care dokładnie taki to szampon,używal ktos go??kupiłam też odzywke z tej serii(żeń-szeń)ale ja chyba zastosuję do mycia.I nie wiem co mi pomogło ale zauważyłam,że od któregoś mycia włosy nie wypadają już tak jak kiedyś(a była masakra,2 czy 3x tyle co teraz).Dochodzi jeszcze niedawno kupiony i właśnie testowany produkt o nazwie: serum łopianowe elfa pharm,który zdążyłam parę razy użyć,ale to dopiero początek,kiedys chyba szampon z tej serii użyłam,czy to jest naturalny,przyjazny dla włosów produkt?

      Usuń
  3. Wow, zachęciłaś mnie tą recenzją :) Szczególnie ciekawa jestem działania tej odżywki i oleju, bo skład mają faktycznie genialny. Moje loki są suche i się puszą więc fajnie byłoby je wygładzić czymś innym niż silikony :) Będę musiała wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to musisz się skusić, bo faktycznie te produkty bardzo fajnie wygładzają. Ja naturalnie mam włosy proste ale skłonne do puszenia więc też szukam w odżywkach wygładzenia :)

      Usuń
  4. Kokosowa terapia do włosów wydaje się być kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe produkty, wcześniej nie słyszałam o tej firmie :) ciekawe czy moim suchym włoskom też by pomogły :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała trójca bardzo by mi się teraz przydała....

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz produkty dostępne są w Super Pharm więc nie ma problemu z dostępnością:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam i szampon i odżywkę, u mnie sprawdzają się rewelacyjnie i nawet jeśli podkusi mnie, żeby spróbować czegoś innego, zawsze wracam z pokorą do moich ulubieńców.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja radzę spróbować serii do regeneracji Firmy Pilomax.Efekty są naprawdę zaskakujące a i o wiele bardziej zapach przypadł mi do gustu (lekka mgiełka kwiatowa)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak wyglądają cenowo? Obecnie stosuję wax pilomax i jestem bardzo zadowolona z rezultatów jak i z ceny.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz. Niestety nie odpisuję na wiadomości prywatne i maile. Jeśli masz jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu na blogu pod najnowszym postem (niezależnie od tematyki wpisu). Postaram się pomóc :-)

Custom Post Signature

Custom Post  Signature